Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Tycker att börsen inte återspeglar resultatet från en bra rapport. Vinst med 0,04 $ per aktie på halvåret, jämfört med -0,03 $ per aktie under samma period förra året.
Oslo (TDN Direkt): Diana Shipping har, genom ett dotterbolag, ingått ett TC-kontrakt med Stone Shipping Ltd. för panamaxfartyget "Atalandi", enligt ett uttalande från företaget på fredagen.
Den avtalade bruttopriset är 9 000 USD per dag under de första 35 dagarna, och sedan 10 100 USD per dag under resten av perioden, i båda fallen minus 5,00 procents provision till tredje part. Kontraktet gäller under en period från minst 15 juni 2026 till högst 15 augusti 2026, och förväntas börja gälla den 9 juni 2025.
Intäkterna från kontraktet förväntas uppgå till cirka 3,62 miljoner USD i bruttointäkter under den kortaste avtalade perioden.
Vi får väl se vad som händer efter.
Men jag fattar inte de som säljer redan nu till under, fast de kanske räknar med att man inte får alla sålda då. Skulle vara roligt och veta hur många som köpt på sig extra för att få dem inlöst för att göra ett klipp och sedan se hur de inte blir av med alla och säljer resten till ännu lägre pris. Då där när de säljer funderar jag på att köpa lite till går det upp så är jag nöjd med de jag har.
Diana Shipping har tecknat ett tvåårigt charterkontrakt med Japans NYK Group som låste in högre intäkter för en av dess capesize bulkers.
New York-listade Diana sa att GP Zafirakis på 179 000 dwt (byggd 2014) kommer att tjäna en brutto charterpris på 26 800 USD per dag, minus en 5% provision som betalas till tredje part, under en period på mellan 23 och 26 månader.
Kontraktet kommer att generera cirka 18,5 miljoner dollar av bruttointäkter under den minsta planerade perioden, säger det New York-noterade företaget i ett uttalande.
Chartern beräknas börja den 9 september.
Fartyget chartrades tidigare till Solebay Shipping till ett bruttocharterpris på $17 000 per dag.
Den nya charterkursen för GP Zafirakis är något lägre än Dianas senaste periodavtal för ett fartyg av denna storlek.
I april låste företaget in intäkter på nästan 27 200 USD per dag, minus 5 % provision, med en ettårig charter av sina 179 100 dwt PS Palios (byggd 2013) till Bohai Shipping.
Men den senaste capesize-affären är något högre än rådande spoträntor, som håller på att ta sig uppåt. Baltic Exchanges genomsnitt av capesize-tidscharterintäkter steg till 23 600 $ per dag på måndagen, den högsta nivån på lite över en månad.
Diana använder hela sin flotta på periodiska affärer, snarare än att spela spotmarknaden.
I slutet av juli rapporterade New York-noterade Diana en nettovinstförlust på 2,8 miljoner dollar och en nettoförlust tillskriven vanliga aktieägare på 4,2 miljoner dollar för andra kvartalet, jämfört med en nettovinst ett år tidigare.
Timecharterintäkterna sjönk till 56 miljoner USD, en minskning från 67,4 miljoner USD jämfört med föregående år.
Efter slutförandet av den tidigare annonserade försäljningen av 177 700 dwt capesize Houston (byggd 2009), kommer Dianas flotta att bestå av 38 torrbulkfartyg: fyra newcastlemaxes, åtta capesizes, fem post-panamaxes, sex kamsarmaxes, sex panamaxes och nio ultramaxes.
Idag är bärkraften för företagets flotta inklusive Houston cirka 4,4 miljoner dwt med en vägd medelålder på 11,06 år.
Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
3
Visa fler
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter & Pressmeddelanden
Analyser
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Relaterade värdepapper
Bull & Bear
2025 Q3-rapport
20 dagar sedan35min
0,01 USD/aktie
Senaste utdelning
2,11 %Direktavk.
Visa
Nyheter & Analyser
Nyheter & Pressmeddelanden
Analyser
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Tycker att börsen inte återspeglar resultatet från en bra rapport. Vinst med 0,04 $ per aktie på halvåret, jämfört med -0,03 $ per aktie under samma period förra året.
Oslo (TDN Direkt): Diana Shipping har, genom ett dotterbolag, ingått ett TC-kontrakt med Stone Shipping Ltd. för panamaxfartyget "Atalandi", enligt ett uttalande från företaget på fredagen.
Den avtalade bruttopriset är 9 000 USD per dag under de första 35 dagarna, och sedan 10 100 USD per dag under resten av perioden, i båda fallen minus 5,00 procents provision till tredje part. Kontraktet gäller under en period från minst 15 juni 2026 till högst 15 augusti 2026, och förväntas börja gälla den 9 juni 2025.
Intäkterna från kontraktet förväntas uppgå till cirka 3,62 miljoner USD i bruttointäkter under den kortaste avtalade perioden.
Vi får väl se vad som händer efter.
Men jag fattar inte de som säljer redan nu till under, fast de kanske räknar med att man inte får alla sålda då. Skulle vara roligt och veta hur många som köpt på sig extra för att få dem inlöst för att göra ett klipp och sedan se hur de inte blir av med alla och säljer resten till ännu lägre pris. Då där när de säljer funderar jag på att köpa lite till går det upp så är jag nöjd med de jag har.
Diana Shipping har tecknat ett tvåårigt charterkontrakt med Japans NYK Group som låste in högre intäkter för en av dess capesize bulkers.
New York-listade Diana sa att GP Zafirakis på 179 000 dwt (byggd 2014) kommer att tjäna en brutto charterpris på 26 800 USD per dag, minus en 5% provision som betalas till tredje part, under en period på mellan 23 och 26 månader.
Kontraktet kommer att generera cirka 18,5 miljoner dollar av bruttointäkter under den minsta planerade perioden, säger det New York-noterade företaget i ett uttalande.
Chartern beräknas börja den 9 september.
Fartyget chartrades tidigare till Solebay Shipping till ett bruttocharterpris på $17 000 per dag.
Den nya charterkursen för GP Zafirakis är något lägre än Dianas senaste periodavtal för ett fartyg av denna storlek.
I april låste företaget in intäkter på nästan 27 200 USD per dag, minus 5 % provision, med en ettårig charter av sina 179 100 dwt PS Palios (byggd 2013) till Bohai Shipping.
Men den senaste capesize-affären är något högre än rådande spoträntor, som håller på att ta sig uppåt. Baltic Exchanges genomsnitt av capesize-tidscharterintäkter steg till 23 600 $ per dag på måndagen, den högsta nivån på lite över en månad.
Diana använder hela sin flotta på periodiska affärer, snarare än att spela spotmarknaden.
I slutet av juli rapporterade New York-noterade Diana en nettovinstförlust på 2,8 miljoner dollar och en nettoförlust tillskriven vanliga aktieägare på 4,2 miljoner dollar för andra kvartalet, jämfört med en nettovinst ett år tidigare.
Timecharterintäkterna sjönk till 56 miljoner USD, en minskning från 67,4 miljoner USD jämfört med föregående år.
Efter slutförandet av den tidigare annonserade försäljningen av 177 700 dwt capesize Houston (byggd 2009), kommer Dianas flotta att bestå av 38 torrbulkfartyg: fyra newcastlemaxes, åtta capesizes, fem post-panamaxes, sex kamsarmaxes, sex panamaxes och nio ultramaxes.
Idag är bärkraften för företagets flotta inklusive Houston cirka 4,4 miljoner dwt med en vägd medelålder på 11,06 år.
Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
3
Visa fler
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq
Antal
Köp
100
1,72
Sälj
Antal
1,9
10 000
Senaste avslut
Tid
Pris
Antal
Köpare
Säljare
-
-
-
-
-
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
Riskinformation om aktiehandel
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Visa alla
Nästa händelse
2025 Q4-rapport
20 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport
20 nov.
2025 Q2-rapport
30 juli
2025 Q1-rapport
29 maj
2024 Q4-rapport
25 feb.
2024 Q3-rapport
25 nov. 2024
Data hämtas från Quartr, FactSet
Relaterade värdepapper
Bull & Bear
0,01 USD/aktie
Senaste utdelning
2,11 %Direktavk.
Visa
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Tycker att börsen inte återspeglar resultatet från en bra rapport. Vinst med 0,04 $ per aktie på halvåret, jämfört med -0,03 $ per aktie under samma period förra året.
Oslo (TDN Direkt): Diana Shipping har, genom ett dotterbolag, ingått ett TC-kontrakt med Stone Shipping Ltd. för panamaxfartyget "Atalandi", enligt ett uttalande från företaget på fredagen.
Den avtalade bruttopriset är 9 000 USD per dag under de första 35 dagarna, och sedan 10 100 USD per dag under resten av perioden, i båda fallen minus 5,00 procents provision till tredje part. Kontraktet gäller under en period från minst 15 juni 2026 till högst 15 augusti 2026, och förväntas börja gälla den 9 juni 2025.
Intäkterna från kontraktet förväntas uppgå till cirka 3,62 miljoner USD i bruttointäkter under den kortaste avtalade perioden.
Vi får väl se vad som händer efter.
Men jag fattar inte de som säljer redan nu till under, fast de kanske räknar med att man inte får alla sålda då. Skulle vara roligt och veta hur många som köpt på sig extra för att få dem inlöst för att göra ett klipp och sedan se hur de inte blir av med alla och säljer resten till ännu lägre pris. Då där när de säljer funderar jag på att köpa lite till går det upp så är jag nöjd med de jag har.
Diana Shipping har tecknat ett tvåårigt charterkontrakt med Japans NYK Group som låste in högre intäkter för en av dess capesize bulkers.
New York-listade Diana sa att GP Zafirakis på 179 000 dwt (byggd 2014) kommer att tjäna en brutto charterpris på 26 800 USD per dag, minus en 5% provision som betalas till tredje part, under en period på mellan 23 och 26 månader.
Kontraktet kommer att generera cirka 18,5 miljoner dollar av bruttointäkter under den minsta planerade perioden, säger det New York-noterade företaget i ett uttalande.
Chartern beräknas börja den 9 september.
Fartyget chartrades tidigare till Solebay Shipping till ett bruttocharterpris på $17 000 per dag.
Den nya charterkursen för GP Zafirakis är något lägre än Dianas senaste periodavtal för ett fartyg av denna storlek.
I april låste företaget in intäkter på nästan 27 200 USD per dag, minus 5 % provision, med en ettårig charter av sina 179 100 dwt PS Palios (byggd 2013) till Bohai Shipping.
Men den senaste capesize-affären är något högre än rådande spoträntor, som håller på att ta sig uppåt. Baltic Exchanges genomsnitt av capesize-tidscharterintäkter steg till 23 600 $ per dag på måndagen, den högsta nivån på lite över en månad.
Diana använder hela sin flotta på periodiska affärer, snarare än att spela spotmarknaden.
I slutet av juli rapporterade New York-noterade Diana en nettovinstförlust på 2,8 miljoner dollar och en nettoförlust tillskriven vanliga aktieägare på 4,2 miljoner dollar för andra kvartalet, jämfört med en nettovinst ett år tidigare.
Timecharterintäkterna sjönk till 56 miljoner USD, en minskning från 67,4 miljoner USD jämfört med föregående år.
Efter slutförandet av den tidigare annonserade försäljningen av 177 700 dwt capesize Houston (byggd 2009), kommer Dianas flotta att bestå av 38 torrbulkfartyg: fyra newcastlemaxes, åtta capesizes, fem post-panamaxes, sex kamsarmaxes, sex panamaxes och nio ultramaxes.
Idag är bärkraften för företagets flotta inklusive Houston cirka 4,4 miljoner dwt med en vägd medelålder på 11,06 år.
Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
3
Visa fler
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq
Antal
Köp
100
1,72
Sälj
Antal
1,9
10 000
Senaste avslut
Tid
Pris
Antal
Köpare
Säljare
-
-
-
-
-
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
Riskinformation om aktiehandel
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.