Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

SPAREBANKEN NORGE

SPAREBANKEN NORGE

SPAREBANKEN NORGE

2026 Q1-rapport
42 dagar sedan
12,00 NOK/aktie
Senaste utdelning
6,52%Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
35--
35--
532--
611--
34--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
11 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
30 apr.
2025 Q4-rapport
30 jan.
2025 Q3-rapport
7 nov. 2025
2025 Q2-rapport
12 aug. 2025
2025 Q1-rapport
30 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 18 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 18 tim sedan · Ändrad
    ·
    Vad tycker ni om kursen för Sparebanken Norge? Ska den upp igen?
    för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Borde anpassa sig till artificiell intelligens i större utsträckning än meddelats. Enorm besparingspotential.
  • 5 juni
    ·
    5 juni
    ·
    7 juni
    ·
    7 juni
    ·
    Som nämnt ovan har många sagt att festen är över, medan bankerna har pumpat ut pengar till aktieägarna. Jag är tacksam för resan jag har fått vara med på, särskilt de senaste 5 åren. På det stora hela har jag sålt av på börsen det senaste året och resten av portföljen har roterats mot olja. Det är inte så att jag inte vill äga Sparebanken Norge, DnB, Sparebnaken Øst med flera. Det är solida banker som kommer att finnas här under lång tid framöver. Utmaningen som jag ser det är att dagens situation påminner mycket om åren före corona. Jag tycker att det är begränsad vinst i att äga bankaktier/egenkapitalbevis med tillhörande risk. Verkligheten är att du kan sätta pengarna på ett högräntekonto och få nästan 5% ränta. Nu sitter jag under skuggan av ett träd en varm sommardag. Kommer det busväder så är jag utvilad för att göra det jobb som behövs.
  • 21 maj
    ·
    21 maj
    ·
    Sparebanken ska etablera sig i Mo i Rana innan sommaren är slut. Vad tänker ni om hur det kan påverka aktien?
    29 maj
    ·
    29 maj
    ·
    Tja, lokala filialer kostar pengar att driva. Sparebanken Norge äger också bulder som är heldigital, det är därför jag gillar dem (som investerare och kund). Det som kan påverka aktiekursen framöver är om kundutdelning blir olagligt. Då förlorar åtminstone bulder en stor konkurrensfördel.
    för 8 tim sedan
    ·
    för 8 tim sedan
    ·
    Det verkar som att det är DNB som försöker med advokater att göra det olagligt med kundutdelning utifrån lån och insättningar, men hur ska DNB kunna vinna det fallet då? DNB är ju den största svindelbanken själv och gör detta för att de självklart ser att de tappar marknadsandelar. De trodde de skulle göra det bra med att ta över Skandiabanken men det har ju lett till att folk bara rymmer banken, löjligt försök att tro de kan få det som de vill.
  • 16 maj
    ·
    16 maj
    ·
    Vilken slug, usel bank. Älskar aktien dock, Nordnet++ höjer räntan på insättningar en hel månad före Sparebanken scam...
    17 maj
    ·
    17 maj
    ·
    Det är helt vanligt att bankerna följer anmälningsplikten, även på insättningar. Detta är inte bedrägeri, det är etablerad praxis i alla banker, och lagstadgat för låneprodukter. Att Nordnet valde en annan praxis denna gång är nog för att de är en investeringsbank utan en enorm utlåningsportfölj.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
42 dagar sedan
12,00 NOK/aktie
Senaste utdelning
6,52%Direktavk.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 18 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 18 tim sedan · Ändrad
    ·
    Vad tycker ni om kursen för Sparebanken Norge? Ska den upp igen?
    för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Borde anpassa sig till artificiell intelligens i större utsträckning än meddelats. Enorm besparingspotential.
  • 5 juni
    ·
    5 juni
    ·
    7 juni
    ·
    7 juni
    ·
    Som nämnt ovan har många sagt att festen är över, medan bankerna har pumpat ut pengar till aktieägarna. Jag är tacksam för resan jag har fått vara med på, särskilt de senaste 5 åren. På det stora hela har jag sålt av på börsen det senaste året och resten av portföljen har roterats mot olja. Det är inte så att jag inte vill äga Sparebanken Norge, DnB, Sparebnaken Øst med flera. Det är solida banker som kommer att finnas här under lång tid framöver. Utmaningen som jag ser det är att dagens situation påminner mycket om åren före corona. Jag tycker att det är begränsad vinst i att äga bankaktier/egenkapitalbevis med tillhörande risk. Verkligheten är att du kan sätta pengarna på ett högräntekonto och få nästan 5% ränta. Nu sitter jag under skuggan av ett träd en varm sommardag. Kommer det busväder så är jag utvilad för att göra det jobb som behövs.
  • 21 maj
    ·
    21 maj
    ·
    Sparebanken ska etablera sig i Mo i Rana innan sommaren är slut. Vad tänker ni om hur det kan påverka aktien?
    29 maj
    ·
    29 maj
    ·
    Tja, lokala filialer kostar pengar att driva. Sparebanken Norge äger också bulder som är heldigital, det är därför jag gillar dem (som investerare och kund). Det som kan påverka aktiekursen framöver är om kundutdelning blir olagligt. Då förlorar åtminstone bulder en stor konkurrensfördel.
    för 8 tim sedan
    ·
    för 8 tim sedan
    ·
    Det verkar som att det är DNB som försöker med advokater att göra det olagligt med kundutdelning utifrån lån och insättningar, men hur ska DNB kunna vinna det fallet då? DNB är ju den största svindelbanken själv och gör detta för att de självklart ser att de tappar marknadsandelar. De trodde de skulle göra det bra med att ta över Skandiabanken men det har ju lett till att folk bara rymmer banken, löjligt försök att tro de kan få det som de vill.
  • 16 maj
    ·
    16 maj
    ·
    Vilken slug, usel bank. Älskar aktien dock, Nordnet++ höjer räntan på insättningar en hel månad före Sparebanken scam...
    17 maj
    ·
    17 maj
    ·
    Det är helt vanligt att bankerna följer anmälningsplikten, även på insättningar. Detta är inte bedrägeri, det är etablerad praxis i alla banker, och lagstadgat för låneprodukter. Att Nordnet valde en annan praxis denna gång är nog för att de är en investeringsbank utan en enorm utlåningsportfölj.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
35--
35--
532--
611--
34--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
11 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
30 apr.
2025 Q4-rapport
30 jan.
2025 Q3-rapport
7 nov. 2025
2025 Q2-rapport
12 aug. 2025
2025 Q1-rapport
30 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
42 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
11 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
30 apr.
2025 Q4-rapport
30 jan.
2025 Q3-rapport
7 nov. 2025
2025 Q2-rapport
12 aug. 2025
2025 Q1-rapport
30 apr. 2025

Relaterade värdepapper

12,00 NOK/aktie
Senaste utdelning
6,52%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 18 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 18 tim sedan · Ändrad
    ·
    Vad tycker ni om kursen för Sparebanken Norge? Ska den upp igen?
    för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Borde anpassa sig till artificiell intelligens i större utsträckning än meddelats. Enorm besparingspotential.
  • 5 juni
    ·
    5 juni
    ·
    7 juni
    ·
    7 juni
    ·
    Som nämnt ovan har många sagt att festen är över, medan bankerna har pumpat ut pengar till aktieägarna. Jag är tacksam för resan jag har fått vara med på, särskilt de senaste 5 åren. På det stora hela har jag sålt av på börsen det senaste året och resten av portföljen har roterats mot olja. Det är inte så att jag inte vill äga Sparebanken Norge, DnB, Sparebnaken Øst med flera. Det är solida banker som kommer att finnas här under lång tid framöver. Utmaningen som jag ser det är att dagens situation påminner mycket om åren före corona. Jag tycker att det är begränsad vinst i att äga bankaktier/egenkapitalbevis med tillhörande risk. Verkligheten är att du kan sätta pengarna på ett högräntekonto och få nästan 5% ränta. Nu sitter jag under skuggan av ett träd en varm sommardag. Kommer det busväder så är jag utvilad för att göra det jobb som behövs.
  • 21 maj
    ·
    21 maj
    ·
    Sparebanken ska etablera sig i Mo i Rana innan sommaren är slut. Vad tänker ni om hur det kan påverka aktien?
    29 maj
    ·
    29 maj
    ·
    Tja, lokala filialer kostar pengar att driva. Sparebanken Norge äger också bulder som är heldigital, det är därför jag gillar dem (som investerare och kund). Det som kan påverka aktiekursen framöver är om kundutdelning blir olagligt. Då förlorar åtminstone bulder en stor konkurrensfördel.
    för 8 tim sedan
    ·
    för 8 tim sedan
    ·
    Det verkar som att det är DNB som försöker med advokater att göra det olagligt med kundutdelning utifrån lån och insättningar, men hur ska DNB kunna vinna det fallet då? DNB är ju den största svindelbanken själv och gör detta för att de självklart ser att de tappar marknadsandelar. De trodde de skulle göra det bra med att ta över Skandiabanken men det har ju lett till att folk bara rymmer banken, löjligt försök att tro de kan få det som de vill.
  • 16 maj
    ·
    16 maj
    ·
    Vilken slug, usel bank. Älskar aktien dock, Nordnet++ höjer räntan på insättningar en hel månad före Sparebanken scam...
    17 maj
    ·
    17 maj
    ·
    Det är helt vanligt att bankerna följer anmälningsplikten, även på insättningar. Detta är inte bedrägeri, det är etablerad praxis i alla banker, och lagstadgat för låneprodukter. Att Nordnet valde en annan praxis denna gång är nog för att de är en investeringsbank utan en enorm utlåningsportfölj.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
35--
35--
532--
611--
34--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm