Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Danish Aerospace & Defence Company

Danish Aerospace & Defence Company

Ingen data hittades.
2025 H2-rapport
66 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 H1-rapport
24 aug.
Tidigare händelser
2025 H2-rapport
20 apr.
2025 Q4-rapport
15 apr.
2025 H1-rapport
25 aug. 2025
2025 Q2-rapport
25 aug. 2025
2024 H2-rapport
4 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 9 tim sedan
    Mina tankar kring framtida ordrar: DADC är inte längre bara ett rymdbolag. Nu satsar de även på försvar, där samma teknik kan användas inom både rymd och militära tillämpningar. Aktien har tidigare varit värderad betydligt högre, trots att den här försvarssatsningen inte fanns då. Tycker personligen att dagens nivåer ser intressanta ut om man tror på bolaget. Nu med två marknader att sälja mot rymd och försvar, och med ordrar som kan komma redan på kort sikt finns det mycket som kan förändra bilden här!🚀
  • för 12 tim sedan
    ·
    🚀🚀
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Hur långt ner ska den gå , några bud?
    för 7 tim sedan
    ·
    Helt enig här!! Men jag tror bara jag ser 5-10 år in i framtiden... för ca 1 månad sedan kunde jag ha sålt med en rimlig vinst, och det är andra gången jag inte gör det! För jag tror på den. Men ja igen, bara tiden kan utvisa!.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Potential finns där, produktion av riktiga saker, i motsats till AI.
    för 2 dagar sedan
    Ju mer jag läser rapporterna och kontrakten, desto mer känns det som att marknaden underskattar vad DADC faktiskt har byggt upp. E4D är inte längre bara ett projekt på papper, utan tekniken fungerar redan på ISS. NASA använder bolagets modeller för astronautträning, ESA fortsätter att lägga nya kontrakt och DADC är redan en del av Lunar Gateway-programmet. Dessutom pågår dialoger med flera aktörer inom både rymd- och försvarssektorn. Det mest intressanta för mig är att jag inte ser några tecken på att tekniken inte skulle hålla. Tvärtom fortsätter kunderna att komma tillbaka och bolaget går allt mer från utveckling till kommersialisering. Samtidigt är DADC fortfarande ett litet bolag. Det behövs inte särskilt många nya affärer innan det kan få stor effekt på resultaten. Därför tycker jag att det känns som att bolaget sitter på något betydligt större än vad dagens värdering antyder. Det här är förstås bara mina egna tankar, men jag tycker att DADC börjar se mer ut som ett bolag på väg att skala upp än ett traditionellt forskningsprojekt.
  • 19 juni · Ändrad
    ·
    Varför är det gröna siffror på min DADC aktie??? Så har vi också provat det 🤣
    Haha vänta bara så kommer det bli som att duscha efter ett träningspass!😄
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2025 H2-rapport
66 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 9 tim sedan
    Mina tankar kring framtida ordrar: DADC är inte längre bara ett rymdbolag. Nu satsar de även på försvar, där samma teknik kan användas inom både rymd och militära tillämpningar. Aktien har tidigare varit värderad betydligt högre, trots att den här försvarssatsningen inte fanns då. Tycker personligen att dagens nivåer ser intressanta ut om man tror på bolaget. Nu med två marknader att sälja mot rymd och försvar, och med ordrar som kan komma redan på kort sikt finns det mycket som kan förändra bilden här!🚀
  • för 12 tim sedan
    ·
    🚀🚀
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Hur långt ner ska den gå , några bud?
    för 7 tim sedan
    ·
    Helt enig här!! Men jag tror bara jag ser 5-10 år in i framtiden... för ca 1 månad sedan kunde jag ha sålt med en rimlig vinst, och det är andra gången jag inte gör det! För jag tror på den. Men ja igen, bara tiden kan utvisa!.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Potential finns där, produktion av riktiga saker, i motsats till AI.
    för 2 dagar sedan
    Ju mer jag läser rapporterna och kontrakten, desto mer känns det som att marknaden underskattar vad DADC faktiskt har byggt upp. E4D är inte längre bara ett projekt på papper, utan tekniken fungerar redan på ISS. NASA använder bolagets modeller för astronautträning, ESA fortsätter att lägga nya kontrakt och DADC är redan en del av Lunar Gateway-programmet. Dessutom pågår dialoger med flera aktörer inom både rymd- och försvarssektorn. Det mest intressanta för mig är att jag inte ser några tecken på att tekniken inte skulle hålla. Tvärtom fortsätter kunderna att komma tillbaka och bolaget går allt mer från utveckling till kommersialisering. Samtidigt är DADC fortfarande ett litet bolag. Det behövs inte särskilt många nya affärer innan det kan få stor effekt på resultaten. Därför tycker jag att det känns som att bolaget sitter på något betydligt större än vad dagens värdering antyder. Det här är förstås bara mina egna tankar, men jag tycker att DADC börjar se mer ut som ett bolag på väg att skala upp än ett traditionellt forskningsprojekt.
  • 19 juni · Ändrad
    ·
    Varför är det gröna siffror på min DADC aktie??? Så har vi också provat det 🤣
    Haha vänta bara så kommer det bli som att duscha efter ett träningspass!😄
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 H1-rapport
24 aug.
Tidigare händelser
2025 H2-rapport
20 apr.
2025 Q4-rapport
15 apr.
2025 H1-rapport
25 aug. 2025
2025 Q2-rapport
25 aug. 2025
2024 H2-rapport
4 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2025 H2-rapport
66 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 H1-rapport
24 aug.
Tidigare händelser
2025 H2-rapport
20 apr.
2025 Q4-rapport
15 apr.
2025 H1-rapport
25 aug. 2025
2025 Q2-rapport
25 aug. 2025
2024 H2-rapport
4 apr. 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 9 tim sedan
    Mina tankar kring framtida ordrar: DADC är inte längre bara ett rymdbolag. Nu satsar de även på försvar, där samma teknik kan användas inom både rymd och militära tillämpningar. Aktien har tidigare varit värderad betydligt högre, trots att den här försvarssatsningen inte fanns då. Tycker personligen att dagens nivåer ser intressanta ut om man tror på bolaget. Nu med två marknader att sälja mot rymd och försvar, och med ordrar som kan komma redan på kort sikt finns det mycket som kan förändra bilden här!🚀
  • för 12 tim sedan
    ·
    🚀🚀
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Hur långt ner ska den gå , några bud?
    för 7 tim sedan
    ·
    Helt enig här!! Men jag tror bara jag ser 5-10 år in i framtiden... för ca 1 månad sedan kunde jag ha sålt med en rimlig vinst, och det är andra gången jag inte gör det! För jag tror på den. Men ja igen, bara tiden kan utvisa!.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Potential finns där, produktion av riktiga saker, i motsats till AI.
    för 2 dagar sedan
    Ju mer jag läser rapporterna och kontrakten, desto mer känns det som att marknaden underskattar vad DADC faktiskt har byggt upp. E4D är inte längre bara ett projekt på papper, utan tekniken fungerar redan på ISS. NASA använder bolagets modeller för astronautträning, ESA fortsätter att lägga nya kontrakt och DADC är redan en del av Lunar Gateway-programmet. Dessutom pågår dialoger med flera aktörer inom både rymd- och försvarssektorn. Det mest intressanta för mig är att jag inte ser några tecken på att tekniken inte skulle hålla. Tvärtom fortsätter kunderna att komma tillbaka och bolaget går allt mer från utveckling till kommersialisering. Samtidigt är DADC fortfarande ett litet bolag. Det behövs inte särskilt många nya affärer innan det kan få stor effekt på resultaten. Därför tycker jag att det känns som att bolaget sitter på något betydligt större än vad dagens värdering antyder. Det här är förstås bara mina egna tankar, men jag tycker att DADC börjar se mer ut som ett bolag på väg att skala upp än ett traditionellt forskningsprojekt.
  • 19 juni · Ändrad
    ·
    Varför är det gröna siffror på min DADC aktie??? Så har vi också provat det 🤣
    Haha vänta bara så kommer det bli som att duscha efter ett träningspass!😄
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm