Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

NKT

2026 Q1-rapport
45 dagar sedan
3,2424 DKK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
14 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
19 nov. 2025
2025 Q2-rapport
15 aug. 2025
2025 Q1-rapport
9 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 19 tim sedan · Ändrad
    ·
    Vad gör jag själv åt det senaste fallet i NKT. Jag har faktiskt valt att köpa lite mer (ca. 30 % av vad jag kommer att spendera på NKT utöver den position jag har idag) till kurs 946. Inte för att jag tror att jag kan träffa botten. Det vet jag att jag inte kan. Men för att jag bedömer att det fundamentala investeringscaset är oförändrat, medan aktiekursen har fallit markant. I min senaste analys arbetar jag fortsatt med: • Fair Value (DCF): ca. 1.050 • Konsensus kursmål: ca. 1.080–1.100 • Base case: 1.127 • Bull case: 1.386 • Bear case: 840 Vid en kurs omkring 940–950 tycker jag därför att Risk/Reward igen börjar bli intressant. När det är sagt, köper jag inte "all in". Tekniskt är bilden fortsatt svag, och det har ännu inte kommit en tydlig vändsignal. Den långsiktiga trenden är inte död. Men den korta upptrenden är bruten. Därför väljer jag att bygga upp en större position gradvis. För mig är det en kombination av fundamental analys och teknisk analys: Fundamentalt ser aktien mer attraktiv ut än för en månad sedan. Tekniskt vill jag gärna se marknaden bevisa att säljarna har tappat kontrollen. Vilket inte har skett. Så ja – jag har köpt lite mer. Inte för att jag vet var botten är. Men för att jag tycker att sannolikheten för en god långsiktig avkastning har blivit bättre. Hoppas det ger mening.
    för 13 tim sedan · Ändrad
    ·
    Jag kan inte se vad det angår andra vad man har köpt. Om man vill dela det, så fint, men annars har man väl rätt att vara så diskret som möjligt. Jag vill ju inte "avslöja" vad jag handlar med, då det bara finns ett begränsat antal aktier tillgängliga. Och om jag köper upp i ett litet företag, så föredrar jag ju så liten konkurrens om aktierna som möjligt 🤗
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Jag tror inte man ska oroa sig för kineserna på marknaden. Innan de får byggt en fabrik i Europa och kommer i produktion, så går det många år. Och just nu finns det plats för alla på grund av den stora elektrifieringen. Jag sålde i alla fall alla mina Carlsberg idag och köpte 105 NKT-aktier till kurs 975 istället 🤗 Orderböckerna hos NKT är fulla till brädden 🇩🇰
    för 16 tim sedan
    ·
    NKT kan selektera och inte binda verksamheten till uppdrag med låg marginal.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Det skulle vara intressant att höra om Jens Løgstrup har en åsikt om vad som händer, det är ju inte bara NKT, utan även andra kabeltillverkare som går på knäna.
    för 9 tim sedan
    ·
    Jens är en gammal dement nisse - som för år sedan har gjort några bra affärer.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Alla europeiska kabeltillverkare faller. Det talas om att den kinesiska kabeltillverkaren Zhongtian Technology Group (ZTT) överväger att bygga en fabrik för högspännings-likströmskablar i Storbritannien eller någon annanstans i Nordeuropa.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Kanske man snart ska ha mer på
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
45 dagar sedan
3,2424 DKK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 19 tim sedan · Ändrad
    ·
    Vad gör jag själv åt det senaste fallet i NKT. Jag har faktiskt valt att köpa lite mer (ca. 30 % av vad jag kommer att spendera på NKT utöver den position jag har idag) till kurs 946. Inte för att jag tror att jag kan träffa botten. Det vet jag att jag inte kan. Men för att jag bedömer att det fundamentala investeringscaset är oförändrat, medan aktiekursen har fallit markant. I min senaste analys arbetar jag fortsatt med: • Fair Value (DCF): ca. 1.050 • Konsensus kursmål: ca. 1.080–1.100 • Base case: 1.127 • Bull case: 1.386 • Bear case: 840 Vid en kurs omkring 940–950 tycker jag därför att Risk/Reward igen börjar bli intressant. När det är sagt, köper jag inte "all in". Tekniskt är bilden fortsatt svag, och det har ännu inte kommit en tydlig vändsignal. Den långsiktiga trenden är inte död. Men den korta upptrenden är bruten. Därför väljer jag att bygga upp en större position gradvis. För mig är det en kombination av fundamental analys och teknisk analys: Fundamentalt ser aktien mer attraktiv ut än för en månad sedan. Tekniskt vill jag gärna se marknaden bevisa att säljarna har tappat kontrollen. Vilket inte har skett. Så ja – jag har köpt lite mer. Inte för att jag vet var botten är. Men för att jag tycker att sannolikheten för en god långsiktig avkastning har blivit bättre. Hoppas det ger mening.
    för 13 tim sedan · Ändrad
    ·
    Jag kan inte se vad det angår andra vad man har köpt. Om man vill dela det, så fint, men annars har man väl rätt att vara så diskret som möjligt. Jag vill ju inte "avslöja" vad jag handlar med, då det bara finns ett begränsat antal aktier tillgängliga. Och om jag köper upp i ett litet företag, så föredrar jag ju så liten konkurrens om aktierna som möjligt 🤗
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Jag tror inte man ska oroa sig för kineserna på marknaden. Innan de får byggt en fabrik i Europa och kommer i produktion, så går det många år. Och just nu finns det plats för alla på grund av den stora elektrifieringen. Jag sålde i alla fall alla mina Carlsberg idag och köpte 105 NKT-aktier till kurs 975 istället 🤗 Orderböckerna hos NKT är fulla till brädden 🇩🇰
    för 16 tim sedan
    ·
    NKT kan selektera och inte binda verksamheten till uppdrag med låg marginal.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Det skulle vara intressant att höra om Jens Løgstrup har en åsikt om vad som händer, det är ju inte bara NKT, utan även andra kabeltillverkare som går på knäna.
    för 9 tim sedan
    ·
    Jens är en gammal dement nisse - som för år sedan har gjort några bra affärer.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Alla europeiska kabeltillverkare faller. Det talas om att den kinesiska kabeltillverkaren Zhongtian Technology Group (ZTT) överväger att bygga en fabrik för högspännings-likströmskablar i Storbritannien eller någon annanstans i Nordeuropa.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Kanske man snart ska ha mer på
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
14 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
19 nov. 2025
2025 Q2-rapport
15 aug. 2025
2025 Q1-rapport
9 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
45 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
14 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
19 nov. 2025
2025 Q2-rapport
15 aug. 2025
2025 Q1-rapport
9 maj 2025

Relaterade värdepapper

3,2424 DKK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 19 tim sedan · Ändrad
    ·
    Vad gör jag själv åt det senaste fallet i NKT. Jag har faktiskt valt att köpa lite mer (ca. 30 % av vad jag kommer att spendera på NKT utöver den position jag har idag) till kurs 946. Inte för att jag tror att jag kan träffa botten. Det vet jag att jag inte kan. Men för att jag bedömer att det fundamentala investeringscaset är oförändrat, medan aktiekursen har fallit markant. I min senaste analys arbetar jag fortsatt med: • Fair Value (DCF): ca. 1.050 • Konsensus kursmål: ca. 1.080–1.100 • Base case: 1.127 • Bull case: 1.386 • Bear case: 840 Vid en kurs omkring 940–950 tycker jag därför att Risk/Reward igen börjar bli intressant. När det är sagt, köper jag inte "all in". Tekniskt är bilden fortsatt svag, och det har ännu inte kommit en tydlig vändsignal. Den långsiktiga trenden är inte död. Men den korta upptrenden är bruten. Därför väljer jag att bygga upp en större position gradvis. För mig är det en kombination av fundamental analys och teknisk analys: Fundamentalt ser aktien mer attraktiv ut än för en månad sedan. Tekniskt vill jag gärna se marknaden bevisa att säljarna har tappat kontrollen. Vilket inte har skett. Så ja – jag har köpt lite mer. Inte för att jag vet var botten är. Men för att jag tycker att sannolikheten för en god långsiktig avkastning har blivit bättre. Hoppas det ger mening.
    för 13 tim sedan · Ändrad
    ·
    Jag kan inte se vad det angår andra vad man har köpt. Om man vill dela det, så fint, men annars har man väl rätt att vara så diskret som möjligt. Jag vill ju inte "avslöja" vad jag handlar med, då det bara finns ett begränsat antal aktier tillgängliga. Och om jag köper upp i ett litet företag, så föredrar jag ju så liten konkurrens om aktierna som möjligt 🤗
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Jag tror inte man ska oroa sig för kineserna på marknaden. Innan de får byggt en fabrik i Europa och kommer i produktion, så går det många år. Och just nu finns det plats för alla på grund av den stora elektrifieringen. Jag sålde i alla fall alla mina Carlsberg idag och köpte 105 NKT-aktier till kurs 975 istället 🤗 Orderböckerna hos NKT är fulla till brädden 🇩🇰
    för 16 tim sedan
    ·
    NKT kan selektera och inte binda verksamheten till uppdrag med låg marginal.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Det skulle vara intressant att höra om Jens Løgstrup har en åsikt om vad som händer, det är ju inte bara NKT, utan även andra kabeltillverkare som går på knäna.
    för 9 tim sedan
    ·
    Jens är en gammal dement nisse - som för år sedan har gjort några bra affärer.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Alla europeiska kabeltillverkare faller. Det talas om att den kinesiska kabeltillverkaren Zhongtian Technology Group (ZTT) överväger att bygga en fabrik för högspännings-likströmskablar i Storbritannien eller någon annanstans i Nordeuropa.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Kanske man snart ska ha mer på
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm