2026 Q1-rapport
41 dagar sedanOrderdjup
TSX Venture Exchange
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
0,235VWAP
Lägst
0,235OmsättningAntal
0 1 230
VWAP
Högst
0,235Lägst
0,235OmsättningAntal
0 1 230
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2026 Q2-rapport | 3 mars 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2026 Q1-rapport | 10 nov. | |
| 2025 Q4-rapport | 6 okt. | |
| 2025 Q3-rapport | 20 maj | |
| 2025 Q2-rapport | 27 feb. | |
| 2024 Q4-rapport | 8 okt. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·12 nov.Delivra Health Brands Inc. levererar ett positivt och stabilt räkenskapsår 2025, med 8 % tillväxt i nettoomsättningen och fortsatt positiv justerad EBITDA. Bolagets två huvudvarumärken, Dream Water® och LivRelief™, fortsätter att driva tillväxten – särskilt genom e-handel och detaljhandel i både USA och Kanada. Delivra Health Brands levererar ett stabilt tillväxtår med stigande omsättning och positiva rörelseresultat, men lägre vinst till följd av ökade marknadsförings- och utvecklingsinvesteringar. De starka resultaten från Dream Water och LivRelief (non-infused) visar att kärnan i verksamheten fungerar — men LivRelief Infused måste återetableras för att undvika förlust av momentum i Kanada. Ledningen framstår som offensiv och framåtblickande med fokus på innovation och global tillväxt, vilket pekar på en långsiktig potential snarare än kortsiktig vinst. Kort sagt: Delivra rör sig från stabilitet mot tillväxt — men måste bevisa att investeringarna i marknadsföring och nya kanaler omsätts till varaktig intjäningsförmåga under 2026.
- ·6 okt.Delivra Health Brands levererar ett solitt år med ökande intäkter och positiva rörelseresultat på EBITDA-nivå. Strategin att stärka varumärkesportföljen genom marknadsföring och innovation ger resultat, men påverkar resultatet på kort sikt. På längre sikt verkar företaget vara väl positionerat inom wellnesssektorn, där sömn och smärtlindring är tillväxtområden.
- ·2 marsDen senaste rapporten från Delivra Health Brands för andra kvartalet av räkenskapsåret 2025 (tre månader som slutar 31 december 2024) belyser flera nyckelpunkter: • Intäkter: Företaget redovisade en nettoomsättning på 2 754 miljoner CAD, en ökning med 34 % jämfört med samma period förra året. Tillväxten drevs främst av ökad försäljning av Dream Water® i USA och Kanada.  • Bruttovinst och marginal: Bruttovinsten ökade till 1 294 miljoner CAD från 1 104 miljoner CAD föregående år. Bruttovinstmarginalen minskade dock från 54 % till 47 %, främst på grund av en högre andel av produkter med lägre marginal i försäljningsmixen.  • Rörelsekostnader: Försäljnings-, allmänna och administrativa kostnader ökade med 22% till 1 544 miljoner CAD, främst på grund av ökade investeringar i marknadsföring och konsumentfrämjande program.  • Nettoresultat: Bolaget redovisade en nettoförlust på 0,812 miljoner CAD för kvartalet, jämfört med en förlust på 0,649 miljoner CAD under samma period föregående år.  Ledningen uttryckte tillfredsställelse med intäktsökningen och bekräftade att bolaget är på väg att uppnå sina kommersiella och finansiella mål för räkenskapsåret. 
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2026 Q1-rapport
41 dagar sedanNyheter
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·12 nov.Delivra Health Brands Inc. levererar ett positivt och stabilt räkenskapsår 2025, med 8 % tillväxt i nettoomsättningen och fortsatt positiv justerad EBITDA. Bolagets två huvudvarumärken, Dream Water® och LivRelief™, fortsätter att driva tillväxten – särskilt genom e-handel och detaljhandel i både USA och Kanada. Delivra Health Brands levererar ett stabilt tillväxtår med stigande omsättning och positiva rörelseresultat, men lägre vinst till följd av ökade marknadsförings- och utvecklingsinvesteringar. De starka resultaten från Dream Water och LivRelief (non-infused) visar att kärnan i verksamheten fungerar — men LivRelief Infused måste återetableras för att undvika förlust av momentum i Kanada. Ledningen framstår som offensiv och framåtblickande med fokus på innovation och global tillväxt, vilket pekar på en långsiktig potential snarare än kortsiktig vinst. Kort sagt: Delivra rör sig från stabilitet mot tillväxt — men måste bevisa att investeringarna i marknadsföring och nya kanaler omsätts till varaktig intjäningsförmåga under 2026.
- ·6 okt.Delivra Health Brands levererar ett solitt år med ökande intäkter och positiva rörelseresultat på EBITDA-nivå. Strategin att stärka varumärkesportföljen genom marknadsföring och innovation ger resultat, men påverkar resultatet på kort sikt. På längre sikt verkar företaget vara väl positionerat inom wellnesssektorn, där sömn och smärtlindring är tillväxtområden.
- ·2 marsDen senaste rapporten från Delivra Health Brands för andra kvartalet av räkenskapsåret 2025 (tre månader som slutar 31 december 2024) belyser flera nyckelpunkter: • Intäkter: Företaget redovisade en nettoomsättning på 2 754 miljoner CAD, en ökning med 34 % jämfört med samma period förra året. Tillväxten drevs främst av ökad försäljning av Dream Water® i USA och Kanada.  • Bruttovinst och marginal: Bruttovinsten ökade till 1 294 miljoner CAD från 1 104 miljoner CAD föregående år. Bruttovinstmarginalen minskade dock från 54 % till 47 %, främst på grund av en högre andel av produkter med lägre marginal i försäljningsmixen.  • Rörelsekostnader: Försäljnings-, allmänna och administrativa kostnader ökade med 22% till 1 544 miljoner CAD, främst på grund av ökade investeringar i marknadsföring och konsumentfrämjande program.  • Nettoresultat: Bolaget redovisade en nettoförlust på 0,812 miljoner CAD för kvartalet, jämfört med en förlust på 0,649 miljoner CAD under samma period föregående år.  Ledningen uttryckte tillfredsställelse med intäktsökningen och bekräftade att bolaget är på väg att uppnå sina kommersiella och finansiella mål för räkenskapsåret. 
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
0,235VWAP
Lägst
0,235OmsättningAntal
0 1 230
VWAP
Högst
0,235Lägst
0,235OmsättningAntal
0 1 230
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2026 Q2-rapport | 3 mars 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2026 Q1-rapport | 10 nov. | |
| 2025 Q4-rapport | 6 okt. | |
| 2025 Q3-rapport | 20 maj | |
| 2025 Q2-rapport | 27 feb. | |
| 2024 Q4-rapport | 8 okt. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
2026 Q1-rapport
41 dagar sedanNyheter
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2026 Q2-rapport | 3 mars 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2026 Q1-rapport | 10 nov. | |
| 2025 Q4-rapport | 6 okt. | |
| 2025 Q3-rapport | 20 maj | |
| 2025 Q2-rapport | 27 feb. | |
| 2024 Q4-rapport | 8 okt. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·12 nov.Delivra Health Brands Inc. levererar ett positivt och stabilt räkenskapsår 2025, med 8 % tillväxt i nettoomsättningen och fortsatt positiv justerad EBITDA. Bolagets två huvudvarumärken, Dream Water® och LivRelief™, fortsätter att driva tillväxten – särskilt genom e-handel och detaljhandel i både USA och Kanada. Delivra Health Brands levererar ett stabilt tillväxtår med stigande omsättning och positiva rörelseresultat, men lägre vinst till följd av ökade marknadsförings- och utvecklingsinvesteringar. De starka resultaten från Dream Water och LivRelief (non-infused) visar att kärnan i verksamheten fungerar — men LivRelief Infused måste återetableras för att undvika förlust av momentum i Kanada. Ledningen framstår som offensiv och framåtblickande med fokus på innovation och global tillväxt, vilket pekar på en långsiktig potential snarare än kortsiktig vinst. Kort sagt: Delivra rör sig från stabilitet mot tillväxt — men måste bevisa att investeringarna i marknadsföring och nya kanaler omsätts till varaktig intjäningsförmåga under 2026.
- ·6 okt.Delivra Health Brands levererar ett solitt år med ökande intäkter och positiva rörelseresultat på EBITDA-nivå. Strategin att stärka varumärkesportföljen genom marknadsföring och innovation ger resultat, men påverkar resultatet på kort sikt. På längre sikt verkar företaget vara väl positionerat inom wellnesssektorn, där sömn och smärtlindring är tillväxtområden.
- ·2 marsDen senaste rapporten från Delivra Health Brands för andra kvartalet av räkenskapsåret 2025 (tre månader som slutar 31 december 2024) belyser flera nyckelpunkter: • Intäkter: Företaget redovisade en nettoomsättning på 2 754 miljoner CAD, en ökning med 34 % jämfört med samma period förra året. Tillväxten drevs främst av ökad försäljning av Dream Water® i USA och Kanada.  • Bruttovinst och marginal: Bruttovinsten ökade till 1 294 miljoner CAD från 1 104 miljoner CAD föregående år. Bruttovinstmarginalen minskade dock från 54 % till 47 %, främst på grund av en högre andel av produkter med lägre marginal i försäljningsmixen.  • Rörelsekostnader: Försäljnings-, allmänna och administrativa kostnader ökade med 22% till 1 544 miljoner CAD, främst på grund av ökade investeringar i marknadsföring och konsumentfrämjande program.  • Nettoresultat: Bolaget redovisade en nettoförlust på 0,812 miljoner CAD för kvartalet, jämfört med en förlust på 0,649 miljoner CAD under samma period föregående år.  Ledningen uttryckte tillfredsställelse med intäktsökningen och bekräftade att bolaget är på väg att uppnå sina kommersiella och finansiella mål för räkenskapsåret. 
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
0,235VWAP
Lägst
0,235OmsättningAntal
0 1 230
VWAP
Högst
0,235Lägst
0,235OmsättningAntal
0 1 230
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






