Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Microsoft

Microsoft

Högst-
Lägst-
Omsättning-
Högst-
Lägst-
Omsättning-
2026 Q3-rapport
60 dagar sedan
0,91 USD/aktie
X-dag 20 aug.
0,95%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q4-rapport
30 juli
Tidigare händelser
2026 Q3-rapport
29 apr.
2026 Q2-rapport
28 jan.
Årsstämma 2025
5 dec. 2025
2026 Q1-rapport
29 okt. 2025
2025 Q4-rapport
30 juli 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 3 tim sedan
    ·
    Sitter i ett projekt just nu där vi bygger upp en Azure-infrastruktur. De senaste veckorna har allt stannat av eftersom Azure inte har ledig kapacitet förrän långt in på 2027 både i Norge, Sverige, Europa… Så alla som är orolignför pelgene MSFT lägger på att bygga infrastruktur, det finns en anledning till att de måste göra det. De har inte ledig kapacitet !!! Jag har aldrig upplevt detta i Azure. Alla som "tror" Microsoft bygger AI, ja de har viss exponering mot AI, men de är primärt en infrastrukturleverantör. Jag är noll orolig för detta företag, och ser med mitt eget dagliga jobb att det verkligen finns ett behov för denna capex-cykel. När jag måste vänta ett år innan jag får kapacitet för vårt lilla projekt så kan jag bara föreställa mig. Skalan här.
    för 4 min sen · Ändrad
    ·
    Här är lite mer info. Detta är darkpools, vi har haft två st Nr1 största darkpool-trades öppna nu i aktien i juni, en i början av juni och en nu… Jag gissar att detta är samma trader som snittar in sig i aktien. Nr1 trades är mycket sällsynta… Så det är en viktig observation… jag brukar försöka ta reda på vad de stora faktiskt gör, inte vad de säger. Det brukar vara en skillnad (ref analytiker, säljsideanalytiker som guidar upp för att sälja ut och köpsideanalytiker som guidar ner för att köpa in sig)… vad är det de faktiskt gör… då måste man titta på deras trades.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Det är inte som att det är ett coolt hipsterit-företag men vi kommer att använda ots produkter och jag gillar copilot. Lade till mer.
    för 3 tim sedan
    ·
    Microsoft är ett infrastrukturföretag. Copilot är inte pengamaskinen och kommer aldrig att bli det för Microsoft. Detta företag tjänar alla sina pengar på att sälja kapacitet, infrastrukturkapacitet i sina molndatacenter… Copilot är bara ett sidoprojekt. AI överhuvudtaget är bara ett sidoprojekt. Utan företag som msft skulle AI inte hända alls, de behöver inte bli ett AI-företag, de äger infrastrukturen AI körs på.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Skulle ha köpt mer på 350..
    för 1 dag sedan
    ·
    Ja, varför gjorde du det inte då?
  • för 1 dag sedan
    ·
    Har det vänt nu?
    för 1 dag sedan
    The Big Short profilen Michael Burry har tagit en lång position i Microsoft och har köpt optioner för 700 dollar, som löper ut december 2028, enligt Yahoo Finance.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Lyckliga alla ni som fick köpa på billighetsrea! Nu önskar jag att jag hade haft fritt kapital! Inte lång tid innan denna är tillbaka på 400...
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Tror du att du har gått miste om något? Aktien är fortfarande under sin veckovisa 200 SMA som den bröt för första gången sedan 2012/13 i år. Så aktien har inte varit ett bättre tekniskt köp sedan 2012/13 ännu. Du pratar om några dollar, det är kortsiktigt tänkande. Om du köper till 250, 280 eller 300 idag har zero att säga om 10 år. Absolut ingenting av värde faktiskt. Titta på något annat…titta på värdet i företaget och inte aktiepriset. Och du… du har fortfarande ett år eller något kvar med svaga kassaflödessiffror, så det är ingen brådska här. Många fler möjligheter kommer. Du har inte ens sett marknadssvaghet ännu för valåret. Men att tro man går miste om något på grund av några dollar här eller där är kortsiktigt tänkande.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q3-rapport
60 dagar sedan
0,91 USD/aktie
X-dag 20 aug.
0,95%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 3 tim sedan
    ·
    Sitter i ett projekt just nu där vi bygger upp en Azure-infrastruktur. De senaste veckorna har allt stannat av eftersom Azure inte har ledig kapacitet förrän långt in på 2027 både i Norge, Sverige, Europa… Så alla som är orolignför pelgene MSFT lägger på att bygga infrastruktur, det finns en anledning till att de måste göra det. De har inte ledig kapacitet !!! Jag har aldrig upplevt detta i Azure. Alla som "tror" Microsoft bygger AI, ja de har viss exponering mot AI, men de är primärt en infrastrukturleverantör. Jag är noll orolig för detta företag, och ser med mitt eget dagliga jobb att det verkligen finns ett behov för denna capex-cykel. När jag måste vänta ett år innan jag får kapacitet för vårt lilla projekt så kan jag bara föreställa mig. Skalan här.
    för 4 min sen · Ändrad
    ·
    Här är lite mer info. Detta är darkpools, vi har haft två st Nr1 största darkpool-trades öppna nu i aktien i juni, en i början av juni och en nu… Jag gissar att detta är samma trader som snittar in sig i aktien. Nr1 trades är mycket sällsynta… Så det är en viktig observation… jag brukar försöka ta reda på vad de stora faktiskt gör, inte vad de säger. Det brukar vara en skillnad (ref analytiker, säljsideanalytiker som guidar upp för att sälja ut och köpsideanalytiker som guidar ner för att köpa in sig)… vad är det de faktiskt gör… då måste man titta på deras trades.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Det är inte som att det är ett coolt hipsterit-företag men vi kommer att använda ots produkter och jag gillar copilot. Lade till mer.
    för 3 tim sedan
    ·
    Microsoft är ett infrastrukturföretag. Copilot är inte pengamaskinen och kommer aldrig att bli det för Microsoft. Detta företag tjänar alla sina pengar på att sälja kapacitet, infrastrukturkapacitet i sina molndatacenter… Copilot är bara ett sidoprojekt. AI överhuvudtaget är bara ett sidoprojekt. Utan företag som msft skulle AI inte hända alls, de behöver inte bli ett AI-företag, de äger infrastrukturen AI körs på.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Skulle ha köpt mer på 350..
    för 1 dag sedan
    ·
    Ja, varför gjorde du det inte då?
  • för 1 dag sedan
    ·
    Har det vänt nu?
    för 1 dag sedan
    The Big Short profilen Michael Burry har tagit en lång position i Microsoft och har köpt optioner för 700 dollar, som löper ut december 2028, enligt Yahoo Finance.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Lyckliga alla ni som fick köpa på billighetsrea! Nu önskar jag att jag hade haft fritt kapital! Inte lång tid innan denna är tillbaka på 400...
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Tror du att du har gått miste om något? Aktien är fortfarande under sin veckovisa 200 SMA som den bröt för första gången sedan 2012/13 i år. Så aktien har inte varit ett bättre tekniskt köp sedan 2012/13 ännu. Du pratar om några dollar, det är kortsiktigt tänkande. Om du köper till 250, 280 eller 300 idag har zero att säga om 10 år. Absolut ingenting av värde faktiskt. Titta på något annat…titta på värdet i företaget och inte aktiepriset. Och du… du har fortfarande ett år eller något kvar med svaga kassaflödessiffror, så det är ingen brådska här. Många fler möjligheter kommer. Du har inte ens sett marknadssvaghet ännu för valåret. Men att tro man går miste om något på grund av några dollar här eller där är kortsiktigt tänkande.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q4-rapport
30 juli
Tidigare händelser
2026 Q3-rapport
29 apr.
2026 Q2-rapport
28 jan.
Årsstämma 2025
5 dec. 2025
2026 Q1-rapport
29 okt. 2025
2025 Q4-rapport
30 juli 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q3-rapport
60 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q4-rapport
30 juli
Tidigare händelser
2026 Q3-rapport
29 apr.
2026 Q2-rapport
28 jan.
Årsstämma 2025
5 dec. 2025
2026 Q1-rapport
29 okt. 2025
2025 Q4-rapport
30 juli 2025

Relaterade värdepapper

0,91 USD/aktie
X-dag 20 aug.
0,95%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 3 tim sedan
    ·
    Sitter i ett projekt just nu där vi bygger upp en Azure-infrastruktur. De senaste veckorna har allt stannat av eftersom Azure inte har ledig kapacitet förrän långt in på 2027 både i Norge, Sverige, Europa… Så alla som är orolignför pelgene MSFT lägger på att bygga infrastruktur, det finns en anledning till att de måste göra det. De har inte ledig kapacitet !!! Jag har aldrig upplevt detta i Azure. Alla som "tror" Microsoft bygger AI, ja de har viss exponering mot AI, men de är primärt en infrastrukturleverantör. Jag är noll orolig för detta företag, och ser med mitt eget dagliga jobb att det verkligen finns ett behov för denna capex-cykel. När jag måste vänta ett år innan jag får kapacitet för vårt lilla projekt så kan jag bara föreställa mig. Skalan här.
    för 4 min sen · Ändrad
    ·
    Här är lite mer info. Detta är darkpools, vi har haft två st Nr1 största darkpool-trades öppna nu i aktien i juni, en i början av juni och en nu… Jag gissar att detta är samma trader som snittar in sig i aktien. Nr1 trades är mycket sällsynta… Så det är en viktig observation… jag brukar försöka ta reda på vad de stora faktiskt gör, inte vad de säger. Det brukar vara en skillnad (ref analytiker, säljsideanalytiker som guidar upp för att sälja ut och köpsideanalytiker som guidar ner för att köpa in sig)… vad är det de faktiskt gör… då måste man titta på deras trades.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Det är inte som att det är ett coolt hipsterit-företag men vi kommer att använda ots produkter och jag gillar copilot. Lade till mer.
    för 3 tim sedan
    ·
    Microsoft är ett infrastrukturföretag. Copilot är inte pengamaskinen och kommer aldrig att bli det för Microsoft. Detta företag tjänar alla sina pengar på att sälja kapacitet, infrastrukturkapacitet i sina molndatacenter… Copilot är bara ett sidoprojekt. AI överhuvudtaget är bara ett sidoprojekt. Utan företag som msft skulle AI inte hända alls, de behöver inte bli ett AI-företag, de äger infrastrukturen AI körs på.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Skulle ha köpt mer på 350..
    för 1 dag sedan
    ·
    Ja, varför gjorde du det inte då?
  • för 1 dag sedan
    ·
    Har det vänt nu?
    för 1 dag sedan
    The Big Short profilen Michael Burry har tagit en lång position i Microsoft och har köpt optioner för 700 dollar, som löper ut december 2028, enligt Yahoo Finance.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Lyckliga alla ni som fick köpa på billighetsrea! Nu önskar jag att jag hade haft fritt kapital! Inte lång tid innan denna är tillbaka på 400...
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Tror du att du har gått miste om något? Aktien är fortfarande under sin veckovisa 200 SMA som den bröt för första gången sedan 2012/13 i år. Så aktien har inte varit ett bättre tekniskt köp sedan 2012/13 ännu. Du pratar om några dollar, det är kortsiktigt tänkande. Om du köper till 250, 280 eller 300 idag har zero att säga om 10 år. Absolut ingenting av värde faktiskt. Titta på något annat…titta på värdet i företaget och inte aktiepriset. Och du… du har fortfarande ett år eller något kvar med svaga kassaflödessiffror, så det är ingen brådska här. Många fler möjligheter kommer. Du har inte ens sett marknadssvaghet ännu för valåret. Men att tro man går miste om något på grund av några dollar här eller där är kortsiktigt tänkande.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm