Alla kategorier
Alla kategorier
Vad innebär kundskyddet?
På Nordnet sätter vi alltid kundens intressen i första hand. Detta är särskilt viktigt inom värdepappershandeln, där tjänsterna och produkterna ofta är komplexa. Eftersom investeringar i finansiella instrument kan innebära risker som är svåra att förstå, är kundskyddet en hög prioritet för oss. Kundskyddet innebär att vi har ett ansvar att förklara våra tjänster och produkter på ett tydligt sätt. Målet är att du som kund alltid ska förstå hur en tjänst eller produkt fungerar samt vilka risker som är förknippade med den.
Här kan du läsa mer om kundskydd när du handlar med värdepapper.
Relaterade frågor
- Hur skaffar jag LEI-kod och hur registrerar jag den på Nordnet?
- Vad är en LEI-kod?
- Vilken kundkategori tillhör jag?
- Får mina minderåriga barn handla finansiella instrument?
- Vad innebär bästa orderutförande (best execution)?
- Vad innebär det att vara en Person i politisk utsatt ställning (PEP)?
- Behöver jag informera Nordnet om att jag har medborgarskap i flera länder?
- Svar på frågor kring årsbesked som postats ut
- Varför behöver jag göra en passandebedömning vid orderläggning?
- Varför rapporterar Nordnet transaktioner till Finansinspektionen?
- Vad är MiFID II?
- Hur transparenta är Nordnet med kostnader för handel?