Q2-rapport
53 dagar sedan‧54min
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
10,42VWAP
Lägst
9,82OmsättningAntal
348 54 433 942
VWAP
Högst
10,42Lägst
9,82OmsättningAntal
348 54 433 942
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 11 aug. | |
2025 Årsstämma | 27 juni | |
2025 Q1-rapport | 12 maj | |
2024 Årsrapport | 28 feb. | |
2024 Q4-rapport | 27 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 8 tim sedan·Varför är Archer bättre än Joby?för 5 tim sedan·Det är nog för tidigt att säga? Köpte båda för drygt ett år sedan, Joby är upp drygt 200%, Archer upp drygt 90%... Så, ja. Vad tror du, lutar du mer åt det ena än det andra? Jag köpte också lite i Lilium, och slutade med att sälja det med en förlust på 93%... Tror och hoppas fortfarande på Lilium, men de hade otur med ett lån de inte fick, men annars den enda som också ansökte om certifiering i EU vid den tidpunkten. Så ja, mycket kan fortfarande hända, kanske Archer har mest potential att stiga på kort sikt, men jag bryr mig inte så mycket om utvecklingen på kort sikt, om de inte misslyckas helt, så tror jag att de båda slutar med att ge multi-x höjningar. Det är bara en tidsfråga. En av de regulatoriska utmaningarna kommer att vara att få piloten utsparkad, man måste komma ihåg att det här är drönare, de behöver ingen pilot, piloten är en galjonsfigur, en illusion av säkerhet, för att tillfredsställa Luftfartsverkets krav och kanske också i liten utsträckning för att inte behöva utveckla och betala för certifiering av fjärrstyrningssystemet och länken etc., men hur som helst, min poäng är att först när vi blir av med piloten kommer detta att vara riktigt bra för intäkter och värde. Det kommer förmodligen också att finnas pengar i produktionsföretagen... Kanske kommer biltillverkarna att börja producera, de vet något om massproduktion, vilket behövs med dessa EVTOL:er.
- för 1 dag sedan·vacker dag
- för 1 dag sedanför 1 dag sedan…för 1 dag sedan·Brorsan, alla är inte Twitter-användare, men många vill ändå hålla sig uppdaterade. Det är därför jag skriver själv när jag undersöker nya aktier. Kommentarer är ofta gamla, så jag delar uppdateringar med tydliga källor som ger folk en överblick och förståelse för vad som händer och vad aktien innebär innan de handlar. På så sätt kan alla följa på ett effektivt och pålitligt sätt – utan att behöva navigera genom det kaotiska informationsflödet på sociala medier – brorsan.”för 12 tim sedan·Tack så mycket för att du är vår nyhetsguru för att kopiera och klistra in inlägg från Twitter. Och tack så mycket för att du är vår andliga och mänskliga utvecklare.
- för 1 dag sedan·Archer Aviation visar redan i Kalifornien att flygande taxibilar inte bara är science fiction. Deras Midnight-flygplan har genomfört testflygningar från Salinas, inklusive en bemannad flygning på cirka 88 km på bara 31 minuter, med hastigheter på över 190 km/h. Senare i år kommer de också att göra offentliga demonstrationsflygningar på California International Air Show. Archer planerar också ett nätverk av "flygtaxibilar" i Los Angeles med vertikala landningsplatser på LAX, Santa Monica och Burbank, med start omkring 2026. De har faktiskt också utsetts till officiell leverantör av flygtaxibilar för OS i Los Angeles 2028. Detta visar att Kalifornien inte bara pratar om framtiden för flygmobilitet – de bygger den redan.
- för 1 dag sedan·Archer har uppnått flera milstolpar med Midnight N703AX under 2025, inklusive piloterade CTOL-flygningar, rekordflygningar på 58 kilometer och tester på 2 160 meters höjd. VTOL-flygningar kommer endast att ske efter uppgradering till fyrbladiga propellrar. Archer har också stärkt sin finansiella ställning med en kapitalinjektion på 301,75 miljoner USD, inklusive från BlackRock-fonder, vilket ökar likviditeten till cirka 1 miljard dollar. VD Adam Goldstein betonar att medlen kommer att användas för kritiska områden som kompositmaterial, batteriteknik och hybrid-/eVTOL-utveckling. Som tidigare rapporterats deltar Archer i det amerikanska eVTOL Integration Pilot Program och planerar tillsammans med United Airlines ett flygtaxinätverk i New York. I Japan har joint venture-bolaget Soracle (Japan Airlines + Sumitomo) åtagit sig att genomföra upp till 100 Midnight-flygplan och eVTOL-operationer i Osaka, Tokyo och Okinawa. Goldstein har träffat japanska ministrar för att diskutera framtida partnerskap, och Soracle kommer att vara central för lanseringen av flygtaxitjänster i Osaka prefektur och Osaka City. På teknikfronten arbetar Archer med att integrera AI/stora språkmodeller som verktyg för piloter i nödsituationer, såsom en AI-driven "flygmanual". De samarbetar också med Palantir kring programvara för ruttplanering och trafikhantering. Källor: Rotorhub – Första piloterade testflygning vid midnatt Archer Investors – 88 kilometer lång flygning Reuters – BlackRock-finansiering Marketscreener – Partnerskap mellan Japan och Osaka Business Insider – AI-planer
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
53 dagar sedan‧54min
Nyheter & Analyser
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 8 tim sedan·Varför är Archer bättre än Joby?för 5 tim sedan·Det är nog för tidigt att säga? Köpte båda för drygt ett år sedan, Joby är upp drygt 200%, Archer upp drygt 90%... Så, ja. Vad tror du, lutar du mer åt det ena än det andra? Jag köpte också lite i Lilium, och slutade med att sälja det med en förlust på 93%... Tror och hoppas fortfarande på Lilium, men de hade otur med ett lån de inte fick, men annars den enda som också ansökte om certifiering i EU vid den tidpunkten. Så ja, mycket kan fortfarande hända, kanske Archer har mest potential att stiga på kort sikt, men jag bryr mig inte så mycket om utvecklingen på kort sikt, om de inte misslyckas helt, så tror jag att de båda slutar med att ge multi-x höjningar. Det är bara en tidsfråga. En av de regulatoriska utmaningarna kommer att vara att få piloten utsparkad, man måste komma ihåg att det här är drönare, de behöver ingen pilot, piloten är en galjonsfigur, en illusion av säkerhet, för att tillfredsställa Luftfartsverkets krav och kanske också i liten utsträckning för att inte behöva utveckla och betala för certifiering av fjärrstyrningssystemet och länken etc., men hur som helst, min poäng är att först när vi blir av med piloten kommer detta att vara riktigt bra för intäkter och värde. Det kommer förmodligen också att finnas pengar i produktionsföretagen... Kanske kommer biltillverkarna att börja producera, de vet något om massproduktion, vilket behövs med dessa EVTOL:er.
- för 1 dag sedan·vacker dag
- för 1 dag sedanför 1 dag sedan…för 1 dag sedan·Brorsan, alla är inte Twitter-användare, men många vill ändå hålla sig uppdaterade. Det är därför jag skriver själv när jag undersöker nya aktier. Kommentarer är ofta gamla, så jag delar uppdateringar med tydliga källor som ger folk en överblick och förståelse för vad som händer och vad aktien innebär innan de handlar. På så sätt kan alla följa på ett effektivt och pålitligt sätt – utan att behöva navigera genom det kaotiska informationsflödet på sociala medier – brorsan.”för 12 tim sedan·Tack så mycket för att du är vår nyhetsguru för att kopiera och klistra in inlägg från Twitter. Och tack så mycket för att du är vår andliga och mänskliga utvecklare.
- för 1 dag sedan·Archer Aviation visar redan i Kalifornien att flygande taxibilar inte bara är science fiction. Deras Midnight-flygplan har genomfört testflygningar från Salinas, inklusive en bemannad flygning på cirka 88 km på bara 31 minuter, med hastigheter på över 190 km/h. Senare i år kommer de också att göra offentliga demonstrationsflygningar på California International Air Show. Archer planerar också ett nätverk av "flygtaxibilar" i Los Angeles med vertikala landningsplatser på LAX, Santa Monica och Burbank, med start omkring 2026. De har faktiskt också utsetts till officiell leverantör av flygtaxibilar för OS i Los Angeles 2028. Detta visar att Kalifornien inte bara pratar om framtiden för flygmobilitet – de bygger den redan.
- för 1 dag sedan·Archer har uppnått flera milstolpar med Midnight N703AX under 2025, inklusive piloterade CTOL-flygningar, rekordflygningar på 58 kilometer och tester på 2 160 meters höjd. VTOL-flygningar kommer endast att ske efter uppgradering till fyrbladiga propellrar. Archer har också stärkt sin finansiella ställning med en kapitalinjektion på 301,75 miljoner USD, inklusive från BlackRock-fonder, vilket ökar likviditeten till cirka 1 miljard dollar. VD Adam Goldstein betonar att medlen kommer att användas för kritiska områden som kompositmaterial, batteriteknik och hybrid-/eVTOL-utveckling. Som tidigare rapporterats deltar Archer i det amerikanska eVTOL Integration Pilot Program och planerar tillsammans med United Airlines ett flygtaxinätverk i New York. I Japan har joint venture-bolaget Soracle (Japan Airlines + Sumitomo) åtagit sig att genomföra upp till 100 Midnight-flygplan och eVTOL-operationer i Osaka, Tokyo och Okinawa. Goldstein har träffat japanska ministrar för att diskutera framtida partnerskap, och Soracle kommer att vara central för lanseringen av flygtaxitjänster i Osaka prefektur och Osaka City. På teknikfronten arbetar Archer med att integrera AI/stora språkmodeller som verktyg för piloter i nödsituationer, såsom en AI-driven "flygmanual". De samarbetar också med Palantir kring programvara för ruttplanering och trafikhantering. Källor: Rotorhub – Första piloterade testflygning vid midnatt Archer Investors – 88 kilometer lång flygning Reuters – BlackRock-finansiering Marketscreener – Partnerskap mellan Japan och Osaka Business Insider – AI-planer
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
10,42VWAP
Lägst
9,82OmsättningAntal
348 54 433 942
VWAP
Högst
10,42Lägst
9,82OmsättningAntal
348 54 433 942
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 11 aug. | |
2025 Årsstämma | 27 juni | |
2025 Q1-rapport | 12 maj | |
2024 Årsrapport | 28 feb. | |
2024 Q4-rapport | 27 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Q2-rapport
53 dagar sedan‧54min
Nyheter & Analyser
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 11 aug. | |
2025 Årsstämma | 27 juni | |
2025 Q1-rapport | 12 maj | |
2024 Årsrapport | 28 feb. | |
2024 Q4-rapport | 27 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 8 tim sedan·Varför är Archer bättre än Joby?för 5 tim sedan·Det är nog för tidigt att säga? Köpte båda för drygt ett år sedan, Joby är upp drygt 200%, Archer upp drygt 90%... Så, ja. Vad tror du, lutar du mer åt det ena än det andra? Jag köpte också lite i Lilium, och slutade med att sälja det med en förlust på 93%... Tror och hoppas fortfarande på Lilium, men de hade otur med ett lån de inte fick, men annars den enda som också ansökte om certifiering i EU vid den tidpunkten. Så ja, mycket kan fortfarande hända, kanske Archer har mest potential att stiga på kort sikt, men jag bryr mig inte så mycket om utvecklingen på kort sikt, om de inte misslyckas helt, så tror jag att de båda slutar med att ge multi-x höjningar. Det är bara en tidsfråga. En av de regulatoriska utmaningarna kommer att vara att få piloten utsparkad, man måste komma ihåg att det här är drönare, de behöver ingen pilot, piloten är en galjonsfigur, en illusion av säkerhet, för att tillfredsställa Luftfartsverkets krav och kanske också i liten utsträckning för att inte behöva utveckla och betala för certifiering av fjärrstyrningssystemet och länken etc., men hur som helst, min poäng är att först när vi blir av med piloten kommer detta att vara riktigt bra för intäkter och värde. Det kommer förmodligen också att finnas pengar i produktionsföretagen... Kanske kommer biltillverkarna att börja producera, de vet något om massproduktion, vilket behövs med dessa EVTOL:er.
- för 1 dag sedan·vacker dag
- för 1 dag sedanför 1 dag sedan…för 1 dag sedan·Brorsan, alla är inte Twitter-användare, men många vill ändå hålla sig uppdaterade. Det är därför jag skriver själv när jag undersöker nya aktier. Kommentarer är ofta gamla, så jag delar uppdateringar med tydliga källor som ger folk en överblick och förståelse för vad som händer och vad aktien innebär innan de handlar. På så sätt kan alla följa på ett effektivt och pålitligt sätt – utan att behöva navigera genom det kaotiska informationsflödet på sociala medier – brorsan.”för 12 tim sedan·Tack så mycket för att du är vår nyhetsguru för att kopiera och klistra in inlägg från Twitter. Och tack så mycket för att du är vår andliga och mänskliga utvecklare.
- för 1 dag sedan·Archer Aviation visar redan i Kalifornien att flygande taxibilar inte bara är science fiction. Deras Midnight-flygplan har genomfört testflygningar från Salinas, inklusive en bemannad flygning på cirka 88 km på bara 31 minuter, med hastigheter på över 190 km/h. Senare i år kommer de också att göra offentliga demonstrationsflygningar på California International Air Show. Archer planerar också ett nätverk av "flygtaxibilar" i Los Angeles med vertikala landningsplatser på LAX, Santa Monica och Burbank, med start omkring 2026. De har faktiskt också utsetts till officiell leverantör av flygtaxibilar för OS i Los Angeles 2028. Detta visar att Kalifornien inte bara pratar om framtiden för flygmobilitet – de bygger den redan.
- för 1 dag sedan·Archer har uppnått flera milstolpar med Midnight N703AX under 2025, inklusive piloterade CTOL-flygningar, rekordflygningar på 58 kilometer och tester på 2 160 meters höjd. VTOL-flygningar kommer endast att ske efter uppgradering till fyrbladiga propellrar. Archer har också stärkt sin finansiella ställning med en kapitalinjektion på 301,75 miljoner USD, inklusive från BlackRock-fonder, vilket ökar likviditeten till cirka 1 miljard dollar. VD Adam Goldstein betonar att medlen kommer att användas för kritiska områden som kompositmaterial, batteriteknik och hybrid-/eVTOL-utveckling. Som tidigare rapporterats deltar Archer i det amerikanska eVTOL Integration Pilot Program och planerar tillsammans med United Airlines ett flygtaxinätverk i New York. I Japan har joint venture-bolaget Soracle (Japan Airlines + Sumitomo) åtagit sig att genomföra upp till 100 Midnight-flygplan och eVTOL-operationer i Osaka, Tokyo och Okinawa. Goldstein har träffat japanska ministrar för att diskutera framtida partnerskap, och Soracle kommer att vara central för lanseringen av flygtaxitjänster i Osaka prefektur och Osaka City. På teknikfronten arbetar Archer med att integrera AI/stora språkmodeller som verktyg för piloter i nödsituationer, såsom en AI-driven "flygmanual". De samarbetar också med Palantir kring programvara för ruttplanering och trafikhantering. Källor: Rotorhub – Första piloterade testflygning vid midnatt Archer Investors – 88 kilometer lång flygning Reuters – BlackRock-finansiering Marketscreener – Partnerskap mellan Japan och Osaka Business Insider – AI-planer
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
10,42VWAP
Lägst
9,82OmsättningAntal
348 54 433 942
VWAP
Högst
10,42Lägst
9,82OmsättningAntal
348 54 433 942
Mäklarstatistik
Ingen data hittades