2025 Q3-rapport
56 dagar sedan55min
0,15 USD/aktie
Senaste utdelning
5,63 %Direktavk.
Orderdjup
Antal
Köp
11 779
Sälj
Antal
5 791
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
13,47VWAP
Lägst
13,25OmsättningAntal
311,3 37 584 469
VWAP
Högst
13,47Lägst
13,25OmsättningAntal
311,3 37 584 469
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 10 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 23 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 30 juli | |
| Årsstämma 2025 | 8 maj | |
| 2025 Q1-rapport | 5 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 5 feb. |
Data hämtas från FactSet, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·8 okt.Vad tror vi om den här aktien framöver? Aktien föll kraftigt efter en brand i en aluminiumfabrik som levererar 40 % av aluminiumplåtarna till den amerikanska bilindustrin. Detta kommer att orsaka problem i månader framöver och Ford kommer att behöva hitta alternativa leverantörer i framtiden.
- ·6 okt.Efter en lång period av förluster har jag äntligen gjort vinst på denna aktieinvestering (exklusive utdelningar). Jag tror dock att aktiekursen kan stiga med ytterligare cirka 10-15 % mot slutet av året baserat på de senaste nyheterna. Vad tror du?·7 okt.Vilka var de senaste nyheterna? Jag har bara hört talas om återkallelser av bilar.
- ·31 juliIntressant insikt från ekonomen Lars Christensen: TRUMPS TULLCIRKUS DRÄCKER FORD Ford Motor Company presenterade igår kvartalsresultat som perfekt illustrerar hur Trumps tullar drabbar just de företag de skulle skydda. Ford drabbades av en förlust på 800 miljoner dollar under andra kvartalet enbart på grund av tullar. Detta bidrog till en total nettoförlust på 36 miljoner dollar, trots rekordintäkter på 50,2 miljarder dollar. För hela 2025 förväntar sig Ford en total tullpåverkan på 3 miljarder dollar, varav endast 1 miljard dollar kan kompenseras. Nettoresultat: 2 miljarder dollar i extra kostnader. VD Jim Farley uttryckte det rakt ut till Bloomberg: Vinsterna kan minska med upp till 36 % på grund av Trumps tullar. Här är ironin: Ford bygger fler fordon i USA än någon annan större biltillverkare förutom Tesla. 80 % av Fords fordon tillverkas i USA. Företaget importerar endast 21 % av sina sålda fordon, medan konkurrenten GM importerar 46 %. Ändå drabbas Ford hårt eftersom modern bilproduktion kräver globala leveranskedjor. Ford importerar fortfarande delar från hela världen, och med en 50-procentig tull på koppar och höga tullar på aluminium och stål blir även amerikansk produktion dyrare. Konsekvensen syns direkt i Fords nedåtreviderade förväntningar: Justerat rörelseresultat förväntas nu bli 6,5–7,5 miljarder dollar, jämfört med tidigare 7–8,5 miljarder dollar. Minskningen på upp till 2 miljarder dollar motsvarar exakt nettotullpåverkan. GM förväntar sig en tullpåverkan på 4–5 miljarder dollar under 2025 och drabbades av en förlust på 1,1 miljarder dollar enbart under andra kvartalet. Stellantis rapporterade 351 miljoner dollar i tullförluster under första halvåret. Trumps tullar var tänkta att straffa utländska tillverkare och skydda amerikanska jobb. Istället straffar de just de företag som har investerat mest i amerikansk produktion. Det är protektionismens klassiska paradox: Försöket att skydda slutar med att bli lidande. Fords räkenskaper gör det tydligt att handelskrig inte har några vinnare – bara förlorare av varierande storlek. Och ironiskt nog är några av de största förlorarna just de amerikanska företag som politiken är tänkt att skydda.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
56 dagar sedan55min
0,15 USD/aktie
Senaste utdelning
5,63 %Direktavk.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·8 okt.Vad tror vi om den här aktien framöver? Aktien föll kraftigt efter en brand i en aluminiumfabrik som levererar 40 % av aluminiumplåtarna till den amerikanska bilindustrin. Detta kommer att orsaka problem i månader framöver och Ford kommer att behöva hitta alternativa leverantörer i framtiden.
- ·6 okt.Efter en lång period av förluster har jag äntligen gjort vinst på denna aktieinvestering (exklusive utdelningar). Jag tror dock att aktiekursen kan stiga med ytterligare cirka 10-15 % mot slutet av året baserat på de senaste nyheterna. Vad tror du?·7 okt.Vilka var de senaste nyheterna? Jag har bara hört talas om återkallelser av bilar.
- ·31 juliIntressant insikt från ekonomen Lars Christensen: TRUMPS TULLCIRKUS DRÄCKER FORD Ford Motor Company presenterade igår kvartalsresultat som perfekt illustrerar hur Trumps tullar drabbar just de företag de skulle skydda. Ford drabbades av en förlust på 800 miljoner dollar under andra kvartalet enbart på grund av tullar. Detta bidrog till en total nettoförlust på 36 miljoner dollar, trots rekordintäkter på 50,2 miljarder dollar. För hela 2025 förväntar sig Ford en total tullpåverkan på 3 miljarder dollar, varav endast 1 miljard dollar kan kompenseras. Nettoresultat: 2 miljarder dollar i extra kostnader. VD Jim Farley uttryckte det rakt ut till Bloomberg: Vinsterna kan minska med upp till 36 % på grund av Trumps tullar. Här är ironin: Ford bygger fler fordon i USA än någon annan större biltillverkare förutom Tesla. 80 % av Fords fordon tillverkas i USA. Företaget importerar endast 21 % av sina sålda fordon, medan konkurrenten GM importerar 46 %. Ändå drabbas Ford hårt eftersom modern bilproduktion kräver globala leveranskedjor. Ford importerar fortfarande delar från hela världen, och med en 50-procentig tull på koppar och höga tullar på aluminium och stål blir även amerikansk produktion dyrare. Konsekvensen syns direkt i Fords nedåtreviderade förväntningar: Justerat rörelseresultat förväntas nu bli 6,5–7,5 miljarder dollar, jämfört med tidigare 7–8,5 miljarder dollar. Minskningen på upp till 2 miljarder dollar motsvarar exakt nettotullpåverkan. GM förväntar sig en tullpåverkan på 4–5 miljarder dollar under 2025 och drabbades av en förlust på 1,1 miljarder dollar enbart under andra kvartalet. Stellantis rapporterade 351 miljoner dollar i tullförluster under första halvåret. Trumps tullar var tänkta att straffa utländska tillverkare och skydda amerikanska jobb. Istället straffar de just de företag som har investerat mest i amerikansk produktion. Det är protektionismens klassiska paradox: Försöket att skydda slutar med att bli lidande. Fords räkenskaper gör det tydligt att handelskrig inte har några vinnare – bara förlorare av varierande storlek. Och ironiskt nog är några av de största förlorarna just de amerikanska företag som politiken är tänkt att skydda.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
11 779
Sälj
Antal
5 791
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
13,47VWAP
Lägst
13,25OmsättningAntal
311,3 37 584 469
VWAP
Högst
13,47Lägst
13,25OmsättningAntal
311,3 37 584 469
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 10 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 23 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 30 juli | |
| Årsstämma 2025 | 8 maj | |
| 2025 Q1-rapport | 5 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 5 feb. |
Data hämtas från FactSet, Quartr
2025 Q3-rapport
56 dagar sedan55min
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 10 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 23 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 30 juli | |
| Årsstämma 2025 | 8 maj | |
| 2025 Q1-rapport | 5 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 5 feb. |
Data hämtas från FactSet, Quartr
0,15 USD/aktie
Senaste utdelning
5,63 %Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·8 okt.Vad tror vi om den här aktien framöver? Aktien föll kraftigt efter en brand i en aluminiumfabrik som levererar 40 % av aluminiumplåtarna till den amerikanska bilindustrin. Detta kommer att orsaka problem i månader framöver och Ford kommer att behöva hitta alternativa leverantörer i framtiden.
- ·6 okt.Efter en lång period av förluster har jag äntligen gjort vinst på denna aktieinvestering (exklusive utdelningar). Jag tror dock att aktiekursen kan stiga med ytterligare cirka 10-15 % mot slutet av året baserat på de senaste nyheterna. Vad tror du?·7 okt.Vilka var de senaste nyheterna? Jag har bara hört talas om återkallelser av bilar.
- ·31 juliIntressant insikt från ekonomen Lars Christensen: TRUMPS TULLCIRKUS DRÄCKER FORD Ford Motor Company presenterade igår kvartalsresultat som perfekt illustrerar hur Trumps tullar drabbar just de företag de skulle skydda. Ford drabbades av en förlust på 800 miljoner dollar under andra kvartalet enbart på grund av tullar. Detta bidrog till en total nettoförlust på 36 miljoner dollar, trots rekordintäkter på 50,2 miljarder dollar. För hela 2025 förväntar sig Ford en total tullpåverkan på 3 miljarder dollar, varav endast 1 miljard dollar kan kompenseras. Nettoresultat: 2 miljarder dollar i extra kostnader. VD Jim Farley uttryckte det rakt ut till Bloomberg: Vinsterna kan minska med upp till 36 % på grund av Trumps tullar. Här är ironin: Ford bygger fler fordon i USA än någon annan större biltillverkare förutom Tesla. 80 % av Fords fordon tillverkas i USA. Företaget importerar endast 21 % av sina sålda fordon, medan konkurrenten GM importerar 46 %. Ändå drabbas Ford hårt eftersom modern bilproduktion kräver globala leveranskedjor. Ford importerar fortfarande delar från hela världen, och med en 50-procentig tull på koppar och höga tullar på aluminium och stål blir även amerikansk produktion dyrare. Konsekvensen syns direkt i Fords nedåtreviderade förväntningar: Justerat rörelseresultat förväntas nu bli 6,5–7,5 miljarder dollar, jämfört med tidigare 7–8,5 miljarder dollar. Minskningen på upp till 2 miljarder dollar motsvarar exakt nettotullpåverkan. GM förväntar sig en tullpåverkan på 4–5 miljarder dollar under 2025 och drabbades av en förlust på 1,1 miljarder dollar enbart under andra kvartalet. Stellantis rapporterade 351 miljoner dollar i tullförluster under första halvåret. Trumps tullar var tänkta att straffa utländska tillverkare och skydda amerikanska jobb. Istället straffar de just de företag som har investerat mest i amerikansk produktion. Det är protektionismens klassiska paradox: Försöket att skydda slutar med att bli lidande. Fords räkenskaper gör det tydligt att handelskrig inte har några vinnare – bara förlorare av varierande storlek. Och ironiskt nog är några av de största förlorarna just de amerikanska företag som politiken är tänkt att skydda.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
11 779
Sälj
Antal
5 791
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
13,47VWAP
Lägst
13,25OmsättningAntal
311,3 37 584 469
VWAP
Högst
13,47Lägst
13,25OmsättningAntal
311,3 37 584 469
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
