2025 Q3-rapport
46 dagar sedan39min
0,10 EUR/aktie
Senaste utdelning
Orderdjup
Nasdaq Helsinki
Antal
Köp
446
Sälj
Antal
1 423
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 3 | - | - | ||
| 68 | - | - | ||
| 20 | - | - | ||
| 140 | - | - | ||
| 16 | - | - |
Högst
16,56VWAP
Lägst
15,76OmsättningAntal
0,9 55 641
VWAP
Högst
16,56Lägst
15,76OmsättningAntal
0,9 55 641
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 10 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 29 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 12 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 30 apr. | |
| 2024 Q4-rapport | 12 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 1 nov. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 18 tim sedanEfter lanseringen av Control Resonant gjorde jag en "liten" forskningsresa i Youtubes och Twitchs värld samt vad CR betyder för Remedy själva: Hittills har jag inte stött på en enda spelstreamer som tyckt att CR:s trailer varit avskräckande. Efter att ha tittat på Livestreams och allmänna åsikter om Resonants lanseringsmaterial har människors reaktioner, milt sagt, exploderat, t.ex. på grund av hypen som trailern skapade, tillkännagivandet av lanseringsdatumet, och ett stort antal har förklarat att det senaste Control är numero uno bland nästa års spelköp. CR anses redan nu vara ett av nästa års hetaste spellöften. Vad som också var en värdefull del av trailern var själva visningarna av gameplay, vilket många utgivare inte hade för evenemanget. Resonant höjde ribban högt för den cinematiska delen vid Game Awards, vilket har lett till kommentarer som har ansett Resonants cinematiska del vara en av de bästa presentationerna för ett nytt spel. Kritik har dock kommit angående trailerns längd, det vill säga att vissa har tyckt att detta varit en för lång presentationsvideo. En intressant förändring med Resonant är att detta är Remedys första actionrollspel. Med trailern, istället för att gå med Remedys gamla bekanta 'firegun'-stil, verkar Resonant, med denna kunskap, huvudsakligen baseras på 'melee'-strid, vilket många har funnit mycket välkommet. Samtidigt skapar det en rolig twist, när Jesse (Control 1 huvudperson) använde mer skjutvapen, så är Dylan i Resonant en närstridsfokuserad karaktär som skapar en mer intensiv och mångsidig möjlighet i stridssektionerna. Vad som är välkommet är att Resonant inte kräver att man spelar Control 1, men det hjälper förstås att förstå historien om Control 1 har spelats. Detta hjälper mer till att spelet når spelare som inte är bekanta med Controls egen historia. Ett stort tillägg till detta är att det är en egenutgivning, vilket innebär att det inte finns några begränsningar för vilka plattformar spelet kommer att släppas på. Personlig sammanfattning: Control Resonant har hittills den största potentialen att nå olika spelarbaser än något tidigare Remedy-spel. Det är dock en ny erövring inom actionrollspelens värld, vilket skapar ett visst frågetecken om Control Resonant kommer att uppfylla kraven för denna spelstil som spelare av denna genre förväntar sig. För mig, med trailern, särskilt gameplay, är förväntningarna höga att Resonant kommer att uppfylla förväntningarna, och jag förväntar mig till och med att det kommer att överträffa dessa förväntningar med Remedys karakteristiska bekanta konstiga drag, som har visat sig sticka ut från mängden på ett potentiellt sätt. Förväntningarna är höga och spelvärlden har tagit emot Resonant-trailern, verkligen, VÄLDIGT väl. Insatserna är också mycket höga när det gäller spelets framgång, som Remedys kommunikationsdirektör Thomas Puha har sagt: ”Det är tydligt att detta är vår viktigaste lansering hittills”. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011617463.html·för 17 tim sedan · ÄndradGoda observationer och funderingar! Enligt min åsikt är RPG det enda rätta valet, eftersom Remedys spel har saknat djupare karaktärsutveckling och själva gameplay har ofta varit praktiskt taget färdigspelat efter att berättelsen slutat. Så jag hoppas åtminstone att man kan återvända till själva spelet även efter att berättelsen slutat.
- ·för 1 dag sedanDet är sällsynt att man ser ett företag lyckas tajma sina aktieåterköp så taktiskt.·för 1 dag sedanFöretaget har stark tilltro till sin egen verksamhet, och så borde investerare också ha.
- ·för 1 dag sedanInget nämndes om Max Payne remakes vill någon ens ha de spelen vad är poängen
- ·för 1 dag sedanTrailern var imponerande, men vi får se hur slutprodukten blir. Release troligen sent 26 och budgeten är förmodligen runt 50 miljoner åtminstone. Max Payne 1 och 2 Remake, kommer det verkligen att släppas nästa år, när inget sägs om det. Control Resonant måste lyckas med sin försäljning. Annars går det illa.·för 1 dag sedanTänk om de släpper GTA6 samtidigt...jag skulle inte bli förvånad.
- ·för 2 dagar sedan2026 control uppföljare ute jippie·för 1 dag sedanEn ganska intressant lösning att gå i action-RPG-riktning. Där kan det finnas en stor potentiell spelarbas. Soulslike-spel har banat väg, vid sidan av vilken Remedy kan snida sin egen väg med sin egen twist. Närstrid ger enligt min mening fler spelmekaniska möjligheter. Jag började åtminstone tröttna på att skjuta med ineffektiva vapen. I närstrid är det lättare att skapa roliga parerings-/undvikande-/kontrings-/kombo-möjligheter.·för 1 dag sedanRemedy verkar göra nya satsningar nu, å andra sidan, vad man såg av gameplay verkade inte alls vara en dålig lösning, än så länge.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
46 dagar sedan39min
0,10 EUR/aktie
Senaste utdelning
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 18 tim sedanEfter lanseringen av Control Resonant gjorde jag en "liten" forskningsresa i Youtubes och Twitchs värld samt vad CR betyder för Remedy själva: Hittills har jag inte stött på en enda spelstreamer som tyckt att CR:s trailer varit avskräckande. Efter att ha tittat på Livestreams och allmänna åsikter om Resonants lanseringsmaterial har människors reaktioner, milt sagt, exploderat, t.ex. på grund av hypen som trailern skapade, tillkännagivandet av lanseringsdatumet, och ett stort antal har förklarat att det senaste Control är numero uno bland nästa års spelköp. CR anses redan nu vara ett av nästa års hetaste spellöften. Vad som också var en värdefull del av trailern var själva visningarna av gameplay, vilket många utgivare inte hade för evenemanget. Resonant höjde ribban högt för den cinematiska delen vid Game Awards, vilket har lett till kommentarer som har ansett Resonants cinematiska del vara en av de bästa presentationerna för ett nytt spel. Kritik har dock kommit angående trailerns längd, det vill säga att vissa har tyckt att detta varit en för lång presentationsvideo. En intressant förändring med Resonant är att detta är Remedys första actionrollspel. Med trailern, istället för att gå med Remedys gamla bekanta 'firegun'-stil, verkar Resonant, med denna kunskap, huvudsakligen baseras på 'melee'-strid, vilket många har funnit mycket välkommet. Samtidigt skapar det en rolig twist, när Jesse (Control 1 huvudperson) använde mer skjutvapen, så är Dylan i Resonant en närstridsfokuserad karaktär som skapar en mer intensiv och mångsidig möjlighet i stridssektionerna. Vad som är välkommet är att Resonant inte kräver att man spelar Control 1, men det hjälper förstås att förstå historien om Control 1 har spelats. Detta hjälper mer till att spelet når spelare som inte är bekanta med Controls egen historia. Ett stort tillägg till detta är att det är en egenutgivning, vilket innebär att det inte finns några begränsningar för vilka plattformar spelet kommer att släppas på. Personlig sammanfattning: Control Resonant har hittills den största potentialen att nå olika spelarbaser än något tidigare Remedy-spel. Det är dock en ny erövring inom actionrollspelens värld, vilket skapar ett visst frågetecken om Control Resonant kommer att uppfylla kraven för denna spelstil som spelare av denna genre förväntar sig. För mig, med trailern, särskilt gameplay, är förväntningarna höga att Resonant kommer att uppfylla förväntningarna, och jag förväntar mig till och med att det kommer att överträffa dessa förväntningar med Remedys karakteristiska bekanta konstiga drag, som har visat sig sticka ut från mängden på ett potentiellt sätt. Förväntningarna är höga och spelvärlden har tagit emot Resonant-trailern, verkligen, VÄLDIGT väl. Insatserna är också mycket höga när det gäller spelets framgång, som Remedys kommunikationsdirektör Thomas Puha har sagt: ”Det är tydligt att detta är vår viktigaste lansering hittills”. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011617463.html·för 17 tim sedan · ÄndradGoda observationer och funderingar! Enligt min åsikt är RPG det enda rätta valet, eftersom Remedys spel har saknat djupare karaktärsutveckling och själva gameplay har ofta varit praktiskt taget färdigspelat efter att berättelsen slutat. Så jag hoppas åtminstone att man kan återvända till själva spelet även efter att berättelsen slutat.
- ·för 1 dag sedanDet är sällsynt att man ser ett företag lyckas tajma sina aktieåterköp så taktiskt.·för 1 dag sedanFöretaget har stark tilltro till sin egen verksamhet, och så borde investerare också ha.
- ·för 1 dag sedanInget nämndes om Max Payne remakes vill någon ens ha de spelen vad är poängen
- ·för 1 dag sedanTrailern var imponerande, men vi får se hur slutprodukten blir. Release troligen sent 26 och budgeten är förmodligen runt 50 miljoner åtminstone. Max Payne 1 och 2 Remake, kommer det verkligen att släppas nästa år, när inget sägs om det. Control Resonant måste lyckas med sin försäljning. Annars går det illa.·för 1 dag sedanTänk om de släpper GTA6 samtidigt...jag skulle inte bli förvånad.
- ·för 2 dagar sedan2026 control uppföljare ute jippie·för 1 dag sedanEn ganska intressant lösning att gå i action-RPG-riktning. Där kan det finnas en stor potentiell spelarbas. Soulslike-spel har banat väg, vid sidan av vilken Remedy kan snida sin egen väg med sin egen twist. Närstrid ger enligt min mening fler spelmekaniska möjligheter. Jag började åtminstone tröttna på att skjuta med ineffektiva vapen. I närstrid är det lättare att skapa roliga parerings-/undvikande-/kontrings-/kombo-möjligheter.·för 1 dag sedanRemedy verkar göra nya satsningar nu, å andra sidan, vad man såg av gameplay verkade inte alls vara en dålig lösning, än så länge.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq Helsinki
Antal
Köp
446
Sälj
Antal
1 423
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 3 | - | - | ||
| 68 | - | - | ||
| 20 | - | - | ||
| 140 | - | - | ||
| 16 | - | - |
Högst
16,56VWAP
Lägst
15,76OmsättningAntal
0,9 55 641
VWAP
Högst
16,56Lägst
15,76OmsättningAntal
0,9 55 641
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 10 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 29 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 12 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 30 apr. | |
| 2024 Q4-rapport | 12 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 1 nov. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
2025 Q3-rapport
46 dagar sedan39min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 10 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 29 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 12 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 30 apr. | |
| 2024 Q4-rapport | 12 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 1 nov. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
0,10 EUR/aktie
Senaste utdelning
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 18 tim sedanEfter lanseringen av Control Resonant gjorde jag en "liten" forskningsresa i Youtubes och Twitchs värld samt vad CR betyder för Remedy själva: Hittills har jag inte stött på en enda spelstreamer som tyckt att CR:s trailer varit avskräckande. Efter att ha tittat på Livestreams och allmänna åsikter om Resonants lanseringsmaterial har människors reaktioner, milt sagt, exploderat, t.ex. på grund av hypen som trailern skapade, tillkännagivandet av lanseringsdatumet, och ett stort antal har förklarat att det senaste Control är numero uno bland nästa års spelköp. CR anses redan nu vara ett av nästa års hetaste spellöften. Vad som också var en värdefull del av trailern var själva visningarna av gameplay, vilket många utgivare inte hade för evenemanget. Resonant höjde ribban högt för den cinematiska delen vid Game Awards, vilket har lett till kommentarer som har ansett Resonants cinematiska del vara en av de bästa presentationerna för ett nytt spel. Kritik har dock kommit angående trailerns längd, det vill säga att vissa har tyckt att detta varit en för lång presentationsvideo. En intressant förändring med Resonant är att detta är Remedys första actionrollspel. Med trailern, istället för att gå med Remedys gamla bekanta 'firegun'-stil, verkar Resonant, med denna kunskap, huvudsakligen baseras på 'melee'-strid, vilket många har funnit mycket välkommet. Samtidigt skapar det en rolig twist, när Jesse (Control 1 huvudperson) använde mer skjutvapen, så är Dylan i Resonant en närstridsfokuserad karaktär som skapar en mer intensiv och mångsidig möjlighet i stridssektionerna. Vad som är välkommet är att Resonant inte kräver att man spelar Control 1, men det hjälper förstås att förstå historien om Control 1 har spelats. Detta hjälper mer till att spelet når spelare som inte är bekanta med Controls egen historia. Ett stort tillägg till detta är att det är en egenutgivning, vilket innebär att det inte finns några begränsningar för vilka plattformar spelet kommer att släppas på. Personlig sammanfattning: Control Resonant har hittills den största potentialen att nå olika spelarbaser än något tidigare Remedy-spel. Det är dock en ny erövring inom actionrollspelens värld, vilket skapar ett visst frågetecken om Control Resonant kommer att uppfylla kraven för denna spelstil som spelare av denna genre förväntar sig. För mig, med trailern, särskilt gameplay, är förväntningarna höga att Resonant kommer att uppfylla förväntningarna, och jag förväntar mig till och med att det kommer att överträffa dessa förväntningar med Remedys karakteristiska bekanta konstiga drag, som har visat sig sticka ut från mängden på ett potentiellt sätt. Förväntningarna är höga och spelvärlden har tagit emot Resonant-trailern, verkligen, VÄLDIGT väl. Insatserna är också mycket höga när det gäller spelets framgång, som Remedys kommunikationsdirektör Thomas Puha har sagt: ”Det är tydligt att detta är vår viktigaste lansering hittills”. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011617463.html·för 17 tim sedan · ÄndradGoda observationer och funderingar! Enligt min åsikt är RPG det enda rätta valet, eftersom Remedys spel har saknat djupare karaktärsutveckling och själva gameplay har ofta varit praktiskt taget färdigspelat efter att berättelsen slutat. Så jag hoppas åtminstone att man kan återvända till själva spelet även efter att berättelsen slutat.
- ·för 1 dag sedanDet är sällsynt att man ser ett företag lyckas tajma sina aktieåterköp så taktiskt.·för 1 dag sedanFöretaget har stark tilltro till sin egen verksamhet, och så borde investerare också ha.
- ·för 1 dag sedanInget nämndes om Max Payne remakes vill någon ens ha de spelen vad är poängen
- ·för 1 dag sedanTrailern var imponerande, men vi får se hur slutprodukten blir. Release troligen sent 26 och budgeten är förmodligen runt 50 miljoner åtminstone. Max Payne 1 och 2 Remake, kommer det verkligen att släppas nästa år, när inget sägs om det. Control Resonant måste lyckas med sin försäljning. Annars går det illa.·för 1 dag sedanTänk om de släpper GTA6 samtidigt...jag skulle inte bli förvånad.
- ·för 2 dagar sedan2026 control uppföljare ute jippie·för 1 dag sedanEn ganska intressant lösning att gå i action-RPG-riktning. Där kan det finnas en stor potentiell spelarbas. Soulslike-spel har banat väg, vid sidan av vilken Remedy kan snida sin egen väg med sin egen twist. Närstrid ger enligt min mening fler spelmekaniska möjligheter. Jag började åtminstone tröttna på att skjuta med ineffektiva vapen. I närstrid är det lättare att skapa roliga parerings-/undvikande-/kontrings-/kombo-möjligheter.·för 1 dag sedanRemedy verkar göra nya satsningar nu, å andra sidan, vad man såg av gameplay verkade inte alls vara en dålig lösning, än så länge.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq Helsinki
Antal
Köp
446
Sälj
Antal
1 423
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 3 | - | - | ||
| 68 | - | - | ||
| 20 | - | - | ||
| 140 | - | - | ||
| 16 | - | - |
Högst
16,56VWAP
Lägst
15,76OmsättningAntal
0,9 55 641
VWAP
Högst
16,56Lägst
15,76OmsättningAntal
0,9 55 641
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






