Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Cereno Scientific B

Cereno Scientific B

2026 Q1-rapport

Endast PDF

28 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
27 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
27 nov. 2025
2025 Q2-rapport
27 aug. 2025
2025 Q1-rapport
22 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • 15 juni · Ändrad
    ·
    Helt seriöst, jag sa det på väg upp för några dagar sedan också... Kan vi försöka få till en förnuftig debatt här istället för att kasta skit och komma med tråkiga kommentarer till varandra? Det gäller både oss som tycker att priset borde vara högre och de som tycker att det borde vara lägre. Jag frågade för några dagar sedan och jag frågar igen. Kan vi vara överens om att rNPV är en förnuftig modell för att klargöra vad företaget borde vara värt? Om inte, vilken alternativ modell föreslår ni? Om vi är överens om det, vilka förutsättningar anser ni att man bör / inte bör ta hänsyn till? Jag har som jag skrev nedan gjort ett förslag till en rNPV-kalkylator som har utgått från Edisons värdering. (disclaimer, jag känner inte till deras modell och har använt AI för att skapa min modell, den är säkert inte 100%, men låt oss eventuellt diskutera den så blir den bättre) Länk till kalkylatorn är här: https://claude.ai/public/artifacts/cdcb9883-3342-4f6e-a1e5-51f3ef25fd1a Om vi tillsammans kan diskutera de olika variablerna i en sådan värdering bör vi kunna komma närmare en uppfattning om vad vi anser att företaget borde vara värt och varför vi eventuellt är oense om värderingen. Jag tror att det kommer att ge oss alla större förståelse och bättre tålamod med andras ståndpunkter. De som pratar upp eller ner priset utan att bidra till detta kan dra åt skogen för min del. Då är man här för att haussa eller baissa och din åsikt betyder noll och intet för mig. Ser fram emot respons, kör debatt!
    18 juni
    ·
    Du är naiv om du tror att folk som fjellexpression, gaziemille, eller investorareboss använder något annat än sin magkänsla för att ragebait:a heltid
  • 15 juni
    ·
    Så, hur går det med prisutvecklingen, killar?
    inaktiverad
    20 juni
    ·
    De som bara deltar i tippningstävlingen, tycker jag att du inte bör släppa in över kränkningströskeln. Bara att ignorera om det inte betyder något för dig ändå. Som vi sa utan hämningar i Juratiden, då jag var ung och stilig: "Skit i det!" (Nu är jag bara stilig (hehe) -NOT.) Du frågade: "Hur förhåller du dig till och identifierar dessa historiska vändpunkter?" Svar 1. -Jag är i läge för att lära mig HELA TIDEN med fokus på att känna mig själv så att jag inte gör gamla misstag igen. Där brister det fortfarande ganska ofta för min del. Svar 2. Samtidigt är jag intresserad av hur alla de andra aktieägarna i just en viss aktie tänker. En slags artbestämning av "flocken" som handlar när som helst. Är de utsatta för falska narrativ, t.ex. -Och hur rationella är de? Tänker alla likadant? osv. 3. Jag använder våganalys från matematiken: Alla komplexa vågrörelser med känd periodtid, kan dekomponeras i en uppsättning rena sinussvängningar. Den komplexa kurvan som analyseras, kan därmed återskapas genom att summera amplituderna från dessa sinusvågor. Och då finns det grund för att säga att "varje gång derivatan av sinuskurvan är 0, har vi en vändpunkt". Svar 4. -Jag tänker metaforiskt. Symboltänkande, analogier osv. Jag upptäckte metaforiskt tänkande i dess djup under BI-studierna, i boken Organisasjonbilder av G. Morgan. Det han skriver resonerade väldigt väl med min världsbild och min förståelse av egen -och inte minst andras - tänkning. Se ark.no/produkt/boker/fagboker/organisasjonsbilder-978820012728 Svar 5. Utöver detta, gillar jag att tänka på havet och alla vågor där. Ju närmare du går desto bättre syns de små krusningarna på havsytan. -Men går man för nära, ser man inte dyningarna längre. Och om du vill förstå periodtiden för ebb och flod, måste man ta tiden till hjälp. Svar 6. -Den som har läst ända hit, kanske tänker att "Det var då våldsamt, alla förstår ju det". Jag hoppas det. Så några ord om min dagliga metod rent praktiskt: Jag klickar på knappen för teknisk analys, lägger in glidande medelvärde för 14, 30 och 90 dagar och RSI (14). Sedan är utmaningen att läsa statistiken korrekt. För ett mer globalt perspektiv på trading, föreslår jag webbplatsen armstrongeconomics.com Han är den stora "Guruen". Tack för uppmärksamheten! :-)
  • 12 juni
    ·
    skeptikerna är tysta, jag trodde kursen skulle nå 1 innan den kom upp igen ?
    12 juni
    @GrazieMille99 Vet du att CU data, fluidda utläsning ska redovisas samt FPI i fas2B för CS1. Vid positivt utfall lär det studsa upp rätt bra. Tror inte bolaget kommer ha svårt att ta in pengar oavsett.
  • 11 juni
    ·
    Någon som vet något kanske?
    11 juni · Ändrad
    ·
    Kanske såg Alzecure också att det är möjligt med en deal i 2026 eller 2027 :)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

28 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • 15 juni · Ändrad
    ·
    Helt seriöst, jag sa det på väg upp för några dagar sedan också... Kan vi försöka få till en förnuftig debatt här istället för att kasta skit och komma med tråkiga kommentarer till varandra? Det gäller både oss som tycker att priset borde vara högre och de som tycker att det borde vara lägre. Jag frågade för några dagar sedan och jag frågar igen. Kan vi vara överens om att rNPV är en förnuftig modell för att klargöra vad företaget borde vara värt? Om inte, vilken alternativ modell föreslår ni? Om vi är överens om det, vilka förutsättningar anser ni att man bör / inte bör ta hänsyn till? Jag har som jag skrev nedan gjort ett förslag till en rNPV-kalkylator som har utgått från Edisons värdering. (disclaimer, jag känner inte till deras modell och har använt AI för att skapa min modell, den är säkert inte 100%, men låt oss eventuellt diskutera den så blir den bättre) Länk till kalkylatorn är här: https://claude.ai/public/artifacts/cdcb9883-3342-4f6e-a1e5-51f3ef25fd1a Om vi tillsammans kan diskutera de olika variablerna i en sådan värdering bör vi kunna komma närmare en uppfattning om vad vi anser att företaget borde vara värt och varför vi eventuellt är oense om värderingen. Jag tror att det kommer att ge oss alla större förståelse och bättre tålamod med andras ståndpunkter. De som pratar upp eller ner priset utan att bidra till detta kan dra åt skogen för min del. Då är man här för att haussa eller baissa och din åsikt betyder noll och intet för mig. Ser fram emot respons, kör debatt!
    18 juni
    ·
    Du är naiv om du tror att folk som fjellexpression, gaziemille, eller investorareboss använder något annat än sin magkänsla för att ragebait:a heltid
  • 15 juni
    ·
    Så, hur går det med prisutvecklingen, killar?
    inaktiverad
    20 juni
    ·
    De som bara deltar i tippningstävlingen, tycker jag att du inte bör släppa in över kränkningströskeln. Bara att ignorera om det inte betyder något för dig ändå. Som vi sa utan hämningar i Juratiden, då jag var ung och stilig: "Skit i det!" (Nu är jag bara stilig (hehe) -NOT.) Du frågade: "Hur förhåller du dig till och identifierar dessa historiska vändpunkter?" Svar 1. -Jag är i läge för att lära mig HELA TIDEN med fokus på att känna mig själv så att jag inte gör gamla misstag igen. Där brister det fortfarande ganska ofta för min del. Svar 2. Samtidigt är jag intresserad av hur alla de andra aktieägarna i just en viss aktie tänker. En slags artbestämning av "flocken" som handlar när som helst. Är de utsatta för falska narrativ, t.ex. -Och hur rationella är de? Tänker alla likadant? osv. 3. Jag använder våganalys från matematiken: Alla komplexa vågrörelser med känd periodtid, kan dekomponeras i en uppsättning rena sinussvängningar. Den komplexa kurvan som analyseras, kan därmed återskapas genom att summera amplituderna från dessa sinusvågor. Och då finns det grund för att säga att "varje gång derivatan av sinuskurvan är 0, har vi en vändpunkt". Svar 4. -Jag tänker metaforiskt. Symboltänkande, analogier osv. Jag upptäckte metaforiskt tänkande i dess djup under BI-studierna, i boken Organisasjonbilder av G. Morgan. Det han skriver resonerade väldigt väl med min världsbild och min förståelse av egen -och inte minst andras - tänkning. Se ark.no/produkt/boker/fagboker/organisasjonsbilder-978820012728 Svar 5. Utöver detta, gillar jag att tänka på havet och alla vågor där. Ju närmare du går desto bättre syns de små krusningarna på havsytan. -Men går man för nära, ser man inte dyningarna längre. Och om du vill förstå periodtiden för ebb och flod, måste man ta tiden till hjälp. Svar 6. -Den som har läst ända hit, kanske tänker att "Det var då våldsamt, alla förstår ju det". Jag hoppas det. Så några ord om min dagliga metod rent praktiskt: Jag klickar på knappen för teknisk analys, lägger in glidande medelvärde för 14, 30 och 90 dagar och RSI (14). Sedan är utmaningen att läsa statistiken korrekt. För ett mer globalt perspektiv på trading, föreslår jag webbplatsen armstrongeconomics.com Han är den stora "Guruen". Tack för uppmärksamheten! :-)
  • 12 juni
    ·
    skeptikerna är tysta, jag trodde kursen skulle nå 1 innan den kom upp igen ?
    12 juni
    @GrazieMille99 Vet du att CU data, fluidda utläsning ska redovisas samt FPI i fas2B för CS1. Vid positivt utfall lär det studsa upp rätt bra. Tror inte bolaget kommer ha svårt att ta in pengar oavsett.
  • 11 juni
    ·
    Någon som vet något kanske?
    11 juni · Ändrad
    ·
    Kanske såg Alzecure också att det är möjligt med en deal i 2026 eller 2027 :)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
27 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
27 nov. 2025
2025 Q2-rapport
27 aug. 2025
2025 Q1-rapport
22 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

28 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
27 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
27 nov. 2025
2025 Q2-rapport
27 aug. 2025
2025 Q1-rapport
22 maj 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • 15 juni · Ändrad
    ·
    Helt seriöst, jag sa det på väg upp för några dagar sedan också... Kan vi försöka få till en förnuftig debatt här istället för att kasta skit och komma med tråkiga kommentarer till varandra? Det gäller både oss som tycker att priset borde vara högre och de som tycker att det borde vara lägre. Jag frågade för några dagar sedan och jag frågar igen. Kan vi vara överens om att rNPV är en förnuftig modell för att klargöra vad företaget borde vara värt? Om inte, vilken alternativ modell föreslår ni? Om vi är överens om det, vilka förutsättningar anser ni att man bör / inte bör ta hänsyn till? Jag har som jag skrev nedan gjort ett förslag till en rNPV-kalkylator som har utgått från Edisons värdering. (disclaimer, jag känner inte till deras modell och har använt AI för att skapa min modell, den är säkert inte 100%, men låt oss eventuellt diskutera den så blir den bättre) Länk till kalkylatorn är här: https://claude.ai/public/artifacts/cdcb9883-3342-4f6e-a1e5-51f3ef25fd1a Om vi tillsammans kan diskutera de olika variablerna i en sådan värdering bör vi kunna komma närmare en uppfattning om vad vi anser att företaget borde vara värt och varför vi eventuellt är oense om värderingen. Jag tror att det kommer att ge oss alla större förståelse och bättre tålamod med andras ståndpunkter. De som pratar upp eller ner priset utan att bidra till detta kan dra åt skogen för min del. Då är man här för att haussa eller baissa och din åsikt betyder noll och intet för mig. Ser fram emot respons, kör debatt!
    18 juni
    ·
    Du är naiv om du tror att folk som fjellexpression, gaziemille, eller investorareboss använder något annat än sin magkänsla för att ragebait:a heltid
  • 15 juni
    ·
    Så, hur går det med prisutvecklingen, killar?
    inaktiverad
    20 juni
    ·
    De som bara deltar i tippningstävlingen, tycker jag att du inte bör släppa in över kränkningströskeln. Bara att ignorera om det inte betyder något för dig ändå. Som vi sa utan hämningar i Juratiden, då jag var ung och stilig: "Skit i det!" (Nu är jag bara stilig (hehe) -NOT.) Du frågade: "Hur förhåller du dig till och identifierar dessa historiska vändpunkter?" Svar 1. -Jag är i läge för att lära mig HELA TIDEN med fokus på att känna mig själv så att jag inte gör gamla misstag igen. Där brister det fortfarande ganska ofta för min del. Svar 2. Samtidigt är jag intresserad av hur alla de andra aktieägarna i just en viss aktie tänker. En slags artbestämning av "flocken" som handlar när som helst. Är de utsatta för falska narrativ, t.ex. -Och hur rationella är de? Tänker alla likadant? osv. 3. Jag använder våganalys från matematiken: Alla komplexa vågrörelser med känd periodtid, kan dekomponeras i en uppsättning rena sinussvängningar. Den komplexa kurvan som analyseras, kan därmed återskapas genom att summera amplituderna från dessa sinusvågor. Och då finns det grund för att säga att "varje gång derivatan av sinuskurvan är 0, har vi en vändpunkt". Svar 4. -Jag tänker metaforiskt. Symboltänkande, analogier osv. Jag upptäckte metaforiskt tänkande i dess djup under BI-studierna, i boken Organisasjonbilder av G. Morgan. Det han skriver resonerade väldigt väl med min världsbild och min förståelse av egen -och inte minst andras - tänkning. Se ark.no/produkt/boker/fagboker/organisasjonsbilder-978820012728 Svar 5. Utöver detta, gillar jag att tänka på havet och alla vågor där. Ju närmare du går desto bättre syns de små krusningarna på havsytan. -Men går man för nära, ser man inte dyningarna längre. Och om du vill förstå periodtiden för ebb och flod, måste man ta tiden till hjälp. Svar 6. -Den som har läst ända hit, kanske tänker att "Det var då våldsamt, alla förstår ju det". Jag hoppas det. Så några ord om min dagliga metod rent praktiskt: Jag klickar på knappen för teknisk analys, lägger in glidande medelvärde för 14, 30 och 90 dagar och RSI (14). Sedan är utmaningen att läsa statistiken korrekt. För ett mer globalt perspektiv på trading, föreslår jag webbplatsen armstrongeconomics.com Han är den stora "Guruen". Tack för uppmärksamheten! :-)
  • 12 juni
    ·
    skeptikerna är tysta, jag trodde kursen skulle nå 1 innan den kom upp igen ?
    12 juni
    @GrazieMille99 Vet du att CU data, fluidda utläsning ska redovisas samt FPI i fas2B för CS1. Vid positivt utfall lär det studsa upp rätt bra. Tror inte bolaget kommer ha svårt att ta in pengar oavsett.
  • 11 juni
    ·
    Någon som vet något kanske?
    11 juni · Ändrad
    ·
    Kanske såg Alzecure också att det är möjligt med en deal i 2026 eller 2027 :)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm