Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Hej allihopa. Efter att ha sett siffror från tidigare år, tycker jag faktiskt att det är lite oklart hur stor flottan av elbilar hos Green Mobility är i Danmark just nu. Har någon här ett uppdaterat och verifierat antal för 2025? Om det bara finns de “ca. 1.000+ bilar” som nämns på hemsidan, varför har företaget då fortfarande “utvecklings- och tillväxtpotential”?
Jag måste säga att i detta företag är de duktiga på att kommunicera med marknaden. De är särskilt duktiga på att skicka ut när det är relevant, och efter att det har varit en irrationell nedgång i kursen. En fråga som trängde sig på, nu när de börjar skapa överskott av likviditet, är nu besvarad. God stil.
Ja, jag har inget emot företaget förutom att jag inte kan räkna hem kostnaderna i detta bolag. Som jag har kommit fram till överstiger deras leasingkostnader deras uppgivna EBITDA, det är här jag menar det sköra i deras affärsmodell är. Jag kan se att de tekniskt sett har vänt ett underskott till ett överskott, men jag har svårt att se om det kan hålla framöver eftersom de inte har några tillgångar i bolaget.
Nej, det är inte självmotsägelser, det har inte varit min avsikt under alla omständigheter. Jag är med på att de enligt IFRS-standard inte ska dra av det i sin EBITDA, men det ändrar inte att det måste vara så den totala värdeskapelsen ska beräknas. En utgift är en utgift och de redovisningar jag ser, bland annat på Nasdaq, visar att de har en mycket hög finansiell gearing, annars är det något jag har missförstått. Jag är inte revisor, men jag har dock läst en del redovisningar och GM ligger högt på det området.
Siffror har kommit för den förväntade tillväxten inte bara under 2025 eller 2026 utan "fram till" 2028.
De klargör att de förväntar sig att betala tillbaka pengar till aktieägarna (istället för att använda dem för expansion) och anger siffror för när de räknar med att påbörja det. Utifrån de siffror de nämner verkar det omedelbart som att vi kan förvänta oss utdelningar / aktieåterköp under 2027.
3
Visa fler
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter & Pressmeddelanden
Analyser
21 nov. 08:48
∙
Nyhet
Greenmobility har indgået en ikkebindende hensigtserklæring om selvkørende biler i Danmark
21 nov. 06:30
∙
Pressmeddelande
GreenMobility A/S Signs LOI with US-based Tensor Auto Inc. for Potential Collaboration on Autonomous Vehicles
17 nov. 16:08
∙
Marknadskommentar
Mandagens aktier: C25 lukkede i rødt mens FLSmidth fik kurssmæk
17 nov. 10:30
∙
Marknadskommentar
Aktier/middag: FLSmitdh fortsat tynget af topchefskifte mens C25 falder marginalt
17 nov. 08:15
∙
Marknadskommentar
Aktier/åbning: FLSmidth får røde ører i ellers lysegrøn start på børsen efter topchefexit
17 nov. 07:29
∙
Marknadskommentar
Aktier/tendens: FLSmidth under lup med topchefafgang i uldent marked
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Relaterade värdepapper
Bull & Bear
2025 Q3-rapport
54 dagar sedan31min
Nyheter & Analyser
Nyheter & Pressmeddelanden
Analyser
21 nov. 08:48
∙
Nyhet
Greenmobility har indgået en ikkebindende hensigtserklæring om selvkørende biler i Danmark
21 nov. 06:30
∙
Pressmeddelande
GreenMobility A/S Signs LOI with US-based Tensor Auto Inc. for Potential Collaboration on Autonomous Vehicles
17 nov. 16:08
∙
Marknadskommentar
Mandagens aktier: C25 lukkede i rødt mens FLSmidth fik kurssmæk
17 nov. 10:30
∙
Marknadskommentar
Aktier/middag: FLSmitdh fortsat tynget af topchefskifte mens C25 falder marginalt
17 nov. 08:15
∙
Marknadskommentar
Aktier/åbning: FLSmidth får røde ører i ellers lysegrøn start på børsen efter topchefexit
17 nov. 07:29
∙
Marknadskommentar
Aktier/tendens: FLSmidth under lup med topchefafgang i uldent marked
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Hej allihopa. Efter att ha sett siffror från tidigare år, tycker jag faktiskt att det är lite oklart hur stor flottan av elbilar hos Green Mobility är i Danmark just nu. Har någon här ett uppdaterat och verifierat antal för 2025? Om det bara finns de “ca. 1.000+ bilar” som nämns på hemsidan, varför har företaget då fortfarande “utvecklings- och tillväxtpotential”?
Jag måste säga att i detta företag är de duktiga på att kommunicera med marknaden. De är särskilt duktiga på att skicka ut när det är relevant, och efter att det har varit en irrationell nedgång i kursen. En fråga som trängde sig på, nu när de börjar skapa överskott av likviditet, är nu besvarad. God stil.
Ja, jag har inget emot företaget förutom att jag inte kan räkna hem kostnaderna i detta bolag. Som jag har kommit fram till överstiger deras leasingkostnader deras uppgivna EBITDA, det är här jag menar det sköra i deras affärsmodell är. Jag kan se att de tekniskt sett har vänt ett underskott till ett överskott, men jag har svårt att se om det kan hålla framöver eftersom de inte har några tillgångar i bolaget.
Nej, det är inte självmotsägelser, det har inte varit min avsikt under alla omständigheter. Jag är med på att de enligt IFRS-standard inte ska dra av det i sin EBITDA, men det ändrar inte att det måste vara så den totala värdeskapelsen ska beräknas. En utgift är en utgift och de redovisningar jag ser, bland annat på Nasdaq, visar att de har en mycket hög finansiell gearing, annars är det något jag har missförstått. Jag är inte revisor, men jag har dock läst en del redovisningar och GM ligger högt på det området.
Siffror har kommit för den förväntade tillväxten inte bara under 2025 eller 2026 utan "fram till" 2028.
De klargör att de förväntar sig att betala tillbaka pengar till aktieägarna (istället för att använda dem för expansion) och anger siffror för när de räknar med att påbörja det. Utifrån de siffror de nämner verkar det omedelbart som att vi kan förvänta oss utdelningar / aktieåterköp under 2027.
3
Visa fler
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq Copenhagen
Antal
Köp
111
82,8
Sälj
Antal
83
700
Senaste avslut
Visa fler
Tid
Pris
Antal
Köpare
Säljare
82,8
45
-
-
83
262
-
-
83
488
-
-
83
13
-
-
83
47
-
-
Högst
83
VWAP
82,7
Lägst
82
OmsättningAntal
0,3 3 180
VWAP
82,7
Högst
83
Lägst
82
OmsättningAntal
0,3 3 180
Riskinformation om aktiehandel
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Visa alla
Nästa händelse
2025 Q4-rapport
19 mars 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport
10 okt.
2025 H1-rapport
19 aug.
2025 Q2-rapport
14 aug.
2025 Q2-rapport
9 juli
2025 Q1-rapport
25 apr.
Data hämtas från FactSet, Quartr
Relaterade värdepapper
Bull & Bear
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Hej allihopa. Efter att ha sett siffror från tidigare år, tycker jag faktiskt att det är lite oklart hur stor flottan av elbilar hos Green Mobility är i Danmark just nu. Har någon här ett uppdaterat och verifierat antal för 2025? Om det bara finns de “ca. 1.000+ bilar” som nämns på hemsidan, varför har företaget då fortfarande “utvecklings- och tillväxtpotential”?
Jag måste säga att i detta företag är de duktiga på att kommunicera med marknaden. De är särskilt duktiga på att skicka ut när det är relevant, och efter att det har varit en irrationell nedgång i kursen. En fråga som trängde sig på, nu när de börjar skapa överskott av likviditet, är nu besvarad. God stil.
Ja, jag har inget emot företaget förutom att jag inte kan räkna hem kostnaderna i detta bolag. Som jag har kommit fram till överstiger deras leasingkostnader deras uppgivna EBITDA, det är här jag menar det sköra i deras affärsmodell är. Jag kan se att de tekniskt sett har vänt ett underskott till ett överskott, men jag har svårt att se om det kan hålla framöver eftersom de inte har några tillgångar i bolaget.
Nej, det är inte självmotsägelser, det har inte varit min avsikt under alla omständigheter. Jag är med på att de enligt IFRS-standard inte ska dra av det i sin EBITDA, men det ändrar inte att det måste vara så den totala värdeskapelsen ska beräknas. En utgift är en utgift och de redovisningar jag ser, bland annat på Nasdaq, visar att de har en mycket hög finansiell gearing, annars är det något jag har missförstått. Jag är inte revisor, men jag har dock läst en del redovisningar och GM ligger högt på det området.
Siffror har kommit för den förväntade tillväxten inte bara under 2025 eller 2026 utan "fram till" 2028.
De klargör att de förväntar sig att betala tillbaka pengar till aktieägarna (istället för att använda dem för expansion) och anger siffror för när de räknar med att påbörja det. Utifrån de siffror de nämner verkar det omedelbart som att vi kan förvänta oss utdelningar / aktieåterköp under 2027.
3
Visa fler
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq Copenhagen
Antal
Köp
111
82,8
Sälj
Antal
83
700
Senaste avslut
Visa fler
Tid
Pris
Antal
Köpare
Säljare
82,8
45
-
-
83
262
-
-
83
488
-
-
83
13
-
-
83
47
-
-
Högst
83
VWAP
82,7
Lägst
82
OmsättningAntal
0,3 3 180
VWAP
82,7
Högst
83
Lägst
82
OmsättningAntal
0,3 3 180
Riskinformation om aktiehandel
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.