Q1-rapport
Endast PDF
61 dagar sedan
Orderdjup
First North Sweden
Antal
Köp
2 309
Sälj
Antal
2 306
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
4 | - | - | ||
4 | - | - | ||
126 | - | - | ||
3 | - | - | ||
35 | - | - |
Högst
75VWAP
Lägst
71,8OmsättningAntal
6,4 86 470
VWAP
Högst
75Lägst
71,8OmsättningAntal
6,4 86 470
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 15 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 13 maj | |
2024 Årsstämma | 13 maj | |
2024 Q4-rapport | 18 feb. | |
2024 Q3-rapport | 14 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 21 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 2 dagar sedan·Är aktien lite övervärderad?för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanÖvervärderad?? Riktkurserna, ligger mellan 107-115kr, från Carnegie , Redeye, Affärsvärlden, m.fl. Guidar positiv EBITDA i nästa rapport om ca 1 månad, plus sannolikt även positivt kassaflöde redan i Q4 2025! Så, det är precis tvärtom, Smarteye är undervärderad!
- 7 juli7 juliADDW-reglering – vad den innebär och varför det gynnar Smart Eye Smart Eye har sammanfattat fyra viktiga aspekter av den nya EU-regleringen för Advanced Driver Distraction Warning (ADDW): 1. Vad är ADDW? Systemet använder kameror och algoritmer för att upptäcka när föraren är distraherad – till exempel pga mobilanvändning – och varnar direkt när blicken lämnar vägen för länge. Målet är att minska olyckor. 2. Tidsplan för införande: Från och med 7 juli 2024 måste alla nya fordonsmodeller i EU ha ADDW. Från 7 juli 2026 gäller kravet även för alla nya fordon. 3. Vad krävs tekniskt? Systemet ska klara att reagera på distraktion inom vissa tidsgränser (exempelvis 3,5 sek vid över 50 km/h). Det ställs även krav på att systemet fungerar i olika ljus- och väderförhållanden. 4. Syfte och effekt: ADDW är en del av EU:s Vision Zero-program – målet att nå noll döda i trafiken till 2050. ADDW väntas bli ett kraftfullt verktyg i det arbetet. Varför detta gynnar Smart Eye Smart Eye ligger långt fram med sin teknik och är redan redo att uppfylla ADDW-kraven. De har bevisad ADDW-funktion i verkliga tillämpningar – t.ex. samarbetet med den spanska busstillverkaren Ayats, där deras AIS-system klarade kraven för homologering. När reglerna nu träder i kraft växer marknaden kraftigt – både inom personbilar och kommersiella fordon – och Smart Eye står redo att leverera. Slutsats: ADDW-regleringen innebär inte bara ett lagkrav – det är en affärsdrivare. För Smart Eye innebär det ökad efterfrågan, fler kontrakt och större volymer, både genom OEM och eftermarknad. Det kommer sannolikt synas redan i rapporterna från andra halvåret 2025 och framåt
- 4 juli4 juliSmarteye tuffar på bra nu! +57% sen senaste lågpunkten på 43 kr den 9 april. Det är nog så att marknaden prisar in en positiv EBITDA i Q2-rapporten om drygt en månad. Skulle det bli så, (vilket är sannolikt, då Smarteye bara var 14 miljoner ifrån i Q1-rapporten), då kan vi nog se en kurs uppåt 80-100kr!5 juli5 juliBra spaningar från er alla – håller helt med om att både tekniskt och fundamentalt ser läget starkt ut just nu. Att SEYE var så nära EBITDA-noll i Q1 + fortsatt tillväxt i fordon (Sverige +8,5 %, Japan +11,3 %, GM +12 %) stärker sannolikheten för positiv Q2. Det i sig kan bli den katalysator som tar oss upp genom 75 och vidare mot 80–100 kr om momentum håller. Blir spännande veckor framöver!
- 2 juli2 juliOhh där var smart eye över 70 igen. Förhoppningsvis stanna kvar tills nästa nivå😊 Synd bara att inte Dagen industri lyfter upp /uppmärksammar bolaget mer än vad den gör. Förtjänar mycket mer publicitet2 juli2 juliTänk om löparn har fel och att det är Smart Eye som är starkaste kortet?
- 2 juli2 juliStark global fordonstillväxt i Q2 – positivt för Smart Eye Färska siffror visar att nyregistreringarna av fordon ökar rejält på flera av Smart Eyes nyckelmarknader: • Sverige (juni 2025): 27 565 nya personbilar, en ökning med 8,5 % jämfört med juni 2024 • Japan (H1 2025): Totalt 1 952 294 nya fordon, upp 11,3 % mot föregående år • GM i USA (H1 2025): 1 439 951 levererade fordon, en ökning med 12 % Smart Eye har direkt eller indirekt exponering mot alla dessa marknader genom sina OEM-kunder och partners. Att nybilsmarknaden växer innebär att fler bilar utrustas med DMS – vilket är den modell Smart Eye får löpande licensintäkter från. Q2-rapporten kan därmed få draghjälp av både: 1. Högre produktionsvolymer från bilindustrin 2. Ökad penetration av DMS-teknik, särskilt i elbilar och säkerhetsklasserade modeller Fortsätter trenden i Q3, stärker det caset ytterligare – särskilt när regulatoriska krav i EU börjar gälla fullt ut från 2026.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
Endast PDF
61 dagar sedan
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 2 dagar sedan·Är aktien lite övervärderad?för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanÖvervärderad?? Riktkurserna, ligger mellan 107-115kr, från Carnegie , Redeye, Affärsvärlden, m.fl. Guidar positiv EBITDA i nästa rapport om ca 1 månad, plus sannolikt även positivt kassaflöde redan i Q4 2025! Så, det är precis tvärtom, Smarteye är undervärderad!
- 7 juli7 juliADDW-reglering – vad den innebär och varför det gynnar Smart Eye Smart Eye har sammanfattat fyra viktiga aspekter av den nya EU-regleringen för Advanced Driver Distraction Warning (ADDW): 1. Vad är ADDW? Systemet använder kameror och algoritmer för att upptäcka när föraren är distraherad – till exempel pga mobilanvändning – och varnar direkt när blicken lämnar vägen för länge. Målet är att minska olyckor. 2. Tidsplan för införande: Från och med 7 juli 2024 måste alla nya fordonsmodeller i EU ha ADDW. Från 7 juli 2026 gäller kravet även för alla nya fordon. 3. Vad krävs tekniskt? Systemet ska klara att reagera på distraktion inom vissa tidsgränser (exempelvis 3,5 sek vid över 50 km/h). Det ställs även krav på att systemet fungerar i olika ljus- och väderförhållanden. 4. Syfte och effekt: ADDW är en del av EU:s Vision Zero-program – målet att nå noll döda i trafiken till 2050. ADDW väntas bli ett kraftfullt verktyg i det arbetet. Varför detta gynnar Smart Eye Smart Eye ligger långt fram med sin teknik och är redan redo att uppfylla ADDW-kraven. De har bevisad ADDW-funktion i verkliga tillämpningar – t.ex. samarbetet med den spanska busstillverkaren Ayats, där deras AIS-system klarade kraven för homologering. När reglerna nu träder i kraft växer marknaden kraftigt – både inom personbilar och kommersiella fordon – och Smart Eye står redo att leverera. Slutsats: ADDW-regleringen innebär inte bara ett lagkrav – det är en affärsdrivare. För Smart Eye innebär det ökad efterfrågan, fler kontrakt och större volymer, både genom OEM och eftermarknad. Det kommer sannolikt synas redan i rapporterna från andra halvåret 2025 och framåt
- 4 juli4 juliSmarteye tuffar på bra nu! +57% sen senaste lågpunkten på 43 kr den 9 april. Det är nog så att marknaden prisar in en positiv EBITDA i Q2-rapporten om drygt en månad. Skulle det bli så, (vilket är sannolikt, då Smarteye bara var 14 miljoner ifrån i Q1-rapporten), då kan vi nog se en kurs uppåt 80-100kr!5 juli5 juliBra spaningar från er alla – håller helt med om att både tekniskt och fundamentalt ser läget starkt ut just nu. Att SEYE var så nära EBITDA-noll i Q1 + fortsatt tillväxt i fordon (Sverige +8,5 %, Japan +11,3 %, GM +12 %) stärker sannolikheten för positiv Q2. Det i sig kan bli den katalysator som tar oss upp genom 75 och vidare mot 80–100 kr om momentum håller. Blir spännande veckor framöver!
- 2 juli2 juliOhh där var smart eye över 70 igen. Förhoppningsvis stanna kvar tills nästa nivå😊 Synd bara att inte Dagen industri lyfter upp /uppmärksammar bolaget mer än vad den gör. Förtjänar mycket mer publicitet2 juli2 juliTänk om löparn har fel och att det är Smart Eye som är starkaste kortet?
- 2 juli2 juliStark global fordonstillväxt i Q2 – positivt för Smart Eye Färska siffror visar att nyregistreringarna av fordon ökar rejält på flera av Smart Eyes nyckelmarknader: • Sverige (juni 2025): 27 565 nya personbilar, en ökning med 8,5 % jämfört med juni 2024 • Japan (H1 2025): Totalt 1 952 294 nya fordon, upp 11,3 % mot föregående år • GM i USA (H1 2025): 1 439 951 levererade fordon, en ökning med 12 % Smart Eye har direkt eller indirekt exponering mot alla dessa marknader genom sina OEM-kunder och partners. Att nybilsmarknaden växer innebär att fler bilar utrustas med DMS – vilket är den modell Smart Eye får löpande licensintäkter från. Q2-rapporten kan därmed få draghjälp av både: 1. Högre produktionsvolymer från bilindustrin 2. Ökad penetration av DMS-teknik, särskilt i elbilar och säkerhetsklasserade modeller Fortsätter trenden i Q3, stärker det caset ytterligare – särskilt när regulatoriska krav i EU börjar gälla fullt ut från 2026.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
First North Sweden
Antal
Köp
2 309
Sälj
Antal
2 306
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
4 | - | - | ||
4 | - | - | ||
126 | - | - | ||
3 | - | - | ||
35 | - | - |
Högst
75VWAP
Lägst
71,8OmsättningAntal
6,4 86 470
VWAP
Högst
75Lägst
71,8OmsättningAntal
6,4 86 470
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 15 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 13 maj | |
2024 Årsstämma | 13 maj | |
2024 Q4-rapport | 18 feb. | |
2024 Q3-rapport | 14 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 21 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q1-rapport
Endast PDF
61 dagar sedan
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 15 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 13 maj | |
2024 Årsstämma | 13 maj | |
2024 Q4-rapport | 18 feb. | |
2024 Q3-rapport | 14 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 21 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 2 dagar sedan·Är aktien lite övervärderad?för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanÖvervärderad?? Riktkurserna, ligger mellan 107-115kr, från Carnegie , Redeye, Affärsvärlden, m.fl. Guidar positiv EBITDA i nästa rapport om ca 1 månad, plus sannolikt även positivt kassaflöde redan i Q4 2025! Så, det är precis tvärtom, Smarteye är undervärderad!
- 7 juli7 juliADDW-reglering – vad den innebär och varför det gynnar Smart Eye Smart Eye har sammanfattat fyra viktiga aspekter av den nya EU-regleringen för Advanced Driver Distraction Warning (ADDW): 1. Vad är ADDW? Systemet använder kameror och algoritmer för att upptäcka när föraren är distraherad – till exempel pga mobilanvändning – och varnar direkt när blicken lämnar vägen för länge. Målet är att minska olyckor. 2. Tidsplan för införande: Från och med 7 juli 2024 måste alla nya fordonsmodeller i EU ha ADDW. Från 7 juli 2026 gäller kravet även för alla nya fordon. 3. Vad krävs tekniskt? Systemet ska klara att reagera på distraktion inom vissa tidsgränser (exempelvis 3,5 sek vid över 50 km/h). Det ställs även krav på att systemet fungerar i olika ljus- och väderförhållanden. 4. Syfte och effekt: ADDW är en del av EU:s Vision Zero-program – målet att nå noll döda i trafiken till 2050. ADDW väntas bli ett kraftfullt verktyg i det arbetet. Varför detta gynnar Smart Eye Smart Eye ligger långt fram med sin teknik och är redan redo att uppfylla ADDW-kraven. De har bevisad ADDW-funktion i verkliga tillämpningar – t.ex. samarbetet med den spanska busstillverkaren Ayats, där deras AIS-system klarade kraven för homologering. När reglerna nu träder i kraft växer marknaden kraftigt – både inom personbilar och kommersiella fordon – och Smart Eye står redo att leverera. Slutsats: ADDW-regleringen innebär inte bara ett lagkrav – det är en affärsdrivare. För Smart Eye innebär det ökad efterfrågan, fler kontrakt och större volymer, både genom OEM och eftermarknad. Det kommer sannolikt synas redan i rapporterna från andra halvåret 2025 och framåt
- 4 juli4 juliSmarteye tuffar på bra nu! +57% sen senaste lågpunkten på 43 kr den 9 april. Det är nog så att marknaden prisar in en positiv EBITDA i Q2-rapporten om drygt en månad. Skulle det bli så, (vilket är sannolikt, då Smarteye bara var 14 miljoner ifrån i Q1-rapporten), då kan vi nog se en kurs uppåt 80-100kr!5 juli5 juliBra spaningar från er alla – håller helt med om att både tekniskt och fundamentalt ser läget starkt ut just nu. Att SEYE var så nära EBITDA-noll i Q1 + fortsatt tillväxt i fordon (Sverige +8,5 %, Japan +11,3 %, GM +12 %) stärker sannolikheten för positiv Q2. Det i sig kan bli den katalysator som tar oss upp genom 75 och vidare mot 80–100 kr om momentum håller. Blir spännande veckor framöver!
- 2 juli2 juliOhh där var smart eye över 70 igen. Förhoppningsvis stanna kvar tills nästa nivå😊 Synd bara att inte Dagen industri lyfter upp /uppmärksammar bolaget mer än vad den gör. Förtjänar mycket mer publicitet2 juli2 juliTänk om löparn har fel och att det är Smart Eye som är starkaste kortet?
- 2 juli2 juliStark global fordonstillväxt i Q2 – positivt för Smart Eye Färska siffror visar att nyregistreringarna av fordon ökar rejält på flera av Smart Eyes nyckelmarknader: • Sverige (juni 2025): 27 565 nya personbilar, en ökning med 8,5 % jämfört med juni 2024 • Japan (H1 2025): Totalt 1 952 294 nya fordon, upp 11,3 % mot föregående år • GM i USA (H1 2025): 1 439 951 levererade fordon, en ökning med 12 % Smart Eye har direkt eller indirekt exponering mot alla dessa marknader genom sina OEM-kunder och partners. Att nybilsmarknaden växer innebär att fler bilar utrustas med DMS – vilket är den modell Smart Eye får löpande licensintäkter från. Q2-rapporten kan därmed få draghjälp av både: 1. Högre produktionsvolymer från bilindustrin 2. Ökad penetration av DMS-teknik, särskilt i elbilar och säkerhetsklasserade modeller Fortsätter trenden i Q3, stärker det caset ytterligare – särskilt när regulatoriska krav i EU börjar gälla fullt ut från 2026.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
First North Sweden
Antal
Köp
2 309
Sälj
Antal
2 306
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
4 | - | - | ||
4 | - | - | ||
126 | - | - | ||
3 | - | - | ||
35 | - | - |
Högst
75VWAP
Lägst
71,8OmsättningAntal
6,4 86 470
VWAP
Högst
75Lägst
71,8OmsättningAntal
6,4 86 470
Mäklarstatistik
Ingen data hittades