Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

A

Ambiq Micro

A

Ambiq Micro

Högst-
Lägst-
Omsättning-
Högst-
Lägst-
Omsättning-
2026 Q1-rapport
42 dagar sedan

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
3 sep.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
5 mars
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
4 sep. 2025

Kunder har även besökt

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Verkar som Ambiq MCU finns i den nya Oura gen 5-ringen samt många andra bärbara enheter, så det borde bli så pass bra volymer för deras delar !
  • 20 maj
    ·
    Någon som vill dela sina tankar kring denna aktie? Jag har självklart gjort mitt eget arbete men vill gärna höra vad andra har för tankar om denna…
  • 12 maj
    ·
    Verkligen bra Q1-rapport rakt igenom! Exceptionell start på 2026 med accelererande efterfrågemomentum. Nettoförsäljningen utanför personliga enheter förväntas fördubblas under 2026. De fick erkännande med sitt heliaAOT-verktyg för att ha vunnit 2026 Embedded World Award i kategorin Best Tools. Ny ultra-lågeffekts halvledarplattform då de avslöjade sin 12nm SPOT-plattform som kommer att driva den kommande Atomiq SoC med den lägsta spänningen i företagets historia. Expansion av global FoU för att accelerera edge AI-innovation då de tillkännagav ett flerårigt Singapore-baserat FoU-program. Allt som allt ser det verkligen lovande ut samtidigt som företaget har höga förväntningar inför kvartalet som slutar den 30 juni 2026.
    12 maj
    ·
    Så har den ju också stigit mycket nu så frågan är om den kommer att fortsätta uppåt eller stanna här?
  • 12 maj
    ·
    12 maj
    ·
    Japp, Q1-rapporten var definitivt lovande. "ultra-low-power semiconductor solutions for edge AI." som de beskriver sig själva. Det kommer att vara ett avgörande affärsområde att bygga ultra-low-power halvledare eftersom utmaningen med edge AI kommer att vara och redan är energieffektivitet.
  • 12 maj
    ·
    Vi är sannerligen inte många ägare härinne - nog därför att det överhuvudtaget inte finns någon chatt om aktien. Det finns inte heller många kommentarer på Yahoos sida. Och ändå har aktien stigit. Jag är spänd på vad rapporten säger - om det blir en pojke eller en flicka. Och vad som händer med intresset - oavsett.
    12 maj
    ·
    Jag är också väldigt nyfiken på varför den har stigit. Jag ser detta som något som har orealiserad potential fram till de närmaste åren, men för tillfället finns det inte mycket logik bakom det. Jag tillskriver det den allmänna hypen bakom halvledar- / allmänna, även avlägset AI-relaterade aktier.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
42 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Verkar som Ambiq MCU finns i den nya Oura gen 5-ringen samt många andra bärbara enheter, så det borde bli så pass bra volymer för deras delar !
  • 20 maj
    ·
    Någon som vill dela sina tankar kring denna aktie? Jag har självklart gjort mitt eget arbete men vill gärna höra vad andra har för tankar om denna…
  • 12 maj
    ·
    Verkligen bra Q1-rapport rakt igenom! Exceptionell start på 2026 med accelererande efterfrågemomentum. Nettoförsäljningen utanför personliga enheter förväntas fördubblas under 2026. De fick erkännande med sitt heliaAOT-verktyg för att ha vunnit 2026 Embedded World Award i kategorin Best Tools. Ny ultra-lågeffekts halvledarplattform då de avslöjade sin 12nm SPOT-plattform som kommer att driva den kommande Atomiq SoC med den lägsta spänningen i företagets historia. Expansion av global FoU för att accelerera edge AI-innovation då de tillkännagav ett flerårigt Singapore-baserat FoU-program. Allt som allt ser det verkligen lovande ut samtidigt som företaget har höga förväntningar inför kvartalet som slutar den 30 juni 2026.
    12 maj
    ·
    Så har den ju också stigit mycket nu så frågan är om den kommer att fortsätta uppåt eller stanna här?
  • 12 maj
    ·
    12 maj
    ·
    Japp, Q1-rapporten var definitivt lovande. "ultra-low-power semiconductor solutions for edge AI." som de beskriver sig själva. Det kommer att vara ett avgörande affärsområde att bygga ultra-low-power halvledare eftersom utmaningen med edge AI kommer att vara och redan är energieffektivitet.
  • 12 maj
    ·
    Vi är sannerligen inte många ägare härinne - nog därför att det överhuvudtaget inte finns någon chatt om aktien. Det finns inte heller många kommentarer på Yahoos sida. Och ändå har aktien stigit. Jag är spänd på vad rapporten säger - om det blir en pojke eller en flicka. Och vad som händer med intresset - oavsett.
    12 maj
    ·
    Jag är också väldigt nyfiken på varför den har stigit. Jag ser detta som något som har orealiserad potential fram till de närmaste åren, men för tillfället finns det inte mycket logik bakom det. Jag tillskriver det den allmänna hypen bakom halvledar- / allmänna, även avlägset AI-relaterade aktier.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Kunder har även besökt

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
3 sep.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
5 mars
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
4 sep. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
42 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
3 sep.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
5 mars
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
4 sep. 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Verkar som Ambiq MCU finns i den nya Oura gen 5-ringen samt många andra bärbara enheter, så det borde bli så pass bra volymer för deras delar !
  • 20 maj
    ·
    Någon som vill dela sina tankar kring denna aktie? Jag har självklart gjort mitt eget arbete men vill gärna höra vad andra har för tankar om denna…
  • 12 maj
    ·
    Verkligen bra Q1-rapport rakt igenom! Exceptionell start på 2026 med accelererande efterfrågemomentum. Nettoförsäljningen utanför personliga enheter förväntas fördubblas under 2026. De fick erkännande med sitt heliaAOT-verktyg för att ha vunnit 2026 Embedded World Award i kategorin Best Tools. Ny ultra-lågeffekts halvledarplattform då de avslöjade sin 12nm SPOT-plattform som kommer att driva den kommande Atomiq SoC med den lägsta spänningen i företagets historia. Expansion av global FoU för att accelerera edge AI-innovation då de tillkännagav ett flerårigt Singapore-baserat FoU-program. Allt som allt ser det verkligen lovande ut samtidigt som företaget har höga förväntningar inför kvartalet som slutar den 30 juni 2026.
    12 maj
    ·
    Så har den ju också stigit mycket nu så frågan är om den kommer att fortsätta uppåt eller stanna här?
  • 12 maj
    ·
    12 maj
    ·
    Japp, Q1-rapporten var definitivt lovande. "ultra-low-power semiconductor solutions for edge AI." som de beskriver sig själva. Det kommer att vara ett avgörande affärsområde att bygga ultra-low-power halvledare eftersom utmaningen med edge AI kommer att vara och redan är energieffektivitet.
  • 12 maj
    ·
    Vi är sannerligen inte många ägare härinne - nog därför att det överhuvudtaget inte finns någon chatt om aktien. Det finns inte heller många kommentarer på Yahoos sida. Och ändå har aktien stigit. Jag är spänd på vad rapporten säger - om det blir en pojke eller en flicka. Och vad som händer med intresset - oavsett.
    12 maj
    ·
    Jag är också väldigt nyfiken på varför den har stigit. Jag ser detta som något som har orealiserad potential fram till de närmaste åren, men för tillfället finns det inte mycket logik bakom det. Jag tillskriver det den allmänna hypen bakom halvledar- / allmänna, även avlägset AI-relaterade aktier.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Kunder har även besökt

© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm