Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

NKT

2026 Q1-rapport
42 dagar sedan
3,2424 DKK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
14 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
19 nov. 2025
2025 Q2-rapport
15 aug. 2025
2025 Q1-rapport
9 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 20 tim sedan
    Varför tappar aktien 4 procent utan någon nyhet ?
    för 10 tim sedan
    ·
    Prysmian faller också 4+ % idag, så det är inte det det handlar om. Sektorrotation bland de stora aktörerna. Bara lugn, om ett par dagar roterar det tillbaka igen.
  • för 1 dag sedan
    ·
    NKT – Vecka 26 Utvärdering av vecka 25 Vecka 25 blev faktiskt mer konstruktiv än jag hade förväntat mig. Efter flera veckors korrigering och konsolidering runt 1.000-nivån började köparna visa sig igen. Veckan slutade på 1.033. Det betyder: • 980–970 höll som förväntat • 1.000 är återerövrat • MA20 är återerövrat • Momentum har börjat vända upp igen Kort sagt: Konsolideringen ser mer och mer ut som en paus i trenden – inte starten på ett större trendskifte. Den tekniska bilden nu Den tekniska bilden har förbättrats markant. RSI(14) har stigit till 57,7 – positivt momentum utan att vara överköpt. MACD är positiv igen, och de flesta indikatorer står nu på köp. ADX har fallit till omkring 19, vilket berättar att vi inte längre är i en stark trendfas – men inte heller i en nedtrend. MA20 ligger omkring 1.024. MA50 omkring 985. MA100 omkring 898. Vi har gått från: Överköpt eufori - neutral konsolidering - begynnande återuppbyggnad av momentum. Nyckelområden i vecka 26 Stöd • 1.024 (MA20) • 1.000 • 985 (MA50) Motstånd • 1.050 • 1.070 • 1.135 (ATH) Så länge 1.000 håller på stängningsbasis, ser jag fortsatt rörelsen som en sund konsolidering i en intakt upptrend. Ett brott över 1.050 kommer att vara den första signalen om att marknaden igen börjar titta mot 1.070. Risk / Reward i vecka 26 Situationen har ändrat sig lite sedan förra veckan. Vid kurs omkring 1.035: Entry: 1.035 Stop: 985 Target 1: 1.070 Target 2: 1.135 Risk: 50 punkter Potential mot 1.135: 100 punkter R/R ca. 2,0 Det är lägre än vid 980, men fortfarande acceptabelt om man tror att konsolideringen är på väg att avslutas. Min strategi i vecka 26 Jag håller. Borde ha köpt mellan 980 och 1.000 Det mest sannolika förloppet just nu: • Konsolidering över 1.000 • Test av 1.050 • Därefter försök på 1.070 Trenden lever fortfarande och nu börjar den igen likna sig själv. 😊
    för 21 tim sedan
    ·
    wow 1016, snappade precis en bunt här
  • 17 juni
    ·
    NKT har stigit mycket, och min uppfattning är därför att det inte längre finns en uppenbar triggerpunkt att köpa, särskilt efter att jag redan har minskat exponeringen. Jag ser fortsatt potential i bolaget, men inte nödvändigtvis som ett attraktivt köp på nuvarande nivå.
    18 juni
    ·
    Det är ett mycket optimistiskt scenario, men de nuvarande förväntningarna återspeglar redan en stor del av tillväxten. För mig handlar det om risk/avkastning på denna nivå - inte om casen är bra på lång sikt.
  • 15 juni
    ·
    NKT – Vecka 25 Utvärdering av vecka 24 Efter testet av 1.000-området fortsatte aktien att konsolidera, men utan att säljarna på allvar fick kontroll. Vi såg flera försök att pressa ner kursen, men området kring 980–1.000 fortsatte att locka köpare. Veckan slutade på 980,5. Det betyder: • 1.000 testades flera gånger • Säljtrycket fortsatte, men utan panik • Momentum har avtagit • Den långa trenden är fortsatt intakt Kort sagt: Det ser fortfarande ut som en konsolidering efter den kraftiga rörelsen från 770 till 1.135. Den tekniska bilden nu Momentum har blivit ytterligare normaliserat. RSI(14) ligger runt 49 – helt neutralt. ADX ligger runt 30, vilket indikerar att trendstyrkan avtar, men ännu inte är bruten. MA20 ligger runt 1.035. MA50 runt 967. Vi har därför gått från: Överköpt eufori → neutral konsolidering Det är faktiskt hälsosamt efter rörelsen: 770 → 960 → 1.070 → 1.135 Nyckelområden i vecka 25 Stöd • 980–970 (MA50-område) • 960–970 • 930–940 Motstånd • 1.000 • 1.035 (MA20) • 1.070 Så länge 960–970 håller på stängningsbasis, ser jag fortsatt rörelsen som en normal korrektion i den större upptrenden. Ett brott tillbaka över 1.035 kommer att vara den första signalen om att köparna återigen tar initiativet. Marknaden generellt En del kapital verkar röra sig bort från AI- och chipaktier, medan andra sektorer får mer uppmärksamhet. Samtidigt tog SpaceX-börsnoteringen också upp en del, då större IPO:er ofta suger likviditet ur andra delar av marknaden. Precis som @akvarium också skrev som kommentar förra veckan. Fred mellan USA och Iran? Risk / Reward i vecka 25 Vid kurs runt 980: Entry: 980 Stop: 940 Target 1: 1.070 Target 2: 1.135 Risk: 40 punkter Potential mot 1.135: 155 punkter R/R är ca 3,9 Det är faktiskt det bästa R/R-förhållandet sedan rapporten. Men bara om 960–970 håller. Min strategi i vecka 25 Jag håller. Det mest sannolika förloppet just nu: • Stabilisering runt 970–1.000 • Försök att återta MA20 • Därefter test av 1.070 Vecka 25 handlar därför om en sak: Var korrektionen från 1.135 till 980 bara en hälsosam avkylning – eller starten på en längre paus? Trenden lever fortfarande. Men nu måste köparna visa sig igen.
    15 juni
    ·
    Skulle man då köpa in sig i den nu eller? Jag hade den i kikaren när den var till kurs 5-600 under en period, men så kom jag ifrån den och är nu tja ett lite annat pris.
  • 10 juni
    ·
    Vad sjutton händer med NKT?
    11 juni
    Vad menar du - +22,5% bara i år? haha
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
42 dagar sedan
3,2424 DKK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 20 tim sedan
    Varför tappar aktien 4 procent utan någon nyhet ?
    för 10 tim sedan
    ·
    Prysmian faller också 4+ % idag, så det är inte det det handlar om. Sektorrotation bland de stora aktörerna. Bara lugn, om ett par dagar roterar det tillbaka igen.
  • för 1 dag sedan
    ·
    NKT – Vecka 26 Utvärdering av vecka 25 Vecka 25 blev faktiskt mer konstruktiv än jag hade förväntat mig. Efter flera veckors korrigering och konsolidering runt 1.000-nivån började köparna visa sig igen. Veckan slutade på 1.033. Det betyder: • 980–970 höll som förväntat • 1.000 är återerövrat • MA20 är återerövrat • Momentum har börjat vända upp igen Kort sagt: Konsolideringen ser mer och mer ut som en paus i trenden – inte starten på ett större trendskifte. Den tekniska bilden nu Den tekniska bilden har förbättrats markant. RSI(14) har stigit till 57,7 – positivt momentum utan att vara överköpt. MACD är positiv igen, och de flesta indikatorer står nu på köp. ADX har fallit till omkring 19, vilket berättar att vi inte längre är i en stark trendfas – men inte heller i en nedtrend. MA20 ligger omkring 1.024. MA50 omkring 985. MA100 omkring 898. Vi har gått från: Överköpt eufori - neutral konsolidering - begynnande återuppbyggnad av momentum. Nyckelområden i vecka 26 Stöd • 1.024 (MA20) • 1.000 • 985 (MA50) Motstånd • 1.050 • 1.070 • 1.135 (ATH) Så länge 1.000 håller på stängningsbasis, ser jag fortsatt rörelsen som en sund konsolidering i en intakt upptrend. Ett brott över 1.050 kommer att vara den första signalen om att marknaden igen börjar titta mot 1.070. Risk / Reward i vecka 26 Situationen har ändrat sig lite sedan förra veckan. Vid kurs omkring 1.035: Entry: 1.035 Stop: 985 Target 1: 1.070 Target 2: 1.135 Risk: 50 punkter Potential mot 1.135: 100 punkter R/R ca. 2,0 Det är lägre än vid 980, men fortfarande acceptabelt om man tror att konsolideringen är på väg att avslutas. Min strategi i vecka 26 Jag håller. Borde ha köpt mellan 980 och 1.000 Det mest sannolika förloppet just nu: • Konsolidering över 1.000 • Test av 1.050 • Därefter försök på 1.070 Trenden lever fortfarande och nu börjar den igen likna sig själv. 😊
    för 21 tim sedan
    ·
    wow 1016, snappade precis en bunt här
  • 17 juni
    ·
    NKT har stigit mycket, och min uppfattning är därför att det inte längre finns en uppenbar triggerpunkt att köpa, särskilt efter att jag redan har minskat exponeringen. Jag ser fortsatt potential i bolaget, men inte nödvändigtvis som ett attraktivt köp på nuvarande nivå.
    18 juni
    ·
    Det är ett mycket optimistiskt scenario, men de nuvarande förväntningarna återspeglar redan en stor del av tillväxten. För mig handlar det om risk/avkastning på denna nivå - inte om casen är bra på lång sikt.
  • 15 juni
    ·
    NKT – Vecka 25 Utvärdering av vecka 24 Efter testet av 1.000-området fortsatte aktien att konsolidera, men utan att säljarna på allvar fick kontroll. Vi såg flera försök att pressa ner kursen, men området kring 980–1.000 fortsatte att locka köpare. Veckan slutade på 980,5. Det betyder: • 1.000 testades flera gånger • Säljtrycket fortsatte, men utan panik • Momentum har avtagit • Den långa trenden är fortsatt intakt Kort sagt: Det ser fortfarande ut som en konsolidering efter den kraftiga rörelsen från 770 till 1.135. Den tekniska bilden nu Momentum har blivit ytterligare normaliserat. RSI(14) ligger runt 49 – helt neutralt. ADX ligger runt 30, vilket indikerar att trendstyrkan avtar, men ännu inte är bruten. MA20 ligger runt 1.035. MA50 runt 967. Vi har därför gått från: Överköpt eufori → neutral konsolidering Det är faktiskt hälsosamt efter rörelsen: 770 → 960 → 1.070 → 1.135 Nyckelområden i vecka 25 Stöd • 980–970 (MA50-område) • 960–970 • 930–940 Motstånd • 1.000 • 1.035 (MA20) • 1.070 Så länge 960–970 håller på stängningsbasis, ser jag fortsatt rörelsen som en normal korrektion i den större upptrenden. Ett brott tillbaka över 1.035 kommer att vara den första signalen om att köparna återigen tar initiativet. Marknaden generellt En del kapital verkar röra sig bort från AI- och chipaktier, medan andra sektorer får mer uppmärksamhet. Samtidigt tog SpaceX-börsnoteringen också upp en del, då större IPO:er ofta suger likviditet ur andra delar av marknaden. Precis som @akvarium också skrev som kommentar förra veckan. Fred mellan USA och Iran? Risk / Reward i vecka 25 Vid kurs runt 980: Entry: 980 Stop: 940 Target 1: 1.070 Target 2: 1.135 Risk: 40 punkter Potential mot 1.135: 155 punkter R/R är ca 3,9 Det är faktiskt det bästa R/R-förhållandet sedan rapporten. Men bara om 960–970 håller. Min strategi i vecka 25 Jag håller. Det mest sannolika förloppet just nu: • Stabilisering runt 970–1.000 • Försök att återta MA20 • Därefter test av 1.070 Vecka 25 handlar därför om en sak: Var korrektionen från 1.135 till 980 bara en hälsosam avkylning – eller starten på en längre paus? Trenden lever fortfarande. Men nu måste köparna visa sig igen.
    15 juni
    ·
    Skulle man då köpa in sig i den nu eller? Jag hade den i kikaren när den var till kurs 5-600 under en period, men så kom jag ifrån den och är nu tja ett lite annat pris.
  • 10 juni
    ·
    Vad sjutton händer med NKT?
    11 juni
    Vad menar du - +22,5% bara i år? haha
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
14 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
19 nov. 2025
2025 Q2-rapport
15 aug. 2025
2025 Q1-rapport
9 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
42 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
14 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
19 nov. 2025
2025 Q2-rapport
15 aug. 2025
2025 Q1-rapport
9 maj 2025

Relaterade värdepapper

3,2424 DKK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 20 tim sedan
    Varför tappar aktien 4 procent utan någon nyhet ?
    för 10 tim sedan
    ·
    Prysmian faller också 4+ % idag, så det är inte det det handlar om. Sektorrotation bland de stora aktörerna. Bara lugn, om ett par dagar roterar det tillbaka igen.
  • för 1 dag sedan
    ·
    NKT – Vecka 26 Utvärdering av vecka 25 Vecka 25 blev faktiskt mer konstruktiv än jag hade förväntat mig. Efter flera veckors korrigering och konsolidering runt 1.000-nivån började köparna visa sig igen. Veckan slutade på 1.033. Det betyder: • 980–970 höll som förväntat • 1.000 är återerövrat • MA20 är återerövrat • Momentum har börjat vända upp igen Kort sagt: Konsolideringen ser mer och mer ut som en paus i trenden – inte starten på ett större trendskifte. Den tekniska bilden nu Den tekniska bilden har förbättrats markant. RSI(14) har stigit till 57,7 – positivt momentum utan att vara överköpt. MACD är positiv igen, och de flesta indikatorer står nu på köp. ADX har fallit till omkring 19, vilket berättar att vi inte längre är i en stark trendfas – men inte heller i en nedtrend. MA20 ligger omkring 1.024. MA50 omkring 985. MA100 omkring 898. Vi har gått från: Överköpt eufori - neutral konsolidering - begynnande återuppbyggnad av momentum. Nyckelområden i vecka 26 Stöd • 1.024 (MA20) • 1.000 • 985 (MA50) Motstånd • 1.050 • 1.070 • 1.135 (ATH) Så länge 1.000 håller på stängningsbasis, ser jag fortsatt rörelsen som en sund konsolidering i en intakt upptrend. Ett brott över 1.050 kommer att vara den första signalen om att marknaden igen börjar titta mot 1.070. Risk / Reward i vecka 26 Situationen har ändrat sig lite sedan förra veckan. Vid kurs omkring 1.035: Entry: 1.035 Stop: 985 Target 1: 1.070 Target 2: 1.135 Risk: 50 punkter Potential mot 1.135: 100 punkter R/R ca. 2,0 Det är lägre än vid 980, men fortfarande acceptabelt om man tror att konsolideringen är på väg att avslutas. Min strategi i vecka 26 Jag håller. Borde ha köpt mellan 980 och 1.000 Det mest sannolika förloppet just nu: • Konsolidering över 1.000 • Test av 1.050 • Därefter försök på 1.070 Trenden lever fortfarande och nu börjar den igen likna sig själv. 😊
    för 21 tim sedan
    ·
    wow 1016, snappade precis en bunt här
  • 17 juni
    ·
    NKT har stigit mycket, och min uppfattning är därför att det inte längre finns en uppenbar triggerpunkt att köpa, särskilt efter att jag redan har minskat exponeringen. Jag ser fortsatt potential i bolaget, men inte nödvändigtvis som ett attraktivt köp på nuvarande nivå.
    18 juni
    ·
    Det är ett mycket optimistiskt scenario, men de nuvarande förväntningarna återspeglar redan en stor del av tillväxten. För mig handlar det om risk/avkastning på denna nivå - inte om casen är bra på lång sikt.
  • 15 juni
    ·
    NKT – Vecka 25 Utvärdering av vecka 24 Efter testet av 1.000-området fortsatte aktien att konsolidera, men utan att säljarna på allvar fick kontroll. Vi såg flera försök att pressa ner kursen, men området kring 980–1.000 fortsatte att locka köpare. Veckan slutade på 980,5. Det betyder: • 1.000 testades flera gånger • Säljtrycket fortsatte, men utan panik • Momentum har avtagit • Den långa trenden är fortsatt intakt Kort sagt: Det ser fortfarande ut som en konsolidering efter den kraftiga rörelsen från 770 till 1.135. Den tekniska bilden nu Momentum har blivit ytterligare normaliserat. RSI(14) ligger runt 49 – helt neutralt. ADX ligger runt 30, vilket indikerar att trendstyrkan avtar, men ännu inte är bruten. MA20 ligger runt 1.035. MA50 runt 967. Vi har därför gått från: Överköpt eufori → neutral konsolidering Det är faktiskt hälsosamt efter rörelsen: 770 → 960 → 1.070 → 1.135 Nyckelområden i vecka 25 Stöd • 980–970 (MA50-område) • 960–970 • 930–940 Motstånd • 1.000 • 1.035 (MA20) • 1.070 Så länge 960–970 håller på stängningsbasis, ser jag fortsatt rörelsen som en normal korrektion i den större upptrenden. Ett brott tillbaka över 1.035 kommer att vara den första signalen om att köparna återigen tar initiativet. Marknaden generellt En del kapital verkar röra sig bort från AI- och chipaktier, medan andra sektorer får mer uppmärksamhet. Samtidigt tog SpaceX-börsnoteringen också upp en del, då större IPO:er ofta suger likviditet ur andra delar av marknaden. Precis som @akvarium också skrev som kommentar förra veckan. Fred mellan USA och Iran? Risk / Reward i vecka 25 Vid kurs runt 980: Entry: 980 Stop: 940 Target 1: 1.070 Target 2: 1.135 Risk: 40 punkter Potential mot 1.135: 155 punkter R/R är ca 3,9 Det är faktiskt det bästa R/R-förhållandet sedan rapporten. Men bara om 960–970 håller. Min strategi i vecka 25 Jag håller. Det mest sannolika förloppet just nu: • Stabilisering runt 970–1.000 • Försök att återta MA20 • Därefter test av 1.070 Vecka 25 handlar därför om en sak: Var korrektionen från 1.135 till 980 bara en hälsosam avkylning – eller starten på en längre paus? Trenden lever fortfarande. Men nu måste köparna visa sig igen.
    15 juni
    ·
    Skulle man då köpa in sig i den nu eller? Jag hade den i kikaren när den var till kurs 5-600 under en period, men så kom jag ifrån den och är nu tja ett lite annat pris.
  • 10 juni
    ·
    Vad sjutton händer med NKT?
    11 juni
    Vad menar du - +22,5% bara i år? haha
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm