Q2-rapport
46 dagar sedan‧36min
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
10,11VWAP
Lägst
9,8OmsättningAntal
24,9 Mundefined2 514 287
VWAP
Högst
10,11Lägst
9,8OmsättningAntal
24,9 Mundefined2 514 287
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 7 maj | |
2025 Årsstämma | 11 mars | |
2025 Q1-rapport | 6 feb. | |
2024 Årsrapport | 15 nov. 2024 | |
2024 Q4-rapport | 13 nov. 2024 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 23 aug. 202423 aug. 2024Finwire 15 aug "Högtalarspecialisten Sonos säger upp 100 anställda i takt med att appkrisen fortsätter, framgår det av ett pressmeddelande. Nedskärningarna omfattar 6 procent av de anställda och rör divisioner över hela bolaget. Bolaget räknar med att ådra sig omstruktureringskostnader och andra relaterade kostnader om cirka 9-12 miljoner dollar, där 6-8 miljoner dollar avser avgångsvederlag. Sonos fortsätter att brottas med efterdyningarna av den "katastrofala" omdesignen av deras app. Under förra veckan kommunicerade bolaget att det är dess högsta prioritet att fixa appen. "Vi fattade det svåra beslutet att säga adjö till cirka 100 teammedlemmar som representerar 6 procent av företaget. Det här var en svår men nödvändig åtgärd för att säkerställa fortsatta, meningsfulla investeringar i Sonos produktplan och samtidigt skapa förutsättningar för långsiktig framgång för Sonos", säger vd Patrick Spence" Varför är inte vd Patrick Spence som ytterst ansvarige för debaclet den första som får lämna!!???
- 8 aug. 20248 aug. 2024Hämtat idag från svenska Dagens Industri ” I början av maj rullade Sonos ut en uppdatering av sin app som skulle förbättra upplevelsen för användarna av företagets högtalare. Den nya mjukvaran visade sig dock vara ofullständig och har resulterat i mängder av problem för kunderna. Användare har inte kunnat ansluta till sina högtalare och i vissa fall har de tappat sin funktion helt, enligt Wall Street Journal. På sina håll har problemen bestått i flera månader och i samband med delårsrapporten som släpptes sent på onsdagskvällen medgav vd:n Patrick Spence att appdebaclet har legat verksamheten i fatet. Under rapportkonferensen sa han bland annat att misslyckandet har blivit en motvind för produktförsäljningen, inte minst på grund av alla kritiska recensioner som har haglat över bolaget. Sonos har också skjutit upp lanseringen av två nya produkter tills problemen är lösta Sonos tvingas därmed sänka sin intäktsprognos för helåret. Bolaget hade tidigare räknat med intäkter på 1,6–1,7 miljarder dollar under det innevarande räkenskapsåret, men nu sänks den guidningen till 1,5–1,52 miljarder. Det skulle innebära en negativ omsättningstillväxt för andra året i följd.” Tja..inte så oväntat som sagt😊Hoppas verkligen dom fixar sitt skit snart innan alla tappar förtroendet
- 3 juli 20243 juli 2024Sålde hela innehavet när jag som alla andra upptäckte hur oerhört bedrövlig den nya appen är. Ingen lär väl köpa nya Sonosprodukter så länge mjukvaran inte fungerar. Tacksam för att jag gick ur i tid.
- 16 juni 202416 juni 2024Senaste månaden måste väl ändå nedgången berott på den urusla uppdateringen av Sonos appen. Användare världen över rasar över utvecklarnas fadäs att släppa en dålig BETA version som officiell Jag är en av dom😊18 juni 2024·Håller fullständigt med. Men jag undrar om de jobbar på högtryck för att vända utvecklingen. Jag klagade också direkt till dem efter att ha köpt några av deras produkter, och fick sedan kompensation för det. Så de är 100% medvetna om det. Dags att köpa? hmm
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
46 dagar sedan‧36min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 23 aug. 202423 aug. 2024Finwire 15 aug "Högtalarspecialisten Sonos säger upp 100 anställda i takt med att appkrisen fortsätter, framgår det av ett pressmeddelande. Nedskärningarna omfattar 6 procent av de anställda och rör divisioner över hela bolaget. Bolaget räknar med att ådra sig omstruktureringskostnader och andra relaterade kostnader om cirka 9-12 miljoner dollar, där 6-8 miljoner dollar avser avgångsvederlag. Sonos fortsätter att brottas med efterdyningarna av den "katastrofala" omdesignen av deras app. Under förra veckan kommunicerade bolaget att det är dess högsta prioritet att fixa appen. "Vi fattade det svåra beslutet att säga adjö till cirka 100 teammedlemmar som representerar 6 procent av företaget. Det här var en svår men nödvändig åtgärd för att säkerställa fortsatta, meningsfulla investeringar i Sonos produktplan och samtidigt skapa förutsättningar för långsiktig framgång för Sonos", säger vd Patrick Spence" Varför är inte vd Patrick Spence som ytterst ansvarige för debaclet den första som får lämna!!???
- 8 aug. 20248 aug. 2024Hämtat idag från svenska Dagens Industri ” I början av maj rullade Sonos ut en uppdatering av sin app som skulle förbättra upplevelsen för användarna av företagets högtalare. Den nya mjukvaran visade sig dock vara ofullständig och har resulterat i mängder av problem för kunderna. Användare har inte kunnat ansluta till sina högtalare och i vissa fall har de tappat sin funktion helt, enligt Wall Street Journal. På sina håll har problemen bestått i flera månader och i samband med delårsrapporten som släpptes sent på onsdagskvällen medgav vd:n Patrick Spence att appdebaclet har legat verksamheten i fatet. Under rapportkonferensen sa han bland annat att misslyckandet har blivit en motvind för produktförsäljningen, inte minst på grund av alla kritiska recensioner som har haglat över bolaget. Sonos har också skjutit upp lanseringen av två nya produkter tills problemen är lösta Sonos tvingas därmed sänka sin intäktsprognos för helåret. Bolaget hade tidigare räknat med intäkter på 1,6–1,7 miljarder dollar under det innevarande räkenskapsåret, men nu sänks den guidningen till 1,5–1,52 miljarder. Det skulle innebära en negativ omsättningstillväxt för andra året i följd.” Tja..inte så oväntat som sagt😊Hoppas verkligen dom fixar sitt skit snart innan alla tappar förtroendet
- 3 juli 20243 juli 2024Sålde hela innehavet när jag som alla andra upptäckte hur oerhört bedrövlig den nya appen är. Ingen lär väl köpa nya Sonosprodukter så länge mjukvaran inte fungerar. Tacksam för att jag gick ur i tid.
- 16 juni 202416 juni 2024Senaste månaden måste väl ändå nedgången berott på den urusla uppdateringen av Sonos appen. Användare världen över rasar över utvecklarnas fadäs att släppa en dålig BETA version som officiell Jag är en av dom😊18 juni 2024·Håller fullständigt med. Men jag undrar om de jobbar på högtryck för att vända utvecklingen. Jag klagade också direkt till dem efter att ha köpt några av deras produkter, och fick sedan kompensation för det. Så de är 100% medvetna om det. Dags att köpa? hmm
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
10,11VWAP
Lägst
9,8OmsättningAntal
24,9 Mundefined2 514 287
VWAP
Högst
10,11Lägst
9,8OmsättningAntal
24,9 Mundefined2 514 287
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 7 maj | |
2025 Årsstämma | 11 mars | |
2025 Q1-rapport | 6 feb. | |
2024 Årsrapport | 15 nov. 2024 | |
2024 Q4-rapport | 13 nov. 2024 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Q2-rapport
46 dagar sedan‧36min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 7 maj | |
2025 Årsstämma | 11 mars | |
2025 Q1-rapport | 6 feb. | |
2024 Årsrapport | 15 nov. 2024 | |
2024 Q4-rapport | 13 nov. 2024 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 23 aug. 202423 aug. 2024Finwire 15 aug "Högtalarspecialisten Sonos säger upp 100 anställda i takt med att appkrisen fortsätter, framgår det av ett pressmeddelande. Nedskärningarna omfattar 6 procent av de anställda och rör divisioner över hela bolaget. Bolaget räknar med att ådra sig omstruktureringskostnader och andra relaterade kostnader om cirka 9-12 miljoner dollar, där 6-8 miljoner dollar avser avgångsvederlag. Sonos fortsätter att brottas med efterdyningarna av den "katastrofala" omdesignen av deras app. Under förra veckan kommunicerade bolaget att det är dess högsta prioritet att fixa appen. "Vi fattade det svåra beslutet att säga adjö till cirka 100 teammedlemmar som representerar 6 procent av företaget. Det här var en svår men nödvändig åtgärd för att säkerställa fortsatta, meningsfulla investeringar i Sonos produktplan och samtidigt skapa förutsättningar för långsiktig framgång för Sonos", säger vd Patrick Spence" Varför är inte vd Patrick Spence som ytterst ansvarige för debaclet den första som får lämna!!???
- 8 aug. 20248 aug. 2024Hämtat idag från svenska Dagens Industri ” I början av maj rullade Sonos ut en uppdatering av sin app som skulle förbättra upplevelsen för användarna av företagets högtalare. Den nya mjukvaran visade sig dock vara ofullständig och har resulterat i mängder av problem för kunderna. Användare har inte kunnat ansluta till sina högtalare och i vissa fall har de tappat sin funktion helt, enligt Wall Street Journal. På sina håll har problemen bestått i flera månader och i samband med delårsrapporten som släpptes sent på onsdagskvällen medgav vd:n Patrick Spence att appdebaclet har legat verksamheten i fatet. Under rapportkonferensen sa han bland annat att misslyckandet har blivit en motvind för produktförsäljningen, inte minst på grund av alla kritiska recensioner som har haglat över bolaget. Sonos har också skjutit upp lanseringen av två nya produkter tills problemen är lösta Sonos tvingas därmed sänka sin intäktsprognos för helåret. Bolaget hade tidigare räknat med intäkter på 1,6–1,7 miljarder dollar under det innevarande räkenskapsåret, men nu sänks den guidningen till 1,5–1,52 miljarder. Det skulle innebära en negativ omsättningstillväxt för andra året i följd.” Tja..inte så oväntat som sagt😊Hoppas verkligen dom fixar sitt skit snart innan alla tappar förtroendet
- 3 juli 20243 juli 2024Sålde hela innehavet när jag som alla andra upptäckte hur oerhört bedrövlig den nya appen är. Ingen lär väl köpa nya Sonosprodukter så länge mjukvaran inte fungerar. Tacksam för att jag gick ur i tid.
- 16 juni 202416 juni 2024Senaste månaden måste väl ändå nedgången berott på den urusla uppdateringen av Sonos appen. Användare världen över rasar över utvecklarnas fadäs att släppa en dålig BETA version som officiell Jag är en av dom😊18 juni 2024·Håller fullständigt med. Men jag undrar om de jobbar på högtryck för att vända utvecklingen. Jag klagade också direkt till dem efter att ha köpt några av deras produkter, och fick sedan kompensation för det. Så de är 100% medvetna om det. Dags att köpa? hmm
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
10,11VWAP
Lägst
9,8OmsättningAntal
24,9 Mundefined2 514 287
VWAP
Högst
10,11Lägst
9,8OmsättningAntal
24,9 Mundefined2 514 287
Mäklarstatistik
Ingen data hittades