Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Aktie
Nasdaq
AUR

Aurora Innovation A

Aurora Innovation A

5,67USD
+1,80% (+0,10)
Vid stängning
+0,53% (+0,03)
5,70Förhandel
5,70
+0,53% (+0,03)
Förhandel
5,67USD
+1,80% (+0,10)
Vid stängning
+0,53% (+0,03)
5,70Förhandel
5,70USD
+0,53% (+0,03)
Förhandel
Högst-
Lägst-
Omsättning-
Aktie
Nasdaq
AUR

Aurora Innovation A

Aurora Innovation A

5,67USD
+1,80% (+0,10)
Vid stängning
+0,53% (+0,03)
5,70Förhandel
5,70
+0,53% (+0,03)
Förhandel
5,67USD
+1,80% (+0,10)
Vid stängning
+0,53% (+0,03)
5,70Förhandel
5,70USD
+0,53% (+0,03)
Förhandel
Högst-
Lägst-
Omsättning-
Aktie
Nasdaq
AUR

Aurora Innovation A

Aurora Innovation A

5,67USD
+1,80% (+0,10)
Vid stängning
+0,53% (+0,03)
5,70Förhandel
5,70
+0,53% (+0,03)
Förhandel
5,67USD
+1,80% (+0,10)
Vid stängning
+0,53% (+0,03)
5,70Förhandel
5,70USD
+0,53% (+0,03)
Förhandel
Högst-
Lägst-
Omsättning-
Q2-rapport
47 dagar sedan44min

Orderdjup

Antal
Köp
5
Sälj
Antal
123

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport30 juli
2025 Årsstämma22 maj
2025 Q1-rapport8 maj
2024 Årsrapport14 feb.
2024 Q4-rapport12 feb.
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 20 aug.
    ·
    20 aug.
    ·
    Vad tycker folk om kritiken som Kerrisdale Capital har framfört?
    10 sep.
    ·
    10 sep.
    ·
    Extremt partiskt skit på riktigt. Några okej poänger, men incitamentet syns. De säger att Aurora bara kan kosta 10 miljarder eftersom det mesta fraktkostnaderna är mindre än 1000-milsrutter, vilket är något Aurora "inte kan röra" trots att Aurora kör rutter som är 240 mil långa, som Dallas till Houston, vilket bara är noll forskning gjord av dem. Hur som helst, deras jobb är att skrämma investerare för att få sina shorts att fungera.
  • 15 aug.
    ·
    15 aug.
    ·
    Den roliga frågan är vad folk tycker om var det här företaget kommer att vara om 10+ år.
    18 aug.
    ·
    18 aug.
    ·
    Jag tror att Aurora redan har sina framhjul över dödens dal. Nu är skalningen inom allväders- och kundanskaffning intressant att se. Deras affärsmodell för sina kunder är så lockande att jag är väldigt säker på att den här verksamheten kommer att bli fantastisk. Jag är inte säker på om det efter det kan bli tekniköverföring till andra användningsområden eller licensiering.
  • 14 aug.
    ·
    14 aug.
    ·
    Vad tycker ni, är det bra eller dåligt för specialiserade företag som Aurora att många försvarsinvesteringar går till autonoma system och stadigt ökar? Se t.ex. Kratos https://x.com/kratosdefense/status/1953480446509019563?s=46 Kommer något universellt att komma ut ur försvarssektorn innan Aurora gör det, eller kan Aurora licensiera sin teknik för dubbla användningsområden?
    15 aug.
    ·
    15 aug.
    ·
    Enligt Aurora finns det gott om konkurrenter på lastbilsmarknaden, som är värd 3 000 000 dollar, och de har öppet sagt att konkurrens är välkommen. Vet dock inte om det betyder något. Kratos, enligt min uppfattning, kör "platooning" (lastbilen följer en ledare), så jag antar att de inte är i samma liga som Aurora. Här är vad chatgpt tycker om platooning kontra kostnadsbesparingar: "Platooning (särskilt "ledare-följare" med en mänsklig förare i ledningen) kan spara bränsle genom att drafta och minska arbetskraftskostnaderna genom att ta bort en eller flera förare från konvojen – men det är fortfarande begränsat: Du behöver fortfarande minst en människa per konvoj. Rutter och operationer måste vara tätt samordnade. Det fungerar bäst för specifika korridorer och militär logistik, inte flexibel, rikstäckande frakt. Auroras tillvägagångssätt syftar till enskilda, helt autonoma lastbilar som körs kontinuerligt – vilket tar bort alla arbetskraftskostnader för förare på den filen och låter varje lastbil köras nästan dygnet runt. Det är en mycket större kostnadssvängning än vad platooning kan erbjuda." Jag skulle kunna tänka mig ett större hot om Waymo plötsligt bestämde sig för att återgå till lastbilsbranschen med obegränsad finansiering från Google. Förresten, Chris Urmson, VD:n, har sagt att han i slutändan ser företagets teknik "på alla möjliga platser". Jag är inte säker på om detta besvarade någonting, jag är verkligen ingen expert.
  • 4 aug.
    4 aug.
    Inlägget har tagits bort.
    4 aug.
    ·
    4 aug.
    ·
    Att stänga av användaren, eller rapportera spam, det är frågan…
  • 31 juli
    ·
    31 juli
    ·
    Snygg redovisning + superpositiv feedback på hur lastbilarna körs. 100 % punktliga, minimerar olyckor drastiskt - teknikens säkerhet är extrem. Uppgradering av flera lastbilar i slutet och början av året. Enligt min mening är risken i den här aktien inte längre en avgörande faktor. Siffrorna är bättre, konceptet fungerar, det är eftertraktat, enorm vinstpotential och regeringen stöder det. VAD ATT INTE GILLAR - MOT 7 dollar igen på kort sikt. - HÄR ÄR 10 INNAN ÅRETS SLUT 🔥🔥🔥🔥
    31 juli
    ·
    31 juli
    ·
    Helt fantastiskt. Inte vad jag förväntade mig - jämfört med starten. Men Nasdaq gick också helt i plus. Får se om den kan få revansch imorgon. Nästan värd rapporten.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
47 dagar sedan44min

Nyheter & Analyser

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 20 aug.
    ·
    20 aug.
    ·
    Vad tycker folk om kritiken som Kerrisdale Capital har framfört?
    10 sep.
    ·
    10 sep.
    ·
    Extremt partiskt skit på riktigt. Några okej poänger, men incitamentet syns. De säger att Aurora bara kan kosta 10 miljarder eftersom det mesta fraktkostnaderna är mindre än 1000-milsrutter, vilket är något Aurora "inte kan röra" trots att Aurora kör rutter som är 240 mil långa, som Dallas till Houston, vilket bara är noll forskning gjord av dem. Hur som helst, deras jobb är att skrämma investerare för att få sina shorts att fungera.
  • 15 aug.
    ·
    15 aug.
    ·
    Den roliga frågan är vad folk tycker om var det här företaget kommer att vara om 10+ år.
    18 aug.
    ·
    18 aug.
    ·
    Jag tror att Aurora redan har sina framhjul över dödens dal. Nu är skalningen inom allväders- och kundanskaffning intressant att se. Deras affärsmodell för sina kunder är så lockande att jag är väldigt säker på att den här verksamheten kommer att bli fantastisk. Jag är inte säker på om det efter det kan bli tekniköverföring till andra användningsområden eller licensiering.
  • 14 aug.
    ·
    14 aug.
    ·
    Vad tycker ni, är det bra eller dåligt för specialiserade företag som Aurora att många försvarsinvesteringar går till autonoma system och stadigt ökar? Se t.ex. Kratos https://x.com/kratosdefense/status/1953480446509019563?s=46 Kommer något universellt att komma ut ur försvarssektorn innan Aurora gör det, eller kan Aurora licensiera sin teknik för dubbla användningsområden?
    15 aug.
    ·
    15 aug.
    ·
    Enligt Aurora finns det gott om konkurrenter på lastbilsmarknaden, som är värd 3 000 000 dollar, och de har öppet sagt att konkurrens är välkommen. Vet dock inte om det betyder något. Kratos, enligt min uppfattning, kör "platooning" (lastbilen följer en ledare), så jag antar att de inte är i samma liga som Aurora. Här är vad chatgpt tycker om platooning kontra kostnadsbesparingar: "Platooning (särskilt "ledare-följare" med en mänsklig förare i ledningen) kan spara bränsle genom att drafta och minska arbetskraftskostnaderna genom att ta bort en eller flera förare från konvojen – men det är fortfarande begränsat: Du behöver fortfarande minst en människa per konvoj. Rutter och operationer måste vara tätt samordnade. Det fungerar bäst för specifika korridorer och militär logistik, inte flexibel, rikstäckande frakt. Auroras tillvägagångssätt syftar till enskilda, helt autonoma lastbilar som körs kontinuerligt – vilket tar bort alla arbetskraftskostnader för förare på den filen och låter varje lastbil köras nästan dygnet runt. Det är en mycket större kostnadssvängning än vad platooning kan erbjuda." Jag skulle kunna tänka mig ett större hot om Waymo plötsligt bestämde sig för att återgå till lastbilsbranschen med obegränsad finansiering från Google. Förresten, Chris Urmson, VD:n, har sagt att han i slutändan ser företagets teknik "på alla möjliga platser". Jag är inte säker på om detta besvarade någonting, jag är verkligen ingen expert.
  • 4 aug.
    4 aug.
    Inlägget har tagits bort.
    4 aug.
    ·
    4 aug.
    ·
    Att stänga av användaren, eller rapportera spam, det är frågan…
  • 31 juli
    ·
    31 juli
    ·
    Snygg redovisning + superpositiv feedback på hur lastbilarna körs. 100 % punktliga, minimerar olyckor drastiskt - teknikens säkerhet är extrem. Uppgradering av flera lastbilar i slutet och början av året. Enligt min mening är risken i den här aktien inte längre en avgörande faktor. Siffrorna är bättre, konceptet fungerar, det är eftertraktat, enorm vinstpotential och regeringen stöder det. VAD ATT INTE GILLAR - MOT 7 dollar igen på kort sikt. - HÄR ÄR 10 INNAN ÅRETS SLUT 🔥🔥🔥🔥
    31 juli
    ·
    31 juli
    ·
    Helt fantastiskt. Inte vad jag förväntade mig - jämfört med starten. Men Nasdaq gick också helt i plus. Får se om den kan få revansch imorgon. Nästan värd rapporten.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
5
Sälj
Antal
123

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport30 juli
2025 Årsstämma22 maj
2025 Q1-rapport8 maj
2024 Årsrapport14 feb.
2024 Q4-rapport12 feb.
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
47 dagar sedan44min

Nyheter & Analyser

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport30 juli
2025 Årsstämma22 maj
2025 Q1-rapport8 maj
2024 Årsrapport14 feb.
2024 Q4-rapport12 feb.
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 20 aug.
    ·
    20 aug.
    ·
    Vad tycker folk om kritiken som Kerrisdale Capital har framfört?
    10 sep.
    ·
    10 sep.
    ·
    Extremt partiskt skit på riktigt. Några okej poänger, men incitamentet syns. De säger att Aurora bara kan kosta 10 miljarder eftersom det mesta fraktkostnaderna är mindre än 1000-milsrutter, vilket är något Aurora "inte kan röra" trots att Aurora kör rutter som är 240 mil långa, som Dallas till Houston, vilket bara är noll forskning gjord av dem. Hur som helst, deras jobb är att skrämma investerare för att få sina shorts att fungera.
  • 15 aug.
    ·
    15 aug.
    ·
    Den roliga frågan är vad folk tycker om var det här företaget kommer att vara om 10+ år.
    18 aug.
    ·
    18 aug.
    ·
    Jag tror att Aurora redan har sina framhjul över dödens dal. Nu är skalningen inom allväders- och kundanskaffning intressant att se. Deras affärsmodell för sina kunder är så lockande att jag är väldigt säker på att den här verksamheten kommer att bli fantastisk. Jag är inte säker på om det efter det kan bli tekniköverföring till andra användningsområden eller licensiering.
  • 14 aug.
    ·
    14 aug.
    ·
    Vad tycker ni, är det bra eller dåligt för specialiserade företag som Aurora att många försvarsinvesteringar går till autonoma system och stadigt ökar? Se t.ex. Kratos https://x.com/kratosdefense/status/1953480446509019563?s=46 Kommer något universellt att komma ut ur försvarssektorn innan Aurora gör det, eller kan Aurora licensiera sin teknik för dubbla användningsområden?
    15 aug.
    ·
    15 aug.
    ·
    Enligt Aurora finns det gott om konkurrenter på lastbilsmarknaden, som är värd 3 000 000 dollar, och de har öppet sagt att konkurrens är välkommen. Vet dock inte om det betyder något. Kratos, enligt min uppfattning, kör "platooning" (lastbilen följer en ledare), så jag antar att de inte är i samma liga som Aurora. Här är vad chatgpt tycker om platooning kontra kostnadsbesparingar: "Platooning (särskilt "ledare-följare" med en mänsklig förare i ledningen) kan spara bränsle genom att drafta och minska arbetskraftskostnaderna genom att ta bort en eller flera förare från konvojen – men det är fortfarande begränsat: Du behöver fortfarande minst en människa per konvoj. Rutter och operationer måste vara tätt samordnade. Det fungerar bäst för specifika korridorer och militär logistik, inte flexibel, rikstäckande frakt. Auroras tillvägagångssätt syftar till enskilda, helt autonoma lastbilar som körs kontinuerligt – vilket tar bort alla arbetskraftskostnader för förare på den filen och låter varje lastbil köras nästan dygnet runt. Det är en mycket större kostnadssvängning än vad platooning kan erbjuda." Jag skulle kunna tänka mig ett större hot om Waymo plötsligt bestämde sig för att återgå till lastbilsbranschen med obegränsad finansiering från Google. Förresten, Chris Urmson, VD:n, har sagt att han i slutändan ser företagets teknik "på alla möjliga platser". Jag är inte säker på om detta besvarade någonting, jag är verkligen ingen expert.
  • 4 aug.
    4 aug.
    Inlägget har tagits bort.
    4 aug.
    ·
    4 aug.
    ·
    Att stänga av användaren, eller rapportera spam, det är frågan…
  • 31 juli
    ·
    31 juli
    ·
    Snygg redovisning + superpositiv feedback på hur lastbilarna körs. 100 % punktliga, minimerar olyckor drastiskt - teknikens säkerhet är extrem. Uppgradering av flera lastbilar i slutet och början av året. Enligt min mening är risken i den här aktien inte längre en avgörande faktor. Siffrorna är bättre, konceptet fungerar, det är eftertraktat, enorm vinstpotential och regeringen stöder det. VAD ATT INTE GILLAR - MOT 7 dollar igen på kort sikt. - HÄR ÄR 10 INNAN ÅRETS SLUT 🔥🔥🔥🔥
    31 juli
    ·
    31 juli
    ·
    Helt fantastiskt. Inte vad jag förväntade mig - jämfört med starten. Men Nasdaq gick också helt i plus. Får se om den kan få revansch imorgon. Nästan värd rapporten.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
5
Sälj
Antal
123

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades