Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Danish Aerospace & Defence Company

Danish Aerospace & Defence Company

2025 H2-rapport
64 dagar sedan

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
367--
53--
155--
62--
371--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym276 451276 45100

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym276 451276 45100

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 H1-rapport
24 aug.
Tidigare händelser
2025 H2-rapport
20 apr.
2025 Q4-rapport
15 apr.
2025 H1-rapport
25 aug. 2025
2025 Q2-rapport
25 aug. 2025
2024 H2-rapport
4 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 8 tim sedan
    ·
    Hur långt ner ska den gå , några bud?
    för 7 tim sedan
    ·
    3 kr. Allt över 3 finns det ägare av emissionsaktier som kan sälja dem med vinst. Inte så att jag inte köper lite nu, det gör jag. Men det är väl medveten om att den bara ska hitta botten,, och den kan mycket väl vara en hel del lägre.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Potential finns där, produktion av riktiga saker, i motsats till AI.
    för 8 tim sedan
    Ju mer jag läser rapporterna och kontrakten, desto mer känns det som att marknaden underskattar vad DADC faktiskt har byggt upp. E4D är inte längre bara ett projekt på papper, utan tekniken fungerar redan på ISS. NASA använder bolagets modeller för astronautträning, ESA fortsätter att lägga nya kontrakt och DADC är redan en del av Lunar Gateway-programmet. Dessutom pågår dialoger med flera aktörer inom både rymd- och försvarssektorn. Det mest intressanta för mig är att jag inte ser några tecken på att tekniken inte skulle hålla. Tvärtom fortsätter kunderna att komma tillbaka och bolaget går allt mer från utveckling till kommersialisering. Samtidigt är DADC fortfarande ett litet bolag. Det behövs inte särskilt många nya affärer innan det kan få stor effekt på resultaten. Därför tycker jag att det känns som att bolaget sitter på något betydligt större än vad dagens värdering antyder. Det här är förstås bara mina egna tankar, men jag tycker att DADC börjar se mer ut som ett bolag på väg att skala upp än ett traditionellt forskningsprojekt.
  • 19 juni · Ändrad
    ·
    Varför är det gröna siffror på min DADC aktie??? Så har vi också provat det 🤣
    Haha vänta bara så kommer det bli som att duscha efter ett träningspass!😄
  • 18 juni
    ·
    Bra tid att köpa?
    för 3 dagar sedan
    ·
    Nej, det skulle jag inte säga att det är, den kan mycket väl dyka mer än vad vi ser nu! Det har hänt ganska många gånger genom åren, där den faller till ca 3kr. Jag köper inte igen, förrän den kommer under 4kr igen.
  • 18 juni
    April 2026 blev en viktig milstolpe för DADC när bolagets E4D-träningssystem levererades till och installerades på den internationella rymdstationen (ISS) efter uppskjutning med SpaceX. De första testerna genomfördes framgångsrikt, vilket bekräftade att tekniken fungerar i den krävande rymdmiljön som den utvecklats för. Detta är ett konkret resultat som ger DADC en stark referens gentemot ESA, NASA och kommersiella rymdaktörer. Baserat på att systemet nu har demonstrerats och testats på ISS ökar sannolikheten för framtida beställningar och uppföljningskontrakt, eftersom rymdorganisationer normalt vill se bevisad funktion i verklig drift innan större upphandlingar genomförs. Inte förvånad om det trillar in fina ordrar i närtid🚀
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2025 H2-rapport
64 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 8 tim sedan
    ·
    Hur långt ner ska den gå , några bud?
    för 7 tim sedan
    ·
    3 kr. Allt över 3 finns det ägare av emissionsaktier som kan sälja dem med vinst. Inte så att jag inte köper lite nu, det gör jag. Men det är väl medveten om att den bara ska hitta botten,, och den kan mycket väl vara en hel del lägre.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Potential finns där, produktion av riktiga saker, i motsats till AI.
    för 8 tim sedan
    Ju mer jag läser rapporterna och kontrakten, desto mer känns det som att marknaden underskattar vad DADC faktiskt har byggt upp. E4D är inte längre bara ett projekt på papper, utan tekniken fungerar redan på ISS. NASA använder bolagets modeller för astronautträning, ESA fortsätter att lägga nya kontrakt och DADC är redan en del av Lunar Gateway-programmet. Dessutom pågår dialoger med flera aktörer inom både rymd- och försvarssektorn. Det mest intressanta för mig är att jag inte ser några tecken på att tekniken inte skulle hålla. Tvärtom fortsätter kunderna att komma tillbaka och bolaget går allt mer från utveckling till kommersialisering. Samtidigt är DADC fortfarande ett litet bolag. Det behövs inte särskilt många nya affärer innan det kan få stor effekt på resultaten. Därför tycker jag att det känns som att bolaget sitter på något betydligt större än vad dagens värdering antyder. Det här är förstås bara mina egna tankar, men jag tycker att DADC börjar se mer ut som ett bolag på väg att skala upp än ett traditionellt forskningsprojekt.
  • 19 juni · Ändrad
    ·
    Varför är det gröna siffror på min DADC aktie??? Så har vi också provat det 🤣
    Haha vänta bara så kommer det bli som att duscha efter ett träningspass!😄
  • 18 juni
    ·
    Bra tid att köpa?
    för 3 dagar sedan
    ·
    Nej, det skulle jag inte säga att det är, den kan mycket väl dyka mer än vad vi ser nu! Det har hänt ganska många gånger genom åren, där den faller till ca 3kr. Jag köper inte igen, förrän den kommer under 4kr igen.
  • 18 juni
    April 2026 blev en viktig milstolpe för DADC när bolagets E4D-träningssystem levererades till och installerades på den internationella rymdstationen (ISS) efter uppskjutning med SpaceX. De första testerna genomfördes framgångsrikt, vilket bekräftade att tekniken fungerar i den krävande rymdmiljön som den utvecklats för. Detta är ett konkret resultat som ger DADC en stark referens gentemot ESA, NASA och kommersiella rymdaktörer. Baserat på att systemet nu har demonstrerats och testats på ISS ökar sannolikheten för framtida beställningar och uppföljningskontrakt, eftersom rymdorganisationer normalt vill se bevisad funktion i verklig drift innan större upphandlingar genomförs. Inte förvånad om det trillar in fina ordrar i närtid🚀
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
367--
53--
155--
62--
371--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym276 451276 45100

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym276 451276 45100

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 H1-rapport
24 aug.
Tidigare händelser
2025 H2-rapport
20 apr.
2025 Q4-rapport
15 apr.
2025 H1-rapport
25 aug. 2025
2025 Q2-rapport
25 aug. 2025
2024 H2-rapport
4 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2025 H2-rapport
64 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 H1-rapport
24 aug.
Tidigare händelser
2025 H2-rapport
20 apr.
2025 Q4-rapport
15 apr.
2025 H1-rapport
25 aug. 2025
2025 Q2-rapport
25 aug. 2025
2024 H2-rapport
4 apr. 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 8 tim sedan
    ·
    Hur långt ner ska den gå , några bud?
    för 7 tim sedan
    ·
    3 kr. Allt över 3 finns det ägare av emissionsaktier som kan sälja dem med vinst. Inte så att jag inte köper lite nu, det gör jag. Men det är väl medveten om att den bara ska hitta botten,, och den kan mycket väl vara en hel del lägre.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Potential finns där, produktion av riktiga saker, i motsats till AI.
    för 8 tim sedan
    Ju mer jag läser rapporterna och kontrakten, desto mer känns det som att marknaden underskattar vad DADC faktiskt har byggt upp. E4D är inte längre bara ett projekt på papper, utan tekniken fungerar redan på ISS. NASA använder bolagets modeller för astronautträning, ESA fortsätter att lägga nya kontrakt och DADC är redan en del av Lunar Gateway-programmet. Dessutom pågår dialoger med flera aktörer inom både rymd- och försvarssektorn. Det mest intressanta för mig är att jag inte ser några tecken på att tekniken inte skulle hålla. Tvärtom fortsätter kunderna att komma tillbaka och bolaget går allt mer från utveckling till kommersialisering. Samtidigt är DADC fortfarande ett litet bolag. Det behövs inte särskilt många nya affärer innan det kan få stor effekt på resultaten. Därför tycker jag att det känns som att bolaget sitter på något betydligt större än vad dagens värdering antyder. Det här är förstås bara mina egna tankar, men jag tycker att DADC börjar se mer ut som ett bolag på väg att skala upp än ett traditionellt forskningsprojekt.
  • 19 juni · Ändrad
    ·
    Varför är det gröna siffror på min DADC aktie??? Så har vi också provat det 🤣
    Haha vänta bara så kommer det bli som att duscha efter ett träningspass!😄
  • 18 juni
    ·
    Bra tid att köpa?
    för 3 dagar sedan
    ·
    Nej, det skulle jag inte säga att det är, den kan mycket väl dyka mer än vad vi ser nu! Det har hänt ganska många gånger genom åren, där den faller till ca 3kr. Jag köper inte igen, förrän den kommer under 4kr igen.
  • 18 juni
    April 2026 blev en viktig milstolpe för DADC när bolagets E4D-träningssystem levererades till och installerades på den internationella rymdstationen (ISS) efter uppskjutning med SpaceX. De första testerna genomfördes framgångsrikt, vilket bekräftade att tekniken fungerar i den krävande rymdmiljön som den utvecklats för. Detta är ett konkret resultat som ger DADC en stark referens gentemot ESA, NASA och kommersiella rymdaktörer. Baserat på att systemet nu har demonstrerats och testats på ISS ökar sannolikheten för framtida beställningar och uppföljningskontrakt, eftersom rymdorganisationer normalt vill se bevisad funktion i verklig drift innan större upphandlingar genomförs. Inte förvånad om det trillar in fina ordrar i närtid🚀
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
367--
53--
155--
62--
371--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym276 451276 45100

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym276 451276 45100
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm