Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Rheinmetall

2026 Q1-rapport
48 dagar sedan
11,50 EUR/aktie
Senaste utdelning
0,99%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
6 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
11 mars
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025
2025 Q1-rapport
8 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 4 min sen
    ·
    En dag kommer jag att skratta åt det här. Inte idag, dock.
  • för 3 tim sedan
    ·
    Med tanke på deras P/E och europeiska försvarsmomentum kommer jag gladeligen att köpa på mig nu - siktar på 6-8% inom 30 dagar! 👏🏼
    för 2 tim sedan
    ·
    Man kan hoppas att det kommer några större order under perioden kring det kommande NATO-toppmötet, kanske det kan ge lite medvind. Omvänt kan man vara orolig för om Rheinmetall fortfarande kan upprätthålla guidningen för året, det får vi nog reda på med Q2-rapporten.
  • för 4 tim sedan · Ändrad
    ·
    -18.65% på en dag WOW !! En order på 13 miljarder förlorad vilket raderade över 10 miljarder euro från marknadsvärdet. Minskningen av marknadsvärdet är alltså mycket större än den omedelbara resultatpåverkan från det förlorade kontraktet. Förlusten av projektet tog en stor del av det förväntade orderintaget för 2026. Rheinmetall är en av Europas viktigaste leverantörer av ammunitions-, pansar- och luftförsvarssystem. Om min information stämmer, har denna ~ 13 miljarder order aldrig ens undertecknats av RHM. Endast VD Armin Papperger talade i januari 2026 om en orderpotential värd cirka 12–13 miljarder euro. Så sent som i maj 2026 förväntade sig företaget att kontraktet skulle slutföras under Q2, men det har nu fallit igenom. Detta kan korrigeras om jag har fel. Tyskland och andra NATO-länder ökar, enligt rapporter, fortfarande försvarsutgifterna kraftigt. Detta ser mer ut som en nedskärning av tillväxtförväntningarna än en affärskollaps. Flottprojektet var viktigt, men Rheinmetalls kärnverksamhet är fortfarande inom landvapensystem, ammunition, luftförsvar och militärfordon. Jag kan inte förvänta mig något för Q2 / 2026 nu. Jag äger inte företaget, jag ägde det 2025. Jag har följt detta med intresse och noterat att aktiekursen bara har fallit hela året. Jag skrev i maj att jag kanske skulle bli entusiastisk om kursen sjunker under 1000€. Nu är den där, men jag vet inte om det är klokt att köpa längre ?? Om någon ärligt kan tänka på kursens framtid, skulle jag gärna läsa det. Jag behöver inga onödiga exempel på om kursen skulle vara 100€ eller 2000€. Företaget har tydligen inte kommenterat saken ?? Inte heller analytikerna ?? Målkursen är fortfarande upp till 2500€. Rhm har dock fortfarande en orderstock på ~ 63 miljarder euro, min egen bedömning för att kursen ska gå upp är att investerare / marknaden har börjat kräva bevis på kassaflöde och lönsamhet, inte bara nya order ?
    för 4 tim sedan
    ·
    Förra gången föll den när Q kassaflödet var en besvikelse. Bolaget sade att det främst handlar om periodiseringar i betalningarna. Detta innebär att kassaflödet flyttas till nästa Q. Det vore därför logiskt att om (när) kassaflödet i nästa Q är i ordning, kommer aktien att stiga efter att siffrorna publicerats. Så nu tankar jag. Jag litar på den tyska ingenjören.
  • för 5 tim sedan
    ·
    Den är ju nästan halverad sedan januari...fy
  • för 6 tim sedan
    ·
    går drastiskt upp, går drastiskt ned
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
48 dagar sedan
11,50 EUR/aktie
Senaste utdelning
0,99%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 4 min sen
    ·
    En dag kommer jag att skratta åt det här. Inte idag, dock.
  • för 3 tim sedan
    ·
    Med tanke på deras P/E och europeiska försvarsmomentum kommer jag gladeligen att köpa på mig nu - siktar på 6-8% inom 30 dagar! 👏🏼
    för 2 tim sedan
    ·
    Man kan hoppas att det kommer några större order under perioden kring det kommande NATO-toppmötet, kanske det kan ge lite medvind. Omvänt kan man vara orolig för om Rheinmetall fortfarande kan upprätthålla guidningen för året, det får vi nog reda på med Q2-rapporten.
  • för 4 tim sedan · Ändrad
    ·
    -18.65% på en dag WOW !! En order på 13 miljarder förlorad vilket raderade över 10 miljarder euro från marknadsvärdet. Minskningen av marknadsvärdet är alltså mycket större än den omedelbara resultatpåverkan från det förlorade kontraktet. Förlusten av projektet tog en stor del av det förväntade orderintaget för 2026. Rheinmetall är en av Europas viktigaste leverantörer av ammunitions-, pansar- och luftförsvarssystem. Om min information stämmer, har denna ~ 13 miljarder order aldrig ens undertecknats av RHM. Endast VD Armin Papperger talade i januari 2026 om en orderpotential värd cirka 12–13 miljarder euro. Så sent som i maj 2026 förväntade sig företaget att kontraktet skulle slutföras under Q2, men det har nu fallit igenom. Detta kan korrigeras om jag har fel. Tyskland och andra NATO-länder ökar, enligt rapporter, fortfarande försvarsutgifterna kraftigt. Detta ser mer ut som en nedskärning av tillväxtförväntningarna än en affärskollaps. Flottprojektet var viktigt, men Rheinmetalls kärnverksamhet är fortfarande inom landvapensystem, ammunition, luftförsvar och militärfordon. Jag kan inte förvänta mig något för Q2 / 2026 nu. Jag äger inte företaget, jag ägde det 2025. Jag har följt detta med intresse och noterat att aktiekursen bara har fallit hela året. Jag skrev i maj att jag kanske skulle bli entusiastisk om kursen sjunker under 1000€. Nu är den där, men jag vet inte om det är klokt att köpa längre ?? Om någon ärligt kan tänka på kursens framtid, skulle jag gärna läsa det. Jag behöver inga onödiga exempel på om kursen skulle vara 100€ eller 2000€. Företaget har tydligen inte kommenterat saken ?? Inte heller analytikerna ?? Målkursen är fortfarande upp till 2500€. Rhm har dock fortfarande en orderstock på ~ 63 miljarder euro, min egen bedömning för att kursen ska gå upp är att investerare / marknaden har börjat kräva bevis på kassaflöde och lönsamhet, inte bara nya order ?
    för 4 tim sedan
    ·
    Förra gången föll den när Q kassaflödet var en besvikelse. Bolaget sade att det främst handlar om periodiseringar i betalningarna. Detta innebär att kassaflödet flyttas till nästa Q. Det vore därför logiskt att om (när) kassaflödet i nästa Q är i ordning, kommer aktien att stiga efter att siffrorna publicerats. Så nu tankar jag. Jag litar på den tyska ingenjören.
  • för 5 tim sedan
    ·
    Den är ju nästan halverad sedan januari...fy
  • för 6 tim sedan
    ·
    går drastiskt upp, går drastiskt ned
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
6 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
11 mars
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025
2025 Q1-rapport
8 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
48 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
6 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
11 mars
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025
2025 Q1-rapport
8 maj 2025

Relaterade värdepapper

11,50 EUR/aktie
Senaste utdelning
0,99%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 4 min sen
    ·
    En dag kommer jag att skratta åt det här. Inte idag, dock.
  • för 3 tim sedan
    ·
    Med tanke på deras P/E och europeiska försvarsmomentum kommer jag gladeligen att köpa på mig nu - siktar på 6-8% inom 30 dagar! 👏🏼
    för 2 tim sedan
    ·
    Man kan hoppas att det kommer några större order under perioden kring det kommande NATO-toppmötet, kanske det kan ge lite medvind. Omvänt kan man vara orolig för om Rheinmetall fortfarande kan upprätthålla guidningen för året, det får vi nog reda på med Q2-rapporten.
  • för 4 tim sedan · Ändrad
    ·
    -18.65% på en dag WOW !! En order på 13 miljarder förlorad vilket raderade över 10 miljarder euro från marknadsvärdet. Minskningen av marknadsvärdet är alltså mycket större än den omedelbara resultatpåverkan från det förlorade kontraktet. Förlusten av projektet tog en stor del av det förväntade orderintaget för 2026. Rheinmetall är en av Europas viktigaste leverantörer av ammunitions-, pansar- och luftförsvarssystem. Om min information stämmer, har denna ~ 13 miljarder order aldrig ens undertecknats av RHM. Endast VD Armin Papperger talade i januari 2026 om en orderpotential värd cirka 12–13 miljarder euro. Så sent som i maj 2026 förväntade sig företaget att kontraktet skulle slutföras under Q2, men det har nu fallit igenom. Detta kan korrigeras om jag har fel. Tyskland och andra NATO-länder ökar, enligt rapporter, fortfarande försvarsutgifterna kraftigt. Detta ser mer ut som en nedskärning av tillväxtförväntningarna än en affärskollaps. Flottprojektet var viktigt, men Rheinmetalls kärnverksamhet är fortfarande inom landvapensystem, ammunition, luftförsvar och militärfordon. Jag kan inte förvänta mig något för Q2 / 2026 nu. Jag äger inte företaget, jag ägde det 2025. Jag har följt detta med intresse och noterat att aktiekursen bara har fallit hela året. Jag skrev i maj att jag kanske skulle bli entusiastisk om kursen sjunker under 1000€. Nu är den där, men jag vet inte om det är klokt att köpa längre ?? Om någon ärligt kan tänka på kursens framtid, skulle jag gärna läsa det. Jag behöver inga onödiga exempel på om kursen skulle vara 100€ eller 2000€. Företaget har tydligen inte kommenterat saken ?? Inte heller analytikerna ?? Målkursen är fortfarande upp till 2500€. Rhm har dock fortfarande en orderstock på ~ 63 miljarder euro, min egen bedömning för att kursen ska gå upp är att investerare / marknaden har börjat kräva bevis på kassaflöde och lönsamhet, inte bara nya order ?
    för 4 tim sedan
    ·
    Förra gången föll den när Q kassaflödet var en besvikelse. Bolaget sade att det främst handlar om periodiseringar i betalningarna. Detta innebär att kassaflödet flyttas till nästa Q. Det vore därför logiskt att om (när) kassaflödet i nästa Q är i ordning, kommer aktien att stiga efter att siffrorna publicerats. Så nu tankar jag. Jag litar på den tyska ingenjören.
  • för 5 tim sedan
    ·
    Den är ju nästan halverad sedan januari...fy
  • för 6 tim sedan
    ·
    går drastiskt upp, går drastiskt ned
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm