Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Aktie
NGM - Nordic SME
KOBR B

Kopparbergs B

Kopparbergs B

110,00SEK
−0,54% (−0,60)
Vid stängning
Högst112,00
Lägst110,00
Omsättning
0,6 MSEK
110,00SEK
−0,54% (−0,60)
Vid stängning
Högst112,00
Lägst110,00
Omsättning
0,6 MSEK
Aktie
NGM - Nordic SME
KOBR B

Kopparbergs B

Kopparbergs B

110,00SEK
−0,54% (−0,60)
Vid stängning
Högst112,00
Lägst110,00
Omsättning
0,6 MSEK
110,00SEK
−0,54% (−0,60)
Vid stängning
Högst112,00
Lägst110,00
Omsättning
0,6 MSEK
Aktie
NGM - Nordic SME
KOBR B

Kopparbergs B

Kopparbergs B

110,00SEK
−0,54% (−0,60)
Vid stängning
Högst112,00
Lägst110,00
Omsättning
0,6 MSEK
110,00SEK
−0,54% (−0,60)
Vid stängning
Högst112,00
Lägst110,00
Omsättning
0,6 MSEK
Q2-rapport
Endast PDF
25 dagar sedan
7,50 SEK/aktie
Senaste utdelning
6,82 %
Direktavk.

Orderdjup

SwedenNGM - Nordic SME
Antal
Köp
170
Sälj
Antal
2 669

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
2AVAAVA
50ENSAVA
233SBNAVA
700ENSAVA
20AVAAVA
Högst
112
VWAP
110,906
Lägst
110
OmsättningAntal
0,6 5 165
VWAP
110,906
Högst
112
Lägst
110
OmsättningAntal
0,6 5 165

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
19 nov.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport20 aug.
2025 Q1-rapport13 maj
2024 Årsstämma13 maj
2024 Q4-rapport19 feb.
2024 Q3-rapport20 nov. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 20 aug.
    ·
    20 aug.
    ·
    Besvikande resultat för andra kvartalet. Trots historiskt varmt väder i Storbritannien och distributionsavtalet med InBev förblir volymer och intäkter i stort sett oförändrade. Detta belyser grundorsaken till Kopparbergs utmaningar – som länge varit uppenbara – att artificiellt sötad koncentratcider är i strukturell nedgång. Som marknadsledare inom fruktcider ligger Kopparberg i framkant av denna nedgång. Det är nästan komiskt att höra VD:ns intervju: förra året skylldes de svaga resultaten för andra kvartalet på dåligt väder (vilket var sant). Men nu, med exceptionellt väder i Storbritannien, är ursäkten avsaknaden av en stor fotbollsturnering. Alibien börjar rinna ut :)
    22 aug.
    Ja känns avslaget.. Dock tror jag att den starkare kronan är orsaken till att vinsten inte lyfter. Men visst hade det varit grymt om någon stor nyhet kom typ USA inträde eller så. Peter är fruktansvärt dålig på att hantera medier dessutom, gillar prata smaker bl bl, helt ointressant ur ett aktieägarperspektiv. Nu tror jag dock att övriga större ägare börjar tröttna och att en försäljning av bolaget kryper närmare. Kanhända finns redan ett sådant avtal på plats som stipulerar ett pris baserat på deras framgång med Budweiser. Budweiser är den högst sannolika köparen. Peter Bronsman har dock gjort en enastående bra insats historiskt och lätt glömma hur han/ de tagit ett utslaget bolag till ett bolag som generera ca 200 mkr i vinst och omsätter 2,5 milj. Hatten av för den prestationen👍🏽👍🏽 Jag behåller mina aktier och inväntar försäljningen. Full förståelse för de som tröttnat. Med det öppnar jag en cider och välkomnar helgen! 🍾🍾
  • 3 juli
    3 juli
    Kopparbergs håller ställningarna på Amazon UK. Just nu den mest säljande cidern och har 11 produkter bland de 20 bäst säljande inom cider.
    4 sep.
    De säljs även på Woolworths supermarkets och spritbutiker i Australien. Dock kör de nästan bara med starkcidern eller alkoholfria. Borde gå att kunna marknadsföra och sälja vanliga cidern med i olika smaker.
  • 29 maj
    ·
    29 maj
    ·
    Har någon av er provat företagets produkter eller tjänster?
    29 aug.
    29 aug.
    Kopparberg förstås!
  • 27 maj
    ·
    27 maj
    ·
    Jag håller med Affärsvärldens analys – värderingen har sjunkit i flera år, till stor del berättigat, men den verkar nu något överdriven. Jag ser en kort- till medellångsiktig uppsida på cirka 30–40 %, drivet av förbättrad lönsamhet. Detta stöds av de senaste prisökningarna, som borde överstiga kostnadsinflationen på kort sikt, och av ökad distribution i hälso- och sjukvårdskanalen genom Budweiser-partnerskapet i Storbritannien. Med tanke på denna dynamik skulle jag överväga en medellångsiktig position under de kommande 6–9 månaderna för att se om lönsamheten förbättras, vilket skulle kunna ge en betydande skjuts uppåt för aktiekursen. Med det sagt är jag fortfarande pessimistisk om företaget på lång sikt på grund av djupare strukturella problem, särskilt försvagat varumärkeskapital och fortsatt urholkning av marknadsandelar i både Sverige och Storbritannien.
    15 juli
    ·
    15 juli
    ·
    Du skriver: Med det sagt är jag fortfarande pessimistisk om företaget på lång sikt på grund av djupare strukturella problem, särskilt försvagat varumärkeskapital och fortsatt urholkning av marknadsandelar i både Sverige och Storbritannien. Kan du utveckla lite mer om vad du lägger till i djupare strukturella problem och försvagat varumärkeskapital?
  • 14 maj
    14 maj
    För de som inte lusläst rapporten så var det en väldigt bra rapport och egentligen konstigt att kursen inte reagerar med ett rejält hopp uppåt. Bruttomarginalen ökar nästan 5%-enheter till 62,1% och bruttoresultatet ökar 6,3% (utan påsken som in Värmland är årets största festhelg). Flyttar man denna lönsamhetsförbättring till Q2 så är det utan tillväxt i försäljning att rörelseresultatet kommer öka 40% YoY. Med bra väder så kommer lyftet bli betydligt högre för nu kommer det en Påsk som inte fanns i omsättningen ifjol. Så vill bara påminna om att det är framtiden man betalar för när man investerar i aktier och inte föregående kvartal. Ser man bort från valuta så ökade omsättningen 3% trots att påsken låg i jämförelsekvartalet.
    15 maj
    ·
    15 maj
    ·
    Vad tror du är orsaken till de svagare resultaten de senaste åren? Är det kostnadsinflation och ett fokus på att behålla eller öka marknadsandelar genom att ta en del av kostnaden själv som har lett till detta?
    20 maj
    20 maj
    Krig och politiska beslut fick alla insatsvaror att explodera i pris. En cider behövde kosta det dubbla för att kompensera ökningen. Peter fokuserar på det viktigaste som är marknadsandelen och varumärket. Kan man öka detta så kommer bolaget stå starkare när väl kostnadstrycket faller tillbaka och prisökningar som inte skrämmer bort kunderna kickar in.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
Endast PDF
25 dagar sedan
7,50 SEK/aktie
Senaste utdelning
6,82 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 20 aug.
    ·
    20 aug.
    ·
    Besvikande resultat för andra kvartalet. Trots historiskt varmt väder i Storbritannien och distributionsavtalet med InBev förblir volymer och intäkter i stort sett oförändrade. Detta belyser grundorsaken till Kopparbergs utmaningar – som länge varit uppenbara – att artificiellt sötad koncentratcider är i strukturell nedgång. Som marknadsledare inom fruktcider ligger Kopparberg i framkant av denna nedgång. Det är nästan komiskt att höra VD:ns intervju: förra året skylldes de svaga resultaten för andra kvartalet på dåligt väder (vilket var sant). Men nu, med exceptionellt väder i Storbritannien, är ursäkten avsaknaden av en stor fotbollsturnering. Alibien börjar rinna ut :)
    22 aug.
    Ja känns avslaget.. Dock tror jag att den starkare kronan är orsaken till att vinsten inte lyfter. Men visst hade det varit grymt om någon stor nyhet kom typ USA inträde eller så. Peter är fruktansvärt dålig på att hantera medier dessutom, gillar prata smaker bl bl, helt ointressant ur ett aktieägarperspektiv. Nu tror jag dock att övriga större ägare börjar tröttna och att en försäljning av bolaget kryper närmare. Kanhända finns redan ett sådant avtal på plats som stipulerar ett pris baserat på deras framgång med Budweiser. Budweiser är den högst sannolika köparen. Peter Bronsman har dock gjort en enastående bra insats historiskt och lätt glömma hur han/ de tagit ett utslaget bolag till ett bolag som generera ca 200 mkr i vinst och omsätter 2,5 milj. Hatten av för den prestationen👍🏽👍🏽 Jag behåller mina aktier och inväntar försäljningen. Full förståelse för de som tröttnat. Med det öppnar jag en cider och välkomnar helgen! 🍾🍾
  • 3 juli
    3 juli
    Kopparbergs håller ställningarna på Amazon UK. Just nu den mest säljande cidern och har 11 produkter bland de 20 bäst säljande inom cider.
    4 sep.
    De säljs även på Woolworths supermarkets och spritbutiker i Australien. Dock kör de nästan bara med starkcidern eller alkoholfria. Borde gå att kunna marknadsföra och sälja vanliga cidern med i olika smaker.
  • 29 maj
    ·
    29 maj
    ·
    Har någon av er provat företagets produkter eller tjänster?
    29 aug.
    29 aug.
    Kopparberg förstås!
  • 27 maj
    ·
    27 maj
    ·
    Jag håller med Affärsvärldens analys – värderingen har sjunkit i flera år, till stor del berättigat, men den verkar nu något överdriven. Jag ser en kort- till medellångsiktig uppsida på cirka 30–40 %, drivet av förbättrad lönsamhet. Detta stöds av de senaste prisökningarna, som borde överstiga kostnadsinflationen på kort sikt, och av ökad distribution i hälso- och sjukvårdskanalen genom Budweiser-partnerskapet i Storbritannien. Med tanke på denna dynamik skulle jag överväga en medellångsiktig position under de kommande 6–9 månaderna för att se om lönsamheten förbättras, vilket skulle kunna ge en betydande skjuts uppåt för aktiekursen. Med det sagt är jag fortfarande pessimistisk om företaget på lång sikt på grund av djupare strukturella problem, särskilt försvagat varumärkeskapital och fortsatt urholkning av marknadsandelar i både Sverige och Storbritannien.
    15 juli
    ·
    15 juli
    ·
    Du skriver: Med det sagt är jag fortfarande pessimistisk om företaget på lång sikt på grund av djupare strukturella problem, särskilt försvagat varumärkeskapital och fortsatt urholkning av marknadsandelar i både Sverige och Storbritannien. Kan du utveckla lite mer om vad du lägger till i djupare strukturella problem och försvagat varumärkeskapital?
  • 14 maj
    14 maj
    För de som inte lusläst rapporten så var det en väldigt bra rapport och egentligen konstigt att kursen inte reagerar med ett rejält hopp uppåt. Bruttomarginalen ökar nästan 5%-enheter till 62,1% och bruttoresultatet ökar 6,3% (utan påsken som in Värmland är årets största festhelg). Flyttar man denna lönsamhetsförbättring till Q2 så är det utan tillväxt i försäljning att rörelseresultatet kommer öka 40% YoY. Med bra väder så kommer lyftet bli betydligt högre för nu kommer det en Påsk som inte fanns i omsättningen ifjol. Så vill bara påminna om att det är framtiden man betalar för när man investerar i aktier och inte föregående kvartal. Ser man bort från valuta så ökade omsättningen 3% trots att påsken låg i jämförelsekvartalet.
    15 maj
    ·
    15 maj
    ·
    Vad tror du är orsaken till de svagare resultaten de senaste åren? Är det kostnadsinflation och ett fokus på att behålla eller öka marknadsandelar genom att ta en del av kostnaden själv som har lett till detta?
    20 maj
    20 maj
    Krig och politiska beslut fick alla insatsvaror att explodera i pris. En cider behövde kosta det dubbla för att kompensera ökningen. Peter fokuserar på det viktigaste som är marknadsandelen och varumärket. Kan man öka detta så kommer bolaget stå starkare när väl kostnadstrycket faller tillbaka och prisökningar som inte skrämmer bort kunderna kickar in.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

SwedenNGM - Nordic SME
Antal
Köp
170
Sälj
Antal
2 669

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
2AVAAVA
50ENSAVA
233SBNAVA
700ENSAVA
20AVAAVA
Högst
112
VWAP
110,906
Lägst
110
OmsättningAntal
0,6 5 165
VWAP
110,906
Högst
112
Lägst
110
OmsättningAntal
0,6 5 165

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
19 nov.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport20 aug.
2025 Q1-rapport13 maj
2024 Årsstämma13 maj
2024 Q4-rapport19 feb.
2024 Q3-rapport20 nov. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
Endast PDF
25 dagar sedan

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
19 nov.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport20 aug.
2025 Q1-rapport13 maj
2024 Årsstämma13 maj
2024 Q4-rapport19 feb.
2024 Q3-rapport20 nov. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

7,50 SEK/aktie
Senaste utdelning
6,82 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 20 aug.
    ·
    20 aug.
    ·
    Besvikande resultat för andra kvartalet. Trots historiskt varmt väder i Storbritannien och distributionsavtalet med InBev förblir volymer och intäkter i stort sett oförändrade. Detta belyser grundorsaken till Kopparbergs utmaningar – som länge varit uppenbara – att artificiellt sötad koncentratcider är i strukturell nedgång. Som marknadsledare inom fruktcider ligger Kopparberg i framkant av denna nedgång. Det är nästan komiskt att höra VD:ns intervju: förra året skylldes de svaga resultaten för andra kvartalet på dåligt väder (vilket var sant). Men nu, med exceptionellt väder i Storbritannien, är ursäkten avsaknaden av en stor fotbollsturnering. Alibien börjar rinna ut :)
    22 aug.
    Ja känns avslaget.. Dock tror jag att den starkare kronan är orsaken till att vinsten inte lyfter. Men visst hade det varit grymt om någon stor nyhet kom typ USA inträde eller så. Peter är fruktansvärt dålig på att hantera medier dessutom, gillar prata smaker bl bl, helt ointressant ur ett aktieägarperspektiv. Nu tror jag dock att övriga större ägare börjar tröttna och att en försäljning av bolaget kryper närmare. Kanhända finns redan ett sådant avtal på plats som stipulerar ett pris baserat på deras framgång med Budweiser. Budweiser är den högst sannolika köparen. Peter Bronsman har dock gjort en enastående bra insats historiskt och lätt glömma hur han/ de tagit ett utslaget bolag till ett bolag som generera ca 200 mkr i vinst och omsätter 2,5 milj. Hatten av för den prestationen👍🏽👍🏽 Jag behåller mina aktier och inväntar försäljningen. Full förståelse för de som tröttnat. Med det öppnar jag en cider och välkomnar helgen! 🍾🍾
  • 3 juli
    3 juli
    Kopparbergs håller ställningarna på Amazon UK. Just nu den mest säljande cidern och har 11 produkter bland de 20 bäst säljande inom cider.
    4 sep.
    De säljs även på Woolworths supermarkets och spritbutiker i Australien. Dock kör de nästan bara med starkcidern eller alkoholfria. Borde gå att kunna marknadsföra och sälja vanliga cidern med i olika smaker.
  • 29 maj
    ·
    29 maj
    ·
    Har någon av er provat företagets produkter eller tjänster?
    29 aug.
    29 aug.
    Kopparberg förstås!
  • 27 maj
    ·
    27 maj
    ·
    Jag håller med Affärsvärldens analys – värderingen har sjunkit i flera år, till stor del berättigat, men den verkar nu något överdriven. Jag ser en kort- till medellångsiktig uppsida på cirka 30–40 %, drivet av förbättrad lönsamhet. Detta stöds av de senaste prisökningarna, som borde överstiga kostnadsinflationen på kort sikt, och av ökad distribution i hälso- och sjukvårdskanalen genom Budweiser-partnerskapet i Storbritannien. Med tanke på denna dynamik skulle jag överväga en medellångsiktig position under de kommande 6–9 månaderna för att se om lönsamheten förbättras, vilket skulle kunna ge en betydande skjuts uppåt för aktiekursen. Med det sagt är jag fortfarande pessimistisk om företaget på lång sikt på grund av djupare strukturella problem, särskilt försvagat varumärkeskapital och fortsatt urholkning av marknadsandelar i både Sverige och Storbritannien.
    15 juli
    ·
    15 juli
    ·
    Du skriver: Med det sagt är jag fortfarande pessimistisk om företaget på lång sikt på grund av djupare strukturella problem, särskilt försvagat varumärkeskapital och fortsatt urholkning av marknadsandelar i både Sverige och Storbritannien. Kan du utveckla lite mer om vad du lägger till i djupare strukturella problem och försvagat varumärkeskapital?
  • 14 maj
    14 maj
    För de som inte lusläst rapporten så var det en väldigt bra rapport och egentligen konstigt att kursen inte reagerar med ett rejält hopp uppåt. Bruttomarginalen ökar nästan 5%-enheter till 62,1% och bruttoresultatet ökar 6,3% (utan påsken som in Värmland är årets största festhelg). Flyttar man denna lönsamhetsförbättring till Q2 så är det utan tillväxt i försäljning att rörelseresultatet kommer öka 40% YoY. Med bra väder så kommer lyftet bli betydligt högre för nu kommer det en Påsk som inte fanns i omsättningen ifjol. Så vill bara påminna om att det är framtiden man betalar för när man investerar i aktier och inte föregående kvartal. Ser man bort från valuta så ökade omsättningen 3% trots att påsken låg i jämförelsekvartalet.
    15 maj
    ·
    15 maj
    ·
    Vad tror du är orsaken till de svagare resultaten de senaste åren? Är det kostnadsinflation och ett fokus på att behålla eller öka marknadsandelar genom att ta en del av kostnaden själv som har lett till detta?
    20 maj
    20 maj
    Krig och politiska beslut fick alla insatsvaror att explodera i pris. En cider behövde kosta det dubbla för att kompensera ökningen. Peter fokuserar på det viktigaste som är marknadsandelen och varumärket. Kan man öka detta så kommer bolaget stå starkare när väl kostnadstrycket faller tillbaka och prisökningar som inte skrämmer bort kunderna kickar in.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

SwedenNGM - Nordic SME
Antal
Köp
170
Sälj
Antal
2 669

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
2AVAAVA
50ENSAVA
233SBNAVA
700ENSAVA
20AVAAVA
Högst
112
VWAP
110,906
Lägst
110
OmsättningAntal
0,6 5 165
VWAP
110,906
Högst
112
Lägst
110
OmsättningAntal
0,6 5 165

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades