2026 Q1-rapport
48 dagar sedan
‧40min
Orderdjup
Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 548 | AVA | SWB | ||
| 386 | AVA | AVA | ||
| 54 | AVA | AVA | ||
| 500 | SWB | AVA | ||
| 60 | DDB | AVA |
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Data hämtas från FactSet, Quartr| Nästa händelse | |
|---|---|
2026 Q2-rapport 19 aug. |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
2026 Q1-rapport 7 maj | ||
2025 Q4-rapport 18 feb. | ||
2025 Q3-rapport 12 nov. 2025 | ||
2025 Q2-rapport 26 aug. 2025 | ||
2025 Q1-rapport 19 maj 2025 |
Kunder har även besökt
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
- ·för 11 tim sedanMan börjar ju tappa tålamodet med Astor så småningom, men 17-nivån och nedåt är för fruktansvärt billigt. Är det någon som har något klokt att säga om framtiden här?för 4 tim sedanAstor har mycket bra förutsättningar till en rejäl kursökning framöver och då framför allt från nästa rapport och framåt så hur frustrerad och less man än är så tänk efter lite till före om ni tänkt sälja i stor förlust i nuläget. Oavsett kursen som kanske går ner ännu mer i sommar ser det bättre ut än någonsin för företaget nu. Segt som f-n och tålamodet prövas hårt men nu törs iaf jag inte sälja utan sänker mitt gav då o då istället. Nu det börjar hända saker liksom!
- 18 junikommer att sluta kring 17kr om 3-4 veckor för att sedan rusa 5 kr och sedan ytterliggare minst fem i augusti. Innan året är slut så kostar den 35 kr. dom som köpt 200000 aktier till en gavkurs på18 skrattar hela vägen till banken.18 juniGår ner ännu mer , möjligen 5-10 kr , inget tyder på vändning möjligen avnotering så de själva vet att NgM är fel marknad , men de kommer skapa rädsla och ras i kursen
- 18 juniden slutar sjunka när de stora drakarna har skrämt skiten ur småspararna o köpt deras aktier billigt. troligtvis samma stora söljorder som ligger som ett lock o den som köper allt
- ·18 juni · ÄndradMånga tittar bara på att aktien har fallit den senaste tiden, men det finns fortfarande mycket positivt att lyfta fram i Astor. Företaget verkar inom försvarssektorn, som är en av de starkaste tillväxtsektorerna i Europa just nu på grund av ökade försvarsbudgetar och större fokus på säkerhet. Astor har byggt upp en koncern med flera dotterbolag och har som mål att nå en omsättning på 2,5 miljarder SEK till 2028. Förvärvet av Nordic Shield är ett viktigt steg på vägen. Företaget har också säkrat finansiering för att slutföra köpet, vilket tar bort mycket av osäkerheten kring transaktionen. Nordic Shield kommer in med en stark orderbok och lönsam drift, vilket kan bidra positivt till koncernen framöver. Det är också värt att notera att flera i ledningen och styrelsen har köpt aktier själva. Det ses ofta som ett tecken på att de tror på företagets fortsatta utveckling. Enligt min mening verkar kursfallet den senaste tiden mer kopplat till osäkerhet kring finansiering, utspädning och vinsthemtagning än till dåliga nyheter från företaget. Tvärtom fortsätter Astor att bygga verksamheten och stärka sin position på en marknad med goda tillväxtmöjligheter. Här tror jag helt enkelt att man måste ha lite tålamod. Det tar tid att bygga en större koncern och få effekt av förvärven. Om företaget fortsätter att leverera och når sina mål, kommer aktiepriset att återhämta sig och dagens pris kommer snart att vara historia.
- 17 juniVad kan få denna att sluta sjunka?18 juniVarför skulle de vara på latsidan? Det är seriösa människor som driver företaget framåt. Kan lite hålla med om att Astor kan blinkade bättre på att promota och visa vad de gör för att skapa mer transparens kring affärer mm. Där de kan och får dela information. Försvarsbranschen är ofta locket på även i långt gångna affärsuppgörelser. Glad midsommar
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2026 Q1-rapport
48 dagar sedan
‧40min
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
- ·för 11 tim sedanMan börjar ju tappa tålamodet med Astor så småningom, men 17-nivån och nedåt är för fruktansvärt billigt. Är det någon som har något klokt att säga om framtiden här?för 4 tim sedanAstor har mycket bra förutsättningar till en rejäl kursökning framöver och då framför allt från nästa rapport och framåt så hur frustrerad och less man än är så tänk efter lite till före om ni tänkt sälja i stor förlust i nuläget. Oavsett kursen som kanske går ner ännu mer i sommar ser det bättre ut än någonsin för företaget nu. Segt som f-n och tålamodet prövas hårt men nu törs iaf jag inte sälja utan sänker mitt gav då o då istället. Nu det börjar hända saker liksom!
- 18 junikommer att sluta kring 17kr om 3-4 veckor för att sedan rusa 5 kr och sedan ytterliggare minst fem i augusti. Innan året är slut så kostar den 35 kr. dom som köpt 200000 aktier till en gavkurs på18 skrattar hela vägen till banken.18 juniGår ner ännu mer , möjligen 5-10 kr , inget tyder på vändning möjligen avnotering så de själva vet att NgM är fel marknad , men de kommer skapa rädsla och ras i kursen
- 18 juniden slutar sjunka när de stora drakarna har skrämt skiten ur småspararna o köpt deras aktier billigt. troligtvis samma stora söljorder som ligger som ett lock o den som köper allt
- ·18 juni · ÄndradMånga tittar bara på att aktien har fallit den senaste tiden, men det finns fortfarande mycket positivt att lyfta fram i Astor. Företaget verkar inom försvarssektorn, som är en av de starkaste tillväxtsektorerna i Europa just nu på grund av ökade försvarsbudgetar och större fokus på säkerhet. Astor har byggt upp en koncern med flera dotterbolag och har som mål att nå en omsättning på 2,5 miljarder SEK till 2028. Förvärvet av Nordic Shield är ett viktigt steg på vägen. Företaget har också säkrat finansiering för att slutföra köpet, vilket tar bort mycket av osäkerheten kring transaktionen. Nordic Shield kommer in med en stark orderbok och lönsam drift, vilket kan bidra positivt till koncernen framöver. Det är också värt att notera att flera i ledningen och styrelsen har köpt aktier själva. Det ses ofta som ett tecken på att de tror på företagets fortsatta utveckling. Enligt min mening verkar kursfallet den senaste tiden mer kopplat till osäkerhet kring finansiering, utspädning och vinsthemtagning än till dåliga nyheter från företaget. Tvärtom fortsätter Astor att bygga verksamheten och stärka sin position på en marknad med goda tillväxtmöjligheter. Här tror jag helt enkelt att man måste ha lite tålamod. Det tar tid att bygga en större koncern och få effekt av förvärven. Om företaget fortsätter att leverera och når sina mål, kommer aktiepriset att återhämta sig och dagens pris kommer snart att vara historia.
- 17 juniVad kan få denna att sluta sjunka?18 juniVarför skulle de vara på latsidan? Det är seriösa människor som driver företaget framåt. Kan lite hålla med om att Astor kan blinkade bättre på att promota och visa vad de gör för att skapa mer transparens kring affärer mm. Där de kan och får dela information. Försvarsbranschen är ofta locket på även i långt gångna affärsuppgörelser. Glad midsommar
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 548 | AVA | SWB | ||
| 386 | AVA | AVA | ||
| 54 | AVA | AVA | ||
| 500 | SWB | AVA | ||
| 60 | DDB | AVA |
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Data hämtas från FactSet, Quartr| Nästa händelse | |
|---|---|
2026 Q2-rapport 19 aug. |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
2026 Q1-rapport 7 maj | ||
2025 Q4-rapport 18 feb. | ||
2025 Q3-rapport 12 nov. 2025 | ||
2025 Q2-rapport 26 aug. 2025 | ||
2025 Q1-rapport 19 maj 2025 |
2026 Q1-rapport
48 dagar sedan
‧40min
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Data hämtas från FactSet, Quartr| Nästa händelse | |
|---|---|
2026 Q2-rapport 19 aug. |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
2026 Q1-rapport 7 maj | ||
2025 Q4-rapport 18 feb. | ||
2025 Q3-rapport 12 nov. 2025 | ||
2025 Q2-rapport 26 aug. 2025 | ||
2025 Q1-rapport 19 maj 2025 |
Forum
Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
- ·för 11 tim sedanMan börjar ju tappa tålamodet med Astor så småningom, men 17-nivån och nedåt är för fruktansvärt billigt. Är det någon som har något klokt att säga om framtiden här?för 4 tim sedanAstor har mycket bra förutsättningar till en rejäl kursökning framöver och då framför allt från nästa rapport och framåt så hur frustrerad och less man än är så tänk efter lite till före om ni tänkt sälja i stor förlust i nuläget. Oavsett kursen som kanske går ner ännu mer i sommar ser det bättre ut än någonsin för företaget nu. Segt som f-n och tålamodet prövas hårt men nu törs iaf jag inte sälja utan sänker mitt gav då o då istället. Nu det börjar hända saker liksom!
- 18 junikommer att sluta kring 17kr om 3-4 veckor för att sedan rusa 5 kr och sedan ytterliggare minst fem i augusti. Innan året är slut så kostar den 35 kr. dom som köpt 200000 aktier till en gavkurs på18 skrattar hela vägen till banken.18 juniGår ner ännu mer , möjligen 5-10 kr , inget tyder på vändning möjligen avnotering så de själva vet att NgM är fel marknad , men de kommer skapa rädsla och ras i kursen
- 18 juniden slutar sjunka när de stora drakarna har skrämt skiten ur småspararna o köpt deras aktier billigt. troligtvis samma stora söljorder som ligger som ett lock o den som köper allt
- ·18 juni · ÄndradMånga tittar bara på att aktien har fallit den senaste tiden, men det finns fortfarande mycket positivt att lyfta fram i Astor. Företaget verkar inom försvarssektorn, som är en av de starkaste tillväxtsektorerna i Europa just nu på grund av ökade försvarsbudgetar och större fokus på säkerhet. Astor har byggt upp en koncern med flera dotterbolag och har som mål att nå en omsättning på 2,5 miljarder SEK till 2028. Förvärvet av Nordic Shield är ett viktigt steg på vägen. Företaget har också säkrat finansiering för att slutföra köpet, vilket tar bort mycket av osäkerheten kring transaktionen. Nordic Shield kommer in med en stark orderbok och lönsam drift, vilket kan bidra positivt till koncernen framöver. Det är också värt att notera att flera i ledningen och styrelsen har köpt aktier själva. Det ses ofta som ett tecken på att de tror på företagets fortsatta utveckling. Enligt min mening verkar kursfallet den senaste tiden mer kopplat till osäkerhet kring finansiering, utspädning och vinsthemtagning än till dåliga nyheter från företaget. Tvärtom fortsätter Astor att bygga verksamheten och stärka sin position på en marknad med goda tillväxtmöjligheter. Här tror jag helt enkelt att man måste ha lite tålamod. Det tar tid att bygga en större koncern och få effekt av förvärven. Om företaget fortsätter att leverera och når sina mål, kommer aktiepriset att återhämta sig och dagens pris kommer snart att vara historia.
- 17 juniVad kan få denna att sluta sjunka?18 juniVarför skulle de vara på latsidan? Det är seriösa människor som driver företaget framåt. Kan lite hålla med om att Astor kan blinkade bättre på att promota och visa vad de gör för att skapa mer transparens kring affärer mm. Där de kan och får dela information. Försvarsbranschen är ofta locket på även i långt gångna affärsuppgörelser. Glad midsommar
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 548 | AVA | SWB | ||
| 386 | AVA | AVA | ||
| 54 | AVA | AVA | ||
| 500 | SWB | AVA | ||
| 60 | DDB | AVA |
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






