Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Norwegian Block Exchange

Norwegian Block Exchange

Norwegian Block Exchange

2025 H2-rapport

Endast PDF

74 dagar sedan

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 H1-rapport
18 sep.
Tidigare händelser
2025 H2-rapport
9 apr.
2025 Q4-rapport
9 apr.
2025 Q2-rapport
25 sep. 2025
2025 H1-rapport
25 sep. 2025
2024 H2-rapport
10 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 9 tim sedan
    ·
    för 9 tim sedan
    ·
    I morgon det händer eller??? 🥶🥶🥶
    För mindre än 1 minut sedan
    För mindre än 1 minut sedan
    Jeg tror i morgen kl 16 :) Ca en uke etter k33.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Har de ansökt om CASP?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Se bild
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Medan vi väntar på MICA och andra godsaker så vill jag nämna något jag tycker är det mest spännande med NBX framöver förutom kortet. Detta blev ännu mer spännande då investerarpresentationen tydligt visar att avtalet är precis runt hörnet. Det bekräftades från NBX i mars på Discord att pressmeddelande gällande avtalet om 500 000 cash off ramps utkastas i samförstånd med motpart och att stödet från forskningsrådet om "Utveckling av infrastruktur för stablecoins och blockkedjebaserad betalningsintegration" mottas! Nu från presentationen (se bild) står det tydligt att det är tal om en undisclosed partner. Som öppnar för över 500 000 cash off ramps över hela världen!! Här pratar vi alltså om ett avtal som sätter NBX på världskartan, samt har mycket stor potential för vilda intäkter! NBX är den enda aktören i Europa som kan utfärda USDM, och får inte bara transaktionsavgifter vid minting av USDM, utan också intäkter genom att USDM är 1:1 mot dollarn. Utvecklingen av själva nätverket har planerats att använda hydra, vilket ska göra det hela ganska sömlöst och utan stora kostnader. Samarbetspartnern har hela tiden sagts i projektet med länk nedan, att vara en top 3 retailer och en top 3 money transmitter. Att detta snabbt kan vara MoneyGram, givet samarbetet mellan NBX och Midnight token https://midnight.network/blog/expanding-list-of-mainnet-node-operators-revealed och storleken på MoneyGram, förvånar mig inte. Det finns också en annan koppling till dessa som kan ge stora intäkter; stablecoinen ShieldUSD. https://www.businesswire.com/news/home/20260107550964/en/W3i-Software-to-Build-ShieldUSD-A-Privacy-Preserving-USD-Stablecoin-for-the-Midnight-Network MoneyGram: MoneyGram processes millions of transactions annually, serving over 15 million people in the past five years. It facilitates transfers across more than 200 countries and territories via a network of over 430,000 global agent locations. Today, over 50% of all MoneyGram transactions are digital. Detta är till och med ett projekt som forskningsrådet stöder, något som är vilt i norska ögon. https://projectcatalyst.io/funds/15/cardano-use-cases-prototype-and-launch/usdm-cash-out-at-network-of-atm-and-retail-and-hydra-prototype Gör egen research, detta kan bli stort!
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag har Revolut. Varför borde jag göra mig av med det och välja NBX istället?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Nej, du behöver inte göra dig av med det. Men efter vad jag förstår ger det 0,1% cashback NBX ger upp till 1,5%.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Något nytt från församlingen? @SIG
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Agendan var ganska klar, inget spännande därifrån. Protokollet är inte publicerat ännu. Jag var inte närvarande, det var inget spännande på agendan. Men att det kan komma nyheter i samband med den, är inte ovanligt. Hoppas på lite snacks före helgen jag då :)
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Det jag tänkte också. Hoppades du fick med dig något extra 🙈
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Jag råkade tysta SIG, som är den enda mycket aktiva här inne. Hur fixar jag det?
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    med gf idag och micalisens väntat till veckan var det bara att fylla på lite mer idag, nu blir det lite glass i sommar om detta går åt pipan:-) med andra ord, om du förstår att digitala pengar är på väg att ta över för de papperssedlar som vi kallar fiat så är det enda rätta att göra att köpa mer, idag kan vara sista chansen att få köpt 10 aktier i nbx till samma summa som du betalar för en bärkasse i butiken......
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Fyller du på wabindu? god helg när den tiden kommer:-)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2025 H2-rapport

Endast PDF

74 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 9 tim sedan
    ·
    för 9 tim sedan
    ·
    I morgon det händer eller??? 🥶🥶🥶
    För mindre än 1 minut sedan
    För mindre än 1 minut sedan
    Jeg tror i morgen kl 16 :) Ca en uke etter k33.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Har de ansökt om CASP?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Se bild
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Medan vi väntar på MICA och andra godsaker så vill jag nämna något jag tycker är det mest spännande med NBX framöver förutom kortet. Detta blev ännu mer spännande då investerarpresentationen tydligt visar att avtalet är precis runt hörnet. Det bekräftades från NBX i mars på Discord att pressmeddelande gällande avtalet om 500 000 cash off ramps utkastas i samförstånd med motpart och att stödet från forskningsrådet om "Utveckling av infrastruktur för stablecoins och blockkedjebaserad betalningsintegration" mottas! Nu från presentationen (se bild) står det tydligt att det är tal om en undisclosed partner. Som öppnar för över 500 000 cash off ramps över hela världen!! Här pratar vi alltså om ett avtal som sätter NBX på världskartan, samt har mycket stor potential för vilda intäkter! NBX är den enda aktören i Europa som kan utfärda USDM, och får inte bara transaktionsavgifter vid minting av USDM, utan också intäkter genom att USDM är 1:1 mot dollarn. Utvecklingen av själva nätverket har planerats att använda hydra, vilket ska göra det hela ganska sömlöst och utan stora kostnader. Samarbetspartnern har hela tiden sagts i projektet med länk nedan, att vara en top 3 retailer och en top 3 money transmitter. Att detta snabbt kan vara MoneyGram, givet samarbetet mellan NBX och Midnight token https://midnight.network/blog/expanding-list-of-mainnet-node-operators-revealed och storleken på MoneyGram, förvånar mig inte. Det finns också en annan koppling till dessa som kan ge stora intäkter; stablecoinen ShieldUSD. https://www.businesswire.com/news/home/20260107550964/en/W3i-Software-to-Build-ShieldUSD-A-Privacy-Preserving-USD-Stablecoin-for-the-Midnight-Network MoneyGram: MoneyGram processes millions of transactions annually, serving over 15 million people in the past five years. It facilitates transfers across more than 200 countries and territories via a network of over 430,000 global agent locations. Today, over 50% of all MoneyGram transactions are digital. Detta är till och med ett projekt som forskningsrådet stöder, något som är vilt i norska ögon. https://projectcatalyst.io/funds/15/cardano-use-cases-prototype-and-launch/usdm-cash-out-at-network-of-atm-and-retail-and-hydra-prototype Gör egen research, detta kan bli stort!
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag har Revolut. Varför borde jag göra mig av med det och välja NBX istället?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Nej, du behöver inte göra dig av med det. Men efter vad jag förstår ger det 0,1% cashback NBX ger upp till 1,5%.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Något nytt från församlingen? @SIG
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Agendan var ganska klar, inget spännande därifrån. Protokollet är inte publicerat ännu. Jag var inte närvarande, det var inget spännande på agendan. Men att det kan komma nyheter i samband med den, är inte ovanligt. Hoppas på lite snacks före helgen jag då :)
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Det jag tänkte också. Hoppades du fick med dig något extra 🙈
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Jag råkade tysta SIG, som är den enda mycket aktiva här inne. Hur fixar jag det?
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    med gf idag och micalisens väntat till veckan var det bara att fylla på lite mer idag, nu blir det lite glass i sommar om detta går åt pipan:-) med andra ord, om du förstår att digitala pengar är på väg att ta över för de papperssedlar som vi kallar fiat så är det enda rätta att göra att köpa mer, idag kan vara sista chansen att få köpt 10 aktier i nbx till samma summa som du betalar för en bärkasse i butiken......
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Fyller du på wabindu? god helg när den tiden kommer:-)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 H1-rapport
18 sep.
Tidigare händelser
2025 H2-rapport
9 apr.
2025 Q4-rapport
9 apr.
2025 Q2-rapport
25 sep. 2025
2025 H1-rapport
25 sep. 2025
2024 H2-rapport
10 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2025 H2-rapport

Endast PDF

74 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 H1-rapport
18 sep.
Tidigare händelser
2025 H2-rapport
9 apr.
2025 Q4-rapport
9 apr.
2025 Q2-rapport
25 sep. 2025
2025 H1-rapport
25 sep. 2025
2024 H2-rapport
10 apr. 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 9 tim sedan
    ·
    för 9 tim sedan
    ·
    I morgon det händer eller??? 🥶🥶🥶
    För mindre än 1 minut sedan
    För mindre än 1 minut sedan
    Jeg tror i morgen kl 16 :) Ca en uke etter k33.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Har de ansökt om CASP?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Se bild
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Medan vi väntar på MICA och andra godsaker så vill jag nämna något jag tycker är det mest spännande med NBX framöver förutom kortet. Detta blev ännu mer spännande då investerarpresentationen tydligt visar att avtalet är precis runt hörnet. Det bekräftades från NBX i mars på Discord att pressmeddelande gällande avtalet om 500 000 cash off ramps utkastas i samförstånd med motpart och att stödet från forskningsrådet om "Utveckling av infrastruktur för stablecoins och blockkedjebaserad betalningsintegration" mottas! Nu från presentationen (se bild) står det tydligt att det är tal om en undisclosed partner. Som öppnar för över 500 000 cash off ramps över hela världen!! Här pratar vi alltså om ett avtal som sätter NBX på världskartan, samt har mycket stor potential för vilda intäkter! NBX är den enda aktören i Europa som kan utfärda USDM, och får inte bara transaktionsavgifter vid minting av USDM, utan också intäkter genom att USDM är 1:1 mot dollarn. Utvecklingen av själva nätverket har planerats att använda hydra, vilket ska göra det hela ganska sömlöst och utan stora kostnader. Samarbetspartnern har hela tiden sagts i projektet med länk nedan, att vara en top 3 retailer och en top 3 money transmitter. Att detta snabbt kan vara MoneyGram, givet samarbetet mellan NBX och Midnight token https://midnight.network/blog/expanding-list-of-mainnet-node-operators-revealed och storleken på MoneyGram, förvånar mig inte. Det finns också en annan koppling till dessa som kan ge stora intäkter; stablecoinen ShieldUSD. https://www.businesswire.com/news/home/20260107550964/en/W3i-Software-to-Build-ShieldUSD-A-Privacy-Preserving-USD-Stablecoin-for-the-Midnight-Network MoneyGram: MoneyGram processes millions of transactions annually, serving over 15 million people in the past five years. It facilitates transfers across more than 200 countries and territories via a network of over 430,000 global agent locations. Today, over 50% of all MoneyGram transactions are digital. Detta är till och med ett projekt som forskningsrådet stöder, något som är vilt i norska ögon. https://projectcatalyst.io/funds/15/cardano-use-cases-prototype-and-launch/usdm-cash-out-at-network-of-atm-and-retail-and-hydra-prototype Gör egen research, detta kan bli stort!
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag har Revolut. Varför borde jag göra mig av med det och välja NBX istället?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Nej, du behöver inte göra dig av med det. Men efter vad jag förstår ger det 0,1% cashback NBX ger upp till 1,5%.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Något nytt från församlingen? @SIG
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Agendan var ganska klar, inget spännande därifrån. Protokollet är inte publicerat ännu. Jag var inte närvarande, det var inget spännande på agendan. Men att det kan komma nyheter i samband med den, är inte ovanligt. Hoppas på lite snacks före helgen jag då :)
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Det jag tänkte också. Hoppades du fick med dig något extra 🙈
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Jag råkade tysta SIG, som är den enda mycket aktiva här inne. Hur fixar jag det?
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    med gf idag och micalisens väntat till veckan var det bara att fylla på lite mer idag, nu blir det lite glass i sommar om detta går åt pipan:-) med andra ord, om du förstår att digitala pengar är på väg att ta över för de papperssedlar som vi kallar fiat så är det enda rätta att göra att köpa mer, idag kan vara sista chansen att få köpt 10 aktier i nbx till samma summa som du betalar för en bärkasse i butiken......
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Fyller du på wabindu? god helg när den tiden kommer:-)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm