Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Rheinmetall

Ingen data hittades.
2026 Q1-rapport
49 dagar sedan
11,50 EUR/aktie
Senaste utdelning
0,99%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
6 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
11 mars
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025
2025 Q1-rapport
8 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 26 min sen
    ·
    Det nästa dyket kommer när Ukraina och Ryssland ingår ett fredsavtal. Det ska ni vara redo för.
    för 8 min sen
    ·
    Inte så säker. Det är då klockan börjar ticka för Europa. Ryssland kommer att omgruppera sig och leta efter en ny fiende. De måste, de kan inte ta sig ur sin krigsekonomi. Förhoppningsvis förbereder RHM sin produktlinje för det nya sättet att strida
  • för 35 min sen · Ändrad
    ·
    Intressant att Rheinmetall inte kommenterar något, jag antar att de måste bombarderas med frågor och förfrågningar om förklaringar och IR måste vara ganska överväldigade just nu.
    inaktiverad
    för 18 min sen · Ändrad
    ·
    Har bolaget ens något att kommentera? Det 13 mrd avtalet hade ju inte undertecknats, om det hade gjorts och sedan annullerats, skulle det också bli ett bötesbelopp för avtalsbrott. Avtalet på 13 mrd, skulle det inte ha fördelats över 7 år? Som jag förstår det var denna order bara på planeringsstadiet, precis som Tksm förhandlar med Kanada om ubåtsaffärer, det vill säga man förhandlar men inga skriftliga avtal har ingåtts. Jag förnekar inte att en sådan affär, om den hade förverkligats, skulle ha varit utmärkt. Men RHM har ju redan en orderbok för år framöver ändå. När de överenskomna beställningarna först har slutförts / omvandlats till pengar, då kan de titta på fler jätteprojekt. Kursen verkar nu sjunka mot 700€. År 2025 ägde jag detta, jag köpte för ungefär 1200€ och sålde för 1800€. Efter det året har kursen bara varit en nedgång. Jag tänkte köpa när kursen sjunker till ~ 1000€. Jag följer fortfarande med vad som händer, kanske Q2/2026 visar någon riktning. Nu verkar det som att RHM är starkt men inte i monopolställning inom denna bransch, så om beställningarna inte drar, byter de leverantör.
  • för 1 tim sedan
    ·
    ”Så länge det finns människor, kommer det att finnas krig.' - Albert Einstein
  • för 1 tim sedan
    Rheinmetall ska bygga 13 nya fabriker runtom i Europa de gör man knappast på spekulationer. Dock så lär det kosta men -18% på en dag känns lite väl hysteriskt.
    för 58 min sen
    ·
    Jag tänker att de förlorade kontrakten kan frigöra vissa resurser internt för att kunna effektuera snabbare på den återstående orderstocken i syfte att öka kassaflödet.
  • för 1 tim sedan
    ·
    Jag tror på europeiska försvarsaktier så länge Putin kör med krigspaganda på sin egen befolkning.
    för 56 min sen · Ändrad
    ·
    Så länge Ryssland existerar, tyvärr. 700 års tradition av expansivt diktatur försvinner inte med ett trollslag.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
49 dagar sedan
11,50 EUR/aktie
Senaste utdelning
0,99%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 26 min sen
    ·
    Det nästa dyket kommer när Ukraina och Ryssland ingår ett fredsavtal. Det ska ni vara redo för.
    för 8 min sen
    ·
    Inte så säker. Det är då klockan börjar ticka för Europa. Ryssland kommer att omgruppera sig och leta efter en ny fiende. De måste, de kan inte ta sig ur sin krigsekonomi. Förhoppningsvis förbereder RHM sin produktlinje för det nya sättet att strida
  • för 35 min sen · Ändrad
    ·
    Intressant att Rheinmetall inte kommenterar något, jag antar att de måste bombarderas med frågor och förfrågningar om förklaringar och IR måste vara ganska överväldigade just nu.
    inaktiverad
    för 18 min sen · Ändrad
    ·
    Har bolaget ens något att kommentera? Det 13 mrd avtalet hade ju inte undertecknats, om det hade gjorts och sedan annullerats, skulle det också bli ett bötesbelopp för avtalsbrott. Avtalet på 13 mrd, skulle det inte ha fördelats över 7 år? Som jag förstår det var denna order bara på planeringsstadiet, precis som Tksm förhandlar med Kanada om ubåtsaffärer, det vill säga man förhandlar men inga skriftliga avtal har ingåtts. Jag förnekar inte att en sådan affär, om den hade förverkligats, skulle ha varit utmärkt. Men RHM har ju redan en orderbok för år framöver ändå. När de överenskomna beställningarna först har slutförts / omvandlats till pengar, då kan de titta på fler jätteprojekt. Kursen verkar nu sjunka mot 700€. År 2025 ägde jag detta, jag köpte för ungefär 1200€ och sålde för 1800€. Efter det året har kursen bara varit en nedgång. Jag tänkte köpa när kursen sjunker till ~ 1000€. Jag följer fortfarande med vad som händer, kanske Q2/2026 visar någon riktning. Nu verkar det som att RHM är starkt men inte i monopolställning inom denna bransch, så om beställningarna inte drar, byter de leverantör.
  • för 1 tim sedan
    ·
    ”Så länge det finns människor, kommer det att finnas krig.' - Albert Einstein
  • för 1 tim sedan
    Rheinmetall ska bygga 13 nya fabriker runtom i Europa de gör man knappast på spekulationer. Dock så lär det kosta men -18% på en dag känns lite väl hysteriskt.
    för 58 min sen
    ·
    Jag tänker att de förlorade kontrakten kan frigöra vissa resurser internt för att kunna effektuera snabbare på den återstående orderstocken i syfte att öka kassaflödet.
  • för 1 tim sedan
    ·
    Jag tror på europeiska försvarsaktier så länge Putin kör med krigspaganda på sin egen befolkning.
    för 56 min sen · Ändrad
    ·
    Så länge Ryssland existerar, tyvärr. 700 års tradition av expansivt diktatur försvinner inte med ett trollslag.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
6 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
11 mars
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025
2025 Q1-rapport
8 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
49 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
6 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
11 mars
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025
2025 Q1-rapport
8 maj 2025

Relaterade värdepapper

11,50 EUR/aktie
Senaste utdelning
0,99%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 26 min sen
    ·
    Det nästa dyket kommer när Ukraina och Ryssland ingår ett fredsavtal. Det ska ni vara redo för.
    för 8 min sen
    ·
    Inte så säker. Det är då klockan börjar ticka för Europa. Ryssland kommer att omgruppera sig och leta efter en ny fiende. De måste, de kan inte ta sig ur sin krigsekonomi. Förhoppningsvis förbereder RHM sin produktlinje för det nya sättet att strida
  • för 35 min sen · Ändrad
    ·
    Intressant att Rheinmetall inte kommenterar något, jag antar att de måste bombarderas med frågor och förfrågningar om förklaringar och IR måste vara ganska överväldigade just nu.
    inaktiverad
    för 18 min sen · Ändrad
    ·
    Har bolaget ens något att kommentera? Det 13 mrd avtalet hade ju inte undertecknats, om det hade gjorts och sedan annullerats, skulle det också bli ett bötesbelopp för avtalsbrott. Avtalet på 13 mrd, skulle det inte ha fördelats över 7 år? Som jag förstår det var denna order bara på planeringsstadiet, precis som Tksm förhandlar med Kanada om ubåtsaffärer, det vill säga man förhandlar men inga skriftliga avtal har ingåtts. Jag förnekar inte att en sådan affär, om den hade förverkligats, skulle ha varit utmärkt. Men RHM har ju redan en orderbok för år framöver ändå. När de överenskomna beställningarna först har slutförts / omvandlats till pengar, då kan de titta på fler jätteprojekt. Kursen verkar nu sjunka mot 700€. År 2025 ägde jag detta, jag köpte för ungefär 1200€ och sålde för 1800€. Efter det året har kursen bara varit en nedgång. Jag tänkte köpa när kursen sjunker till ~ 1000€. Jag följer fortfarande med vad som händer, kanske Q2/2026 visar någon riktning. Nu verkar det som att RHM är starkt men inte i monopolställning inom denna bransch, så om beställningarna inte drar, byter de leverantör.
  • för 1 tim sedan
    ·
    ”Så länge det finns människor, kommer det att finnas krig.' - Albert Einstein
  • för 1 tim sedan
    Rheinmetall ska bygga 13 nya fabriker runtom i Europa de gör man knappast på spekulationer. Dock så lär det kosta men -18% på en dag känns lite väl hysteriskt.
    för 58 min sen
    ·
    Jag tänker att de förlorade kontrakten kan frigöra vissa resurser internt för att kunna effektuera snabbare på den återstående orderstocken i syfte att öka kassaflödet.
  • för 1 tim sedan
    ·
    Jag tror på europeiska försvarsaktier så länge Putin kör med krigspaganda på sin egen befolkning.
    för 56 min sen · Ändrad
    ·
    Så länge Ryssland existerar, tyvärr. 700 års tradition av expansivt diktatur försvinner inte med ett trollslag.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm