Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Rocket Lab

−8,23% (−9,87)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
−8,23% (−9,87)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-

Rocket Lab

−8,23% (−9,87)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
−8,23% (−9,87)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-

Rocket Lab

−8,23% (−9,87)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
−8,23% (−9,87)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
2026 Q1-rapport
31 dagar sedan

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
6 aug.
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
20 maj
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
10 nov. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 22 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 22 tim sedan · Ändrad
    ·
    Vad händer om detta var toppen för rymdaktier, och från och med nu kommer det mesta av kapitalet i sektorn att gå till folk som köper upp SpaceX? De hade en fantastisk period, men ofta tar det slut innan de flesta vet om det. Jag kan bara inte se dessa värderingar hålla, särskilt när SpaceX i sig redan är enormt övervärderat redan innan det går publikt… vi såg vad som hände i en liknande hysteri förra året med Quantum stocks. Friskrivning: Jag äger själv några rymdaktier.
    för 3 tim sedan
    ·
    för 3 tim sedan
    ·
    SpaceX TAM är 28 biljoner varav 26 biljoner är kopplade till AI. Är det ens ett rymdföretag? De som vill ha renodlad rymdexponering kommer alltid att välja Rocket lab framför SpaceX. Med quantum verkar intäkterna fortfarande vara långt ifrån att materialiseras. Rocket labs framgång är mycket kopplad till utvecklingsplanen för neutron, det borde göra att Rocket lab kan växa in i sin värdering som visserligen är ganska brant.
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    för 1 dag sedan · Ändrad
    @RustyAce Var 106.74 bunden?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Svårt att säga helt exakt. Om vi tittar på denna graf (bara en snabb en), så hade de stora motstånden varit ett nytt längre ner (blå linje), eller orange linje under som är 50SMA. En aktie behöver inte gå helt ner för att bilda en botten, det är bara en mer \"säker\" indikation när den gör det. Den gjorde en relativt fin liten reversal här mot stängning, vilket kunde vara ett gott tecken. På måndag är samtliga aktier short sale restricted, så det blir knappast något stort säljtryck, så jag tror vi kommer att se en grön måndag som minimum, som kan få den att stiga längre upp igen. Kommer vi över 113-114$ igen, så skulle jag säga att det är en reversal, eftersom det var ett mycket stort stödområde innan fallet.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tack för din goda TA. Enig, om att short-sale som är 10% som jag minns det. Jag förnimmer att det var en allmän marknad som var bear idag. Som du skriver gällande jobbsiffrorna och nog något okänt kring Iran/USA-fred som du också tidigare har nämnt. Så marknaden är nog Grön från måndag. Vi måste hoppas att RKLB, ASTS och IPO SpaceX får goda villkor.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag köpte mer. Jag tror nog vi kommer att se på detta som ett fyndköp efter en tid. Jag har mer än fördubblat insatsen totalt sett detta året, och väljer att se det som monopolpengar för tillfället. Inte så att det är gigantiska summor det handlar om. Detta är inte ett särskilt analytiskt eller klokt tankesätt, men kul ändå. Inte alla kan vara experter.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag tror nästan att detta är ett marknadsrekord, har inte sett så många aktier falla 10% plus, men det visar ju bara hur våldsamt överväxlad AI-marknaden var, att när den faller så drar den med sig allt, och faller våldsamt. Nasdaq ner 4%, det har inte setts sedan hela marknaden fick panik när Trump införde extrem tull på allt och alla, som nästan skulle göra USA konkurs om allt infördes, så det säger verkligen något om hur sällan man ser sådana fall
    för 12 tim sedan
    ·
    för 12 tim sedan
    ·
    @RustyAce det @Gorillio1 skriver är baserat på statistik, han säger heller inte att det är normalt - något du påstår. För övrigt så kommer du med rena spekulationer, och hänvisar endast till en episod på marknaden i fjol. Efter att marknaden har gått upp så mycket på kort tid, så är det helt normalt med en "pust i backen". Att det gick 4% < ned är mycket, men absolut inte marknadsrekord som du påstår. Teknologiindexen har stigit väldigt mycket på kort tid, där marknaden väntar på en "möjlighet att korrigera/andas"- Mycket goda Non farm payrolls-siffror tyder på att räntorna förblir höga, vilket ger sämre ränta till tillväxtföretag som är en bra (dålig mix). Inte säkert du förstår detta, men detta anses som helt grundläggande kunskap på marknaden.
    för 10 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 10 tim sedan · Ändrad
    ·
    @Tobiasbf nej det är inte normalt att en marknad faller 5%, utan några betydande nyheter, det sker typiskt bara vid extremt marknadstryck och/eller mycket dåliga nyheter för marknaden, vilket inte kom igår. Att AI-marknaden var/är överhettad är ingen gissning, det är data man kan se, marknaden var/är extremt överhettad för tillfället, det kan man också se med den våldsamma C/P-kvoten, som kräver att MM gör långa positioner. Dessutom är det inte heller en gissning att påpeka att det inte har setts sedan marknaden fick panik över tarifferna, och de ursprungliga tarifferna var också ett jätteproblem om de hade införts, vilket var orsaken till marknadspaniken, och idag såg vi nära ett liknande fall utan några nyheter. Du har rätt, min formulering om marknadsrekord var dum, det borde ha stått "...nytt marknadsrekord utan några betydande nyheter", det är mitt fel. Jag förstår utmärkt jobbsiffrornas vikt, och vi såg dem också slå förväntningarna mycket i april månad och i mars månad, utan våldsamma reaktioner, vi såg dem ligga långt under förväntningarna i februari utan våldsamma marknadsförväntningar. Ja, vi såg yield stiga för både 10y och 30y, men de är inte ens på det högsta sett över de senaste 30 dagarna.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det måste ju ske efter en god stigning.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Fallet idag är inte alls tekniskt för RKLB, det beror på att ALLT säljs för att täcka den extrema marginalen som är på AI-marknaden, eftersom det dyker så mycket så drar det med sig allt annat.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
31 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 22 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 22 tim sedan · Ändrad
    ·
    Vad händer om detta var toppen för rymdaktier, och från och med nu kommer det mesta av kapitalet i sektorn att gå till folk som köper upp SpaceX? De hade en fantastisk period, men ofta tar det slut innan de flesta vet om det. Jag kan bara inte se dessa värderingar hålla, särskilt när SpaceX i sig redan är enormt övervärderat redan innan det går publikt… vi såg vad som hände i en liknande hysteri förra året med Quantum stocks. Friskrivning: Jag äger själv några rymdaktier.
    för 3 tim sedan
    ·
    för 3 tim sedan
    ·
    SpaceX TAM är 28 biljoner varav 26 biljoner är kopplade till AI. Är det ens ett rymdföretag? De som vill ha renodlad rymdexponering kommer alltid att välja Rocket lab framför SpaceX. Med quantum verkar intäkterna fortfarande vara långt ifrån att materialiseras. Rocket labs framgång är mycket kopplad till utvecklingsplanen för neutron, det borde göra att Rocket lab kan växa in i sin värdering som visserligen är ganska brant.
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    för 1 dag sedan · Ändrad
    @RustyAce Var 106.74 bunden?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Svårt att säga helt exakt. Om vi tittar på denna graf (bara en snabb en), så hade de stora motstånden varit ett nytt längre ner (blå linje), eller orange linje under som är 50SMA. En aktie behöver inte gå helt ner för att bilda en botten, det är bara en mer \"säker\" indikation när den gör det. Den gjorde en relativt fin liten reversal här mot stängning, vilket kunde vara ett gott tecken. På måndag är samtliga aktier short sale restricted, så det blir knappast något stort säljtryck, så jag tror vi kommer att se en grön måndag som minimum, som kan få den att stiga längre upp igen. Kommer vi över 113-114$ igen, så skulle jag säga att det är en reversal, eftersom det var ett mycket stort stödområde innan fallet.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tack för din goda TA. Enig, om att short-sale som är 10% som jag minns det. Jag förnimmer att det var en allmän marknad som var bear idag. Som du skriver gällande jobbsiffrorna och nog något okänt kring Iran/USA-fred som du också tidigare har nämnt. Så marknaden är nog Grön från måndag. Vi måste hoppas att RKLB, ASTS och IPO SpaceX får goda villkor.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag köpte mer. Jag tror nog vi kommer att se på detta som ett fyndköp efter en tid. Jag har mer än fördubblat insatsen totalt sett detta året, och väljer att se det som monopolpengar för tillfället. Inte så att det är gigantiska summor det handlar om. Detta är inte ett särskilt analytiskt eller klokt tankesätt, men kul ändå. Inte alla kan vara experter.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag tror nästan att detta är ett marknadsrekord, har inte sett så många aktier falla 10% plus, men det visar ju bara hur våldsamt överväxlad AI-marknaden var, att när den faller så drar den med sig allt, och faller våldsamt. Nasdaq ner 4%, det har inte setts sedan hela marknaden fick panik när Trump införde extrem tull på allt och alla, som nästan skulle göra USA konkurs om allt infördes, så det säger verkligen något om hur sällan man ser sådana fall
    för 12 tim sedan
    ·
    för 12 tim sedan
    ·
    @RustyAce det @Gorillio1 skriver är baserat på statistik, han säger heller inte att det är normalt - något du påstår. För övrigt så kommer du med rena spekulationer, och hänvisar endast till en episod på marknaden i fjol. Efter att marknaden har gått upp så mycket på kort tid, så är det helt normalt med en "pust i backen". Att det gick 4% < ned är mycket, men absolut inte marknadsrekord som du påstår. Teknologiindexen har stigit väldigt mycket på kort tid, där marknaden väntar på en "möjlighet att korrigera/andas"- Mycket goda Non farm payrolls-siffror tyder på att räntorna förblir höga, vilket ger sämre ränta till tillväxtföretag som är en bra (dålig mix). Inte säkert du förstår detta, men detta anses som helt grundläggande kunskap på marknaden.
    för 10 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 10 tim sedan · Ändrad
    ·
    @Tobiasbf nej det är inte normalt att en marknad faller 5%, utan några betydande nyheter, det sker typiskt bara vid extremt marknadstryck och/eller mycket dåliga nyheter för marknaden, vilket inte kom igår. Att AI-marknaden var/är överhettad är ingen gissning, det är data man kan se, marknaden var/är extremt överhettad för tillfället, det kan man också se med den våldsamma C/P-kvoten, som kräver att MM gör långa positioner. Dessutom är det inte heller en gissning att påpeka att det inte har setts sedan marknaden fick panik över tarifferna, och de ursprungliga tarifferna var också ett jätteproblem om de hade införts, vilket var orsaken till marknadspaniken, och idag såg vi nära ett liknande fall utan några nyheter. Du har rätt, min formulering om marknadsrekord var dum, det borde ha stått "...nytt marknadsrekord utan några betydande nyheter", det är mitt fel. Jag förstår utmärkt jobbsiffrornas vikt, och vi såg dem också slå förväntningarna mycket i april månad och i mars månad, utan våldsamma reaktioner, vi såg dem ligga långt under förväntningarna i februari utan våldsamma marknadsförväntningar. Ja, vi såg yield stiga för både 10y och 30y, men de är inte ens på det högsta sett över de senaste 30 dagarna.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det måste ju ske efter en god stigning.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Fallet idag är inte alls tekniskt för RKLB, det beror på att ALLT säljs för att täcka den extrema marginalen som är på AI-marknaden, eftersom det dyker så mycket så drar det med sig allt annat.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
6 aug.
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
20 maj
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
10 nov. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
31 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
6 aug.
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
20 maj
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
10 nov. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 22 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 22 tim sedan · Ändrad
    ·
    Vad händer om detta var toppen för rymdaktier, och från och med nu kommer det mesta av kapitalet i sektorn att gå till folk som köper upp SpaceX? De hade en fantastisk period, men ofta tar det slut innan de flesta vet om det. Jag kan bara inte se dessa värderingar hålla, särskilt när SpaceX i sig redan är enormt övervärderat redan innan det går publikt… vi såg vad som hände i en liknande hysteri förra året med Quantum stocks. Friskrivning: Jag äger själv några rymdaktier.
    för 3 tim sedan
    ·
    för 3 tim sedan
    ·
    SpaceX TAM är 28 biljoner varav 26 biljoner är kopplade till AI. Är det ens ett rymdföretag? De som vill ha renodlad rymdexponering kommer alltid att välja Rocket lab framför SpaceX. Med quantum verkar intäkterna fortfarande vara långt ifrån att materialiseras. Rocket labs framgång är mycket kopplad till utvecklingsplanen för neutron, det borde göra att Rocket lab kan växa in i sin värdering som visserligen är ganska brant.
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    för 1 dag sedan · Ändrad
    @RustyAce Var 106.74 bunden?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Svårt att säga helt exakt. Om vi tittar på denna graf (bara en snabb en), så hade de stora motstånden varit ett nytt längre ner (blå linje), eller orange linje under som är 50SMA. En aktie behöver inte gå helt ner för att bilda en botten, det är bara en mer \"säker\" indikation när den gör det. Den gjorde en relativt fin liten reversal här mot stängning, vilket kunde vara ett gott tecken. På måndag är samtliga aktier short sale restricted, så det blir knappast något stort säljtryck, så jag tror vi kommer att se en grön måndag som minimum, som kan få den att stiga längre upp igen. Kommer vi över 113-114$ igen, så skulle jag säga att det är en reversal, eftersom det var ett mycket stort stödområde innan fallet.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tack för din goda TA. Enig, om att short-sale som är 10% som jag minns det. Jag förnimmer att det var en allmän marknad som var bear idag. Som du skriver gällande jobbsiffrorna och nog något okänt kring Iran/USA-fred som du också tidigare har nämnt. Så marknaden är nog Grön från måndag. Vi måste hoppas att RKLB, ASTS och IPO SpaceX får goda villkor.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag köpte mer. Jag tror nog vi kommer att se på detta som ett fyndköp efter en tid. Jag har mer än fördubblat insatsen totalt sett detta året, och väljer att se det som monopolpengar för tillfället. Inte så att det är gigantiska summor det handlar om. Detta är inte ett särskilt analytiskt eller klokt tankesätt, men kul ändå. Inte alla kan vara experter.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag tror nästan att detta är ett marknadsrekord, har inte sett så många aktier falla 10% plus, men det visar ju bara hur våldsamt överväxlad AI-marknaden var, att när den faller så drar den med sig allt, och faller våldsamt. Nasdaq ner 4%, det har inte setts sedan hela marknaden fick panik när Trump införde extrem tull på allt och alla, som nästan skulle göra USA konkurs om allt infördes, så det säger verkligen något om hur sällan man ser sådana fall
    för 12 tim sedan
    ·
    för 12 tim sedan
    ·
    @RustyAce det @Gorillio1 skriver är baserat på statistik, han säger heller inte att det är normalt - något du påstår. För övrigt så kommer du med rena spekulationer, och hänvisar endast till en episod på marknaden i fjol. Efter att marknaden har gått upp så mycket på kort tid, så är det helt normalt med en "pust i backen". Att det gick 4% < ned är mycket, men absolut inte marknadsrekord som du påstår. Teknologiindexen har stigit väldigt mycket på kort tid, där marknaden väntar på en "möjlighet att korrigera/andas"- Mycket goda Non farm payrolls-siffror tyder på att räntorna förblir höga, vilket ger sämre ränta till tillväxtföretag som är en bra (dålig mix). Inte säkert du förstår detta, men detta anses som helt grundläggande kunskap på marknaden.
    för 10 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 10 tim sedan · Ändrad
    ·
    @Tobiasbf nej det är inte normalt att en marknad faller 5%, utan några betydande nyheter, det sker typiskt bara vid extremt marknadstryck och/eller mycket dåliga nyheter för marknaden, vilket inte kom igår. Att AI-marknaden var/är överhettad är ingen gissning, det är data man kan se, marknaden var/är extremt överhettad för tillfället, det kan man också se med den våldsamma C/P-kvoten, som kräver att MM gör långa positioner. Dessutom är det inte heller en gissning att påpeka att det inte har setts sedan marknaden fick panik över tarifferna, och de ursprungliga tarifferna var också ett jätteproblem om de hade införts, vilket var orsaken till marknadspaniken, och idag såg vi nära ett liknande fall utan några nyheter. Du har rätt, min formulering om marknadsrekord var dum, det borde ha stått "...nytt marknadsrekord utan några betydande nyheter", det är mitt fel. Jag förstår utmärkt jobbsiffrornas vikt, och vi såg dem också slå förväntningarna mycket i april månad och i mars månad, utan våldsamma reaktioner, vi såg dem ligga långt under förväntningarna i februari utan våldsamma marknadsförväntningar. Ja, vi såg yield stiga för både 10y och 30y, men de är inte ens på det högsta sett över de senaste 30 dagarna.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det måste ju ske efter en god stigning.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Fallet idag är inte alls tekniskt för RKLB, det beror på att ALLT säljs för att täcka den extrema marginalen som är på AI-marknaden, eftersom det dyker så mycket så drar det med sig allt annat.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm