Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

DFDS

DFDS

89,30DKK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
89,30DKK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-

DFDS

DFDS

89,30DKK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
89,30DKK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-

DFDS

DFDS

89,30DKK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
89,30DKK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
Q2-rapport
70 dagar sedan28min

Orderdjup

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
89,31
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
89,31
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
6 nov.
1 dag
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport27 aug.
2025 Q2-rapport20 aug.
2025 Q1-rapport6 maj
2024 Årsstämma24 mars
2024 Q4-rapport21 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag tror inte vi är helt ute ur skogen än, men ja spännande
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det ser ut som att alla väntar på den 6 nov 😄 blir spännande
    för 58 min sen
    ·
    för 58 min sen
    ·
    Jag är nu lycklig över att vara ute ur DFDS. Mycket riskabel aktie.
  • 30 okt.
    ·
    30 okt.
    ·
    Vad i helvete händer här?
    30 okt.
    ·
    30 okt.
    ·
    Hoppas du har fler portfolios än vad du kan se 😉
  • 29 okt.
    ·
    29 okt.
    ·
    Brukar inte deras otaliga nedgraderingar komma nu ungefär, eller finns det fortfarande tid? :(
    30 okt.
    ·
    30 okt.
    ·
    Jag har tänkt samma sak. Vi får se!
  • 27 okt.
    ·
    27 okt.
    ·
    Det talas mycket om att DFDS har en dålig position i konkurrensen med andra företag. Det verkar dock tydligt att myndigheterna inte tillåter enskilda företag att få ett praktiskt taget monopol på att driva rutter och hamnar, även om ett givet företag skulle äga hamnar. Efter en lite närmare granskning verkar det som att myndigheternas konkurrenslagstiftning faktiskt skyddar ett företag som DFDS i viss mån. Genom att ingå i ömsesidig konkurrens blir företagen, i myndigheternas ögon, leksaker i driften av infrastruktur. Vid sidan av konkurrens kan man i vissa fall också se samarbete mellan aktörer. Dessa omständigheter gör det långt ifrån klart hur konkurrenssituationen för DFDS faktiskt ska ses – och DFDS har alltid befunnit sig i en tuff konkurrenssituation – och hur man har lyckats med det. En annan punkt som diskuteras mycket är DFDS engagemang i Turkiet. Det uppfattas vanligtvis som en dålig investering. I detta sammanhang skulle det dock kunna vara berättigat att hänvisa till initiativet "Belt and Road" som Kina lanserade 2013. Detta initiativ utgör en strategi för global utveckling av infrastruktur och ekonomi, även kallat initiativet "New Silk Road". Turkiet spelar en nyckelroll i detta initiativ och Turkiet anslöt sig officiellt till initiativet 2015. Landet spelar en nyckelroll, eftersom en viktig transportkorridor mellan Europa och Asien går genom Turkiet. Betydelsen av denna transportkorridor måste utan tvekan öka kraftigt i takt med att det kinesiska initiativet utökas och i takt med att ekonomierna i de centralasiatiska länderna utvecklas. Och mitt i detta (välkomna oljehål) har DFDS positionerat sig med sitt förvärv av ett turkiskt logistikföretag. En "dålig investering"? Kanske borde man hellre säga: "Det är briljant!" - som när Michael Laudrup gjorde mål i matchen mot Uruguay i VM i Mexiko.
    27 okt.
    ·
    27 okt.
    ·
    Tycker du att vi borde vara optimistiska om DFDS, eller vad säger du om den här analysen?
    28 okt.
    ·
    28 okt.
    ·
    Tack så mycket, jag uppskattar din kommentar och analys.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
70 dagar sedan28min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag tror inte vi är helt ute ur skogen än, men ja spännande
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det ser ut som att alla väntar på den 6 nov 😄 blir spännande
    för 58 min sen
    ·
    för 58 min sen
    ·
    Jag är nu lycklig över att vara ute ur DFDS. Mycket riskabel aktie.
  • 30 okt.
    ·
    30 okt.
    ·
    Vad i helvete händer här?
    30 okt.
    ·
    30 okt.
    ·
    Hoppas du har fler portfolios än vad du kan se 😉
  • 29 okt.
    ·
    29 okt.
    ·
    Brukar inte deras otaliga nedgraderingar komma nu ungefär, eller finns det fortfarande tid? :(
    30 okt.
    ·
    30 okt.
    ·
    Jag har tänkt samma sak. Vi får se!
  • 27 okt.
    ·
    27 okt.
    ·
    Det talas mycket om att DFDS har en dålig position i konkurrensen med andra företag. Det verkar dock tydligt att myndigheterna inte tillåter enskilda företag att få ett praktiskt taget monopol på att driva rutter och hamnar, även om ett givet företag skulle äga hamnar. Efter en lite närmare granskning verkar det som att myndigheternas konkurrenslagstiftning faktiskt skyddar ett företag som DFDS i viss mån. Genom att ingå i ömsesidig konkurrens blir företagen, i myndigheternas ögon, leksaker i driften av infrastruktur. Vid sidan av konkurrens kan man i vissa fall också se samarbete mellan aktörer. Dessa omständigheter gör det långt ifrån klart hur konkurrenssituationen för DFDS faktiskt ska ses – och DFDS har alltid befunnit sig i en tuff konkurrenssituation – och hur man har lyckats med det. En annan punkt som diskuteras mycket är DFDS engagemang i Turkiet. Det uppfattas vanligtvis som en dålig investering. I detta sammanhang skulle det dock kunna vara berättigat att hänvisa till initiativet "Belt and Road" som Kina lanserade 2013. Detta initiativ utgör en strategi för global utveckling av infrastruktur och ekonomi, även kallat initiativet "New Silk Road". Turkiet spelar en nyckelroll i detta initiativ och Turkiet anslöt sig officiellt till initiativet 2015. Landet spelar en nyckelroll, eftersom en viktig transportkorridor mellan Europa och Asien går genom Turkiet. Betydelsen av denna transportkorridor måste utan tvekan öka kraftigt i takt med att det kinesiska initiativet utökas och i takt med att ekonomierna i de centralasiatiska länderna utvecklas. Och mitt i detta (välkomna oljehål) har DFDS positionerat sig med sitt förvärv av ett turkiskt logistikföretag. En "dålig investering"? Kanske borde man hellre säga: "Det är briljant!" - som när Michael Laudrup gjorde mål i matchen mot Uruguay i VM i Mexiko.
    27 okt.
    ·
    27 okt.
    ·
    Tycker du att vi borde vara optimistiska om DFDS, eller vad säger du om den här analysen?
    28 okt.
    ·
    28 okt.
    ·
    Tack så mycket, jag uppskattar din kommentar och analys.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
89,31
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
89,31
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
6 nov.
1 dag
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport27 aug.
2025 Q2-rapport20 aug.
2025 Q1-rapport6 maj
2024 Årsstämma24 mars
2024 Q4-rapport21 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
70 dagar sedan28min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
6 nov.
1 dag
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport27 aug.
2025 Q2-rapport20 aug.
2025 Q1-rapport6 maj
2024 Årsstämma24 mars
2024 Q4-rapport21 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag tror inte vi är helt ute ur skogen än, men ja spännande
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det ser ut som att alla väntar på den 6 nov 😄 blir spännande
    för 58 min sen
    ·
    för 58 min sen
    ·
    Jag är nu lycklig över att vara ute ur DFDS. Mycket riskabel aktie.
  • 30 okt.
    ·
    30 okt.
    ·
    Vad i helvete händer här?
    30 okt.
    ·
    30 okt.
    ·
    Hoppas du har fler portfolios än vad du kan se 😉
  • 29 okt.
    ·
    29 okt.
    ·
    Brukar inte deras otaliga nedgraderingar komma nu ungefär, eller finns det fortfarande tid? :(
    30 okt.
    ·
    30 okt.
    ·
    Jag har tänkt samma sak. Vi får se!
  • 27 okt.
    ·
    27 okt.
    ·
    Det talas mycket om att DFDS har en dålig position i konkurrensen med andra företag. Det verkar dock tydligt att myndigheterna inte tillåter enskilda företag att få ett praktiskt taget monopol på att driva rutter och hamnar, även om ett givet företag skulle äga hamnar. Efter en lite närmare granskning verkar det som att myndigheternas konkurrenslagstiftning faktiskt skyddar ett företag som DFDS i viss mån. Genom att ingå i ömsesidig konkurrens blir företagen, i myndigheternas ögon, leksaker i driften av infrastruktur. Vid sidan av konkurrens kan man i vissa fall också se samarbete mellan aktörer. Dessa omständigheter gör det långt ifrån klart hur konkurrenssituationen för DFDS faktiskt ska ses – och DFDS har alltid befunnit sig i en tuff konkurrenssituation – och hur man har lyckats med det. En annan punkt som diskuteras mycket är DFDS engagemang i Turkiet. Det uppfattas vanligtvis som en dålig investering. I detta sammanhang skulle det dock kunna vara berättigat att hänvisa till initiativet "Belt and Road" som Kina lanserade 2013. Detta initiativ utgör en strategi för global utveckling av infrastruktur och ekonomi, även kallat initiativet "New Silk Road". Turkiet spelar en nyckelroll i detta initiativ och Turkiet anslöt sig officiellt till initiativet 2015. Landet spelar en nyckelroll, eftersom en viktig transportkorridor mellan Europa och Asien går genom Turkiet. Betydelsen av denna transportkorridor måste utan tvekan öka kraftigt i takt med att det kinesiska initiativet utökas och i takt med att ekonomierna i de centralasiatiska länderna utvecklas. Och mitt i detta (välkomna oljehål) har DFDS positionerat sig med sitt förvärv av ett turkiskt logistikföretag. En "dålig investering"? Kanske borde man hellre säga: "Det är briljant!" - som när Michael Laudrup gjorde mål i matchen mot Uruguay i VM i Mexiko.
    27 okt.
    ·
    27 okt.
    ·
    Tycker du att vi borde vara optimistiska om DFDS, eller vad säger du om den här analysen?
    28 okt.
    ·
    28 okt.
    ·
    Tack så mycket, jag uppskattar din kommentar och analys.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
89,31
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
89,31
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades