Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Elmera Group

Elmera Group

2026 Q1-rapport
44 dagar sedan
2,00 NOK/aktie
Senaste utdelning
4,80%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
19 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
12 feb.
2025 Q3-rapport
13 nov. 2025
2025 Q2-rapport
21 aug. 2025
2025 Q1-rapport
13 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 7 tim sedan
    ·
    Audax kan höja budet i kampen om Fjorkraft-ägare På torsdagen blev det känt att spanska Audax ville köpa Fjorkraft-ägaren Elmera. Företaget kontrade sedan med intresse från en annan, högre budgivare. Nu säger Audax att de är villiga att öka budet på 41,20 kronor per aktie. Det förutsätter dock att företaget får genomföra en liknande företagsgranskning, så kallad "due diligence", som konkurrenten. Audax påpekar samtidigt att aktieägare med 43,3 procent av aktierna redan har stöttat det befintliga budet, och ber Elmeras styrelse att snabbt ge tillgång till information så att budstriden kan fortsätta. https://www.dn.no/investor/
  • för 10 tim sedan · Ändrad
    ·
    Styrelsen förhåller sig lämpligt tyst. <<Aktieägare uppmanas att inte vidta några åtgärder avseende sina aktier i bolaget, inklusive försäljning eller annan avyttring av sina aktier, förrän styrelsen har lämnat ytterligare meddelanden>> Styrelsen har mottagit ett erbjudande på alla utestående aktier i bolaget, till ett indikerat pris som är betydligt högre än priset indikerat av Audax. Bolaget kommer att lämna ytterligare meddelanden när det är lämpligt.
    för 5 tim sedan · Ändrad
    ·
    Jag använder en sum-of-the-Parts (SOTP)-modell kombinerad med en Discounted Cash Flow (DCF)-metod. Det blir för omfattande att publicera alla antaganden och beräkningar här förstås, men min analys är uppsatt med relativt konservativa antaganden. Beräkningen visar fair value mellan 60 - 64 kr. Här förutsätts det att det köpande företaget kommer att uppnå betydande synergier. Jag är ingen average Joe när det gäller analys. Jag har läst finans på CBS Master program med toppbetyg - bland annat fick jag pris för bästa masteruppsats och bästa medelbetyg i kullen. Detta är svårare att uppnå än på NHH, så att säga. Jag arbetar med avancerade riskanalyser idag, så jag kan fortfarande räkna, så att säga. Jag är mycket kritisk till de så kallade analytikerna som ni själva kan se har "behåll" och "sälj" rekommendation på Nordnet. Jag har köpt regelbundet baserat på egen analys, men jag borde ha köpt mer. Jag önskar att jag hade haft större bollar för det, men det är inte lätt att gå mot marknaden och bara lita på sig själv. Jag arbetar med att bli bättre. Spetalen slog till med köp i grevens tid ända upp till flaggningsgränsen, menar jag att minnas från en ändringslista nyligen. Han är en kille jag har respekt för när det gäller att räkna värde, så att säga :-). Jag borde ha tagit detta som en indikation på att mina beräkningar inte är fel och köpt så mycket jag kunde :-)
  • för 1 dag sedan
    ·
    Vad tycker ni om att företaget snart kan ägas av utländska aktörer? Själv är jag något skeptisk...
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag är helt likgiltig till vem som äger Elmera. Detta företag har ingenting med kritisk infrastruktur att göra. Det är över 1 milj abonnenter i Elmera och dess dotterbolag. Så för den rätta köparen kan det finnas stora synergier med att samordna med sin kärnverksamhet. Elmera är ett toppföretag med mycket större värde än aktiekursen på sistone har återspeglat. Jag är glad att dessa värden nu kommer fram. Jag har haft tron hela vägen och ångrar att jag inte har köpt på mig ännu mer än jag har gjort. Nåväl, jag har en bra post här ändå. Nu gäller det bara att Borregaard följer efter och kommer ur vågdalen, händer det är jag happy! Analytikerna med håll och sälj i Elmera kan gå och äta en bulle eller tre.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Är det jag eller audax som inte förstår konceptet exklusivitetsavtal eftersom de ber om due diligence? Jag trodde avtalet gick just ut på att andra inte skulle få möjligheten till det per nu?
    för 13 tim sedan
    ·
    De uttalar väl i efterhand att de fortfarande kommer att genomföra Due diligence? (På fråga om Audax är villigt att överväga att höja budet på Elmera, hänvisar företaget till att det önskar genomföra en due diligence för att bedöma Elmeras värde)
  • för 1 dag sedan
    ·
    För sent att köpa ? 😄
    för 1 dag sedan
    ·
    Enorm omsättning här idag
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
44 dagar sedan
2,00 NOK/aktie
Senaste utdelning
4,80%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 7 tim sedan
    ·
    Audax kan höja budet i kampen om Fjorkraft-ägare På torsdagen blev det känt att spanska Audax ville köpa Fjorkraft-ägaren Elmera. Företaget kontrade sedan med intresse från en annan, högre budgivare. Nu säger Audax att de är villiga att öka budet på 41,20 kronor per aktie. Det förutsätter dock att företaget får genomföra en liknande företagsgranskning, så kallad "due diligence", som konkurrenten. Audax påpekar samtidigt att aktieägare med 43,3 procent av aktierna redan har stöttat det befintliga budet, och ber Elmeras styrelse att snabbt ge tillgång till information så att budstriden kan fortsätta. https://www.dn.no/investor/
  • för 10 tim sedan · Ändrad
    ·
    Styrelsen förhåller sig lämpligt tyst. <<Aktieägare uppmanas att inte vidta några åtgärder avseende sina aktier i bolaget, inklusive försäljning eller annan avyttring av sina aktier, förrän styrelsen har lämnat ytterligare meddelanden>> Styrelsen har mottagit ett erbjudande på alla utestående aktier i bolaget, till ett indikerat pris som är betydligt högre än priset indikerat av Audax. Bolaget kommer att lämna ytterligare meddelanden när det är lämpligt.
    för 5 tim sedan · Ändrad
    ·
    Jag använder en sum-of-the-Parts (SOTP)-modell kombinerad med en Discounted Cash Flow (DCF)-metod. Det blir för omfattande att publicera alla antaganden och beräkningar här förstås, men min analys är uppsatt med relativt konservativa antaganden. Beräkningen visar fair value mellan 60 - 64 kr. Här förutsätts det att det köpande företaget kommer att uppnå betydande synergier. Jag är ingen average Joe när det gäller analys. Jag har läst finans på CBS Master program med toppbetyg - bland annat fick jag pris för bästa masteruppsats och bästa medelbetyg i kullen. Detta är svårare att uppnå än på NHH, så att säga. Jag arbetar med avancerade riskanalyser idag, så jag kan fortfarande räkna, så att säga. Jag är mycket kritisk till de så kallade analytikerna som ni själva kan se har "behåll" och "sälj" rekommendation på Nordnet. Jag har köpt regelbundet baserat på egen analys, men jag borde ha köpt mer. Jag önskar att jag hade haft större bollar för det, men det är inte lätt att gå mot marknaden och bara lita på sig själv. Jag arbetar med att bli bättre. Spetalen slog till med köp i grevens tid ända upp till flaggningsgränsen, menar jag att minnas från en ändringslista nyligen. Han är en kille jag har respekt för när det gäller att räkna värde, så att säga :-). Jag borde ha tagit detta som en indikation på att mina beräkningar inte är fel och köpt så mycket jag kunde :-)
  • för 1 dag sedan
    ·
    Vad tycker ni om att företaget snart kan ägas av utländska aktörer? Själv är jag något skeptisk...
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag är helt likgiltig till vem som äger Elmera. Detta företag har ingenting med kritisk infrastruktur att göra. Det är över 1 milj abonnenter i Elmera och dess dotterbolag. Så för den rätta köparen kan det finnas stora synergier med att samordna med sin kärnverksamhet. Elmera är ett toppföretag med mycket större värde än aktiekursen på sistone har återspeglat. Jag är glad att dessa värden nu kommer fram. Jag har haft tron hela vägen och ångrar att jag inte har köpt på mig ännu mer än jag har gjort. Nåväl, jag har en bra post här ändå. Nu gäller det bara att Borregaard följer efter och kommer ur vågdalen, händer det är jag happy! Analytikerna med håll och sälj i Elmera kan gå och äta en bulle eller tre.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Är det jag eller audax som inte förstår konceptet exklusivitetsavtal eftersom de ber om due diligence? Jag trodde avtalet gick just ut på att andra inte skulle få möjligheten till det per nu?
    för 13 tim sedan
    ·
    De uttalar väl i efterhand att de fortfarande kommer att genomföra Due diligence? (På fråga om Audax är villigt att överväga att höja budet på Elmera, hänvisar företaget till att det önskar genomföra en due diligence för att bedöma Elmeras värde)
  • för 1 dag sedan
    ·
    För sent att köpa ? 😄
    för 1 dag sedan
    ·
    Enorm omsättning här idag
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
19 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
12 feb.
2025 Q3-rapport
13 nov. 2025
2025 Q2-rapport
21 aug. 2025
2025 Q1-rapport
13 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
44 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
19 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
12 feb.
2025 Q3-rapport
13 nov. 2025
2025 Q2-rapport
21 aug. 2025
2025 Q1-rapport
13 maj 2025

Relaterade värdepapper

2,00 NOK/aktie
Senaste utdelning
4,80%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 7 tim sedan
    ·
    Audax kan höja budet i kampen om Fjorkraft-ägare På torsdagen blev det känt att spanska Audax ville köpa Fjorkraft-ägaren Elmera. Företaget kontrade sedan med intresse från en annan, högre budgivare. Nu säger Audax att de är villiga att öka budet på 41,20 kronor per aktie. Det förutsätter dock att företaget får genomföra en liknande företagsgranskning, så kallad "due diligence", som konkurrenten. Audax påpekar samtidigt att aktieägare med 43,3 procent av aktierna redan har stöttat det befintliga budet, och ber Elmeras styrelse att snabbt ge tillgång till information så att budstriden kan fortsätta. https://www.dn.no/investor/
  • för 10 tim sedan · Ändrad
    ·
    Styrelsen förhåller sig lämpligt tyst. <<Aktieägare uppmanas att inte vidta några åtgärder avseende sina aktier i bolaget, inklusive försäljning eller annan avyttring av sina aktier, förrän styrelsen har lämnat ytterligare meddelanden>> Styrelsen har mottagit ett erbjudande på alla utestående aktier i bolaget, till ett indikerat pris som är betydligt högre än priset indikerat av Audax. Bolaget kommer att lämna ytterligare meddelanden när det är lämpligt.
    för 5 tim sedan · Ändrad
    ·
    Jag använder en sum-of-the-Parts (SOTP)-modell kombinerad med en Discounted Cash Flow (DCF)-metod. Det blir för omfattande att publicera alla antaganden och beräkningar här förstås, men min analys är uppsatt med relativt konservativa antaganden. Beräkningen visar fair value mellan 60 - 64 kr. Här förutsätts det att det köpande företaget kommer att uppnå betydande synergier. Jag är ingen average Joe när det gäller analys. Jag har läst finans på CBS Master program med toppbetyg - bland annat fick jag pris för bästa masteruppsats och bästa medelbetyg i kullen. Detta är svårare att uppnå än på NHH, så att säga. Jag arbetar med avancerade riskanalyser idag, så jag kan fortfarande räkna, så att säga. Jag är mycket kritisk till de så kallade analytikerna som ni själva kan se har "behåll" och "sälj" rekommendation på Nordnet. Jag har köpt regelbundet baserat på egen analys, men jag borde ha köpt mer. Jag önskar att jag hade haft större bollar för det, men det är inte lätt att gå mot marknaden och bara lita på sig själv. Jag arbetar med att bli bättre. Spetalen slog till med köp i grevens tid ända upp till flaggningsgränsen, menar jag att minnas från en ändringslista nyligen. Han är en kille jag har respekt för när det gäller att räkna värde, så att säga :-). Jag borde ha tagit detta som en indikation på att mina beräkningar inte är fel och köpt så mycket jag kunde :-)
  • för 1 dag sedan
    ·
    Vad tycker ni om att företaget snart kan ägas av utländska aktörer? Själv är jag något skeptisk...
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag är helt likgiltig till vem som äger Elmera. Detta företag har ingenting med kritisk infrastruktur att göra. Det är över 1 milj abonnenter i Elmera och dess dotterbolag. Så för den rätta köparen kan det finnas stora synergier med att samordna med sin kärnverksamhet. Elmera är ett toppföretag med mycket större värde än aktiekursen på sistone har återspeglat. Jag är glad att dessa värden nu kommer fram. Jag har haft tron hela vägen och ångrar att jag inte har köpt på mig ännu mer än jag har gjort. Nåväl, jag har en bra post här ändå. Nu gäller det bara att Borregaard följer efter och kommer ur vågdalen, händer det är jag happy! Analytikerna med håll och sälj i Elmera kan gå och äta en bulle eller tre.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Är det jag eller audax som inte förstår konceptet exklusivitetsavtal eftersom de ber om due diligence? Jag trodde avtalet gick just ut på att andra inte skulle få möjligheten till det per nu?
    för 13 tim sedan
    ·
    De uttalar väl i efterhand att de fortfarande kommer att genomföra Due diligence? (På fråga om Audax är villigt att överväga att höja budet på Elmera, hänvisar företaget till att det önskar genomföra en due diligence för att bedöma Elmeras värde)
  • för 1 dag sedan
    ·
    För sent att köpa ? 😄
    för 1 dag sedan
    ·
    Enorm omsättning här idag
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm