Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

NKT

2026 Q1-rapport
43 dagar sedan
3,2424 DKK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
14 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
19 nov. 2025
2025 Q2-rapport
15 aug. 2025
2025 Q1-rapport
9 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 15 tim sedan
    ·
    Det skulle vara intressant att höra om Jens Løgstrup har en åsikt om vad som händer, det är ju inte bara NKT, utan även andra kabeltillverkare som går på knäna.
    för 16 min sen
    ·
    Rädsla angående Kina-kabel företag i Europa.
  • för 15 tim sedan
    ·
    Alla europeiska kabeltillverkare faller. Det talas om att den kinesiska kabeltillverkaren Zhongtian Technology Group (ZTT) överväger att bygga en fabrik för högspännings-likströmskablar i Storbritannien eller någon annanstans i Nordeuropa.
  • för 16 tim sedan
    ·
    Kanske man snart ska ha mer på
  • för 1 dag sedan
    Varför tappar aktien 4 procent utan någon nyhet ?
    för 15 tim sedan
    ·
    Den ska till 835 därför..
  • för 2 dagar sedan
    ·
    NKT – Vecka 26 Utvärdering av vecka 25 Vecka 25 blev faktiskt mer konstruktiv än jag hade förväntat mig. Efter flera veckors korrigering och konsolidering runt 1.000-nivån började köparna visa sig igen. Veckan slutade på 1.033. Det betyder: • 980–970 höll som förväntat • 1.000 är återerövrat • MA20 är återerövrat • Momentum har börjat vända upp igen Kort sagt: Konsolideringen ser mer och mer ut som en paus i trenden – inte starten på ett större trendskifte. Den tekniska bilden nu Den tekniska bilden har förbättrats markant. RSI(14) har stigit till 57,7 – positivt momentum utan att vara överköpt. MACD är positiv igen, och de flesta indikatorer står nu på köp. ADX har fallit till omkring 19, vilket berättar att vi inte längre är i en stark trendfas – men inte heller i en nedtrend. MA20 ligger omkring 1.024. MA50 omkring 985. MA100 omkring 898. Vi har gått från: Överköpt eufori - neutral konsolidering - begynnande återuppbyggnad av momentum. Nyckelområden i vecka 26 Stöd • 1.024 (MA20) • 1.000 • 985 (MA50) Motstånd • 1.050 • 1.070 • 1.135 (ATH) Så länge 1.000 håller på stängningsbasis, ser jag fortsatt rörelsen som en sund konsolidering i en intakt upptrend. Ett brott över 1.050 kommer att vara den första signalen om att marknaden igen börjar titta mot 1.070. Risk / Reward i vecka 26 Situationen har ändrat sig lite sedan förra veckan. Vid kurs omkring 1.035: Entry: 1.035 Stop: 985 Target 1: 1.070 Target 2: 1.135 Risk: 50 punkter Potential mot 1.135: 100 punkter R/R ca. 2,0 Det är lägre än vid 980, men fortfarande acceptabelt om man tror att konsolideringen är på väg att avslutas. Min strategi i vecka 26 Jag håller. Borde ha köpt mellan 980 och 1.000 Det mest sannolika förloppet just nu: • Konsolidering över 1.000 • Test av 1.050 • Därefter försök på 1.070 Trenden lever fortfarande och nu börjar den igen likna sig själv. 😊
    för 15 tim sedan
    ·
    Vad tänker den tekniska köparen nu?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
43 dagar sedan
3,2424 DKK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 15 tim sedan
    ·
    Det skulle vara intressant att höra om Jens Løgstrup har en åsikt om vad som händer, det är ju inte bara NKT, utan även andra kabeltillverkare som går på knäna.
    för 16 min sen
    ·
    Rädsla angående Kina-kabel företag i Europa.
  • för 15 tim sedan
    ·
    Alla europeiska kabeltillverkare faller. Det talas om att den kinesiska kabeltillverkaren Zhongtian Technology Group (ZTT) överväger att bygga en fabrik för högspännings-likströmskablar i Storbritannien eller någon annanstans i Nordeuropa.
  • för 16 tim sedan
    ·
    Kanske man snart ska ha mer på
  • för 1 dag sedan
    Varför tappar aktien 4 procent utan någon nyhet ?
    för 15 tim sedan
    ·
    Den ska till 835 därför..
  • för 2 dagar sedan
    ·
    NKT – Vecka 26 Utvärdering av vecka 25 Vecka 25 blev faktiskt mer konstruktiv än jag hade förväntat mig. Efter flera veckors korrigering och konsolidering runt 1.000-nivån började köparna visa sig igen. Veckan slutade på 1.033. Det betyder: • 980–970 höll som förväntat • 1.000 är återerövrat • MA20 är återerövrat • Momentum har börjat vända upp igen Kort sagt: Konsolideringen ser mer och mer ut som en paus i trenden – inte starten på ett större trendskifte. Den tekniska bilden nu Den tekniska bilden har förbättrats markant. RSI(14) har stigit till 57,7 – positivt momentum utan att vara överköpt. MACD är positiv igen, och de flesta indikatorer står nu på köp. ADX har fallit till omkring 19, vilket berättar att vi inte längre är i en stark trendfas – men inte heller i en nedtrend. MA20 ligger omkring 1.024. MA50 omkring 985. MA100 omkring 898. Vi har gått från: Överköpt eufori - neutral konsolidering - begynnande återuppbyggnad av momentum. Nyckelområden i vecka 26 Stöd • 1.024 (MA20) • 1.000 • 985 (MA50) Motstånd • 1.050 • 1.070 • 1.135 (ATH) Så länge 1.000 håller på stängningsbasis, ser jag fortsatt rörelsen som en sund konsolidering i en intakt upptrend. Ett brott över 1.050 kommer att vara den första signalen om att marknaden igen börjar titta mot 1.070. Risk / Reward i vecka 26 Situationen har ändrat sig lite sedan förra veckan. Vid kurs omkring 1.035: Entry: 1.035 Stop: 985 Target 1: 1.070 Target 2: 1.135 Risk: 50 punkter Potential mot 1.135: 100 punkter R/R ca. 2,0 Det är lägre än vid 980, men fortfarande acceptabelt om man tror att konsolideringen är på väg att avslutas. Min strategi i vecka 26 Jag håller. Borde ha köpt mellan 980 och 1.000 Det mest sannolika förloppet just nu: • Konsolidering över 1.000 • Test av 1.050 • Därefter försök på 1.070 Trenden lever fortfarande och nu börjar den igen likna sig själv. 😊
    för 15 tim sedan
    ·
    Vad tänker den tekniska köparen nu?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
14 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
19 nov. 2025
2025 Q2-rapport
15 aug. 2025
2025 Q1-rapport
9 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
43 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
14 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
19 nov. 2025
2025 Q2-rapport
15 aug. 2025
2025 Q1-rapport
9 maj 2025

Relaterade värdepapper

3,2424 DKK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 15 tim sedan
    ·
    Det skulle vara intressant att höra om Jens Løgstrup har en åsikt om vad som händer, det är ju inte bara NKT, utan även andra kabeltillverkare som går på knäna.
    för 16 min sen
    ·
    Rädsla angående Kina-kabel företag i Europa.
  • för 15 tim sedan
    ·
    Alla europeiska kabeltillverkare faller. Det talas om att den kinesiska kabeltillverkaren Zhongtian Technology Group (ZTT) överväger att bygga en fabrik för högspännings-likströmskablar i Storbritannien eller någon annanstans i Nordeuropa.
  • för 16 tim sedan
    ·
    Kanske man snart ska ha mer på
  • för 1 dag sedan
    Varför tappar aktien 4 procent utan någon nyhet ?
    för 15 tim sedan
    ·
    Den ska till 835 därför..
  • för 2 dagar sedan
    ·
    NKT – Vecka 26 Utvärdering av vecka 25 Vecka 25 blev faktiskt mer konstruktiv än jag hade förväntat mig. Efter flera veckors korrigering och konsolidering runt 1.000-nivån började köparna visa sig igen. Veckan slutade på 1.033. Det betyder: • 980–970 höll som förväntat • 1.000 är återerövrat • MA20 är återerövrat • Momentum har börjat vända upp igen Kort sagt: Konsolideringen ser mer och mer ut som en paus i trenden – inte starten på ett större trendskifte. Den tekniska bilden nu Den tekniska bilden har förbättrats markant. RSI(14) har stigit till 57,7 – positivt momentum utan att vara överköpt. MACD är positiv igen, och de flesta indikatorer står nu på köp. ADX har fallit till omkring 19, vilket berättar att vi inte längre är i en stark trendfas – men inte heller i en nedtrend. MA20 ligger omkring 1.024. MA50 omkring 985. MA100 omkring 898. Vi har gått från: Överköpt eufori - neutral konsolidering - begynnande återuppbyggnad av momentum. Nyckelområden i vecka 26 Stöd • 1.024 (MA20) • 1.000 • 985 (MA50) Motstånd • 1.050 • 1.070 • 1.135 (ATH) Så länge 1.000 håller på stängningsbasis, ser jag fortsatt rörelsen som en sund konsolidering i en intakt upptrend. Ett brott över 1.050 kommer att vara den första signalen om att marknaden igen börjar titta mot 1.070. Risk / Reward i vecka 26 Situationen har ändrat sig lite sedan förra veckan. Vid kurs omkring 1.035: Entry: 1.035 Stop: 985 Target 1: 1.070 Target 2: 1.135 Risk: 50 punkter Potential mot 1.135: 100 punkter R/R ca. 2,0 Det är lägre än vid 980, men fortfarande acceptabelt om man tror att konsolideringen är på väg att avslutas. Min strategi i vecka 26 Jag håller. Borde ha köpt mellan 980 och 1.000 Det mest sannolika förloppet just nu: • Konsolidering över 1.000 • Test av 1.050 • Därefter försök på 1.070 Trenden lever fortfarande och nu börjar den igen likna sig själv. 😊
    för 15 tim sedan
    ·
    Vad tänker den tekniska köparen nu?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm