Q1-rapport
87 dagar sedan‧42min
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
15,03VWAP
Lägst
13,43OmsättningAntal
1 104,5 144 738 005
VWAP
Högst
15,03Lägst
13,43OmsättningAntal
1 104,5 144 738 005
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 22 juli 3 dagar |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Årsstämma | 4 juni | |
2025 Q1-rapport | 23 apr. | |
2024 Årsrapport | 26 feb. | |
2024 Q4-rapport | 12 feb. | |
2024 Q3-rapport | 23 okt. 2024 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 7 tim sedan·Är det någon som vill leka lite med siffror för värdering i framtiden, med felfritt utförande? Eftersom VW äger en stor andel av QuantumScape (QS), tror jag att det är troligt att de bilmärken som VW har ägarskap i kommer att vara de första kunderna: Volkswagen Škoda SEAT Audi Porsche Rivian Kommersiella fordon / Lastbilar: Volkswagen Commercial Vehicles MAN Scania VW-koncernen säljer totalt cirka 9 miljoner fordon per år. Endast cirka 750 000 av dessa var elbilar år 2024, men den siffran kommer naturligtvis att öka. PowerCo-avtalet från förra året omfattar cirka 500 000 bilar, med en option på 1 miljon. Ett förskott på 250 dollar per bil betalades, vilket kommer att dras av från den slutliga licensavgiften – vilket vi fortfarande inte vet. Frågan är hur mycket QS kan tjäna per bil. Här kan vi leka lite med siffror. Låt oss blicka 5–8 år framåt: VW-koncernen planerar att sälja cirka 5 miljoner elbilar år 2030. Kanske 2,5 miljoner av dessa kommer att ha batterier baserade på QS-teknik. Jag antar att QS kan ha intäkter på cirka 1 000 dollar per bil (lite konservativt). Med en bruttomarginal på (förmodligen över) 80 % skulle det ge en vinst på 800 dollar per bil x 2 500 000 = 2 000 000 000 dollar. Med en multiplikator på 30 skulle det ge ett marknadsvärde på 60 miljarder dollar. Och detta är bara början. Genom att sälja till andra biltillverkare utanför VW-koncernen, och genom andra applikationer som eVTOL, energilagring och tunga fordon, tror jag att ett marknadsvärde på över 100 miljarder dollar är mycket troligt. Om 10–15 år kan det vara mer realistiskt att tala om 200–300 miljarder dollar.för 2 tim sedan·VW äger en liten andel på 5% i X-Peng, de investerar 4,7 miljarder år 2024. Så det kan bli riktigt roligt.
- för 11 tim sedan·Tror du att den kommer att minska eller öka efter rapporten?
- för 16 tim sedan·Det vore ganska galet om det också slutar grönt idag klockan 22.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
87 dagar sedan‧42min
Nyheter & Analyser
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 7 tim sedan·Är det någon som vill leka lite med siffror för värdering i framtiden, med felfritt utförande? Eftersom VW äger en stor andel av QuantumScape (QS), tror jag att det är troligt att de bilmärken som VW har ägarskap i kommer att vara de första kunderna: Volkswagen Škoda SEAT Audi Porsche Rivian Kommersiella fordon / Lastbilar: Volkswagen Commercial Vehicles MAN Scania VW-koncernen säljer totalt cirka 9 miljoner fordon per år. Endast cirka 750 000 av dessa var elbilar år 2024, men den siffran kommer naturligtvis att öka. PowerCo-avtalet från förra året omfattar cirka 500 000 bilar, med en option på 1 miljon. Ett förskott på 250 dollar per bil betalades, vilket kommer att dras av från den slutliga licensavgiften – vilket vi fortfarande inte vet. Frågan är hur mycket QS kan tjäna per bil. Här kan vi leka lite med siffror. Låt oss blicka 5–8 år framåt: VW-koncernen planerar att sälja cirka 5 miljoner elbilar år 2030. Kanske 2,5 miljoner av dessa kommer att ha batterier baserade på QS-teknik. Jag antar att QS kan ha intäkter på cirka 1 000 dollar per bil (lite konservativt). Med en bruttomarginal på (förmodligen över) 80 % skulle det ge en vinst på 800 dollar per bil x 2 500 000 = 2 000 000 000 dollar. Med en multiplikator på 30 skulle det ge ett marknadsvärde på 60 miljarder dollar. Och detta är bara början. Genom att sälja till andra biltillverkare utanför VW-koncernen, och genom andra applikationer som eVTOL, energilagring och tunga fordon, tror jag att ett marknadsvärde på över 100 miljarder dollar är mycket troligt. Om 10–15 år kan det vara mer realistiskt att tala om 200–300 miljarder dollar.för 2 tim sedan·VW äger en liten andel på 5% i X-Peng, de investerar 4,7 miljarder år 2024. Så det kan bli riktigt roligt.
- för 11 tim sedan·Tror du att den kommer att minska eller öka efter rapporten?
- för 16 tim sedan·Det vore ganska galet om det också slutar grönt idag klockan 22.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
15,03VWAP
Lägst
13,43OmsättningAntal
1 104,5 144 738 005
VWAP
Högst
15,03Lägst
13,43OmsättningAntal
1 104,5 144 738 005
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 22 juli 3 dagar |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Årsstämma | 4 juni | |
2025 Q1-rapport | 23 apr. | |
2024 Årsrapport | 26 feb. | |
2024 Q4-rapport | 12 feb. | |
2024 Q3-rapport | 23 okt. 2024 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Q1-rapport
87 dagar sedan‧42min
Nyheter & Analyser
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 22 juli 3 dagar |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Årsstämma | 4 juni | |
2025 Q1-rapport | 23 apr. | |
2024 Årsrapport | 26 feb. | |
2024 Q4-rapport | 12 feb. | |
2024 Q3-rapport | 23 okt. 2024 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 7 tim sedan·Är det någon som vill leka lite med siffror för värdering i framtiden, med felfritt utförande? Eftersom VW äger en stor andel av QuantumScape (QS), tror jag att det är troligt att de bilmärken som VW har ägarskap i kommer att vara de första kunderna: Volkswagen Škoda SEAT Audi Porsche Rivian Kommersiella fordon / Lastbilar: Volkswagen Commercial Vehicles MAN Scania VW-koncernen säljer totalt cirka 9 miljoner fordon per år. Endast cirka 750 000 av dessa var elbilar år 2024, men den siffran kommer naturligtvis att öka. PowerCo-avtalet från förra året omfattar cirka 500 000 bilar, med en option på 1 miljon. Ett förskott på 250 dollar per bil betalades, vilket kommer att dras av från den slutliga licensavgiften – vilket vi fortfarande inte vet. Frågan är hur mycket QS kan tjäna per bil. Här kan vi leka lite med siffror. Låt oss blicka 5–8 år framåt: VW-koncernen planerar att sälja cirka 5 miljoner elbilar år 2030. Kanske 2,5 miljoner av dessa kommer att ha batterier baserade på QS-teknik. Jag antar att QS kan ha intäkter på cirka 1 000 dollar per bil (lite konservativt). Med en bruttomarginal på (förmodligen över) 80 % skulle det ge en vinst på 800 dollar per bil x 2 500 000 = 2 000 000 000 dollar. Med en multiplikator på 30 skulle det ge ett marknadsvärde på 60 miljarder dollar. Och detta är bara början. Genom att sälja till andra biltillverkare utanför VW-koncernen, och genom andra applikationer som eVTOL, energilagring och tunga fordon, tror jag att ett marknadsvärde på över 100 miljarder dollar är mycket troligt. Om 10–15 år kan det vara mer realistiskt att tala om 200–300 miljarder dollar.för 2 tim sedan·VW äger en liten andel på 5% i X-Peng, de investerar 4,7 miljarder år 2024. Så det kan bli riktigt roligt.
- för 11 tim sedan·Tror du att den kommer att minska eller öka efter rapporten?
- för 16 tim sedan·Det vore ganska galet om det också slutar grönt idag klockan 22.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
15,03VWAP
Lägst
13,43OmsättningAntal
1 104,5 144 738 005
VWAP
Högst
15,03Lägst
13,43OmsättningAntal
1 104,5 144 738 005
Mäklarstatistik
Ingen data hittades