Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Citycon

2026 Q1-rapport
38 dagar sedan
0,90 EUR/aktie
Senaste utdelning
10,34%Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
237--
23--
184--
61--
250--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym89 96889 96800

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym89 96889 96800

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
15 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025
2025 Q1-rapport
14 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 21 tim sedan
    ·
    Sälj inte Citycon billigt till israeliska G-City – Låt oss inte göra samma misstag igen! Bästa medinvesterare och Citycons aktieägare, Nu är det dags att vakna och stå på er. Israeliska G-City lägger för närvarande ett ovillkorat frivilligt kontantbud på alla Citycons återstående aktier till ett reapris på 2,90 euro per aktie. Detta pris är helt skrattretande och undervärderar vårt företags verkliga värde helt och hållet. Citycon är ett lönsamt och stabilt företag som nu håller på att tas ifrån oss till ett struntsumma. Vår historia som finska aktiesparare och företag är tyvärr full av dyra och oansvariga misstag. Vi minns alla Soneras tyska luftlicenser värda miljarder euro, Fortums katastrofala Uniper-äventyr och försäljningen av vårt livsviktiga elnät (Caruna) till utländska kapitalinvesterare. Kommer finska investerare verkligen att göra ett nytt stort misstag igen och överlämna sina värdefulla fastighetstillgångar utomlands för nästan ingenting? Titta på dessa kalla fakta och siffror för Citycon: Equity per share (Oma pääoma / osake): 9,51 euroa. EPRA NRV (Nettovarallisuus): 7,61 euroa. Beräknat EPS 2026: 0,62 euroa. P/E-tal vid budkursen: Endast cirka 4,7! Låt oss fundera över denna absurda skala: till en kurs på 2,90 euro beräknas hela företagets värde till endast 532 miljoner euro (183 569 011 aktier x 2,90 euro). Samtidigt är företagets verkliga bokförda eget kapital (Equity) cirka 1 746 miljoner euro och EPRA NRV-värdet också cirka 1 397 miljoner euro. Men här är den största fräckheten som varje investerare måste förstå: Eftersom G City redan äger cirka 86,5 % av företaget, behöver de bara betala drygt 72 miljoner euro för våra övriga aktier för att få hela denna miljardtillgång 100 % i sina händer och bort från börsen! De köper ut oss med fickpengar. G-City håller på att göra sitt livs affärer, och vi finska aktieägare kan bara skylla oss själva om vi går med på detta och överlämnar våra aktier för billigt. De behöver våra aktier för att komma över 90 %-gränsen så att de kan tvångsinlösa resten. Vi måste nu kämpa emot och förstå att vi inte ska sälja! Acceptera inte detta bud, och sälj inte en enda aktie till G-City eller marknaden till detta struntsumma! Om vi inte säljer, kommer de inte att bryta 90 %-gränsen. Låt oss se till att vi förblir ägare av detta lönsamma företag även i framtiden, och inte ger efter för en utländsk storägare. Låt oss inte sälja finska tillgångar utomlands till reapris igen!
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag köpte själv mer, så att ägandet inte bara glider för billigt utomlands.
  • 17 juni
    ·
    Snabba insikter i en improviserad video om Citycons nya köperbjudande. https://www.youtube.com/watch?v=sAxDbtnydzY P. S. Feedback får gärna ges. Ett lämpligt format söks fortfarande.
    för 1 dag sedan
    ·
    Varför skulle jag sälja till det priset.
  • 17 juni · Ändrad
    ·
    Jag sålde till ett bud på 3.8e, varefter ägarna fick en kapitalåterbetalning på 0,9e, varifrån skatt har betalats, och nu är budet på aktien 2.9e. Så att sälja aktien och sätta pengarna i arbete var ett bättre alternativ den gången, än att vänta.
    för 3 dagar sedan
    ·
    Om man ska vara exakt, kan man också beräkna en avkastning för att hålla kvar. På utdelning (kapitalåterbetalning) betalas praktiskt taget 24,5% skatt. Och igen, från en realisationsförlust på 90c /aktie kan 30% dras av i beskattningen. Jag personligen anser att inlösenpriset på 2,9e är löjligt. Eller kanske är det just huvudägaren som skrattar mest åt det. Jag säljer inte en enda aktie till det priset frivilligt.
  • 17 juni
    ·
    Den borde nu ha betalat åtminstone utdelning eller kapitalåterbetalning. Ett sådant tråkigt erbjudande.
    17 juni
    ·
    Det lönar sig inte att sälja
  • 17 juni
    ·
    Insiderinformation: G City Ltd. offentliggör ett ovillkorat frivilligt offentligt kontantbud på samtliga utestående aktier i Citycon Oyj: https://www.kauppalehti.fi/porssitiedotteet/a/65d5892d-41e3-5962-9890-907ea64bb093
    17 juni · Ändrad
    ·
    Tvångsinlösen är minst 2.90€. I skiljeförfarande kan priset vara mycket högre. Enligt min åsikt är detta en freeroll. Ta 2.90€ nu eller eventuellt mer senare.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
38 dagar sedan
0,90 EUR/aktie
Senaste utdelning
10,34%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 21 tim sedan
    ·
    Sälj inte Citycon billigt till israeliska G-City – Låt oss inte göra samma misstag igen! Bästa medinvesterare och Citycons aktieägare, Nu är det dags att vakna och stå på er. Israeliska G-City lägger för närvarande ett ovillkorat frivilligt kontantbud på alla Citycons återstående aktier till ett reapris på 2,90 euro per aktie. Detta pris är helt skrattretande och undervärderar vårt företags verkliga värde helt och hållet. Citycon är ett lönsamt och stabilt företag som nu håller på att tas ifrån oss till ett struntsumma. Vår historia som finska aktiesparare och företag är tyvärr full av dyra och oansvariga misstag. Vi minns alla Soneras tyska luftlicenser värda miljarder euro, Fortums katastrofala Uniper-äventyr och försäljningen av vårt livsviktiga elnät (Caruna) till utländska kapitalinvesterare. Kommer finska investerare verkligen att göra ett nytt stort misstag igen och överlämna sina värdefulla fastighetstillgångar utomlands för nästan ingenting? Titta på dessa kalla fakta och siffror för Citycon: Equity per share (Oma pääoma / osake): 9,51 euroa. EPRA NRV (Nettovarallisuus): 7,61 euroa. Beräknat EPS 2026: 0,62 euroa. P/E-tal vid budkursen: Endast cirka 4,7! Låt oss fundera över denna absurda skala: till en kurs på 2,90 euro beräknas hela företagets värde till endast 532 miljoner euro (183 569 011 aktier x 2,90 euro). Samtidigt är företagets verkliga bokförda eget kapital (Equity) cirka 1 746 miljoner euro och EPRA NRV-värdet också cirka 1 397 miljoner euro. Men här är den största fräckheten som varje investerare måste förstå: Eftersom G City redan äger cirka 86,5 % av företaget, behöver de bara betala drygt 72 miljoner euro för våra övriga aktier för att få hela denna miljardtillgång 100 % i sina händer och bort från börsen! De köper ut oss med fickpengar. G-City håller på att göra sitt livs affärer, och vi finska aktieägare kan bara skylla oss själva om vi går med på detta och överlämnar våra aktier för billigt. De behöver våra aktier för att komma över 90 %-gränsen så att de kan tvångsinlösa resten. Vi måste nu kämpa emot och förstå att vi inte ska sälja! Acceptera inte detta bud, och sälj inte en enda aktie till G-City eller marknaden till detta struntsumma! Om vi inte säljer, kommer de inte att bryta 90 %-gränsen. Låt oss se till att vi förblir ägare av detta lönsamma företag även i framtiden, och inte ger efter för en utländsk storägare. Låt oss inte sälja finska tillgångar utomlands till reapris igen!
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag köpte själv mer, så att ägandet inte bara glider för billigt utomlands.
  • 17 juni
    ·
    Snabba insikter i en improviserad video om Citycons nya köperbjudande. https://www.youtube.com/watch?v=sAxDbtnydzY P. S. Feedback får gärna ges. Ett lämpligt format söks fortfarande.
    för 1 dag sedan
    ·
    Varför skulle jag sälja till det priset.
  • 17 juni · Ändrad
    ·
    Jag sålde till ett bud på 3.8e, varefter ägarna fick en kapitalåterbetalning på 0,9e, varifrån skatt har betalats, och nu är budet på aktien 2.9e. Så att sälja aktien och sätta pengarna i arbete var ett bättre alternativ den gången, än att vänta.
    för 3 dagar sedan
    ·
    Om man ska vara exakt, kan man också beräkna en avkastning för att hålla kvar. På utdelning (kapitalåterbetalning) betalas praktiskt taget 24,5% skatt. Och igen, från en realisationsförlust på 90c /aktie kan 30% dras av i beskattningen. Jag personligen anser att inlösenpriset på 2,9e är löjligt. Eller kanske är det just huvudägaren som skrattar mest åt det. Jag säljer inte en enda aktie till det priset frivilligt.
  • 17 juni
    ·
    Den borde nu ha betalat åtminstone utdelning eller kapitalåterbetalning. Ett sådant tråkigt erbjudande.
    17 juni
    ·
    Det lönar sig inte att sälja
  • 17 juni
    ·
    Insiderinformation: G City Ltd. offentliggör ett ovillkorat frivilligt offentligt kontantbud på samtliga utestående aktier i Citycon Oyj: https://www.kauppalehti.fi/porssitiedotteet/a/65d5892d-41e3-5962-9890-907ea64bb093
    17 juni · Ändrad
    ·
    Tvångsinlösen är minst 2.90€. I skiljeförfarande kan priset vara mycket högre. Enligt min åsikt är detta en freeroll. Ta 2.90€ nu eller eventuellt mer senare.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
237--
23--
184--
61--
250--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym89 96889 96800

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym89 96889 96800

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
15 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025
2025 Q1-rapport
14 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
38 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
15 maj
2025 Q4-rapport
27 feb.
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025
2025 Q1-rapport
14 maj 2025

Relaterade värdepapper

0,90 EUR/aktie
Senaste utdelning
10,34%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 21 tim sedan
    ·
    Sälj inte Citycon billigt till israeliska G-City – Låt oss inte göra samma misstag igen! Bästa medinvesterare och Citycons aktieägare, Nu är det dags att vakna och stå på er. Israeliska G-City lägger för närvarande ett ovillkorat frivilligt kontantbud på alla Citycons återstående aktier till ett reapris på 2,90 euro per aktie. Detta pris är helt skrattretande och undervärderar vårt företags verkliga värde helt och hållet. Citycon är ett lönsamt och stabilt företag som nu håller på att tas ifrån oss till ett struntsumma. Vår historia som finska aktiesparare och företag är tyvärr full av dyra och oansvariga misstag. Vi minns alla Soneras tyska luftlicenser värda miljarder euro, Fortums katastrofala Uniper-äventyr och försäljningen av vårt livsviktiga elnät (Caruna) till utländska kapitalinvesterare. Kommer finska investerare verkligen att göra ett nytt stort misstag igen och överlämna sina värdefulla fastighetstillgångar utomlands för nästan ingenting? Titta på dessa kalla fakta och siffror för Citycon: Equity per share (Oma pääoma / osake): 9,51 euroa. EPRA NRV (Nettovarallisuus): 7,61 euroa. Beräknat EPS 2026: 0,62 euroa. P/E-tal vid budkursen: Endast cirka 4,7! Låt oss fundera över denna absurda skala: till en kurs på 2,90 euro beräknas hela företagets värde till endast 532 miljoner euro (183 569 011 aktier x 2,90 euro). Samtidigt är företagets verkliga bokförda eget kapital (Equity) cirka 1 746 miljoner euro och EPRA NRV-värdet också cirka 1 397 miljoner euro. Men här är den största fräckheten som varje investerare måste förstå: Eftersom G City redan äger cirka 86,5 % av företaget, behöver de bara betala drygt 72 miljoner euro för våra övriga aktier för att få hela denna miljardtillgång 100 % i sina händer och bort från börsen! De köper ut oss med fickpengar. G-City håller på att göra sitt livs affärer, och vi finska aktieägare kan bara skylla oss själva om vi går med på detta och överlämnar våra aktier för billigt. De behöver våra aktier för att komma över 90 %-gränsen så att de kan tvångsinlösa resten. Vi måste nu kämpa emot och förstå att vi inte ska sälja! Acceptera inte detta bud, och sälj inte en enda aktie till G-City eller marknaden till detta struntsumma! Om vi inte säljer, kommer de inte att bryta 90 %-gränsen. Låt oss se till att vi förblir ägare av detta lönsamma företag även i framtiden, och inte ger efter för en utländsk storägare. Låt oss inte sälja finska tillgångar utomlands till reapris igen!
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag köpte själv mer, så att ägandet inte bara glider för billigt utomlands.
  • 17 juni
    ·
    Snabba insikter i en improviserad video om Citycons nya köperbjudande. https://www.youtube.com/watch?v=sAxDbtnydzY P. S. Feedback får gärna ges. Ett lämpligt format söks fortfarande.
    för 1 dag sedan
    ·
    Varför skulle jag sälja till det priset.
  • 17 juni · Ändrad
    ·
    Jag sålde till ett bud på 3.8e, varefter ägarna fick en kapitalåterbetalning på 0,9e, varifrån skatt har betalats, och nu är budet på aktien 2.9e. Så att sälja aktien och sätta pengarna i arbete var ett bättre alternativ den gången, än att vänta.
    för 3 dagar sedan
    ·
    Om man ska vara exakt, kan man också beräkna en avkastning för att hålla kvar. På utdelning (kapitalåterbetalning) betalas praktiskt taget 24,5% skatt. Och igen, från en realisationsförlust på 90c /aktie kan 30% dras av i beskattningen. Jag personligen anser att inlösenpriset på 2,9e är löjligt. Eller kanske är det just huvudägaren som skrattar mest åt det. Jag säljer inte en enda aktie till det priset frivilligt.
  • 17 juni
    ·
    Den borde nu ha betalat åtminstone utdelning eller kapitalåterbetalning. Ett sådant tråkigt erbjudande.
    17 juni
    ·
    Det lönar sig inte att sälja
  • 17 juni
    ·
    Insiderinformation: G City Ltd. offentliggör ett ovillkorat frivilligt offentligt kontantbud på samtliga utestående aktier i Citycon Oyj: https://www.kauppalehti.fi/porssitiedotteet/a/65d5892d-41e3-5962-9890-907ea64bb093
    17 juni · Ändrad
    ·
    Tvångsinlösen är minst 2.90€. I skiljeförfarande kan priset vara mycket högre. Enligt min åsikt är detta en freeroll. Ta 2.90€ nu eller eventuellt mer senare.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
237--
23--
184--
61--
250--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym89 96889 96800

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym89 96889 96800
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm