Stellantis N.V(8TI)
(8TI)
Q2-rapport
NY
2 dagar sedan‧1t 33min
1,55 EUR/aktie
Senaste utdelning
9,31 %
Direktavk.
Orderdjup
Stängd
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Volymvägt snittpris (VWAP)
16,276VWAP
16,276Omsättning (EUR)
4 432 601Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2024 Q3-rapport | 31 okt. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Q2-rapport | 25 juli | |
2024 Q1-rapport | 30 apr. | |
2024 Årsstämma | 16 apr. | |
2023 Årsrapport | 22 feb. | |
2023 Q4-rapport | 15 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
NY
2 dagar sedan‧1t 33min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2024 Q3-rapport | 31 okt. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Q2-rapport | 25 juli | |
2024 Q1-rapport | 30 apr. | |
2024 Årsstämma | 16 apr. | |
2023 Årsrapport | 22 feb. | |
2023 Q4-rapport | 15 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 tim sedanför 3 tim sedanNågonstans, någon gång blir ju biltillverkarna bara *för* billiga för att det ska va hållbart. Stellantis har växt VPA med 36 % i snitt senaste 10 åren. Från 0,27 till 5.98 EUR. Under samma period har soliditeten gått från 14 till 40 %. Ändå är EV/EBIT 1,4 (!). Visst, omsättningen har stått och stampat under perioden, men bolaget har gått från konkursfärdigt till rejält lönsamt. (Avkastning på kapital kring 25 %!) Lite svårt att hålla tassarna borta här faktiskt, fast jag lovat mig själv att aldrig köpa bil- eller flygtillverkare. (Kanske är dessa att betrakta som cykliska branscher – ibland är konkurrensen för hög (som nu i flygbranschen), ibland för låg (som nu evt. i bilbranschen?))
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanJa, det var jo en ganske elendig rapport. Men forventet rapport. I en verden der økte priser over tid har sakte men sikkert drept kjøpekraften til folk så er det normalt at det går utover bilsalg. I usa er billån som går til inkasso økt betraktelig og er faktisk verre enn i 2008. Forventer også dårlig rapport fra Mercedes og Volkswagen om ikke så lenge, mener Mercedes er i morgen. Her handler det nå om å få vekk bilene på lager, gi ut gode nok tilbud slik at eventuelle kunder biter på. Husk at samtlige bilselskap har vært gjennom en rekord periode etter covid. Der folk fikk gratis penger fra stat, og bilsalg skjøt i været. En tid med fake highs grunnet fake money. Usa er på vei mot resesjon, søk opp sahm rule, den har aldri tatt feil og den er på nippet til å skrike resesjon. En til 2 økninger i arbeidsledigheten i usa så er den på resesjonsnivå. Resesjon innebærer at folket bruker mindre penger, og dermed tjener bedrifter mindre. Bedriftene kan heller ikke øke prisene som de har gjort siden 2020 fordi kundene bruker uansett ikke penger fordi det er allerede for dyrt, det leder bedriftene til å sparke ansatte, som igjen leder til høyere arbeidsledighet som leder til mindre penger i personers lommebok siden de mister jobben. Så fortsetter salget å falle og økonomien stagnerer. Men resesjonen trengs, og jeg personlig ser på det som positivt med billigere aksjer.för 11 tim sedanför 11 tim sedanfor en oppdatering så falt mercedes eps med 12%. Definitivt ikke bare stellantis som får svi mtp på salg. Men mercedes har definitivt gjort det bedre i 2024.
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanHvad sker der i dag med aktien den er nede med næsten 10% bare i dag?
- 30 apr.30 apr.Dårligt regnskab ?30 apr.30 apr.Jepp, samtlige bilselskap leverte dårlig. Se feks Mercedes og Volkswagen også. Kan muligens hinte til en svakhet i økonomiene rundt omkring, som gir mening. Ikke noe å frykte, bare å ta imot billigere aksjer med åpne armer.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Q2-rapport
NY
2 dagar sedan‧1t 33min
1,55 EUR/aktie
Senaste utdelning
9,31 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
1,55 EUR/aktie
Senaste utdelning
9,31 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 tim sedanför 3 tim sedanNågonstans, någon gång blir ju biltillverkarna bara *för* billiga för att det ska va hållbart. Stellantis har växt VPA med 36 % i snitt senaste 10 åren. Från 0,27 till 5.98 EUR. Under samma period har soliditeten gått från 14 till 40 %. Ändå är EV/EBIT 1,4 (!). Visst, omsättningen har stått och stampat under perioden, men bolaget har gått från konkursfärdigt till rejält lönsamt. (Avkastning på kapital kring 25 %!) Lite svårt att hålla tassarna borta här faktiskt, fast jag lovat mig själv att aldrig köpa bil- eller flygtillverkare. (Kanske är dessa att betrakta som cykliska branscher – ibland är konkurrensen för hög (som nu i flygbranschen), ibland för låg (som nu evt. i bilbranschen?))
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanJa, det var jo en ganske elendig rapport. Men forventet rapport. I en verden der økte priser over tid har sakte men sikkert drept kjøpekraften til folk så er det normalt at det går utover bilsalg. I usa er billån som går til inkasso økt betraktelig og er faktisk verre enn i 2008. Forventer også dårlig rapport fra Mercedes og Volkswagen om ikke så lenge, mener Mercedes er i morgen. Her handler det nå om å få vekk bilene på lager, gi ut gode nok tilbud slik at eventuelle kunder biter på. Husk at samtlige bilselskap har vært gjennom en rekord periode etter covid. Der folk fikk gratis penger fra stat, og bilsalg skjøt i været. En tid med fake highs grunnet fake money. Usa er på vei mot resesjon, søk opp sahm rule, den har aldri tatt feil og den er på nippet til å skrike resesjon. En til 2 økninger i arbeidsledigheten i usa så er den på resesjonsnivå. Resesjon innebærer at folket bruker mindre penger, og dermed tjener bedrifter mindre. Bedriftene kan heller ikke øke prisene som de har gjort siden 2020 fordi kundene bruker uansett ikke penger fordi det er allerede for dyrt, det leder bedriftene til å sparke ansatte, som igjen leder til høyere arbeidsledighet som leder til mindre penger i personers lommebok siden de mister jobben. Så fortsetter salget å falle og økonomien stagnerer. Men resesjonen trengs, og jeg personlig ser på det som positivt med billigere aksjer.för 11 tim sedanför 11 tim sedanfor en oppdatering så falt mercedes eps med 12%. Definitivt ikke bare stellantis som får svi mtp på salg. Men mercedes har definitivt gjort det bedre i 2024.
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanHvad sker der i dag med aktien den er nede med næsten 10% bare i dag?
- 30 apr.30 apr.Dårligt regnskab ?30 apr.30 apr.Jepp, samtlige bilselskap leverte dårlig. Se feks Mercedes og Volkswagen også. Kan muligens hinte til en svakhet i økonomiene rundt omkring, som gir mening. Ikke noe å frykte, bare å ta imot billigere aksjer med åpne armer.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Stängd
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Volymvägt snittpris (VWAP)
16,276VWAP
16,276Omsättning (EUR)
4 432 601Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2024 Q3-rapport | 31 okt. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Q2-rapport | 25 juli | |
2024 Q1-rapport | 30 apr. | |
2024 Årsstämma | 16 apr. | |
2023 Årsrapport | 22 feb. | |
2023 Q4-rapport | 15 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr