Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Grieg Seafood

Grieg Seafood

2026 Q1-rapport

Endast PDF

36 dagar sedan
33,5905 NOK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
19 maj
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
13 nov. 2025
2025 Q2-rapport
26 aug. 2025
2025 Q1-rapport
27 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 4 tim sedan
    ·
    Det ser ut som att kursen har bottnat ur på ca. 29,50, och följaktligen etablerat en solid stödnivå. Vid etablering över 30 kr är detta en bra teknisk signal. Laxpriset förväntas också öka något inför hösten. och har bottnat ur på ca. 68 kr/kg. Även om foderpriset är kraftigt upp från normalnivån, utgör detta inte mer än ca. 2kr/kg och är redan inprisat. Grieg har själva estimerat att de kommer att ligga på 67 kr under 2026 och ner mot kr 60 kr i tillverkningskostnad för 2027 och framåt. Marginalen är därmed ca. 15-20 kr per kg från 2027 (konservativ uppskattning), då kommer GSF att försvara ett pris väl över 50 kr per aktie. Även vid 10 kr i marginal finns det stor uppsida i aktien. Bolaget har fortfarande mycket att bevisa, men desto högre uppsida. Dessutom är bolaget ett av börsens mest uppenbara förvärvsfall, vilket borde kunna ge en uppsida på ca. 70 % från dagens kurs, eller ännu högre vid ev. budkrig. Normalt sett går laxaktier bra inför hösten, och med förväntad god drift i Rogaland anser jag att GSF handlas med särskilt stor rabatt, och blankarna måste förr eller senare starta täckningen. Det verkar som att folketrygdfondet's innehav nu är stabilt på ca. 500 000 aktier, vilket kan vara en tidig signal om att täckningen har startat. Jag har lastat upp och tänker långsiktigt (2-3 år).
    för 3 tim sedan
    ·
    Glöm inte andra intäkter från postsmolt och anläggningen på Gardermoen. De senaste 2 kvartalen är övriga intäkter utöver det du nämner stabilt 46 kr per producerat kg. Här finns det också planer på att öka produktionen. De har per idag intäkter på mellan 120-150 kr per producerat kg. Det blir spännande att se hur det ser ut 2H 2026 och inte minst 2027.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    På årsstämman den 16 juni fick styrelsen fullmakt att köpa tillbaka upp till 10% av bolagets aktier. Grieg-familjen äger idag 53,3 % av aktierna genom Grieg Aqua, Ystholmen Felles och Kvasshøgdi. Om bolaget köper tillbaka och makulerar de aktier som fullmakten medger, kommer familjens ägarandel att öka till 59,2% – utan att de köper en enda aktie. Familjen har redan godkänt försäljningen av Finnmark och Kanada och mottagit över 2 miljarder i utdelning. Sett från en storägares perspektiv är det mycket fördelaktigt att öka ägarandelen genom återköp inför ett eventuellt förvärv eller försäljning👌🏻
    för 1 dag sedan
    ·
    Är detta en fullmakt de har gett alla år och som man därför inte ska ta så allvarligt, eller är det något nytt de har börjat med i år?
  • för 2 dagar sedan
    ·
    «När man ser på fiskodlarnas estimerade exponering mot fiskodling i Norge per produktionsområde, skriver ABG Sundal Collier att alla fiskodlare utom Grieg Seafood ser en betydande minskning i sin exponering mot gröna områden.» Ändå faller denna mer än resten?
    för 2 dagar sedan
    ·
    Ser att flera har nämnt detta. Har något konkret kommit fram, eller är det bara spekulationer kopplade till de tidigare försäljningarna? Ser helt och hållet klart rationalen för Grieg att köpa upp nu.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Blir företaget avnoterat? Det måste ju vara en intern kostnadsfråga, såvida de inte ska göra emissioner eller andra saker? Är detta något som ledningen eventuellt kan kommunicera? Jag ser att Måsøval har kommenterat "strategiska alternativ". Men för Grieg-familjen måste väl pengasäcken vara så pass stor nu att de kommer att överväga att köpa "resterna"..?
  • 19 juni
    ·
    Detta företag har inget på börsen att göra.. hoppas det blir avnoterat. Om Mowi klappar 50kr aktien tar jag den och sticker.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

36 dagar sedan
33,5905 NOK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 4 tim sedan
    ·
    Det ser ut som att kursen har bottnat ur på ca. 29,50, och följaktligen etablerat en solid stödnivå. Vid etablering över 30 kr är detta en bra teknisk signal. Laxpriset förväntas också öka något inför hösten. och har bottnat ur på ca. 68 kr/kg. Även om foderpriset är kraftigt upp från normalnivån, utgör detta inte mer än ca. 2kr/kg och är redan inprisat. Grieg har själva estimerat att de kommer att ligga på 67 kr under 2026 och ner mot kr 60 kr i tillverkningskostnad för 2027 och framåt. Marginalen är därmed ca. 15-20 kr per kg från 2027 (konservativ uppskattning), då kommer GSF att försvara ett pris väl över 50 kr per aktie. Även vid 10 kr i marginal finns det stor uppsida i aktien. Bolaget har fortfarande mycket att bevisa, men desto högre uppsida. Dessutom är bolaget ett av börsens mest uppenbara förvärvsfall, vilket borde kunna ge en uppsida på ca. 70 % från dagens kurs, eller ännu högre vid ev. budkrig. Normalt sett går laxaktier bra inför hösten, och med förväntad god drift i Rogaland anser jag att GSF handlas med särskilt stor rabatt, och blankarna måste förr eller senare starta täckningen. Det verkar som att folketrygdfondet's innehav nu är stabilt på ca. 500 000 aktier, vilket kan vara en tidig signal om att täckningen har startat. Jag har lastat upp och tänker långsiktigt (2-3 år).
    för 3 tim sedan
    ·
    Glöm inte andra intäkter från postsmolt och anläggningen på Gardermoen. De senaste 2 kvartalen är övriga intäkter utöver det du nämner stabilt 46 kr per producerat kg. Här finns det också planer på att öka produktionen. De har per idag intäkter på mellan 120-150 kr per producerat kg. Det blir spännande att se hur det ser ut 2H 2026 och inte minst 2027.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    På årsstämman den 16 juni fick styrelsen fullmakt att köpa tillbaka upp till 10% av bolagets aktier. Grieg-familjen äger idag 53,3 % av aktierna genom Grieg Aqua, Ystholmen Felles och Kvasshøgdi. Om bolaget köper tillbaka och makulerar de aktier som fullmakten medger, kommer familjens ägarandel att öka till 59,2% – utan att de köper en enda aktie. Familjen har redan godkänt försäljningen av Finnmark och Kanada och mottagit över 2 miljarder i utdelning. Sett från en storägares perspektiv är det mycket fördelaktigt att öka ägarandelen genom återköp inför ett eventuellt förvärv eller försäljning👌🏻
    för 1 dag sedan
    ·
    Är detta en fullmakt de har gett alla år och som man därför inte ska ta så allvarligt, eller är det något nytt de har börjat med i år?
  • för 2 dagar sedan
    ·
    «När man ser på fiskodlarnas estimerade exponering mot fiskodling i Norge per produktionsområde, skriver ABG Sundal Collier att alla fiskodlare utom Grieg Seafood ser en betydande minskning i sin exponering mot gröna områden.» Ändå faller denna mer än resten?
    för 2 dagar sedan
    ·
    Ser att flera har nämnt detta. Har något konkret kommit fram, eller är det bara spekulationer kopplade till de tidigare försäljningarna? Ser helt och hållet klart rationalen för Grieg att köpa upp nu.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Blir företaget avnoterat? Det måste ju vara en intern kostnadsfråga, såvida de inte ska göra emissioner eller andra saker? Är detta något som ledningen eventuellt kan kommunicera? Jag ser att Måsøval har kommenterat "strategiska alternativ". Men för Grieg-familjen måste väl pengasäcken vara så pass stor nu att de kommer att överväga att köpa "resterna"..?
  • 19 juni
    ·
    Detta företag har inget på börsen att göra.. hoppas det blir avnoterat. Om Mowi klappar 50kr aktien tar jag den och sticker.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
19 maj
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
13 nov. 2025
2025 Q2-rapport
26 aug. 2025
2025 Q1-rapport
27 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

36 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
19 maj
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
13 nov. 2025
2025 Q2-rapport
26 aug. 2025
2025 Q1-rapport
27 maj 2025

Relaterade värdepapper

33,5905 NOK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 4 tim sedan
    ·
    Det ser ut som att kursen har bottnat ur på ca. 29,50, och följaktligen etablerat en solid stödnivå. Vid etablering över 30 kr är detta en bra teknisk signal. Laxpriset förväntas också öka något inför hösten. och har bottnat ur på ca. 68 kr/kg. Även om foderpriset är kraftigt upp från normalnivån, utgör detta inte mer än ca. 2kr/kg och är redan inprisat. Grieg har själva estimerat att de kommer att ligga på 67 kr under 2026 och ner mot kr 60 kr i tillverkningskostnad för 2027 och framåt. Marginalen är därmed ca. 15-20 kr per kg från 2027 (konservativ uppskattning), då kommer GSF att försvara ett pris väl över 50 kr per aktie. Även vid 10 kr i marginal finns det stor uppsida i aktien. Bolaget har fortfarande mycket att bevisa, men desto högre uppsida. Dessutom är bolaget ett av börsens mest uppenbara förvärvsfall, vilket borde kunna ge en uppsida på ca. 70 % från dagens kurs, eller ännu högre vid ev. budkrig. Normalt sett går laxaktier bra inför hösten, och med förväntad god drift i Rogaland anser jag att GSF handlas med särskilt stor rabatt, och blankarna måste förr eller senare starta täckningen. Det verkar som att folketrygdfondet's innehav nu är stabilt på ca. 500 000 aktier, vilket kan vara en tidig signal om att täckningen har startat. Jag har lastat upp och tänker långsiktigt (2-3 år).
    för 3 tim sedan
    ·
    Glöm inte andra intäkter från postsmolt och anläggningen på Gardermoen. De senaste 2 kvartalen är övriga intäkter utöver det du nämner stabilt 46 kr per producerat kg. Här finns det också planer på att öka produktionen. De har per idag intäkter på mellan 120-150 kr per producerat kg. Det blir spännande att se hur det ser ut 2H 2026 och inte minst 2027.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    På årsstämman den 16 juni fick styrelsen fullmakt att köpa tillbaka upp till 10% av bolagets aktier. Grieg-familjen äger idag 53,3 % av aktierna genom Grieg Aqua, Ystholmen Felles och Kvasshøgdi. Om bolaget köper tillbaka och makulerar de aktier som fullmakten medger, kommer familjens ägarandel att öka till 59,2% – utan att de köper en enda aktie. Familjen har redan godkänt försäljningen av Finnmark och Kanada och mottagit över 2 miljarder i utdelning. Sett från en storägares perspektiv är det mycket fördelaktigt att öka ägarandelen genom återköp inför ett eventuellt förvärv eller försäljning👌🏻
    för 1 dag sedan
    ·
    Är detta en fullmakt de har gett alla år och som man därför inte ska ta så allvarligt, eller är det något nytt de har börjat med i år?
  • för 2 dagar sedan
    ·
    «När man ser på fiskodlarnas estimerade exponering mot fiskodling i Norge per produktionsområde, skriver ABG Sundal Collier att alla fiskodlare utom Grieg Seafood ser en betydande minskning i sin exponering mot gröna områden.» Ändå faller denna mer än resten?
    för 2 dagar sedan
    ·
    Ser att flera har nämnt detta. Har något konkret kommit fram, eller är det bara spekulationer kopplade till de tidigare försäljningarna? Ser helt och hållet klart rationalen för Grieg att köpa upp nu.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Blir företaget avnoterat? Det måste ju vara en intern kostnadsfråga, såvida de inte ska göra emissioner eller andra saker? Är detta något som ledningen eventuellt kan kommunicera? Jag ser att Måsøval har kommenterat "strategiska alternativ". Men för Grieg-familjen måste väl pengasäcken vara så pass stor nu att de kommer att överväga att köpa "resterna"..?
  • 19 juni
    ·
    Detta företag har inget på börsen att göra.. hoppas det blir avnoterat. Om Mowi klappar 50kr aktien tar jag den och sticker.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm