Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Xplora Technologies

Xplora Technologies

Ingen data hittades.
2026 Q1-rapport
36 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
21 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
26 nov. 2025
2025 Q2-rapport
15 aug. 2025
2025 Q1-rapport
23 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    Vi här inne blir nog som vanligt de sista att veta varför denna tappar över 30 % i värde, men vi får väl veta det tids nog - men det kan verka som att en tillfällig topp (på ett tag?) nåddes i våras. Att jag inte borde ha förstått detta när Tore Engebretsen. sålde på 50,- får stå som en läxa till nästa gång, att ta hem vinsten när proffsen gör det...
    för 1 dag sedan
    ·
    Harmonium Invest AS sålde också ca. 230000 aktier till 51-52,-/aktie. Och är fortfarande en av de största. Men både de och Engebretsen har varit med i 10 år ish. De måste ju vara tillåtet att casha ut! Det största felet en investerare gör, är att inte våga sälja. I tron att allt går till himlen. Och det är sällan några aktier gör! Njut av sommarkvällen!☀️😀
  • för 1 dag sedan
    ·
    Är det någon som har följt med om den genomsnittliga dagliga omsättningen har gått upp eller ner på sistone?
  • för 1 dag sedan
    ·
    Detta känns helt dött
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Märkligt så tyst det har varit här de senaste 14 dagarna. Nedgången är ju en köpmöjlighet, så jag utnyttjar den. Häng på!😁
  • 18 juni
    ·
    I skrivande stund handlas aktien till NOK 40 ner från NOK 59 för knappt två månader sedan. Vad har hänt? Prenumerationssiffror för april och maj kom ut som förväntat. Q1-rapporten karakteriserades som lite mjuk av ett par mäklarhus, jag tyckte det var en solid rapport för kvartalet. Försenad utrullning av Doro-strategin, men ändå bara några månader, med intakt potential. Mer information har kommit om förvärvet av Emporia, EBITDA är lägre än förväntat, men det är också priset man betalar, och därmed potentialen att integrera det i koncernen, ännu större. 1/3 av marknadsvärdet är borta. En stor del beror nog på att Xplora inte är en del av Momentum-narrativet på börsen, och just nu är lite i döda vinkeln. Jag har försökt räkna på detta och kan inte förstå något annat än att uppsidan bara har blivit bättre, så jag har köpt en del aktier jämnt och stadigt under denna period. Om ledningen lyckas leverera på sin strategi, blir det några friska kvartal framöver och inte minst nöjda aktieägare. Inga stora aktieägare har sålt.
    19 juni
    ·
    Har köpt jämnt och stadigt själv av exakt samma anledning. Och går in med det som finns av reserver om den faller ner till 35-36 kr. Korsar egentligen fingrarna för att den glider ner till den nivån på fortsatt låg volym.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
36 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    Vi här inne blir nog som vanligt de sista att veta varför denna tappar över 30 % i värde, men vi får väl veta det tids nog - men det kan verka som att en tillfällig topp (på ett tag?) nåddes i våras. Att jag inte borde ha förstått detta när Tore Engebretsen. sålde på 50,- får stå som en läxa till nästa gång, att ta hem vinsten när proffsen gör det...
    för 1 dag sedan
    ·
    Harmonium Invest AS sålde också ca. 230000 aktier till 51-52,-/aktie. Och är fortfarande en av de största. Men både de och Engebretsen har varit med i 10 år ish. De måste ju vara tillåtet att casha ut! Det största felet en investerare gör, är att inte våga sälja. I tron att allt går till himlen. Och det är sällan några aktier gör! Njut av sommarkvällen!☀️😀
  • för 1 dag sedan
    ·
    Är det någon som har följt med om den genomsnittliga dagliga omsättningen har gått upp eller ner på sistone?
  • för 1 dag sedan
    ·
    Detta känns helt dött
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Märkligt så tyst det har varit här de senaste 14 dagarna. Nedgången är ju en köpmöjlighet, så jag utnyttjar den. Häng på!😁
  • 18 juni
    ·
    I skrivande stund handlas aktien till NOK 40 ner från NOK 59 för knappt två månader sedan. Vad har hänt? Prenumerationssiffror för april och maj kom ut som förväntat. Q1-rapporten karakteriserades som lite mjuk av ett par mäklarhus, jag tyckte det var en solid rapport för kvartalet. Försenad utrullning av Doro-strategin, men ändå bara några månader, med intakt potential. Mer information har kommit om förvärvet av Emporia, EBITDA är lägre än förväntat, men det är också priset man betalar, och därmed potentialen att integrera det i koncernen, ännu större. 1/3 av marknadsvärdet är borta. En stor del beror nog på att Xplora inte är en del av Momentum-narrativet på börsen, och just nu är lite i döda vinkeln. Jag har försökt räkna på detta och kan inte förstå något annat än att uppsidan bara har blivit bättre, så jag har köpt en del aktier jämnt och stadigt under denna period. Om ledningen lyckas leverera på sin strategi, blir det några friska kvartal framöver och inte minst nöjda aktieägare. Inga stora aktieägare har sålt.
    19 juni
    ·
    Har köpt jämnt och stadigt själv av exakt samma anledning. Och går in med det som finns av reserver om den faller ner till 35-36 kr. Korsar egentligen fingrarna för att den glider ner till den nivån på fortsatt låg volym.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
21 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
26 nov. 2025
2025 Q2-rapport
15 aug. 2025
2025 Q1-rapport
23 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
36 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
21 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
26 nov. 2025
2025 Q2-rapport
15 aug. 2025
2025 Q1-rapport
23 maj 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    Vi här inne blir nog som vanligt de sista att veta varför denna tappar över 30 % i värde, men vi får väl veta det tids nog - men det kan verka som att en tillfällig topp (på ett tag?) nåddes i våras. Att jag inte borde ha förstått detta när Tore Engebretsen. sålde på 50,- får stå som en läxa till nästa gång, att ta hem vinsten när proffsen gör det...
    för 1 dag sedan
    ·
    Harmonium Invest AS sålde också ca. 230000 aktier till 51-52,-/aktie. Och är fortfarande en av de största. Men både de och Engebretsen har varit med i 10 år ish. De måste ju vara tillåtet att casha ut! Det största felet en investerare gör, är att inte våga sälja. I tron att allt går till himlen. Och det är sällan några aktier gör! Njut av sommarkvällen!☀️😀
  • för 1 dag sedan
    ·
    Är det någon som har följt med om den genomsnittliga dagliga omsättningen har gått upp eller ner på sistone?
  • för 1 dag sedan
    ·
    Detta känns helt dött
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Märkligt så tyst det har varit här de senaste 14 dagarna. Nedgången är ju en köpmöjlighet, så jag utnyttjar den. Häng på!😁
  • 18 juni
    ·
    I skrivande stund handlas aktien till NOK 40 ner från NOK 59 för knappt två månader sedan. Vad har hänt? Prenumerationssiffror för april och maj kom ut som förväntat. Q1-rapporten karakteriserades som lite mjuk av ett par mäklarhus, jag tyckte det var en solid rapport för kvartalet. Försenad utrullning av Doro-strategin, men ändå bara några månader, med intakt potential. Mer information har kommit om förvärvet av Emporia, EBITDA är lägre än förväntat, men det är också priset man betalar, och därmed potentialen att integrera det i koncernen, ännu större. 1/3 av marknadsvärdet är borta. En stor del beror nog på att Xplora inte är en del av Momentum-narrativet på börsen, och just nu är lite i döda vinkeln. Jag har försökt räkna på detta och kan inte förstå något annat än att uppsidan bara har blivit bättre, så jag har köpt en del aktier jämnt och stadigt under denna period. Om ledningen lyckas leverera på sin strategi, blir det några friska kvartal framöver och inte minst nöjda aktieägare. Inga stora aktieägare har sålt.
    19 juni
    ·
    Har köpt jämnt och stadigt själv av exakt samma anledning. Och går in med det som finns av reserver om den faller ner till 35-36 kr. Korsar egentligen fingrarna för att den glider ner till den nivån på fortsatt låg volym.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm