Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Risk
av 7
Morningstar Rating
0 stars

A

Amundi Euro Stoxx Banks UCITS ETF Acc

Köp-
Sälj-
Spread %-
Omsättning ()-
Årlig avgiftIngen data
Risk
av 7
Morningstar Rating
0 stars

A

Amundi Euro Stoxx Banks UCITS ETF Acc

Köp-
Sälj-
Spread %-
Omsättning ()-
Årlig avgiftIngen data

Orderdjup

Ingen data hittades

Allmän information

Risk
?
: 0 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    Ingen data
  • Tillgångsklass
  • Kategori
  • Basvaluta
  • Utdelningspolicy
  • Faktablad
Sammanfattning
Ingen sammanfattning finns tillgänglig.

Relaterade ETF:er

Det finns inga relaterade fonder.

Exponering

Uppdaterad -
Ingen data hittades.

Fördelning

    Ingen data hittades

Kunder har även besökt

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    Jag har denna för stabilitet. Vad har ni annars (ETF)?
    för 7 tim sedan
    ·
    Jag har Amundi Core MSCI world ETF acc för stabilitet. Tråkig men stabil.
  • 12 juni
    ·
    Vad händer med den här? Jag var precis på väg att ångra mitt köp i början av året, men nu verkar det som att den sticker iväg - speciellt idag.
    12 juni
    ·
    Stigningen idag beror väl på den räntestigning som Europeiska centralbanken (Christine Lagarde) aviserade igår.
  • 4 maj
    ·
    Vad tycker folk angående den här etf:en. Har tittat på den ett tag.
    Visst, men du får loss 2/3 av kapitalet som du kan investera på annat håll då exponeringen är densamma. Det är en bull market-produkt som man kan trejda i eller bara låta vara om man tajmar in köpet riktigt lågt (”buy and forget”). Förresten, Nordnet verkar ha stängd vissa av WisdomTrees högriskpapper för handel – går bara att sälja denna numera
  • 5 apr.
    ·
    I Store Penge podcasten framhöll de nyligen – utöver energi och läkemedel – banker som en bra satsning, eftersom de tjänar pengar när räntorna stiger. Rent anekdotiskt har jag aldrig betalat mer i räntetillägg på mitt prioritetslån i Nordjyske Bank än när Cibor3 var som högst efter starten på Rysslands anfallskrig mot Ukraina. Men vad säger panelen? Jag har 500k, som jag snart ska placera med min. 5 års horisont och överväger xx procent i denna.
    16 juni
    ·
    Vilken sorts energi pratar de om? Jag har hittills förlust på clean energy.
  • 30 mars
    ·
    1. Från earnings → risk • 2025: drivet av intjäning + multiple expansion • 2026: drivet av osäkerhet → multiple compression Marknaden prissätter risk, inte earnings ⸻ 2. Räntor är inte tillräckligt • Höga räntor = normalt positivt • Men volatilitet (MOVE ↑) = negativt Stabilitet > räntenivå ⸻ 3. CDS är nyckeln • CDS ↑ = högre default-förväntningar • → rädsla för förluster i bankerna Banker handlas som en proxy för ekonomisk risk ⸻ 4. Värdering faller – inte intjäning • Earnings: ~+10% • P/E: faller p.g.a. osäkerhet Klassisk “de-rating” ⸻ 5. Private markets bekräftar skiftet • PE/Private credit ned 20–30% Kreditcykeln är på väg att vända ⸻ 6. Inte kris – men tidig fas • Inte 2022/23-nivå • Men stigande riskmomentum ⸻ 7. Vad ska vända det? • CDS ned • MOVE ned • Makro-rädsla dämpas Mindre osäkerhet = trigger ⸻ Bottom line • Fundamentalt starka banker • Men makro styr kortsiktigt Korrekt re-pricing, men med rebound-potential om risk faller
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Allmän information

Risk
?
: 0 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    Ingen data
  • Tillgångsklass
  • Kategori
  • Basvaluta
  • Utdelningspolicy
  • Faktablad
Sammanfattning
Ingen sammanfattning finns tillgänglig.

Relaterade ETF:er

Det finns inga relaterade fonder.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Orderdjup

Ingen data hittades

Exponering

Uppdaterad -
Ingen data hittades.

Fördelning

    Ingen data hittades

Kunder har även besökt

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    Jag har denna för stabilitet. Vad har ni annars (ETF)?
    för 7 tim sedan
    ·
    Jag har Amundi Core MSCI world ETF acc för stabilitet. Tråkig men stabil.
  • 12 juni
    ·
    Vad händer med den här? Jag var precis på väg att ångra mitt köp i början av året, men nu verkar det som att den sticker iväg - speciellt idag.
    12 juni
    ·
    Stigningen idag beror väl på den räntestigning som Europeiska centralbanken (Christine Lagarde) aviserade igår.
  • 4 maj
    ·
    Vad tycker folk angående den här etf:en. Har tittat på den ett tag.
    Visst, men du får loss 2/3 av kapitalet som du kan investera på annat håll då exponeringen är densamma. Det är en bull market-produkt som man kan trejda i eller bara låta vara om man tajmar in köpet riktigt lågt (”buy and forget”). Förresten, Nordnet verkar ha stängd vissa av WisdomTrees högriskpapper för handel – går bara att sälja denna numera
  • 5 apr.
    ·
    I Store Penge podcasten framhöll de nyligen – utöver energi och läkemedel – banker som en bra satsning, eftersom de tjänar pengar när räntorna stiger. Rent anekdotiskt har jag aldrig betalat mer i räntetillägg på mitt prioritetslån i Nordjyske Bank än när Cibor3 var som högst efter starten på Rysslands anfallskrig mot Ukraina. Men vad säger panelen? Jag har 500k, som jag snart ska placera med min. 5 års horisont och överväger xx procent i denna.
    16 juni
    ·
    Vilken sorts energi pratar de om? Jag har hittills förlust på clean energy.
  • 30 mars
    ·
    1. Från earnings → risk • 2025: drivet av intjäning + multiple expansion • 2026: drivet av osäkerhet → multiple compression Marknaden prissätter risk, inte earnings ⸻ 2. Räntor är inte tillräckligt • Höga räntor = normalt positivt • Men volatilitet (MOVE ↑) = negativt Stabilitet > räntenivå ⸻ 3. CDS är nyckeln • CDS ↑ = högre default-förväntningar • → rädsla för förluster i bankerna Banker handlas som en proxy för ekonomisk risk ⸻ 4. Värdering faller – inte intjäning • Earnings: ~+10% • P/E: faller p.g.a. osäkerhet Klassisk “de-rating” ⸻ 5. Private markets bekräftar skiftet • PE/Private credit ned 20–30% Kreditcykeln är på väg att vända ⸻ 6. Inte kris – men tidig fas • Inte 2022/23-nivå • Men stigande riskmomentum ⸻ 7. Vad ska vända det? • CDS ned • MOVE ned • Makro-rädsla dämpas Mindre osäkerhet = trigger ⸻ Bottom line • Fundamentalt starka banker • Men makro styr kortsiktigt Korrekt re-pricing, men med rebound-potential om risk faller
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Allmän information

Risk
?
: 0 av 7

Vi vill bara påminna om att ditt sparande kan gå upp och ner. Även om sparande i fonder historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Nyckeldata
  • Årlig avgift
    Ingen data
  • Tillgångsklass
  • Kategori
  • Basvaluta
  • Utdelningspolicy
  • Faktablad
Sammanfattning
Ingen sammanfattning finns tillgänglig.

Relaterade ETF:er

Det finns inga relaterade fonder.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    Jag har denna för stabilitet. Vad har ni annars (ETF)?
    för 7 tim sedan
    ·
    Jag har Amundi Core MSCI world ETF acc för stabilitet. Tråkig men stabil.
  • 12 juni
    ·
    Vad händer med den här? Jag var precis på väg att ångra mitt köp i början av året, men nu verkar det som att den sticker iväg - speciellt idag.
    12 juni
    ·
    Stigningen idag beror väl på den räntestigning som Europeiska centralbanken (Christine Lagarde) aviserade igår.
  • 4 maj
    ·
    Vad tycker folk angående den här etf:en. Har tittat på den ett tag.
    Visst, men du får loss 2/3 av kapitalet som du kan investera på annat håll då exponeringen är densamma. Det är en bull market-produkt som man kan trejda i eller bara låta vara om man tajmar in köpet riktigt lågt (”buy and forget”). Förresten, Nordnet verkar ha stängd vissa av WisdomTrees högriskpapper för handel – går bara att sälja denna numera
  • 5 apr.
    ·
    I Store Penge podcasten framhöll de nyligen – utöver energi och läkemedel – banker som en bra satsning, eftersom de tjänar pengar när räntorna stiger. Rent anekdotiskt har jag aldrig betalat mer i räntetillägg på mitt prioritetslån i Nordjyske Bank än när Cibor3 var som högst efter starten på Rysslands anfallskrig mot Ukraina. Men vad säger panelen? Jag har 500k, som jag snart ska placera med min. 5 års horisont och överväger xx procent i denna.
    16 juni
    ·
    Vilken sorts energi pratar de om? Jag har hittills förlust på clean energy.
  • 30 mars
    ·
    1. Från earnings → risk • 2025: drivet av intjäning + multiple expansion • 2026: drivet av osäkerhet → multiple compression Marknaden prissätter risk, inte earnings ⸻ 2. Räntor är inte tillräckligt • Höga räntor = normalt positivt • Men volatilitet (MOVE ↑) = negativt Stabilitet > räntenivå ⸻ 3. CDS är nyckeln • CDS ↑ = högre default-förväntningar • → rädsla för förluster i bankerna Banker handlas som en proxy för ekonomisk risk ⸻ 4. Värdering faller – inte intjäning • Earnings: ~+10% • P/E: faller p.g.a. osäkerhet Klassisk “de-rating” ⸻ 5. Private markets bekräftar skiftet • PE/Private credit ned 20–30% Kreditcykeln är på väg att vända ⸻ 6. Inte kris – men tidig fas • Inte 2022/23-nivå • Men stigande riskmomentum ⸻ 7. Vad ska vända det? • CDS ned • MOVE ned • Makro-rädsla dämpas Mindre osäkerhet = trigger ⸻ Bottom line • Fundamentalt starka banker • Men makro styr kortsiktigt Korrekt re-pricing, men med rebound-potential om risk faller
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Exponering

Uppdaterad -
Ingen data hittades.

Fördelning

    Ingen data hittades

Kunder har även besökt

© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm