Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Millennial Potash Corp

Millennial Potash Corp

Millennial Potash Corp

2026 Q2-rapport

Endast PDF

42 dagar sedan

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q3-rapport
27 juli
Tidigare händelser
2026 Q2-rapport
29 apr.
2026 Q1-rapport
28 jan.
2025 Q4-rapport
23 dec. 2025
2025 Q3-rapport
30 juli 2025
2025 Q2-rapport
29 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • 26 maj
    26 maj
    Jag undrar om vi kommer att få se någon djuphamn beslutas före DFS är klar?? Måste väl vara svårt för någon att investera jättemycket pengar utan att någorlunda vara säker på att projektet blir av?? De riskerar ju då att stå där med en jätte hamn men inga kunder, för det är väl bara Mlp som kommer att använda hamnen??
    2 juni
    ·
    2 juni
    ·
    Det är inte bara mlp som ska använda denna hamn, skogsbruk, olja/gas och järnmalmsföretag behöver också denna hamn. UAE har gjort en överenskommelse med Gabon om bland annat utbyggnad av infrastruktur. Detta stämmer med vad Ross antyder, att UAE kanske ska bygga, han är styrelseledamot och investerare i en ny investreingsbank i UAE och har nog insideinformation han inte vågar avslöja. Jag är övertygad om att detta kommer att byggas, men inte helt säkert att det blir avklarat före DFS https://www.bilaterals.org/?uae-and-gabon-sign-comprehensive
  • 13 maj
    ·
    13 maj
    ·
    Tyskland försöker pressa USA med sin beroende av pottaska, lite dumt för dem att ett nytt företag från Afrika kommer som kommer att konkurrera ut nästan alla på pris☺https://www.mining.com/web/germany-sees-us-as-vulnerable-to-squeeze-on-potash-supplies/
  • 13 maj
    ·
    13 maj
    ·
  • 11 maj
    ·
    11 maj
    ·
    Hoppas alla har sett denna, Ross Jennings, största insider och tidigare direktör på Cargill, världens största råvaruföretag. https://www.youtube.com/watch?v=GPbieoqdoCI&t=4761s
    12 maj
    12 maj
    Ja verkligen härligt, hoppas den har mer uppsida framöver 
  • 11 maj
    ·
    11 maj
    ·
    Farhad: Tillbaka till den första frågan. Så, exakt var vi står. För närvarande planerar vi att initialt producera cirka 800 000 ton pottaska. Det motsvarar lite över 1 % av den globala produktionen just nu. Men projektstorleken gör att vi kan producera mycket mer. Vi kan gå upp till 2, 3, 4 miljoner ton. Vi tittar mycket noga på det under den förstudie vi för närvarande genomför. Med andra ord, under de kommande åren kommer vi lätt att kunna bli en av de stora – om inte den största, en av de största pottaskeproducenterna i världen. Så det är mycket viktigt. För närvarande är den totala marknaden cirka 75 miljoner ton per år. Så även om vi börjar med 800 000 ton eller en miljon ton, som jag sa, kommer det att vara cirka 1 % av den globala produktionen. Lite över 1 %. Och vi tycker att det är en mycket bra start för att visa hur det fungerar. Det kommer att vara mycket lönsamt eftersom vår kostnadsbas är mycket låg. Men den avgörande punkten här är att visa att vi kan skala upp detta ganska snabbt, och för att göra det handlar det inte bara om själva projektet. Fyndigheten är mycket stor. Som jag sa kan vi också producera i mycket stor skala, men det handlar också om att ha denna hamnkapacitet precis intill så att vi faktiskt kan frakta så mycket vi vill. Som ni såg på kartan kan vi gå i vilken riktning som helst. Vart vi i slutändan kommer att gå – vi är naturligtvis i samtal med olika grupper i detta skede. Det kan vara en västorienterad handel, det kan vara Östern, specifikt Kina. Så vi utvecklar alla våra projekt på en så kallad dubbelspårsbasis. Först vill vi se till att vi kan finansiera och bygga det själva, och på ett parallellt spår vill vi också skapa intresse för potentiella fusioner och förvärv. Och som Björn vet har vi sålt de flesta av våra projekt innan de gick i produktion. Så här gör vi exakt samma sak. Vi driver båda strategierna och ser redan ett enormt intresse på den strategiska sidan, men vi får också enormt stöd med finansieringen. Vi är det enda gödselföretaget där ute som har stöd från den amerikanska regeringen. US Development Finance Corporation, en amerikansk federal myndighet, har investerat i Millennial Potash och det var bidragsmedel för vår förstudie. Men viktigast av allt är att de också är intresserade av att finansiera byggnationen. Så det är en mycket viktig sak som alla borde veta.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q2-rapport

Endast PDF

42 dagar sedan

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • 26 maj
    26 maj
    Jag undrar om vi kommer att få se någon djuphamn beslutas före DFS är klar?? Måste väl vara svårt för någon att investera jättemycket pengar utan att någorlunda vara säker på att projektet blir av?? De riskerar ju då att stå där med en jätte hamn men inga kunder, för det är väl bara Mlp som kommer att använda hamnen??
    2 juni
    ·
    2 juni
    ·
    Det är inte bara mlp som ska använda denna hamn, skogsbruk, olja/gas och järnmalmsföretag behöver också denna hamn. UAE har gjort en överenskommelse med Gabon om bland annat utbyggnad av infrastruktur. Detta stämmer med vad Ross antyder, att UAE kanske ska bygga, han är styrelseledamot och investerare i en ny investreingsbank i UAE och har nog insideinformation han inte vågar avslöja. Jag är övertygad om att detta kommer att byggas, men inte helt säkert att det blir avklarat före DFS https://www.bilaterals.org/?uae-and-gabon-sign-comprehensive
  • 13 maj
    ·
    13 maj
    ·
    Tyskland försöker pressa USA med sin beroende av pottaska, lite dumt för dem att ett nytt företag från Afrika kommer som kommer att konkurrera ut nästan alla på pris☺https://www.mining.com/web/germany-sees-us-as-vulnerable-to-squeeze-on-potash-supplies/
  • 13 maj
    ·
    13 maj
    ·
  • 11 maj
    ·
    11 maj
    ·
    Hoppas alla har sett denna, Ross Jennings, största insider och tidigare direktör på Cargill, världens största råvaruföretag. https://www.youtube.com/watch?v=GPbieoqdoCI&t=4761s
    12 maj
    12 maj
    Ja verkligen härligt, hoppas den har mer uppsida framöver 
  • 11 maj
    ·
    11 maj
    ·
    Farhad: Tillbaka till den första frågan. Så, exakt var vi står. För närvarande planerar vi att initialt producera cirka 800 000 ton pottaska. Det motsvarar lite över 1 % av den globala produktionen just nu. Men projektstorleken gör att vi kan producera mycket mer. Vi kan gå upp till 2, 3, 4 miljoner ton. Vi tittar mycket noga på det under den förstudie vi för närvarande genomför. Med andra ord, under de kommande åren kommer vi lätt att kunna bli en av de stora – om inte den största, en av de största pottaskeproducenterna i världen. Så det är mycket viktigt. För närvarande är den totala marknaden cirka 75 miljoner ton per år. Så även om vi börjar med 800 000 ton eller en miljon ton, som jag sa, kommer det att vara cirka 1 % av den globala produktionen. Lite över 1 %. Och vi tycker att det är en mycket bra start för att visa hur det fungerar. Det kommer att vara mycket lönsamt eftersom vår kostnadsbas är mycket låg. Men den avgörande punkten här är att visa att vi kan skala upp detta ganska snabbt, och för att göra det handlar det inte bara om själva projektet. Fyndigheten är mycket stor. Som jag sa kan vi också producera i mycket stor skala, men det handlar också om att ha denna hamnkapacitet precis intill så att vi faktiskt kan frakta så mycket vi vill. Som ni såg på kartan kan vi gå i vilken riktning som helst. Vart vi i slutändan kommer att gå – vi är naturligtvis i samtal med olika grupper i detta skede. Det kan vara en västorienterad handel, det kan vara Östern, specifikt Kina. Så vi utvecklar alla våra projekt på en så kallad dubbelspårsbasis. Först vill vi se till att vi kan finansiera och bygga det själva, och på ett parallellt spår vill vi också skapa intresse för potentiella fusioner och förvärv. Och som Björn vet har vi sålt de flesta av våra projekt innan de gick i produktion. Så här gör vi exakt samma sak. Vi driver båda strategierna och ser redan ett enormt intresse på den strategiska sidan, men vi får också enormt stöd med finansieringen. Vi är det enda gödselföretaget där ute som har stöd från den amerikanska regeringen. US Development Finance Corporation, en amerikansk federal myndighet, har investerat i Millennial Potash och det var bidragsmedel för vår förstudie. Men viktigast av allt är att de också är intresserade av att finansiera byggnationen. Så det är en mycket viktig sak som alla borde veta.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q3-rapport
27 juli
Tidigare händelser
2026 Q2-rapport
29 apr.
2026 Q1-rapport
28 jan.
2025 Q4-rapport
23 dec. 2025
2025 Q3-rapport
30 juli 2025
2025 Q2-rapport
29 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q2-rapport

Endast PDF

42 dagar sedan

Nyheter

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q3-rapport
27 juli
Tidigare händelser
2026 Q2-rapport
29 apr.
2026 Q1-rapport
28 jan.
2025 Q4-rapport
23 dec. 2025
2025 Q3-rapport
30 juli 2025
2025 Q2-rapport
29 apr. 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • 26 maj
    26 maj
    Jag undrar om vi kommer att få se någon djuphamn beslutas före DFS är klar?? Måste väl vara svårt för någon att investera jättemycket pengar utan att någorlunda vara säker på att projektet blir av?? De riskerar ju då att stå där med en jätte hamn men inga kunder, för det är väl bara Mlp som kommer att använda hamnen??
    2 juni
    ·
    2 juni
    ·
    Det är inte bara mlp som ska använda denna hamn, skogsbruk, olja/gas och järnmalmsföretag behöver också denna hamn. UAE har gjort en överenskommelse med Gabon om bland annat utbyggnad av infrastruktur. Detta stämmer med vad Ross antyder, att UAE kanske ska bygga, han är styrelseledamot och investerare i en ny investreingsbank i UAE och har nog insideinformation han inte vågar avslöja. Jag är övertygad om att detta kommer att byggas, men inte helt säkert att det blir avklarat före DFS https://www.bilaterals.org/?uae-and-gabon-sign-comprehensive
  • 13 maj
    ·
    13 maj
    ·
    Tyskland försöker pressa USA med sin beroende av pottaska, lite dumt för dem att ett nytt företag från Afrika kommer som kommer att konkurrera ut nästan alla på pris☺https://www.mining.com/web/germany-sees-us-as-vulnerable-to-squeeze-on-potash-supplies/
  • 13 maj
    ·
    13 maj
    ·
  • 11 maj
    ·
    11 maj
    ·
    Hoppas alla har sett denna, Ross Jennings, största insider och tidigare direktör på Cargill, världens största råvaruföretag. https://www.youtube.com/watch?v=GPbieoqdoCI&t=4761s
    12 maj
    12 maj
    Ja verkligen härligt, hoppas den har mer uppsida framöver 
  • 11 maj
    ·
    11 maj
    ·
    Farhad: Tillbaka till den första frågan. Så, exakt var vi står. För närvarande planerar vi att initialt producera cirka 800 000 ton pottaska. Det motsvarar lite över 1 % av den globala produktionen just nu. Men projektstorleken gör att vi kan producera mycket mer. Vi kan gå upp till 2, 3, 4 miljoner ton. Vi tittar mycket noga på det under den förstudie vi för närvarande genomför. Med andra ord, under de kommande åren kommer vi lätt att kunna bli en av de stora – om inte den största, en av de största pottaskeproducenterna i världen. Så det är mycket viktigt. För närvarande är den totala marknaden cirka 75 miljoner ton per år. Så även om vi börjar med 800 000 ton eller en miljon ton, som jag sa, kommer det att vara cirka 1 % av den globala produktionen. Lite över 1 %. Och vi tycker att det är en mycket bra start för att visa hur det fungerar. Det kommer att vara mycket lönsamt eftersom vår kostnadsbas är mycket låg. Men den avgörande punkten här är att visa att vi kan skala upp detta ganska snabbt, och för att göra det handlar det inte bara om själva projektet. Fyndigheten är mycket stor. Som jag sa kan vi också producera i mycket stor skala, men det handlar också om att ha denna hamnkapacitet precis intill så att vi faktiskt kan frakta så mycket vi vill. Som ni såg på kartan kan vi gå i vilken riktning som helst. Vart vi i slutändan kommer att gå – vi är naturligtvis i samtal med olika grupper i detta skede. Det kan vara en västorienterad handel, det kan vara Östern, specifikt Kina. Så vi utvecklar alla våra projekt på en så kallad dubbelspårsbasis. Först vill vi se till att vi kan finansiera och bygga det själva, och på ett parallellt spår vill vi också skapa intresse för potentiella fusioner och förvärv. Och som Björn vet har vi sålt de flesta av våra projekt innan de gick i produktion. Så här gör vi exakt samma sak. Vi driver båda strategierna och ser redan ett enormt intresse på den strategiska sidan, men vi får också enormt stöd med finansieringen. Vi är det enda gödselföretaget där ute som har stöd från den amerikanska regeringen. US Development Finance Corporation, en amerikansk federal myndighet, har investerat i Millennial Potash och det var bidragsmedel för vår förstudie. Men viktigast av allt är att de också är intresserade av att finansiera byggnationen. Så det är en mycket viktig sak som alla borde veta.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm