Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Norcod

2026 Q1-rapport

Endast PDF

6 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
18 juni
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
13 nov. 2025
2025 Q2-rapport
28 aug. 2025
2025 Q1-rapport
12 juni 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    @Mr. E Att aktiekursen är på denna nivå, är inte för att jag eller andra är besvikna på företaget, eller att någon skriver något negativt. Det är helt enkelt för att företaget har lovat detsamma i 5+år och inte levererat. Aktiekursen skulle vara 50+NOK. Och det blir det, den dagen företaget faktiskt levererar det de själva har lovat. Utan ursäkter och bortförklaringar. Aktieägare MÅSTE ställa krav på ledarskapet, och om de inte levererar, borde det finnas konsekvenser. I detta fall, blir företaget straffat med bottenlåg aktiekurs, och lite intresse från allmänheten. Om du önskar att kursen ska upp, och det gör vi alla som är aktieägare, ställ krav och frågor till ledarna, och förvänta resultat baserat på vad de själva har påstått. Om du läser alla kvartalsrapporter från start till nu, är temat detsamma - "Det är dåligt nu, men snart ser det mycket bättre ut" Med dessa priser på marknaden idag, är det otroligt skuffande att Norcod inte har klarat att uppnå positiv marginal så här långt.
  • 18 juni
    ·
    Mycket nedslående resultat. Hade förväntat/hoppats på något bättre! Vi får hoppas Q2 är något bättre.
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag förstår helt enkelt inte hur du kommer fram till dessa påståenden och siffror. Varken före eller efter att du försöker rättfärdiga dem. Men det är jag okej med.
  • 18 juni
    ·
    Vad kan man förvänta sig för vinst vid de nuvarande priserna på odlad torsk, om man lyckas med en slaktvolym på 13.000-15.000 ton år 2027?
    18 juni · Ändrad
    ·
    EBIT NOK 250-300 miljoner cirka vid 13-15.000 ton. Och utsikt till tillväxt upp till 25.000 redan två år efter. Forward P/E 2027 på omkring 3,5. Den nuvarande aktiekursen är bara meningsfull för dem som inte alls tror på bolaget.
  • 18 maj · Ändrad
    ·
    Det ger väl ingen mening för de stora aktieägarna att sälja till Ode nu när priserna på torsk ligger över 100Nkr. Jag noterar att insiders återigen har köpt massivt för några kronor under dagskursen med sina egna pengar. Respekt härifrån. Om Norcod undviker sjukdom och rymning kan denna aktie stiga massivt inom en snar framtid. Detta uttrycker min privata åsikt och jag har aktier i Norcod och inga planer på att sälja dem.
  • inaktiverad
    15 maj
    ·
    Det spekuleras i om ODE inte kommer att lägga ett bud på NCOD (efter att ODE köpte ut Lumarine). Därefter köpte de 12 koncessioner i Vanylsfjorden från VH. De är i alla fall riktigt "på hugget" och kör stora rekryteringsprocesser nu för tiden. Ska de upp till 100.000 ton (år 2030?) så sker inte det utan förvärv? Men jag tror SALM kommer dem i förköpet. Får hoppas på det. Då borde det ske en väsentlig omprissättning i denna utbombade aktie. Så får vi se vem som får rätt till slut :-)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

6 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    @Mr. E Att aktiekursen är på denna nivå, är inte för att jag eller andra är besvikna på företaget, eller att någon skriver något negativt. Det är helt enkelt för att företaget har lovat detsamma i 5+år och inte levererat. Aktiekursen skulle vara 50+NOK. Och det blir det, den dagen företaget faktiskt levererar det de själva har lovat. Utan ursäkter och bortförklaringar. Aktieägare MÅSTE ställa krav på ledarskapet, och om de inte levererar, borde det finnas konsekvenser. I detta fall, blir företaget straffat med bottenlåg aktiekurs, och lite intresse från allmänheten. Om du önskar att kursen ska upp, och det gör vi alla som är aktieägare, ställ krav och frågor till ledarna, och förvänta resultat baserat på vad de själva har påstått. Om du läser alla kvartalsrapporter från start till nu, är temat detsamma - "Det är dåligt nu, men snart ser det mycket bättre ut" Med dessa priser på marknaden idag, är det otroligt skuffande att Norcod inte har klarat att uppnå positiv marginal så här långt.
  • 18 juni
    ·
    Mycket nedslående resultat. Hade förväntat/hoppats på något bättre! Vi får hoppas Q2 är något bättre.
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag förstår helt enkelt inte hur du kommer fram till dessa påståenden och siffror. Varken före eller efter att du försöker rättfärdiga dem. Men det är jag okej med.
  • 18 juni
    ·
    Vad kan man förvänta sig för vinst vid de nuvarande priserna på odlad torsk, om man lyckas med en slaktvolym på 13.000-15.000 ton år 2027?
    18 juni · Ändrad
    ·
    EBIT NOK 250-300 miljoner cirka vid 13-15.000 ton. Och utsikt till tillväxt upp till 25.000 redan två år efter. Forward P/E 2027 på omkring 3,5. Den nuvarande aktiekursen är bara meningsfull för dem som inte alls tror på bolaget.
  • 18 maj · Ändrad
    ·
    Det ger väl ingen mening för de stora aktieägarna att sälja till Ode nu när priserna på torsk ligger över 100Nkr. Jag noterar att insiders återigen har köpt massivt för några kronor under dagskursen med sina egna pengar. Respekt härifrån. Om Norcod undviker sjukdom och rymning kan denna aktie stiga massivt inom en snar framtid. Detta uttrycker min privata åsikt och jag har aktier i Norcod och inga planer på att sälja dem.
  • inaktiverad
    15 maj
    ·
    Det spekuleras i om ODE inte kommer att lägga ett bud på NCOD (efter att ODE köpte ut Lumarine). Därefter köpte de 12 koncessioner i Vanylsfjorden från VH. De är i alla fall riktigt "på hugget" och kör stora rekryteringsprocesser nu för tiden. Ska de upp till 100.000 ton (år 2030?) så sker inte det utan förvärv? Men jag tror SALM kommer dem i förköpet. Får hoppas på det. Då borde det ske en väsentlig omprissättning i denna utbombade aktie. Så får vi se vem som får rätt till slut :-)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
18 juni
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
13 nov. 2025
2025 Q2-rapport
28 aug. 2025
2025 Q1-rapport
12 juni 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

6 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
18 juni
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
13 nov. 2025
2025 Q2-rapport
28 aug. 2025
2025 Q1-rapport
12 juni 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    @Mr. E Att aktiekursen är på denna nivå, är inte för att jag eller andra är besvikna på företaget, eller att någon skriver något negativt. Det är helt enkelt för att företaget har lovat detsamma i 5+år och inte levererat. Aktiekursen skulle vara 50+NOK. Och det blir det, den dagen företaget faktiskt levererar det de själva har lovat. Utan ursäkter och bortförklaringar. Aktieägare MÅSTE ställa krav på ledarskapet, och om de inte levererar, borde det finnas konsekvenser. I detta fall, blir företaget straffat med bottenlåg aktiekurs, och lite intresse från allmänheten. Om du önskar att kursen ska upp, och det gör vi alla som är aktieägare, ställ krav och frågor till ledarna, och förvänta resultat baserat på vad de själva har påstått. Om du läser alla kvartalsrapporter från start till nu, är temat detsamma - "Det är dåligt nu, men snart ser det mycket bättre ut" Med dessa priser på marknaden idag, är det otroligt skuffande att Norcod inte har klarat att uppnå positiv marginal så här långt.
  • 18 juni
    ·
    Mycket nedslående resultat. Hade förväntat/hoppats på något bättre! Vi får hoppas Q2 är något bättre.
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag förstår helt enkelt inte hur du kommer fram till dessa påståenden och siffror. Varken före eller efter att du försöker rättfärdiga dem. Men det är jag okej med.
  • 18 juni
    ·
    Vad kan man förvänta sig för vinst vid de nuvarande priserna på odlad torsk, om man lyckas med en slaktvolym på 13.000-15.000 ton år 2027?
    18 juni · Ändrad
    ·
    EBIT NOK 250-300 miljoner cirka vid 13-15.000 ton. Och utsikt till tillväxt upp till 25.000 redan två år efter. Forward P/E 2027 på omkring 3,5. Den nuvarande aktiekursen är bara meningsfull för dem som inte alls tror på bolaget.
  • 18 maj · Ändrad
    ·
    Det ger väl ingen mening för de stora aktieägarna att sälja till Ode nu när priserna på torsk ligger över 100Nkr. Jag noterar att insiders återigen har köpt massivt för några kronor under dagskursen med sina egna pengar. Respekt härifrån. Om Norcod undviker sjukdom och rymning kan denna aktie stiga massivt inom en snar framtid. Detta uttrycker min privata åsikt och jag har aktier i Norcod och inga planer på att sälja dem.
  • inaktiverad
    15 maj
    ·
    Det spekuleras i om ODE inte kommer att lägga ett bud på NCOD (efter att ODE köpte ut Lumarine). Därefter köpte de 12 koncessioner i Vanylsfjorden från VH. De är i alla fall riktigt "på hugget" och kör stora rekryteringsprocesser nu för tiden. Ska de upp till 100.000 ton (år 2030?) så sker inte det utan förvärv? Men jag tror SALM kommer dem i förköpet. Får hoppas på det. Då borde det ske en väsentlig omprissättning i denna utbombade aktie. Så får vi se vem som får rätt till slut :-)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm