Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Microsoft

Microsoft

Högst-
Lägst-
Omsättning-
Högst-
Lägst-
Omsättning-
2026 Q3-rapport
55 dagar sedan
0,91 USD/aktie
X-dag 20 aug.
0,97%Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q4-rapport
30 juli
Tidigare händelser
2026 Q3-rapport
29 apr.
2026 Q2-rapport
28 jan.
Årsstämma 2025
5 dec. 2025
2026 Q1-rapport
29 okt. 2025
2025 Q4-rapport
30 juli 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 59 min sen
    ·
    Vad som är gaaaammalt är nytt igen!
  • för 4 tim sedan
    ·
    En dag som idag är absolut en som ska vara grön när alla chip är röda. Nu får vi se. Kan bara hoppas.
  • för 18 tim sedan
    ·
    Den nyheten om gasdrivna DC är en jättestor fördel för oss som investerare. Du kan inte bygga en energikälla snabbare och yteffektivt som det som presenteras i nyheten idag och det ger mikrosoft en super tidsmässig edge i förhållande till konkurrenterna. Jag är själv med som konsult inom civils work vid DC-byggen i Skandinavien och på byggherresidan är det som typiskt utmanar oss mest var vi ska få tillräckligt med ström från och behandlingen av ansökningar och väntetid på process kan ta åratal. Här hanteras det tillsammans med bygglov och det kan lätt styras utan extrema säkerhetsåtgärder som vid A-kraft. Enbart därför fyllde vi på för några hundra tusen mer under dagens dip - strategiskt är det här som kan skjuta planerna i rätt riktning både i relation till tid och ekonomi och inte minst för att kunna tygla den extrema efterfrågan som råder på marknaden där mikrosoft måste hyra kapacitet hos andra för att tygla efterfrågan - snart skjuter vi fart upp 🤷🏻‍♂️😊
    för 4 tim sedan
    ·
    Det kan du tro men jag tror tvärtom att den kommer att stiga och är glad köpare för AI är bara en liten del av mikrosoft och den har inte stigit i pris som chipföretagen och när folk börjar fly från en aktie går de tillbaka till där det finns positivt resultat och kassaflöde. Sådan är historien varje gång det är kristid🤷🏻‍♂️😊
  • för 1 dag sedan
    ·
    Inget är fel med det här företaget! Men köparnas sentiment är svagt! 🤷🏻‍♀️😈 Vad kan du/vi göra? Volymen verkar indikera att detta kan gå ner under 370. Om det gör det, kommer det att testa 360-nivåerna igen…Jag väntar och är botten 😆🫦 eller köper när momentum är tillbaka🌈😘🙏
    för 21 tim sedan
    ·
    @Jon333 vilka är de 3 bäst presterande guld- och silverinvesteringarna i din portfölj idag?
  • för 1 dag sedan
    ·
    Fundamentalerna är starka, priset ner. Var girig när andra är rädda!
    för 10 tim sedan
    ·
    Marknaden kan inte fortsätta att bara gå upp - Nasdaq upp 20 procent i år, och 40 procent det senaste året och över 100 procent de senaste 3 åren. Det som går upp måste komma ner... Väntar fortfarande på att se resultatet av de massiva miljardinvesteringarna och skuldsättningen som används på AI.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q3-rapport
55 dagar sedan
0,91 USD/aktie
X-dag 20 aug.
0,97%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 59 min sen
    ·
    Vad som är gaaaammalt är nytt igen!
  • för 4 tim sedan
    ·
    En dag som idag är absolut en som ska vara grön när alla chip är röda. Nu får vi se. Kan bara hoppas.
  • för 18 tim sedan
    ·
    Den nyheten om gasdrivna DC är en jättestor fördel för oss som investerare. Du kan inte bygga en energikälla snabbare och yteffektivt som det som presenteras i nyheten idag och det ger mikrosoft en super tidsmässig edge i förhållande till konkurrenterna. Jag är själv med som konsult inom civils work vid DC-byggen i Skandinavien och på byggherresidan är det som typiskt utmanar oss mest var vi ska få tillräckligt med ström från och behandlingen av ansökningar och väntetid på process kan ta åratal. Här hanteras det tillsammans med bygglov och det kan lätt styras utan extrema säkerhetsåtgärder som vid A-kraft. Enbart därför fyllde vi på för några hundra tusen mer under dagens dip - strategiskt är det här som kan skjuta planerna i rätt riktning både i relation till tid och ekonomi och inte minst för att kunna tygla den extrema efterfrågan som råder på marknaden där mikrosoft måste hyra kapacitet hos andra för att tygla efterfrågan - snart skjuter vi fart upp 🤷🏻‍♂️😊
    för 4 tim sedan
    ·
    Det kan du tro men jag tror tvärtom att den kommer att stiga och är glad köpare för AI är bara en liten del av mikrosoft och den har inte stigit i pris som chipföretagen och när folk börjar fly från en aktie går de tillbaka till där det finns positivt resultat och kassaflöde. Sådan är historien varje gång det är kristid🤷🏻‍♂️😊
  • för 1 dag sedan
    ·
    Inget är fel med det här företaget! Men köparnas sentiment är svagt! 🤷🏻‍♀️😈 Vad kan du/vi göra? Volymen verkar indikera att detta kan gå ner under 370. Om det gör det, kommer det att testa 360-nivåerna igen…Jag väntar och är botten 😆🫦 eller köper när momentum är tillbaka🌈😘🙏
    för 21 tim sedan
    ·
    @Jon333 vilka är de 3 bäst presterande guld- och silverinvesteringarna i din portfölj idag?
  • för 1 dag sedan
    ·
    Fundamentalerna är starka, priset ner. Var girig när andra är rädda!
    för 10 tim sedan
    ·
    Marknaden kan inte fortsätta att bara gå upp - Nasdaq upp 20 procent i år, och 40 procent det senaste året och över 100 procent de senaste 3 åren. Det som går upp måste komma ner... Väntar fortfarande på att se resultatet av de massiva miljardinvesteringarna och skuldsättningen som används på AI.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q4-rapport
30 juli
Tidigare händelser
2026 Q3-rapport
29 apr.
2026 Q2-rapport
28 jan.
Årsstämma 2025
5 dec. 2025
2026 Q1-rapport
29 okt. 2025
2025 Q4-rapport
30 juli 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q3-rapport
55 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q4-rapport
30 juli
Tidigare händelser
2026 Q3-rapport
29 apr.
2026 Q2-rapport
28 jan.
Årsstämma 2025
5 dec. 2025
2026 Q1-rapport
29 okt. 2025
2025 Q4-rapport
30 juli 2025

Relaterade värdepapper

0,91 USD/aktie
X-dag 20 aug.
0,97%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 59 min sen
    ·
    Vad som är gaaaammalt är nytt igen!
  • för 4 tim sedan
    ·
    En dag som idag är absolut en som ska vara grön när alla chip är röda. Nu får vi se. Kan bara hoppas.
  • för 18 tim sedan
    ·
    Den nyheten om gasdrivna DC är en jättestor fördel för oss som investerare. Du kan inte bygga en energikälla snabbare och yteffektivt som det som presenteras i nyheten idag och det ger mikrosoft en super tidsmässig edge i förhållande till konkurrenterna. Jag är själv med som konsult inom civils work vid DC-byggen i Skandinavien och på byggherresidan är det som typiskt utmanar oss mest var vi ska få tillräckligt med ström från och behandlingen av ansökningar och väntetid på process kan ta åratal. Här hanteras det tillsammans med bygglov och det kan lätt styras utan extrema säkerhetsåtgärder som vid A-kraft. Enbart därför fyllde vi på för några hundra tusen mer under dagens dip - strategiskt är det här som kan skjuta planerna i rätt riktning både i relation till tid och ekonomi och inte minst för att kunna tygla den extrema efterfrågan som råder på marknaden där mikrosoft måste hyra kapacitet hos andra för att tygla efterfrågan - snart skjuter vi fart upp 🤷🏻‍♂️😊
    för 4 tim sedan
    ·
    Det kan du tro men jag tror tvärtom att den kommer att stiga och är glad köpare för AI är bara en liten del av mikrosoft och den har inte stigit i pris som chipföretagen och när folk börjar fly från en aktie går de tillbaka till där det finns positivt resultat och kassaflöde. Sådan är historien varje gång det är kristid🤷🏻‍♂️😊
  • för 1 dag sedan
    ·
    Inget är fel med det här företaget! Men köparnas sentiment är svagt! 🤷🏻‍♀️😈 Vad kan du/vi göra? Volymen verkar indikera att detta kan gå ner under 370. Om det gör det, kommer det att testa 360-nivåerna igen…Jag väntar och är botten 😆🫦 eller köper när momentum är tillbaka🌈😘🙏
    för 21 tim sedan
    ·
    @Jon333 vilka är de 3 bäst presterande guld- och silverinvesteringarna i din portfölj idag?
  • för 1 dag sedan
    ·
    Fundamentalerna är starka, priset ner. Var girig när andra är rädda!
    för 10 tim sedan
    ·
    Marknaden kan inte fortsätta att bara gå upp - Nasdaq upp 20 procent i år, och 40 procent det senaste året och över 100 procent de senaste 3 åren. Det som går upp måste komma ner... Väntar fortfarande på att se resultatet av de massiva miljardinvesteringarna och skuldsättningen som används på AI.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm