Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

poLight

Ingen data hittades.
2026 Q1-rapport
57 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
6 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
29 apr.
2025 Q4-rapport
24 feb.
2025 Q3-rapport
30 okt. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025
2025 Q1-rapport
30 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 4 tim sedan · Ändrad
    ·
    Kolla in dessa! Det är ett utdrag frade globala exportlistorna, och här ser man tydligt att poLight ökar på med försändelser av polymer till assembley partner i Theil. Nu går det 2 försändelser på 1,5 kg och 1,25 kg inom 6 veckor. Det går mängder med utrustning till själva assembley processen, (miksing tip, sprutor och sprutstämplar, behållare, +++). Det är några dagars förseningar på publiceringen av listorna, detta kom upp idag. 1 liter polymer kan man tillverka 1 miljon linser av. Jag vet inte inte vad allt detta ska användas till, vilka projekt det är till, när det används, osvosv, det kommer bara att vara gissningar. Fakta vi sitter på är det som står på försändelselistan. Jag tycker sådana saker är väldigt nice, för vi får gärna info från poLight via Qpres, rapporter, info från events och börsmeddelanden. Detta jag länkar här är också direkt från poLight, för detta är poLights officiella exportreferenser som hämtas ut från officiella register! Tack för delning från Discordmedlemmen som har betalningsverajon på databasen, det sätter jag i alla fall pris på att få.
    för 49 min sen
    ·
    Har inte mer info om vad detta ska användas till, så det kan jag inte svara på. Har "bara" det jag delade här. Detta är en god del mer info än vad företaget självt delar, och man får en inblick i aktiviteten poLight har med sin assembleypartner, men här stoppar alltså min informationstillgång😅. Skulle väldigt gärna veta vad det används till, men det blir bara gissningar. Hade ju varit nice om detta är till ett drömscenario för poLight, men vi får bara vänta och se vad som kommer framöver. Snart mitten av 26 nu, spänd på TWedge-förhandlingarna utöver denna aktivitet gällande försändelser till assembleypartner.
  • för 5 tim sedan
    ·
    Det pratas mycket om TWedge nu för tiden, och det är kanske inte så konstigt. VD Øyvind Isaksen har uttalat att han, efter över 30 år i teknikbranschen, aldrig har upplevt maken till intresse kring en produkt som TWedge. Det är ett anmärkningsvärt uttalande från en ledare med lång erfarenhet. Delar dessa inlägg från Discord som jag tyckte var informativa och rekommenderar folk att gå med i gruppen för de som är intresserade av poLight: https://discord.gg/polight Vitrealab har redan presenterat prototyper för projicering till LCoS-displayer där TWedge är en del av lösningen de har presenterat. Vi känner inte till detaljer utöver just det, men på Q-pres informerade VD lite mer utöver det som framgår skriftligt. Det framkom då att flera TopTiers uttrycker önskemål om att poLight ska stötta Vitrealab med TWedge framöver. Detta eftersom flera stora företag är involverade i projekt med Vitrealab. Detta är ett kanonprojekt, och detta förväntar jag mig kommer att betonas i presentationer framöver. Detta är från FA:s artikel om Vitrealab+poLight nu i Q2: "Polight ingår samarbete med Vitrealab GmbH för att utveckla laserbelysning till LCoS-baserade AR-displayer, enligt ett meddelande på torsdagen. Polight bidrar med sin TWedge-wobulatorteknologi. Samarbetet kommer att omfatta gemensam utveckling, prototypdemonstrationer och koordinerade kommersialiseringsaktiviteter" Som man ser är detta långt mer än bara en testning av TWedge; detta är ett större projekt där TopTiers (i plural) är involverade. Medan jag ändå är här, kanske jag kan dela lite mer om Goertek? Jag ser att Goertek får kapitalinjektion från poLight-partner Sunny Optical även nu. Det handlar om 1,5 miljarder kronor för skalning av kapacitet till AR. Och så hittade jag en bild av Goerteks nyöppnade fabrik som öppnades igår, den är på 261.000 kvadratmeter! poLight kan ta hela processen själv, det är inte SÅ enormt det projekt de ska påbörja. Men det fundamentala är att MINST 1 TopTier måste förplikta sig. Alla TopTiers önskar mycket gärna att poLight ska starta massproduktion av TWedge så att de KAN använda det, men poLight vill försäkra sig om att de har en så stark förpliktelse att de inte bara KAN, utan SKA använda komponenten. Om poLight driver TWedge-processen själv (sannolikt tillsammans med QTech, som faktiskt har TWedge på företagets roadmap för 2026), så går det nog helt bra, men då sitter poLight med hela risken för ekonomin om det mot förmodan ändå inte blir användning för TWedge i framtiden. Det är alltså en förpliktelse i form av ekonomiska garantier från en eller flera TopTiers som poLight vill ha. De känner till marknadens behov, så detta är något de KAN kräva. poLight klarar sig helt fint utan TWedge, det är marknadsbehovet och efterfrågan som ska skicka denna komponent i produktion. Jag skulle tippa (vet inte mer än någon annan) att poLight till exempel kan gå med på en förhandsbeställning, liknande förskottsbetalning på t.ex. 1 miljon eller 10 miljoner TWedge för att säkra kapital för att driva processen. Man kan också tänka sig ett litet ägande som föreslagits i inlägget ovan, men det tror jag inte är aktuellt. Det handlar om TopTiers som ska förplikta sig, och en ägarandel i poLight tvivlar jag på. Det är inte enorma summor det handlar om, så det är knappast något tema. Det poLight INTE önskar är att bygga kapaciteten för TWedge där pengar används osäkert eller onödigt. Spännande dagar detta, poLight har flera intressenter som de är i dialog med, men minst 1 av dessa är det alltså mycket nära att kunna ingå avtal med. Hade varit kul att få det landat nu denna vecka så man slipper spekulera mer om det,✨️
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Hur mycket upp idag?
  • för 15 tim sedan · Ändrad
    ·
    https://www.meta.com/nb-no/blog/introducing-meta-glasses-a-range-of-new-styles-from-meta-and-essilorluxottica-starting-at-299/?hl=nb-NO Dessa ska visst läsa menyer och ge dig en bättre förståelse av vad du ser. Kan de ha blivit uppdaterade med AF-linser?
    för 14 tim sedan
    ·
    Inte aktuella dessa här.
  • för 19 tim sedan
    ·
    💪🏼
  • för 16 tim sedan
    Inlägget har tagits bort.
    för 18 tim sedan
    ·
    Jag tippar det kommer att gå upp och ner. Mest upp.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
57 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 4 tim sedan · Ändrad
    ·
    Kolla in dessa! Det är ett utdrag frade globala exportlistorna, och här ser man tydligt att poLight ökar på med försändelser av polymer till assembley partner i Theil. Nu går det 2 försändelser på 1,5 kg och 1,25 kg inom 6 veckor. Det går mängder med utrustning till själva assembley processen, (miksing tip, sprutor och sprutstämplar, behållare, +++). Det är några dagars förseningar på publiceringen av listorna, detta kom upp idag. 1 liter polymer kan man tillverka 1 miljon linser av. Jag vet inte inte vad allt detta ska användas till, vilka projekt det är till, när det används, osvosv, det kommer bara att vara gissningar. Fakta vi sitter på är det som står på försändelselistan. Jag tycker sådana saker är väldigt nice, för vi får gärna info från poLight via Qpres, rapporter, info från events och börsmeddelanden. Detta jag länkar här är också direkt från poLight, för detta är poLights officiella exportreferenser som hämtas ut från officiella register! Tack för delning från Discordmedlemmen som har betalningsverajon på databasen, det sätter jag i alla fall pris på att få.
    för 49 min sen
    ·
    Har inte mer info om vad detta ska användas till, så det kan jag inte svara på. Har "bara" det jag delade här. Detta är en god del mer info än vad företaget självt delar, och man får en inblick i aktiviteten poLight har med sin assembleypartner, men här stoppar alltså min informationstillgång😅. Skulle väldigt gärna veta vad det används till, men det blir bara gissningar. Hade ju varit nice om detta är till ett drömscenario för poLight, men vi får bara vänta och se vad som kommer framöver. Snart mitten av 26 nu, spänd på TWedge-förhandlingarna utöver denna aktivitet gällande försändelser till assembleypartner.
  • för 5 tim sedan
    ·
    Det pratas mycket om TWedge nu för tiden, och det är kanske inte så konstigt. VD Øyvind Isaksen har uttalat att han, efter över 30 år i teknikbranschen, aldrig har upplevt maken till intresse kring en produkt som TWedge. Det är ett anmärkningsvärt uttalande från en ledare med lång erfarenhet. Delar dessa inlägg från Discord som jag tyckte var informativa och rekommenderar folk att gå med i gruppen för de som är intresserade av poLight: https://discord.gg/polight Vitrealab har redan presenterat prototyper för projicering till LCoS-displayer där TWedge är en del av lösningen de har presenterat. Vi känner inte till detaljer utöver just det, men på Q-pres informerade VD lite mer utöver det som framgår skriftligt. Det framkom då att flera TopTiers uttrycker önskemål om att poLight ska stötta Vitrealab med TWedge framöver. Detta eftersom flera stora företag är involverade i projekt med Vitrealab. Detta är ett kanonprojekt, och detta förväntar jag mig kommer att betonas i presentationer framöver. Detta är från FA:s artikel om Vitrealab+poLight nu i Q2: "Polight ingår samarbete med Vitrealab GmbH för att utveckla laserbelysning till LCoS-baserade AR-displayer, enligt ett meddelande på torsdagen. Polight bidrar med sin TWedge-wobulatorteknologi. Samarbetet kommer att omfatta gemensam utveckling, prototypdemonstrationer och koordinerade kommersialiseringsaktiviteter" Som man ser är detta långt mer än bara en testning av TWedge; detta är ett större projekt där TopTiers (i plural) är involverade. Medan jag ändå är här, kanske jag kan dela lite mer om Goertek? Jag ser att Goertek får kapitalinjektion från poLight-partner Sunny Optical även nu. Det handlar om 1,5 miljarder kronor för skalning av kapacitet till AR. Och så hittade jag en bild av Goerteks nyöppnade fabrik som öppnades igår, den är på 261.000 kvadratmeter! poLight kan ta hela processen själv, det är inte SÅ enormt det projekt de ska påbörja. Men det fundamentala är att MINST 1 TopTier måste förplikta sig. Alla TopTiers önskar mycket gärna att poLight ska starta massproduktion av TWedge så att de KAN använda det, men poLight vill försäkra sig om att de har en så stark förpliktelse att de inte bara KAN, utan SKA använda komponenten. Om poLight driver TWedge-processen själv (sannolikt tillsammans med QTech, som faktiskt har TWedge på företagets roadmap för 2026), så går det nog helt bra, men då sitter poLight med hela risken för ekonomin om det mot förmodan ändå inte blir användning för TWedge i framtiden. Det är alltså en förpliktelse i form av ekonomiska garantier från en eller flera TopTiers som poLight vill ha. De känner till marknadens behov, så detta är något de KAN kräva. poLight klarar sig helt fint utan TWedge, det är marknadsbehovet och efterfrågan som ska skicka denna komponent i produktion. Jag skulle tippa (vet inte mer än någon annan) att poLight till exempel kan gå med på en förhandsbeställning, liknande förskottsbetalning på t.ex. 1 miljon eller 10 miljoner TWedge för att säkra kapital för att driva processen. Man kan också tänka sig ett litet ägande som föreslagits i inlägget ovan, men det tror jag inte är aktuellt. Det handlar om TopTiers som ska förplikta sig, och en ägarandel i poLight tvivlar jag på. Det är inte enorma summor det handlar om, så det är knappast något tema. Det poLight INTE önskar är att bygga kapaciteten för TWedge där pengar används osäkert eller onödigt. Spännande dagar detta, poLight har flera intressenter som de är i dialog med, men minst 1 av dessa är det alltså mycket nära att kunna ingå avtal med. Hade varit kul att få det landat nu denna vecka så man slipper spekulera mer om det,✨️
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Hur mycket upp idag?
  • för 15 tim sedan · Ändrad
    ·
    https://www.meta.com/nb-no/blog/introducing-meta-glasses-a-range-of-new-styles-from-meta-and-essilorluxottica-starting-at-299/?hl=nb-NO Dessa ska visst läsa menyer och ge dig en bättre förståelse av vad du ser. Kan de ha blivit uppdaterade med AF-linser?
    för 14 tim sedan
    ·
    Inte aktuella dessa här.
  • för 19 tim sedan
    ·
    💪🏼
  • för 16 tim sedan
    Inlägget har tagits bort.
    för 18 tim sedan
    ·
    Jag tippar det kommer att gå upp och ner. Mest upp.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
6 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
29 apr.
2025 Q4-rapport
24 feb.
2025 Q3-rapport
30 okt. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025
2025 Q1-rapport
30 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
57 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
6 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
29 apr.
2025 Q4-rapport
24 feb.
2025 Q3-rapport
30 okt. 2025
2025 Q2-rapport
7 aug. 2025
2025 Q1-rapport
30 apr. 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 4 tim sedan · Ändrad
    ·
    Kolla in dessa! Det är ett utdrag frade globala exportlistorna, och här ser man tydligt att poLight ökar på med försändelser av polymer till assembley partner i Theil. Nu går det 2 försändelser på 1,5 kg och 1,25 kg inom 6 veckor. Det går mängder med utrustning till själva assembley processen, (miksing tip, sprutor och sprutstämplar, behållare, +++). Det är några dagars förseningar på publiceringen av listorna, detta kom upp idag. 1 liter polymer kan man tillverka 1 miljon linser av. Jag vet inte inte vad allt detta ska användas till, vilka projekt det är till, när det används, osvosv, det kommer bara att vara gissningar. Fakta vi sitter på är det som står på försändelselistan. Jag tycker sådana saker är väldigt nice, för vi får gärna info från poLight via Qpres, rapporter, info från events och börsmeddelanden. Detta jag länkar här är också direkt från poLight, för detta är poLights officiella exportreferenser som hämtas ut från officiella register! Tack för delning från Discordmedlemmen som har betalningsverajon på databasen, det sätter jag i alla fall pris på att få.
    för 49 min sen
    ·
    Har inte mer info om vad detta ska användas till, så det kan jag inte svara på. Har "bara" det jag delade här. Detta är en god del mer info än vad företaget självt delar, och man får en inblick i aktiviteten poLight har med sin assembleypartner, men här stoppar alltså min informationstillgång😅. Skulle väldigt gärna veta vad det används till, men det blir bara gissningar. Hade ju varit nice om detta är till ett drömscenario för poLight, men vi får bara vänta och se vad som kommer framöver. Snart mitten av 26 nu, spänd på TWedge-förhandlingarna utöver denna aktivitet gällande försändelser till assembleypartner.
  • för 5 tim sedan
    ·
    Det pratas mycket om TWedge nu för tiden, och det är kanske inte så konstigt. VD Øyvind Isaksen har uttalat att han, efter över 30 år i teknikbranschen, aldrig har upplevt maken till intresse kring en produkt som TWedge. Det är ett anmärkningsvärt uttalande från en ledare med lång erfarenhet. Delar dessa inlägg från Discord som jag tyckte var informativa och rekommenderar folk att gå med i gruppen för de som är intresserade av poLight: https://discord.gg/polight Vitrealab har redan presenterat prototyper för projicering till LCoS-displayer där TWedge är en del av lösningen de har presenterat. Vi känner inte till detaljer utöver just det, men på Q-pres informerade VD lite mer utöver det som framgår skriftligt. Det framkom då att flera TopTiers uttrycker önskemål om att poLight ska stötta Vitrealab med TWedge framöver. Detta eftersom flera stora företag är involverade i projekt med Vitrealab. Detta är ett kanonprojekt, och detta förväntar jag mig kommer att betonas i presentationer framöver. Detta är från FA:s artikel om Vitrealab+poLight nu i Q2: "Polight ingår samarbete med Vitrealab GmbH för att utveckla laserbelysning till LCoS-baserade AR-displayer, enligt ett meddelande på torsdagen. Polight bidrar med sin TWedge-wobulatorteknologi. Samarbetet kommer att omfatta gemensam utveckling, prototypdemonstrationer och koordinerade kommersialiseringsaktiviteter" Som man ser är detta långt mer än bara en testning av TWedge; detta är ett större projekt där TopTiers (i plural) är involverade. Medan jag ändå är här, kanske jag kan dela lite mer om Goertek? Jag ser att Goertek får kapitalinjektion från poLight-partner Sunny Optical även nu. Det handlar om 1,5 miljarder kronor för skalning av kapacitet till AR. Och så hittade jag en bild av Goerteks nyöppnade fabrik som öppnades igår, den är på 261.000 kvadratmeter! poLight kan ta hela processen själv, det är inte SÅ enormt det projekt de ska påbörja. Men det fundamentala är att MINST 1 TopTier måste förplikta sig. Alla TopTiers önskar mycket gärna att poLight ska starta massproduktion av TWedge så att de KAN använda det, men poLight vill försäkra sig om att de har en så stark förpliktelse att de inte bara KAN, utan SKA använda komponenten. Om poLight driver TWedge-processen själv (sannolikt tillsammans med QTech, som faktiskt har TWedge på företagets roadmap för 2026), så går det nog helt bra, men då sitter poLight med hela risken för ekonomin om det mot förmodan ändå inte blir användning för TWedge i framtiden. Det är alltså en förpliktelse i form av ekonomiska garantier från en eller flera TopTiers som poLight vill ha. De känner till marknadens behov, så detta är något de KAN kräva. poLight klarar sig helt fint utan TWedge, det är marknadsbehovet och efterfrågan som ska skicka denna komponent i produktion. Jag skulle tippa (vet inte mer än någon annan) att poLight till exempel kan gå med på en förhandsbeställning, liknande förskottsbetalning på t.ex. 1 miljon eller 10 miljoner TWedge för att säkra kapital för att driva processen. Man kan också tänka sig ett litet ägande som föreslagits i inlägget ovan, men det tror jag inte är aktuellt. Det handlar om TopTiers som ska förplikta sig, och en ägarandel i poLight tvivlar jag på. Det är inte enorma summor det handlar om, så det är knappast något tema. Det poLight INTE önskar är att bygga kapaciteten för TWedge där pengar används osäkert eller onödigt. Spännande dagar detta, poLight har flera intressenter som de är i dialog med, men minst 1 av dessa är det alltså mycket nära att kunna ingå avtal med. Hade varit kul att få det landat nu denna vecka så man slipper spekulera mer om det,✨️
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Hur mycket upp idag?
  • för 15 tim sedan · Ändrad
    ·
    https://www.meta.com/nb-no/blog/introducing-meta-glasses-a-range-of-new-styles-from-meta-and-essilorluxottica-starting-at-299/?hl=nb-NO Dessa ska visst läsa menyer och ge dig en bättre förståelse av vad du ser. Kan de ha blivit uppdaterade med AF-linser?
    för 14 tim sedan
    ·
    Inte aktuella dessa här.
  • för 19 tim sedan
    ·
    💪🏼
  • för 16 tim sedan
    Inlägget har tagits bort.
    för 18 tim sedan
    ·
    Jag tippar det kommer att gå upp och ner. Mest upp.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm