Q1-rapport
59 dagar sedan‧34min
0,15 USD/aktie
Senaste utdelning
5,43 %
Direktavk.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
11,13VWAP
Lägst
10,95OmsättningAntal
4,5 718 015
VWAP
Högst
11,13Lägst
10,95OmsättningAntal
4,5 718 015
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Årsstämma | 11 juni | |
2025 Q1-rapport | 7 maj | |
2025 Q1-rapport | 6 maj | |
2024 Årsrapport | 20 mars | |
2024 Q4-rapport | 6 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 20 juni·New York-noterade DHT Holdings har bekräftat mäklarrapporter om att de har köpt en modern VLCC för att ersätta äldre fartyg som de har sålt. Företaget sa att de betalar 107 miljoner dollar för ett skrubberutrustat fartyg byggt 2018 på HD Hyundai Heavy Industries. Oljefläck sett nära branddrabbat tankfartyg från mörk flotta, säger Greenpeace Detta är Papalemos på 319 000 dwt, kontrollerat av grekiska Enesel, enligt mäklare som TradeWinds citerade tidigare i veckan. Fartyget är planerat att levereras mot slutet av tredje kvartalet. Förvärvet kommer att finansieras genom DHT:s tillgängliga likviditet och beräknade bolån. "Fartyget byggdes enligt höga specifikationer av sin nuvarande ägare och är utrustat med ett avgasreningssystem. Förvärvet kommer att förbättra DHT:s åldersprofil och ytterligare förbättra DHT-flottans effektivitetsmått", sa företaget. Affären kommer att öka DHT:s flotta till 27 VLCC:er. Mäklare hade rapporterat en försäljning på 108 miljoner dollar, men källor berättade för TradeWinds att transaktionen fortfarande var i slutskedet och att priset kunde komma ner något. VD Svein Moxnes Harfjeld sa: "Vi letar alltid efter möjligheter med avsikt att förbättra vinsten per aktie för våra aktieägare." "Faran med den mörka flottan": Chefen i frontlinjen diskuterar påståenden om "mardrömslika" tankfartygskollisioner och fastkörningar "Detta är ett systerfartyg till fartyg som vi byggde 2018, en design med stor bärkapacitet och premium intjäningskapacitet, väl lämpad för våra nyckelkunders handelsmönster", tillade han. "Vi anser att detta är ett passande tillskott till vår flotta, som ersätter en del av den intjäningskapacitet som har avyttrats i år, och levererar till en marknad med attraktiva framtidsutsikter", sa VD:n. Sedan december har DHT sålt tre VLCC:er byggda 2006 och 2011. Fearnley Securities sa att försäljningen är en "sällsynt transaktion" för en modern VLCC. ”Efter att ha analyserat priset och justerat 3 miljoner dollar för scrubber och 2 miljoner dollar för större bärkapacitet, markerar förvärvet en uppsida på 3 % för våra tillgångsvärden”, tillade analytikerna Fredrik Dybwad och Nils Thommesen. Chevron och Petrobras säkrade VLCC-avtalet före explosionen i priset i Mellanöstern ”Dessutom är priset satt över paritetskurvan för nybyggnationer och innebär en break-even-ränta i intervallet 45 000–52 000 dollar per dag, beroende på antaganden”, sa de. VLCC-priserna steg ytterligare 12 % på torsdagen från Mellanöstern till Kina och nådde 65 000 dollar för moderna scrubber-utrustade fartyg på grund av krigsrisker i regionen. ”Priset kan höja ögonbrynen med tanke på DHT:s historiskt konservativa strategi, men med en sund marknadsutsikt menar vi att förvärvet är ett klokt drag för att förnya flottan och öka intjäningskapaciteten”, tillade duon. Köpet av Papalemos är den andra affären på lika många år mellan DHT och Enesel. År 2023 spenderade DHT 94,5 miljoner dollar för att förvärva Maria P Lemos på 319 200 dwt (byggd 2018) från den grekiska ägaren. Copyright. Tradewinds, helt enkelt bäst!
- 8 juli 2024·Med en nedgång på $1,2 sedan mitten av maj, har ungefär hela det senaste halvårets vinst rakats bort. Jag anser att aktien är rimlig att övervaka och med tanke på oljeprisfallet och stabila lager i USA tror jag att detta kommer att falla lite mer innan vi går in i höstens växande behov. Är det tillräckligt billigt, eller sitta på staketet längre?
- 5 maj 2023 · Ändrad5 maj 2023 · ÄndradSer ikke så veldig bra ut for VLCC i sommer. Noe å tenke på for hausserne i avisene? But Notka lowered his Q3 VLCC spot rate forecast from $50K/day to $30K and Q4 VLCC forecast from $50K/day from $40K; the company's earnings breakeven is $26K/day https://seekingalpha.com/news/3965797-dht-drops-sharply-after-q1-miss-jefferies-downgrade
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
59 dagar sedan‧34min
0,15 USD/aktie
Senaste utdelning
5,43 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 20 juni·New York-noterade DHT Holdings har bekräftat mäklarrapporter om att de har köpt en modern VLCC för att ersätta äldre fartyg som de har sålt. Företaget sa att de betalar 107 miljoner dollar för ett skrubberutrustat fartyg byggt 2018 på HD Hyundai Heavy Industries. Oljefläck sett nära branddrabbat tankfartyg från mörk flotta, säger Greenpeace Detta är Papalemos på 319 000 dwt, kontrollerat av grekiska Enesel, enligt mäklare som TradeWinds citerade tidigare i veckan. Fartyget är planerat att levereras mot slutet av tredje kvartalet. Förvärvet kommer att finansieras genom DHT:s tillgängliga likviditet och beräknade bolån. "Fartyget byggdes enligt höga specifikationer av sin nuvarande ägare och är utrustat med ett avgasreningssystem. Förvärvet kommer att förbättra DHT:s åldersprofil och ytterligare förbättra DHT-flottans effektivitetsmått", sa företaget. Affären kommer att öka DHT:s flotta till 27 VLCC:er. Mäklare hade rapporterat en försäljning på 108 miljoner dollar, men källor berättade för TradeWinds att transaktionen fortfarande var i slutskedet och att priset kunde komma ner något. VD Svein Moxnes Harfjeld sa: "Vi letar alltid efter möjligheter med avsikt att förbättra vinsten per aktie för våra aktieägare." "Faran med den mörka flottan": Chefen i frontlinjen diskuterar påståenden om "mardrömslika" tankfartygskollisioner och fastkörningar "Detta är ett systerfartyg till fartyg som vi byggde 2018, en design med stor bärkapacitet och premium intjäningskapacitet, väl lämpad för våra nyckelkunders handelsmönster", tillade han. "Vi anser att detta är ett passande tillskott till vår flotta, som ersätter en del av den intjäningskapacitet som har avyttrats i år, och levererar till en marknad med attraktiva framtidsutsikter", sa VD:n. Sedan december har DHT sålt tre VLCC:er byggda 2006 och 2011. Fearnley Securities sa att försäljningen är en "sällsynt transaktion" för en modern VLCC. ”Efter att ha analyserat priset och justerat 3 miljoner dollar för scrubber och 2 miljoner dollar för större bärkapacitet, markerar förvärvet en uppsida på 3 % för våra tillgångsvärden”, tillade analytikerna Fredrik Dybwad och Nils Thommesen. Chevron och Petrobras säkrade VLCC-avtalet före explosionen i priset i Mellanöstern ”Dessutom är priset satt över paritetskurvan för nybyggnationer och innebär en break-even-ränta i intervallet 45 000–52 000 dollar per dag, beroende på antaganden”, sa de. VLCC-priserna steg ytterligare 12 % på torsdagen från Mellanöstern till Kina och nådde 65 000 dollar för moderna scrubber-utrustade fartyg på grund av krigsrisker i regionen. ”Priset kan höja ögonbrynen med tanke på DHT:s historiskt konservativa strategi, men med en sund marknadsutsikt menar vi att förvärvet är ett klokt drag för att förnya flottan och öka intjäningskapaciteten”, tillade duon. Köpet av Papalemos är den andra affären på lika många år mellan DHT och Enesel. År 2023 spenderade DHT 94,5 miljoner dollar för att förvärva Maria P Lemos på 319 200 dwt (byggd 2018) från den grekiska ägaren. Copyright. Tradewinds, helt enkelt bäst!
- 8 juli 2024·Med en nedgång på $1,2 sedan mitten av maj, har ungefär hela det senaste halvårets vinst rakats bort. Jag anser att aktien är rimlig att övervaka och med tanke på oljeprisfallet och stabila lager i USA tror jag att detta kommer att falla lite mer innan vi går in i höstens växande behov. Är det tillräckligt billigt, eller sitta på staketet längre?
- 5 maj 2023 · Ändrad5 maj 2023 · ÄndradSer ikke så veldig bra ut for VLCC i sommer. Noe å tenke på for hausserne i avisene? But Notka lowered his Q3 VLCC spot rate forecast from $50K/day to $30K and Q4 VLCC forecast from $50K/day from $40K; the company's earnings breakeven is $26K/day https://seekingalpha.com/news/3965797-dht-drops-sharply-after-q1-miss-jefferies-downgrade
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
11,13VWAP
Lägst
10,95OmsättningAntal
4,5 718 015
VWAP
Högst
11,13Lägst
10,95OmsättningAntal
4,5 718 015
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Årsstämma | 11 juni | |
2025 Q1-rapport | 7 maj | |
2025 Q1-rapport | 6 maj | |
2024 Årsrapport | 20 mars | |
2024 Q4-rapport | 6 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Q1-rapport
59 dagar sedan‧34min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Årsstämma | 11 juni | |
2025 Q1-rapport | 7 maj | |
2025 Q1-rapport | 6 maj | |
2024 Årsrapport | 20 mars | |
2024 Q4-rapport | 6 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
0,15 USD/aktie
Senaste utdelning
5,43 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 20 juni·New York-noterade DHT Holdings har bekräftat mäklarrapporter om att de har köpt en modern VLCC för att ersätta äldre fartyg som de har sålt. Företaget sa att de betalar 107 miljoner dollar för ett skrubberutrustat fartyg byggt 2018 på HD Hyundai Heavy Industries. Oljefläck sett nära branddrabbat tankfartyg från mörk flotta, säger Greenpeace Detta är Papalemos på 319 000 dwt, kontrollerat av grekiska Enesel, enligt mäklare som TradeWinds citerade tidigare i veckan. Fartyget är planerat att levereras mot slutet av tredje kvartalet. Förvärvet kommer att finansieras genom DHT:s tillgängliga likviditet och beräknade bolån. "Fartyget byggdes enligt höga specifikationer av sin nuvarande ägare och är utrustat med ett avgasreningssystem. Förvärvet kommer att förbättra DHT:s åldersprofil och ytterligare förbättra DHT-flottans effektivitetsmått", sa företaget. Affären kommer att öka DHT:s flotta till 27 VLCC:er. Mäklare hade rapporterat en försäljning på 108 miljoner dollar, men källor berättade för TradeWinds att transaktionen fortfarande var i slutskedet och att priset kunde komma ner något. VD Svein Moxnes Harfjeld sa: "Vi letar alltid efter möjligheter med avsikt att förbättra vinsten per aktie för våra aktieägare." "Faran med den mörka flottan": Chefen i frontlinjen diskuterar påståenden om "mardrömslika" tankfartygskollisioner och fastkörningar "Detta är ett systerfartyg till fartyg som vi byggde 2018, en design med stor bärkapacitet och premium intjäningskapacitet, väl lämpad för våra nyckelkunders handelsmönster", tillade han. "Vi anser att detta är ett passande tillskott till vår flotta, som ersätter en del av den intjäningskapacitet som har avyttrats i år, och levererar till en marknad med attraktiva framtidsutsikter", sa VD:n. Sedan december har DHT sålt tre VLCC:er byggda 2006 och 2011. Fearnley Securities sa att försäljningen är en "sällsynt transaktion" för en modern VLCC. ”Efter att ha analyserat priset och justerat 3 miljoner dollar för scrubber och 2 miljoner dollar för större bärkapacitet, markerar förvärvet en uppsida på 3 % för våra tillgångsvärden”, tillade analytikerna Fredrik Dybwad och Nils Thommesen. Chevron och Petrobras säkrade VLCC-avtalet före explosionen i priset i Mellanöstern ”Dessutom är priset satt över paritetskurvan för nybyggnationer och innebär en break-even-ränta i intervallet 45 000–52 000 dollar per dag, beroende på antaganden”, sa de. VLCC-priserna steg ytterligare 12 % på torsdagen från Mellanöstern till Kina och nådde 65 000 dollar för moderna scrubber-utrustade fartyg på grund av krigsrisker i regionen. ”Priset kan höja ögonbrynen med tanke på DHT:s historiskt konservativa strategi, men med en sund marknadsutsikt menar vi att förvärvet är ett klokt drag för att förnya flottan och öka intjäningskapaciteten”, tillade duon. Köpet av Papalemos är den andra affären på lika många år mellan DHT och Enesel. År 2023 spenderade DHT 94,5 miljoner dollar för att förvärva Maria P Lemos på 319 200 dwt (byggd 2018) från den grekiska ägaren. Copyright. Tradewinds, helt enkelt bäst!
- 8 juli 2024·Med en nedgång på $1,2 sedan mitten av maj, har ungefär hela det senaste halvårets vinst rakats bort. Jag anser att aktien är rimlig att övervaka och med tanke på oljeprisfallet och stabila lager i USA tror jag att detta kommer att falla lite mer innan vi går in i höstens växande behov. Är det tillräckligt billigt, eller sitta på staketet längre?
- 5 maj 2023 · Ändrad5 maj 2023 · ÄndradSer ikke så veldig bra ut for VLCC i sommer. Noe å tenke på for hausserne i avisene? But Notka lowered his Q3 VLCC spot rate forecast from $50K/day to $30K and Q4 VLCC forecast from $50K/day from $40K; the company's earnings breakeven is $26K/day https://seekingalpha.com/news/3965797-dht-drops-sharply-after-q1-miss-jefferies-downgrade
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
11,13VWAP
Lägst
10,95OmsättningAntal
4,5 718 015
VWAP
Högst
11,13Lägst
10,95OmsättningAntal
4,5 718 015
Mäklarstatistik
Ingen data hittades