2025 Q3-rapport
71 dagar sedan31min
Orderdjup
Nasdaq Copenhagen
Antal
Köp
34
Sälj
Antal
3 874
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 5 | - | - | ||
| 85 | - | - | ||
| 50 | - | - | ||
| 118 | - | - | ||
| 30 | - | - |
Högst
94VWAP
Lägst
91,4OmsättningAntal
1,4 14 820
VWAP
Högst
94Lägst
91,4OmsättningAntal
1,4 14 820
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 19 mars 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 10 okt. | |
| 2025 H1-rapport | 19 aug. | |
| 2025 Q2-rapport | 9 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 25 apr. | |
| 2024 H2-rapport | 25 mars |
Data hämtas från FactSet, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 dag sedanÄr vi överens om att när man tar in 15 mio på tillgångarna, så handlar det om att man ser möjligheter att utnyttja tidigare års underskott i framtiden? Så skatteaktivet säkerställer att man kvittar skatteaktivet mot årets skatt, och därmed betalar mindre av årets resultat. Så det är 15 mio direkt in i vinst efter skatt, och även den närmaste framtiden. Vi borde ju se samma tendens de närmaste åren, att de tar mer och mer på böckerna av skatteaktivet. Ja tack Jag vet inte om det är en Börsnyhet, men så länge det är positivt. De är bra på att hålla en jämn ström av goda nyheter TACK·för 21 tim sedanhmm, det verkar som en lite långsökt nyhet. Det är ju inte nytt för marknaden och förhoppningsvis inte heller för bolaget att de har ackumulerat ett ganska stort skattemässigt underskott som de kan utnyttja, och naturligtvis gör man det så snart man kan. Det finns ju ingen anledning för bolaget (och därmed investerarna) att ha en massa pengar tillgodo hos Skatteverket utan att få meningsfull avkastning på dem. De ska naturligtvis ut och arbeta så snabbt man kan få ut dem - antingen i bolaget eller hos aktieägarna.·för 20 tim sedanDen är precis på gränsen, jag menar faktiskt också att det borde vara en självklarhet och en NON-event, när man ser in i perioder med positiva resultat. Men, man får ju redovisningsmässigt inte ta med dessa tillgångar i redovisningen, förrän det är sannolikt att man kan utnyttja de tidigare förlusterna. Vilket de ju nu kan, och kanske har fått bekräftat.
- ·för 1 dag sedanKom ihåg - innan nyår https://www.greenmobility.com/investors/the-share/shareholder-benefit-program/ Genom att äga 100 aktier får man DKK 1.100 i gratis minuter att köra för per år. Det översätter jag till direkt avkastning/utdelning på över 10% vid nuvarande kurs.·för 18 tim sedanJa, alla i Storköpenhamn med körkort borde vara 100stk-aktieägare. . Det är en fin utdelning. Och även om jag har bil, använder jag ofta GM
- ·för 1 dag sedanJag är nyfiken på er åsikt om denna aktie 💥 Jag har 430 aktier och har ett snittpris på 92 Ska jag sälja, eller tror ni att det finns positiva tendenser framöver? 🙏 God jul till alla 🎅🎅🎅🎅·för 1 dag sedanSå håll åtminstone de 100 st, så får du avkastning om du kan använda bilarna :), och haR möjligheT till vinst om den går till 150. Jag förstår att du gärna vill in i Gubra, där är jag själv solidt.
- ·12 dec.Det är kanske en upprepning av tidigare iakttagelser, men jag följer nyfiket danska företag och inte minst GM, eftersom de är så synliga i gatubilden i København. Därtill kommer att jag tycker deras idé är bra och mycket nyskapande som helhet i förhållande till mobilitet i en storstad. Ja, de har fått riktigt fina kursstigningar, som är baserade på bättre omsättning och bättre driftskostnadshantering. Helt säkert, det medger jag. Kursstigningen ger dock inte mening i förhållande till avkastning på investerat kapital, på inget sätt. Jag kan inte räkna hem det caset. De har ett ROE på -280% under 2024 och ja, det har en ökad omsättning och EBIT under 2025 som det omedelbart ser ut, men helt säkert inget som plötsligt ger + på ROE. Det kan ju inte fortsätta att vara ett pionjärföretag. Om de ska räknas hem som ett tillväxtföretag, så måste de verkligen få upp farten, annars kommer siffrorna inte att stämma. Tillväxten kan naturligtvis öka, men de har bara Kbh och Århus kvar och deras bilpark blir, allt annat lika, också mer nedsliten och behöver bytas ut. Det är ganska sårbart enligt min bedömning. Bilarna jag ser i gatubilden är ju inte i standard med andra uthyrningsföretag, bevars det behöver det inte heller, men det kostar ju att användarna inte är rutinerade bilister. Jag tänker att de på längre sikt blir för driftstunga.·15 dec.Jag kommer att se fram emot att läsa deras årsredovisning för år 2025, så att man verkligen kan jämföra årsredovisningen med resultatet från 2024 innan jag vågar ge ett bud på bolaget, men helt ärligt så tror jag att bolaget är för lätt kapitaliserat för att kunna klara de tunga utgifter det måste vara med en del oerfarna användare, och jag tror inte alls att de är i en liga där de kan hantera självkörande bilar som de nyligen marknadsförde sig med. Men jag kan bli övertygad om motsatsen. Låt oss se.·15 dec.Med hänsyn till skador på bilar säger greenm själva att de har goda resultat med de sensorer de nyligen har installerat som kan mäta kollisioner och skicka räkningen till användaren. Det är dock klart att de inte kan mäta allt och att man riskerar att förlora användare på det kontot. Men om de man förlorar primärt är de som ändå går med förlust är det väl okej.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
71 dagar sedan31min
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 dag sedanÄr vi överens om att när man tar in 15 mio på tillgångarna, så handlar det om att man ser möjligheter att utnyttja tidigare års underskott i framtiden? Så skatteaktivet säkerställer att man kvittar skatteaktivet mot årets skatt, och därmed betalar mindre av årets resultat. Så det är 15 mio direkt in i vinst efter skatt, och även den närmaste framtiden. Vi borde ju se samma tendens de närmaste åren, att de tar mer och mer på böckerna av skatteaktivet. Ja tack Jag vet inte om det är en Börsnyhet, men så länge det är positivt. De är bra på att hålla en jämn ström av goda nyheter TACK·för 21 tim sedanhmm, det verkar som en lite långsökt nyhet. Det är ju inte nytt för marknaden och förhoppningsvis inte heller för bolaget att de har ackumulerat ett ganska stort skattemässigt underskott som de kan utnyttja, och naturligtvis gör man det så snart man kan. Det finns ju ingen anledning för bolaget (och därmed investerarna) att ha en massa pengar tillgodo hos Skatteverket utan att få meningsfull avkastning på dem. De ska naturligtvis ut och arbeta så snabbt man kan få ut dem - antingen i bolaget eller hos aktieägarna.·för 20 tim sedanDen är precis på gränsen, jag menar faktiskt också att det borde vara en självklarhet och en NON-event, när man ser in i perioder med positiva resultat. Men, man får ju redovisningsmässigt inte ta med dessa tillgångar i redovisningen, förrän det är sannolikt att man kan utnyttja de tidigare förlusterna. Vilket de ju nu kan, och kanske har fått bekräftat.
- ·för 1 dag sedanKom ihåg - innan nyår https://www.greenmobility.com/investors/the-share/shareholder-benefit-program/ Genom att äga 100 aktier får man DKK 1.100 i gratis minuter att köra för per år. Det översätter jag till direkt avkastning/utdelning på över 10% vid nuvarande kurs.·för 18 tim sedanJa, alla i Storköpenhamn med körkort borde vara 100stk-aktieägare. . Det är en fin utdelning. Och även om jag har bil, använder jag ofta GM
- ·för 1 dag sedanJag är nyfiken på er åsikt om denna aktie 💥 Jag har 430 aktier och har ett snittpris på 92 Ska jag sälja, eller tror ni att det finns positiva tendenser framöver? 🙏 God jul till alla 🎅🎅🎅🎅·för 1 dag sedanSå håll åtminstone de 100 st, så får du avkastning om du kan använda bilarna :), och haR möjligheT till vinst om den går till 150. Jag förstår att du gärna vill in i Gubra, där är jag själv solidt.
- ·12 dec.Det är kanske en upprepning av tidigare iakttagelser, men jag följer nyfiket danska företag och inte minst GM, eftersom de är så synliga i gatubilden i København. Därtill kommer att jag tycker deras idé är bra och mycket nyskapande som helhet i förhållande till mobilitet i en storstad. Ja, de har fått riktigt fina kursstigningar, som är baserade på bättre omsättning och bättre driftskostnadshantering. Helt säkert, det medger jag. Kursstigningen ger dock inte mening i förhållande till avkastning på investerat kapital, på inget sätt. Jag kan inte räkna hem det caset. De har ett ROE på -280% under 2024 och ja, det har en ökad omsättning och EBIT under 2025 som det omedelbart ser ut, men helt säkert inget som plötsligt ger + på ROE. Det kan ju inte fortsätta att vara ett pionjärföretag. Om de ska räknas hem som ett tillväxtföretag, så måste de verkligen få upp farten, annars kommer siffrorna inte att stämma. Tillväxten kan naturligtvis öka, men de har bara Kbh och Århus kvar och deras bilpark blir, allt annat lika, också mer nedsliten och behöver bytas ut. Det är ganska sårbart enligt min bedömning. Bilarna jag ser i gatubilden är ju inte i standard med andra uthyrningsföretag, bevars det behöver det inte heller, men det kostar ju att användarna inte är rutinerade bilister. Jag tänker att de på längre sikt blir för driftstunga.·15 dec.Jag kommer att se fram emot att läsa deras årsredovisning för år 2025, så att man verkligen kan jämföra årsredovisningen med resultatet från 2024 innan jag vågar ge ett bud på bolaget, men helt ärligt så tror jag att bolaget är för lätt kapitaliserat för att kunna klara de tunga utgifter det måste vara med en del oerfarna användare, och jag tror inte alls att de är i en liga där de kan hantera självkörande bilar som de nyligen marknadsförde sig med. Men jag kan bli övertygad om motsatsen. Låt oss se.·15 dec.Med hänsyn till skador på bilar säger greenm själva att de har goda resultat med de sensorer de nyligen har installerat som kan mäta kollisioner och skicka räkningen till användaren. Det är dock klart att de inte kan mäta allt och att man riskerar att förlora användare på det kontot. Men om de man förlorar primärt är de som ändå går med förlust är det väl okej.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq Copenhagen
Antal
Köp
34
Sälj
Antal
3 874
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 5 | - | - | ||
| 85 | - | - | ||
| 50 | - | - | ||
| 118 | - | - | ||
| 30 | - | - |
Högst
94VWAP
Lägst
91,4OmsättningAntal
1,4 14 820
VWAP
Högst
94Lägst
91,4OmsättningAntal
1,4 14 820
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 19 mars 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 10 okt. | |
| 2025 H1-rapport | 19 aug. | |
| 2025 Q2-rapport | 9 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 25 apr. | |
| 2024 H2-rapport | 25 mars |
Data hämtas från FactSet, Quartr
2025 Q3-rapport
71 dagar sedan31min
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 19 mars 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 10 okt. | |
| 2025 H1-rapport | 19 aug. | |
| 2025 Q2-rapport | 9 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 25 apr. | |
| 2024 H2-rapport | 25 mars |
Data hämtas från FactSet, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 dag sedanÄr vi överens om att när man tar in 15 mio på tillgångarna, så handlar det om att man ser möjligheter att utnyttja tidigare års underskott i framtiden? Så skatteaktivet säkerställer att man kvittar skatteaktivet mot årets skatt, och därmed betalar mindre av årets resultat. Så det är 15 mio direkt in i vinst efter skatt, och även den närmaste framtiden. Vi borde ju se samma tendens de närmaste åren, att de tar mer och mer på böckerna av skatteaktivet. Ja tack Jag vet inte om det är en Börsnyhet, men så länge det är positivt. De är bra på att hålla en jämn ström av goda nyheter TACK·för 21 tim sedanhmm, det verkar som en lite långsökt nyhet. Det är ju inte nytt för marknaden och förhoppningsvis inte heller för bolaget att de har ackumulerat ett ganska stort skattemässigt underskott som de kan utnyttja, och naturligtvis gör man det så snart man kan. Det finns ju ingen anledning för bolaget (och därmed investerarna) att ha en massa pengar tillgodo hos Skatteverket utan att få meningsfull avkastning på dem. De ska naturligtvis ut och arbeta så snabbt man kan få ut dem - antingen i bolaget eller hos aktieägarna.·för 20 tim sedanDen är precis på gränsen, jag menar faktiskt också att det borde vara en självklarhet och en NON-event, när man ser in i perioder med positiva resultat. Men, man får ju redovisningsmässigt inte ta med dessa tillgångar i redovisningen, förrän det är sannolikt att man kan utnyttja de tidigare förlusterna. Vilket de ju nu kan, och kanske har fått bekräftat.
- ·för 1 dag sedanKom ihåg - innan nyår https://www.greenmobility.com/investors/the-share/shareholder-benefit-program/ Genom att äga 100 aktier får man DKK 1.100 i gratis minuter att köra för per år. Det översätter jag till direkt avkastning/utdelning på över 10% vid nuvarande kurs.·för 18 tim sedanJa, alla i Storköpenhamn med körkort borde vara 100stk-aktieägare. . Det är en fin utdelning. Och även om jag har bil, använder jag ofta GM
- ·för 1 dag sedanJag är nyfiken på er åsikt om denna aktie 💥 Jag har 430 aktier och har ett snittpris på 92 Ska jag sälja, eller tror ni att det finns positiva tendenser framöver? 🙏 God jul till alla 🎅🎅🎅🎅·för 1 dag sedanSå håll åtminstone de 100 st, så får du avkastning om du kan använda bilarna :), och haR möjligheT till vinst om den går till 150. Jag förstår att du gärna vill in i Gubra, där är jag själv solidt.
- ·12 dec.Det är kanske en upprepning av tidigare iakttagelser, men jag följer nyfiket danska företag och inte minst GM, eftersom de är så synliga i gatubilden i København. Därtill kommer att jag tycker deras idé är bra och mycket nyskapande som helhet i förhållande till mobilitet i en storstad. Ja, de har fått riktigt fina kursstigningar, som är baserade på bättre omsättning och bättre driftskostnadshantering. Helt säkert, det medger jag. Kursstigningen ger dock inte mening i förhållande till avkastning på investerat kapital, på inget sätt. Jag kan inte räkna hem det caset. De har ett ROE på -280% under 2024 och ja, det har en ökad omsättning och EBIT under 2025 som det omedelbart ser ut, men helt säkert inget som plötsligt ger + på ROE. Det kan ju inte fortsätta att vara ett pionjärföretag. Om de ska räknas hem som ett tillväxtföretag, så måste de verkligen få upp farten, annars kommer siffrorna inte att stämma. Tillväxten kan naturligtvis öka, men de har bara Kbh och Århus kvar och deras bilpark blir, allt annat lika, också mer nedsliten och behöver bytas ut. Det är ganska sårbart enligt min bedömning. Bilarna jag ser i gatubilden är ju inte i standard med andra uthyrningsföretag, bevars det behöver det inte heller, men det kostar ju att användarna inte är rutinerade bilister. Jag tänker att de på längre sikt blir för driftstunga.·15 dec.Jag kommer att se fram emot att läsa deras årsredovisning för år 2025, så att man verkligen kan jämföra årsredovisningen med resultatet från 2024 innan jag vågar ge ett bud på bolaget, men helt ärligt så tror jag att bolaget är för lätt kapitaliserat för att kunna klara de tunga utgifter det måste vara med en del oerfarna användare, och jag tror inte alls att de är i en liga där de kan hantera självkörande bilar som de nyligen marknadsförde sig med. Men jag kan bli övertygad om motsatsen. Låt oss se.·15 dec.Med hänsyn till skador på bilar säger greenm själva att de har goda resultat med de sensorer de nyligen har installerat som kan mäta kollisioner och skicka räkningen till användaren. Det är dock klart att de inte kan mäta allt och att man riskerar att förlora användare på det kontot. Men om de man förlorar primärt är de som ändå går med förlust är det väl okej.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq Copenhagen
Antal
Köp
34
Sälj
Antal
3 874
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 5 | - | - | ||
| 85 | - | - | ||
| 50 | - | - | ||
| 118 | - | - | ||
| 30 | - | - |
Högst
94VWAP
Lägst
91,4OmsättningAntal
1,4 14 820
VWAP
Högst
94Lägst
91,4OmsättningAntal
1,4 14 820
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






