Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Palantir Technologies

Palantir Technologies

Högst-
Lägst-
Omsättning-
Högst-
Lägst-
Omsättning-
2026 Q1-rapport
54 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
3 aug.
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
3 juni
2026 Q1-rapport
4 maj
2025 Q4-rapport
2 feb.
2025 Q3-rapport
3 nov. 2025
2025 Q2-rapport
4 aug. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 7 tim sedan
    Famed Investor Michael Burry Cuts Palantir Short Burry har tagit stängt 50% av sin korta position (put options) i Palantir. Dock kvarstår samtidigt 50%. https://www.itiger.com/news/1175749282?hl=sv-SE Ser detta som en försiktig positiv signal. Absolut ingen köp rek, men PLTR har fallit kraftigt sedan Burry tog sin position sent 2025. Detta är intressant i sig då Palantir har tuffat på bra och det är i princip uteslutande externa faktorer som gjort att bolaget haft en negativ utveckling senaste tiden. Å andra sidan kan det ses som positivt i det långa loppet då korrigeringar behövs emellanåt, speciellt efter extrema uppgångar. Ska bli intressant med nästkommande Q för att se vad siffrorna visar och bolagets guidning.
  • för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    «Japan överväger amerikanska företaget Palantir för arméns ledningssystem: Rapport Regeringen, insynspersoner från den styrande koalitionen uppmanar till ett inhemskt AI-system, med hänvisning till oro över utländskt beroende och känslig militärdata, rapporterar Asahi Shimbun»
  • för 9 tim sedan
    ·
    Varför investera i ett företag som kommer att spela en avgörande roll när det kommer till att övervaka dig - begränsa din frihet och helt övergripande strama statens grepp om befolkningen? Jag är nyfiken eftersom folk inte har några problem med att välja bort tobak och olja. Jag kommer aldrig själv att äga Palantir även om jag är ganska säker på att de blir en fantastisk investering. Palantir har i skrivande stund ett strategiskt samarbete med Israel och hjälper aktivt till med folkmordet som sker i Gaza just nu. Inte bara det, de stöder aktivt den israeliska staten trots de erkända krigsförbrytelser de har begått. Dessutom anklagas de för oetisk övervakning med mera i USA. Mitt inlägg är inte en kritik av folk som investerar i Palantir men jag är nyfiken på om folk överhuvudtaget tar med sådan information i sin beslutsprocess. - tack på förhand.
    för 4 tim sedan
    Tack för ditt utförliga och seriösa svar! Nu förstår jag dina synpunkter och ditt perspektiv bättre. 1) Gillar din metafor med pistolen. Däremot finns olika avsikter att använda "pistolen" (metaforen till Palantirs produkter i detta fall), där ex. Israel använder den i syfte av krig, där Israel i sin tur påstår försvara sig... tänker vi lämnar det där för att hålla oss sakliga. Alla som köper en "pistol" borde ha en avsikt att använda den. Frågan är bara hur. 2) Stämmer att de säljer sina produkter till kunder som kan använda "pistolen" på det sätt - ja. 3) vad är det för data du menar att de samlar in av "den vanliga medborgaren"? Låter intressant. Sen tycker väl jag att det är bra med övervakning i viss mening, till rätt ändamål, ex. för att spåra kriminella, sätta dit dem eller varför inte de som sprider missinformation på nätet, för att ge några exempel. 4) Förstår ditt perspektiv här. Jag tycker självklart det är tragiskt om civila dör, men samtidigt är det i princip omöjligt att utesluta i försvar/krig. Men ja, det handlar å andra sidan om hur man använder "pistolen" och i vilka ändamål. Sen skulle Palantir aldrig sälja sin "pistol" till Ryssland, eller annan fiende för den delen. Karp har varit tydlig med att ej sälja till den typen av "kunder". Jag får en känsla av att du brinner starkt för det påstådda folkmordet i Gaza och vad som händer där. Förståeligt till viss del. Dock är gräset inte grönare på andra sidan, det finns ju flera anledningar till varför Israel gör som de gör... nog om det. Tack för dina svar. Jag kommer fortsätta att vara investerad i Palantir - länge. Helt förståeligt om du inte är det. Lycka till med dina investeringar!
  • för 22 tim sedan
    ·
    Efter att ha kört PLTR igenom Forcaster, så visar det sig att PLTR har ett FairValue på 185,18 $, och att aktien är 63,05 % undervärderad !
  • för 1 dag sedan
    ·
    Borde man hålla den eller sälja
    för 2 tim sedan
    Fatta dina egna beslut. Ingen som kommenterar här vet ett skvatt mer om framtiden eller företaget än du gör. De är bara gifta med sina aktier.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
54 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 7 tim sedan
    Famed Investor Michael Burry Cuts Palantir Short Burry har tagit stängt 50% av sin korta position (put options) i Palantir. Dock kvarstår samtidigt 50%. https://www.itiger.com/news/1175749282?hl=sv-SE Ser detta som en försiktig positiv signal. Absolut ingen köp rek, men PLTR har fallit kraftigt sedan Burry tog sin position sent 2025. Detta är intressant i sig då Palantir har tuffat på bra och det är i princip uteslutande externa faktorer som gjort att bolaget haft en negativ utveckling senaste tiden. Å andra sidan kan det ses som positivt i det långa loppet då korrigeringar behövs emellanåt, speciellt efter extrema uppgångar. Ska bli intressant med nästkommande Q för att se vad siffrorna visar och bolagets guidning.
  • för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    «Japan överväger amerikanska företaget Palantir för arméns ledningssystem: Rapport Regeringen, insynspersoner från den styrande koalitionen uppmanar till ett inhemskt AI-system, med hänvisning till oro över utländskt beroende och känslig militärdata, rapporterar Asahi Shimbun»
  • för 9 tim sedan
    ·
    Varför investera i ett företag som kommer att spela en avgörande roll när det kommer till att övervaka dig - begränsa din frihet och helt övergripande strama statens grepp om befolkningen? Jag är nyfiken eftersom folk inte har några problem med att välja bort tobak och olja. Jag kommer aldrig själv att äga Palantir även om jag är ganska säker på att de blir en fantastisk investering. Palantir har i skrivande stund ett strategiskt samarbete med Israel och hjälper aktivt till med folkmordet som sker i Gaza just nu. Inte bara det, de stöder aktivt den israeliska staten trots de erkända krigsförbrytelser de har begått. Dessutom anklagas de för oetisk övervakning med mera i USA. Mitt inlägg är inte en kritik av folk som investerar i Palantir men jag är nyfiken på om folk överhuvudtaget tar med sådan information i sin beslutsprocess. - tack på förhand.
    för 4 tim sedan
    Tack för ditt utförliga och seriösa svar! Nu förstår jag dina synpunkter och ditt perspektiv bättre. 1) Gillar din metafor med pistolen. Däremot finns olika avsikter att använda "pistolen" (metaforen till Palantirs produkter i detta fall), där ex. Israel använder den i syfte av krig, där Israel i sin tur påstår försvara sig... tänker vi lämnar det där för att hålla oss sakliga. Alla som köper en "pistol" borde ha en avsikt att använda den. Frågan är bara hur. 2) Stämmer att de säljer sina produkter till kunder som kan använda "pistolen" på det sätt - ja. 3) vad är det för data du menar att de samlar in av "den vanliga medborgaren"? Låter intressant. Sen tycker väl jag att det är bra med övervakning i viss mening, till rätt ändamål, ex. för att spåra kriminella, sätta dit dem eller varför inte de som sprider missinformation på nätet, för att ge några exempel. 4) Förstår ditt perspektiv här. Jag tycker självklart det är tragiskt om civila dör, men samtidigt är det i princip omöjligt att utesluta i försvar/krig. Men ja, det handlar å andra sidan om hur man använder "pistolen" och i vilka ändamål. Sen skulle Palantir aldrig sälja sin "pistol" till Ryssland, eller annan fiende för den delen. Karp har varit tydlig med att ej sälja till den typen av "kunder". Jag får en känsla av att du brinner starkt för det påstådda folkmordet i Gaza och vad som händer där. Förståeligt till viss del. Dock är gräset inte grönare på andra sidan, det finns ju flera anledningar till varför Israel gör som de gör... nog om det. Tack för dina svar. Jag kommer fortsätta att vara investerad i Palantir - länge. Helt förståeligt om du inte är det. Lycka till med dina investeringar!
  • för 22 tim sedan
    ·
    Efter att ha kört PLTR igenom Forcaster, så visar det sig att PLTR har ett FairValue på 185,18 $, och att aktien är 63,05 % undervärderad !
  • för 1 dag sedan
    ·
    Borde man hålla den eller sälja
    för 2 tim sedan
    Fatta dina egna beslut. Ingen som kommenterar här vet ett skvatt mer om framtiden eller företaget än du gör. De är bara gifta med sina aktier.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
3 aug.
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
3 juni
2026 Q1-rapport
4 maj
2025 Q4-rapport
2 feb.
2025 Q3-rapport
3 nov. 2025
2025 Q2-rapport
4 aug. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
54 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
3 aug.
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
3 juni
2026 Q1-rapport
4 maj
2025 Q4-rapport
2 feb.
2025 Q3-rapport
3 nov. 2025
2025 Q2-rapport
4 aug. 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 7 tim sedan
    Famed Investor Michael Burry Cuts Palantir Short Burry har tagit stängt 50% av sin korta position (put options) i Palantir. Dock kvarstår samtidigt 50%. https://www.itiger.com/news/1175749282?hl=sv-SE Ser detta som en försiktig positiv signal. Absolut ingen köp rek, men PLTR har fallit kraftigt sedan Burry tog sin position sent 2025. Detta är intressant i sig då Palantir har tuffat på bra och det är i princip uteslutande externa faktorer som gjort att bolaget haft en negativ utveckling senaste tiden. Å andra sidan kan det ses som positivt i det långa loppet då korrigeringar behövs emellanåt, speciellt efter extrema uppgångar. Ska bli intressant med nästkommande Q för att se vad siffrorna visar och bolagets guidning.
  • för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    «Japan överväger amerikanska företaget Palantir för arméns ledningssystem: Rapport Regeringen, insynspersoner från den styrande koalitionen uppmanar till ett inhemskt AI-system, med hänvisning till oro över utländskt beroende och känslig militärdata, rapporterar Asahi Shimbun»
  • för 9 tim sedan
    ·
    Varför investera i ett företag som kommer att spela en avgörande roll när det kommer till att övervaka dig - begränsa din frihet och helt övergripande strama statens grepp om befolkningen? Jag är nyfiken eftersom folk inte har några problem med att välja bort tobak och olja. Jag kommer aldrig själv att äga Palantir även om jag är ganska säker på att de blir en fantastisk investering. Palantir har i skrivande stund ett strategiskt samarbete med Israel och hjälper aktivt till med folkmordet som sker i Gaza just nu. Inte bara det, de stöder aktivt den israeliska staten trots de erkända krigsförbrytelser de har begått. Dessutom anklagas de för oetisk övervakning med mera i USA. Mitt inlägg är inte en kritik av folk som investerar i Palantir men jag är nyfiken på om folk överhuvudtaget tar med sådan information i sin beslutsprocess. - tack på förhand.
    för 4 tim sedan
    Tack för ditt utförliga och seriösa svar! Nu förstår jag dina synpunkter och ditt perspektiv bättre. 1) Gillar din metafor med pistolen. Däremot finns olika avsikter att använda "pistolen" (metaforen till Palantirs produkter i detta fall), där ex. Israel använder den i syfte av krig, där Israel i sin tur påstår försvara sig... tänker vi lämnar det där för att hålla oss sakliga. Alla som köper en "pistol" borde ha en avsikt att använda den. Frågan är bara hur. 2) Stämmer att de säljer sina produkter till kunder som kan använda "pistolen" på det sätt - ja. 3) vad är det för data du menar att de samlar in av "den vanliga medborgaren"? Låter intressant. Sen tycker väl jag att det är bra med övervakning i viss mening, till rätt ändamål, ex. för att spåra kriminella, sätta dit dem eller varför inte de som sprider missinformation på nätet, för att ge några exempel. 4) Förstår ditt perspektiv här. Jag tycker självklart det är tragiskt om civila dör, men samtidigt är det i princip omöjligt att utesluta i försvar/krig. Men ja, det handlar å andra sidan om hur man använder "pistolen" och i vilka ändamål. Sen skulle Palantir aldrig sälja sin "pistol" till Ryssland, eller annan fiende för den delen. Karp har varit tydlig med att ej sälja till den typen av "kunder". Jag får en känsla av att du brinner starkt för det påstådda folkmordet i Gaza och vad som händer där. Förståeligt till viss del. Dock är gräset inte grönare på andra sidan, det finns ju flera anledningar till varför Israel gör som de gör... nog om det. Tack för dina svar. Jag kommer fortsätta att vara investerad i Palantir - länge. Helt förståeligt om du inte är det. Lycka till med dina investeringar!
  • för 22 tim sedan
    ·
    Efter att ha kört PLTR igenom Forcaster, så visar det sig att PLTR har ett FairValue på 185,18 $, och att aktien är 63,05 % undervärderad !
  • för 1 dag sedan
    ·
    Borde man hålla den eller sälja
    för 2 tim sedan
    Fatta dina egna beslut. Ingen som kommenterar här vet ett skvatt mer om framtiden eller företaget än du gör. De är bara gifta med sina aktier.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm