Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Netcompany

2026 Q1-rapport
49 dagar sedan
1,00 DKK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
6 maj
2025 Q4-rapport
3 feb.
2025 Q3-rapport
30 okt. 2025
2025 Q2-rapport
14 aug. 2025
2025 Q1-rapport
1 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 11 tim sedan · Ändrad
    ·
    Roligt nog har mannen bakom Zirium just skrivit en artikel om shorternas historia med Netcompany (några av samma observationer jag har gjort under åren). Artikeln innehåller också några goda betraktelser om företagets tillväxt. https://www.zirium.dk/analyse/netcompany/2026-06-10 Om en sällsynt stor förlust och kapitulation för BlackRock: "BlackRock trappade ner från 3,72% under sex veckor och skar till sist från 2,39% till 0,41% på två dagar i slutet av februari 2024, och det totala blankningsintresset föll till botten på 2,34% den 1 november 2024." En av världens största förlorade mycket pengar på det budet. Nu prövar JP Morgan lyckan ...
  • för 1 dag sedan
    ·
    Märklig utveckling sedan 400? De har också aktieåterköp pågående.
    för 11 tim sedan · Ändrad
    ·
    Netcompany har alltid varit en aktie som har svängt mellan den djupaste källaren (230) och överdriven eufori (400). Dessutom är det en av de danska aktier som blankarna älskar allra mest. Märkligt nog, för blankarna har historiskt sett förlorat mycket pengar, eftersom de har en förkärlek för att blanka när kursen är i botten. Samma sak ser vi förmodligen utspela sig nu igen. Av okända skäl tycker de att det är smart att blanka den efter att den har fallit. De borde ju ha blankat i 350+, men kör istället de stora kanonerna i ställning runt 300. Faktum är att företaget nu ligger på en forward P/E (2026) på omkring 15. Det är historiskt billigt. Särskilt med tanke på att tillväxten har fått bra fäste tack vare förvärv, tillväxt utomlands OCH användning av AI (se mitt förra inlägg). Just nu säljer marknaden allt som har med mjukvara att göra helt utan hänsyn till den underliggande verksamheten. Jag vet inte om den ska längre ner, men nuvarande kurs är mycket attraktiv för mig att se. För övrigt äger ledningen en stor del av företaget redan. De är nog den ledning där VD och COO har flest aktier av de stora bolagen i Danmark (10%). Att förvänta sig ytterligare förvärv ger inte riktigt mening för mig att se.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Konkurrenterna stiger idag, och när företaget uppjusterar sin prognos baserat på AI och kan fördubbla utvecklingshastigheten så är det en irrationell marknad som drar ner allt i sektorn. Oavsett teknisk analys så kan den studsa tillbaka helt vilt den dagen marknaden ändrar sig.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Lite skrämmande att JP Morgans UK-avdelning har blankat 500 000 aktier. England har blivit en betydande marknad för Netcompany, och de har fått flera stora order där på sistone. Varför blankar JP Morgan dem nu? Med tanke på den allmänna våldsamma nedåtgående trenden för mjukvara, så tycker jag just inte att Netcompany är särskilt utsatt med sina företagslösningar. Tvärtom. Men den aktien har alltid varit mycket volatil.
    för 1 dag sedan
    ·
    Rune66 - tack för ett mycket intressant inlägg!
  • 19 juni
    ·
    vi ser nu att frankig också släpper Palantir och Netcompany har hintat att de vill in i detta område. Just nu är det dock inte många nyheter som kommer ut utöver sponsoratet av cykellaget, vilket jag personligen tycker är helt galet. Om de sålde mat, läsk eller annat till pöbeln, så okej, men digitala lösningar till det offentliga är något annat
    19 juni
    ·
    Jag är ganska ny i den aktien, för att nämna att jag bara har investerat i Netcompany på grund av deras cykellag. Vi har så många duktiga cyklister i Danmark så varför inte investera i den sporten, Ineos är ett av de ledande lagen i världen. Cykelsporten, allt relativt, är en billig marknad att komma in på / kontra fotboll. Nu närmar vi oss också touren. Så jag tänker framåt att det bara skulle vara en investering för oss som aktieägare i Netcompany. / kanske några tittar på vårt offentliga system i Danmark och hur vår välfärd generellt är. Och letar efter möjligheter. Allt är möjligt 🥳
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
49 dagar sedan
1,00 DKK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 11 tim sedan · Ändrad
    ·
    Roligt nog har mannen bakom Zirium just skrivit en artikel om shorternas historia med Netcompany (några av samma observationer jag har gjort under åren). Artikeln innehåller också några goda betraktelser om företagets tillväxt. https://www.zirium.dk/analyse/netcompany/2026-06-10 Om en sällsynt stor förlust och kapitulation för BlackRock: "BlackRock trappade ner från 3,72% under sex veckor och skar till sist från 2,39% till 0,41% på två dagar i slutet av februari 2024, och det totala blankningsintresset föll till botten på 2,34% den 1 november 2024." En av världens största förlorade mycket pengar på det budet. Nu prövar JP Morgan lyckan ...
  • för 1 dag sedan
    ·
    Märklig utveckling sedan 400? De har också aktieåterköp pågående.
    för 11 tim sedan · Ändrad
    ·
    Netcompany har alltid varit en aktie som har svängt mellan den djupaste källaren (230) och överdriven eufori (400). Dessutom är det en av de danska aktier som blankarna älskar allra mest. Märkligt nog, för blankarna har historiskt sett förlorat mycket pengar, eftersom de har en förkärlek för att blanka när kursen är i botten. Samma sak ser vi förmodligen utspela sig nu igen. Av okända skäl tycker de att det är smart att blanka den efter att den har fallit. De borde ju ha blankat i 350+, men kör istället de stora kanonerna i ställning runt 300. Faktum är att företaget nu ligger på en forward P/E (2026) på omkring 15. Det är historiskt billigt. Särskilt med tanke på att tillväxten har fått bra fäste tack vare förvärv, tillväxt utomlands OCH användning av AI (se mitt förra inlägg). Just nu säljer marknaden allt som har med mjukvara att göra helt utan hänsyn till den underliggande verksamheten. Jag vet inte om den ska längre ner, men nuvarande kurs är mycket attraktiv för mig att se. För övrigt äger ledningen en stor del av företaget redan. De är nog den ledning där VD och COO har flest aktier av de stora bolagen i Danmark (10%). Att förvänta sig ytterligare förvärv ger inte riktigt mening för mig att se.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Konkurrenterna stiger idag, och när företaget uppjusterar sin prognos baserat på AI och kan fördubbla utvecklingshastigheten så är det en irrationell marknad som drar ner allt i sektorn. Oavsett teknisk analys så kan den studsa tillbaka helt vilt den dagen marknaden ändrar sig.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Lite skrämmande att JP Morgans UK-avdelning har blankat 500 000 aktier. England har blivit en betydande marknad för Netcompany, och de har fått flera stora order där på sistone. Varför blankar JP Morgan dem nu? Med tanke på den allmänna våldsamma nedåtgående trenden för mjukvara, så tycker jag just inte att Netcompany är särskilt utsatt med sina företagslösningar. Tvärtom. Men den aktien har alltid varit mycket volatil.
    för 1 dag sedan
    ·
    Rune66 - tack för ett mycket intressant inlägg!
  • 19 juni
    ·
    vi ser nu att frankig också släpper Palantir och Netcompany har hintat att de vill in i detta område. Just nu är det dock inte många nyheter som kommer ut utöver sponsoratet av cykellaget, vilket jag personligen tycker är helt galet. Om de sålde mat, läsk eller annat till pöbeln, så okej, men digitala lösningar till det offentliga är något annat
    19 juni
    ·
    Jag är ganska ny i den aktien, för att nämna att jag bara har investerat i Netcompany på grund av deras cykellag. Vi har så många duktiga cyklister i Danmark så varför inte investera i den sporten, Ineos är ett av de ledande lagen i världen. Cykelsporten, allt relativt, är en billig marknad att komma in på / kontra fotboll. Nu närmar vi oss också touren. Så jag tänker framåt att det bara skulle vara en investering för oss som aktieägare i Netcompany. / kanske några tittar på vårt offentliga system i Danmark och hur vår välfärd generellt är. Och letar efter möjligheter. Allt är möjligt 🥳
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
6 maj
2025 Q4-rapport
3 feb.
2025 Q3-rapport
30 okt. 2025
2025 Q2-rapport
14 aug. 2025
2025 Q1-rapport
1 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
49 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
6 maj
2025 Q4-rapport
3 feb.
2025 Q3-rapport
30 okt. 2025
2025 Q2-rapport
14 aug. 2025
2025 Q1-rapport
1 maj 2025

Relaterade värdepapper

1,00 DKK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 11 tim sedan · Ändrad
    ·
    Roligt nog har mannen bakom Zirium just skrivit en artikel om shorternas historia med Netcompany (några av samma observationer jag har gjort under åren). Artikeln innehåller också några goda betraktelser om företagets tillväxt. https://www.zirium.dk/analyse/netcompany/2026-06-10 Om en sällsynt stor förlust och kapitulation för BlackRock: "BlackRock trappade ner från 3,72% under sex veckor och skar till sist från 2,39% till 0,41% på två dagar i slutet av februari 2024, och det totala blankningsintresset föll till botten på 2,34% den 1 november 2024." En av världens största förlorade mycket pengar på det budet. Nu prövar JP Morgan lyckan ...
  • för 1 dag sedan
    ·
    Märklig utveckling sedan 400? De har också aktieåterköp pågående.
    för 11 tim sedan · Ändrad
    ·
    Netcompany har alltid varit en aktie som har svängt mellan den djupaste källaren (230) och överdriven eufori (400). Dessutom är det en av de danska aktier som blankarna älskar allra mest. Märkligt nog, för blankarna har historiskt sett förlorat mycket pengar, eftersom de har en förkärlek för att blanka när kursen är i botten. Samma sak ser vi förmodligen utspela sig nu igen. Av okända skäl tycker de att det är smart att blanka den efter att den har fallit. De borde ju ha blankat i 350+, men kör istället de stora kanonerna i ställning runt 300. Faktum är att företaget nu ligger på en forward P/E (2026) på omkring 15. Det är historiskt billigt. Särskilt med tanke på att tillväxten har fått bra fäste tack vare förvärv, tillväxt utomlands OCH användning av AI (se mitt förra inlägg). Just nu säljer marknaden allt som har med mjukvara att göra helt utan hänsyn till den underliggande verksamheten. Jag vet inte om den ska längre ner, men nuvarande kurs är mycket attraktiv för mig att se. För övrigt äger ledningen en stor del av företaget redan. De är nog den ledning där VD och COO har flest aktier av de stora bolagen i Danmark (10%). Att förvänta sig ytterligare förvärv ger inte riktigt mening för mig att se.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Konkurrenterna stiger idag, och när företaget uppjusterar sin prognos baserat på AI och kan fördubbla utvecklingshastigheten så är det en irrationell marknad som drar ner allt i sektorn. Oavsett teknisk analys så kan den studsa tillbaka helt vilt den dagen marknaden ändrar sig.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Lite skrämmande att JP Morgans UK-avdelning har blankat 500 000 aktier. England har blivit en betydande marknad för Netcompany, och de har fått flera stora order där på sistone. Varför blankar JP Morgan dem nu? Med tanke på den allmänna våldsamma nedåtgående trenden för mjukvara, så tycker jag just inte att Netcompany är särskilt utsatt med sina företagslösningar. Tvärtom. Men den aktien har alltid varit mycket volatil.
    för 1 dag sedan
    ·
    Rune66 - tack för ett mycket intressant inlägg!
  • 19 juni
    ·
    vi ser nu att frankig också släpper Palantir och Netcompany har hintat att de vill in i detta område. Just nu är det dock inte många nyheter som kommer ut utöver sponsoratet av cykellaget, vilket jag personligen tycker är helt galet. Om de sålde mat, läsk eller annat till pöbeln, så okej, men digitala lösningar till det offentliga är något annat
    19 juni
    ·
    Jag är ganska ny i den aktien, för att nämna att jag bara har investerat i Netcompany på grund av deras cykellag. Vi har så många duktiga cyklister i Danmark så varför inte investera i den sporten, Ineos är ett av de ledande lagen i världen. Cykelsporten, allt relativt, är en billig marknad att komma in på / kontra fotboll. Nu närmar vi oss också touren. Så jag tänker framåt att det bara skulle vara en investering för oss som aktieägare i Netcompany. / kanske några tittar på vårt offentliga system i Danmark och hur vår välfärd generellt är. Och letar efter möjligheter. Allt är möjligt 🥳
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm