Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

GomSpace Group

GomSpace Group

GomSpace Group

2026 Q1-rapport
46 dagar sedan

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
19 feb.
2025 Q2-rapport
27 aug. 2025
2024 Q4-rapport
14 feb. 2025
2024 Q3-rapport
31 okt. 2024

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 18 tim sedan
    ·
    för 18 tim sedan
    ·
    Jag har inte tillgång men enligt uppgift har Musk hotat EU med att begränsa Starlink-åtkomst om de fortsätter med sina egna konstellationer. https://www.ft.com/content/0b012610-8132-4549-afd9-14bacd9db8cb?syn-25a6b1a6=1
    för 7 tim sedan
    ·
    för 7 tim sedan
    ·
    Här är en tunnel som leder över till den andra sidan av betalväggen https://archive.ph/sWk6k
    för 7 tim sedan
    ·
    för 7 tim sedan
    ·
    Och text: SpaceX har kritiserat EU:s plan att begränsa tillgången till dess satellitspektrum, och sagt att åtgärden riskerar sämre uppkoppling i Ukraina där dess Starlink-tjänst har varit avgörande för kommunikationer sedan Rysslands fullskaliga invasion. I ett dokument som delats med europeiska tjänstemän och setts av FT, sade SpaceX: "Förslaget skapar en betydande sannolikhet att européer kommer att stå utan direkt-till-enhet satellittjänster eller att nya europeiska operationer kommer att skapa globala störningsproblem, inklusive för nödtjänster som de i Ukraina." Blocket föreslog i maj att reservera en del av sitt spektrum som tillåter smartphones att ansluta direkt till satelliter för europeiska aktörer, vilket därmed begränsar frekvenserna för amerikanska och kinesiska aktörer. För närvarande används det så kallade 2GHz-frekvensbandet av två amerikanska företag, Viasat och EchoStar. SpaceX hävdade att EU-planen prioriterar "en operatörs registreringsland framför ekonomiska, tekniska och regleringsmässiga realiteter". När förslaget tillkännagavs försvarade EU:s teknikchef Henna Virkkunen de europeiska preferenserna genom att hävda att blocket ville "öka vår europeiska kapacitet inom denna sektor" samtidigt som man förblev öppen för internationella aktörer i andra delar av spektrum. Andra som var involverade i förhandlingen om planen sade att vissa EU-tjänstemän medvetet ville begränsa Elon Musks Starlink-plattform. Det europeiska förslaget kom efter en varningssignal från Washington. I mars varnade den amerikanska Federal Communications Commission att den skulle vidta vedergällningsåtgärder om EU prioriterade europeiska satellitoperatörer framför alternativ som Starlink. "Vi är oroade över en del av snacket kring europeisk satellitsuveränitet," sade FCC-ordförande Brendan Carr till FT vid den tiden. "Om Europa kommer att gå den vägen, då vet du att vi kommer att tvingas vidta, du vet, ömsesidiga åtgärder." Förslaget från Europeiska kommissionen måste fortfarande förhandlas med EU-länder och Europaparlamentet. En person nära SpaceX sade att man fortfarande hoppades kunna påverka färdriktningen med tanke på de farhågor som framförts av företag och flera europeiska regeringar.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Det här blir man inte rik av :( jag har varit lång på denna länge. Men utvecklingen de senaste 6 månaderna är inte imponerande. Hur länge ska vi vänta innan det händer lite "uppåt" igen?
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Det är ingen stabil aktie, men det är en ‘lotto’. Du ska inte titta och hålla ögonen på den, antingen skjuter den i höjden eller faller i grunden, jag har själv investerat i den, men det kan ta många år.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    God morgon.. jag tycker vi ligger och rör oss mellan 15-23.. så man borde kanske utnyttja den rörelsen. ?
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Ja, det finns tydligen en botten runt 15, och sedan går den upp i 20-talet. Jag köpte igår ytterligare en slatt på 15,8 med plan att sälja över 21. Det var som om alla rymdinvesterare sugits över till Space X, men vågor rullar ju tillbaka igen. 🤞
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Den svenska marknaden är stängd idag och detsamma gäller för USA och Finland.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Lyckligtvis - så faller den ju inte 4-6-8% igen idag 😂
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    EXAKT VAD JAG SKULLE TILL ATT SKRIVA....😉
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Detektivarbete på Indonesien EPGS Partners har registrerad adress hos GomSpace, med CFO Troels Dalsgaard som direktör. Denna månad har årsredovisningen presenterats. Det är ett överskott på 600.000 i företaget 2025, annars har det sedan 2021 varit underskott i nästan 1 år. Långivaren är nog GomSpace och EPGS som har köpt den första satelliten som skickades upp. Projektet är i alla fall definitivt inte avslutat. https://cvrapi.dk/virksomhed/dk/gomspace-orbital-aps/38173561https://regnskaber.cvrapi.dk/xhtml/16537183/amNsb3VkczovLzAzL2M1LzNmLzM0LzUxLzEwNWMtNDU1ZS1hMjJlLWE0MzcxN2VmOGZlYQ.pdf
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Ett bra inlägg - det är långt mellan dem numera.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
46 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 18 tim sedan
    ·
    för 18 tim sedan
    ·
    Jag har inte tillgång men enligt uppgift har Musk hotat EU med att begränsa Starlink-åtkomst om de fortsätter med sina egna konstellationer. https://www.ft.com/content/0b012610-8132-4549-afd9-14bacd9db8cb?syn-25a6b1a6=1
    för 7 tim sedan
    ·
    för 7 tim sedan
    ·
    Här är en tunnel som leder över till den andra sidan av betalväggen https://archive.ph/sWk6k
    för 7 tim sedan
    ·
    för 7 tim sedan
    ·
    Och text: SpaceX har kritiserat EU:s plan att begränsa tillgången till dess satellitspektrum, och sagt att åtgärden riskerar sämre uppkoppling i Ukraina där dess Starlink-tjänst har varit avgörande för kommunikationer sedan Rysslands fullskaliga invasion. I ett dokument som delats med europeiska tjänstemän och setts av FT, sade SpaceX: "Förslaget skapar en betydande sannolikhet att européer kommer att stå utan direkt-till-enhet satellittjänster eller att nya europeiska operationer kommer att skapa globala störningsproblem, inklusive för nödtjänster som de i Ukraina." Blocket föreslog i maj att reservera en del av sitt spektrum som tillåter smartphones att ansluta direkt till satelliter för europeiska aktörer, vilket därmed begränsar frekvenserna för amerikanska och kinesiska aktörer. För närvarande används det så kallade 2GHz-frekvensbandet av två amerikanska företag, Viasat och EchoStar. SpaceX hävdade att EU-planen prioriterar "en operatörs registreringsland framför ekonomiska, tekniska och regleringsmässiga realiteter". När förslaget tillkännagavs försvarade EU:s teknikchef Henna Virkkunen de europeiska preferenserna genom att hävda att blocket ville "öka vår europeiska kapacitet inom denna sektor" samtidigt som man förblev öppen för internationella aktörer i andra delar av spektrum. Andra som var involverade i förhandlingen om planen sade att vissa EU-tjänstemän medvetet ville begränsa Elon Musks Starlink-plattform. Det europeiska förslaget kom efter en varningssignal från Washington. I mars varnade den amerikanska Federal Communications Commission att den skulle vidta vedergällningsåtgärder om EU prioriterade europeiska satellitoperatörer framför alternativ som Starlink. "Vi är oroade över en del av snacket kring europeisk satellitsuveränitet," sade FCC-ordförande Brendan Carr till FT vid den tiden. "Om Europa kommer att gå den vägen, då vet du att vi kommer att tvingas vidta, du vet, ömsesidiga åtgärder." Förslaget från Europeiska kommissionen måste fortfarande förhandlas med EU-länder och Europaparlamentet. En person nära SpaceX sade att man fortfarande hoppades kunna påverka färdriktningen med tanke på de farhågor som framförts av företag och flera europeiska regeringar.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Det här blir man inte rik av :( jag har varit lång på denna länge. Men utvecklingen de senaste 6 månaderna är inte imponerande. Hur länge ska vi vänta innan det händer lite "uppåt" igen?
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Det är ingen stabil aktie, men det är en ‘lotto’. Du ska inte titta och hålla ögonen på den, antingen skjuter den i höjden eller faller i grunden, jag har själv investerat i den, men det kan ta många år.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    God morgon.. jag tycker vi ligger och rör oss mellan 15-23.. så man borde kanske utnyttja den rörelsen. ?
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Ja, det finns tydligen en botten runt 15, och sedan går den upp i 20-talet. Jag köpte igår ytterligare en slatt på 15,8 med plan att sälja över 21. Det var som om alla rymdinvesterare sugits över till Space X, men vågor rullar ju tillbaka igen. 🤞
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Den svenska marknaden är stängd idag och detsamma gäller för USA och Finland.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Lyckligtvis - så faller den ju inte 4-6-8% igen idag 😂
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    EXAKT VAD JAG SKULLE TILL ATT SKRIVA....😉
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Detektivarbete på Indonesien EPGS Partners har registrerad adress hos GomSpace, med CFO Troels Dalsgaard som direktör. Denna månad har årsredovisningen presenterats. Det är ett överskott på 600.000 i företaget 2025, annars har det sedan 2021 varit underskott i nästan 1 år. Långivaren är nog GomSpace och EPGS som har köpt den första satelliten som skickades upp. Projektet är i alla fall definitivt inte avslutat. https://cvrapi.dk/virksomhed/dk/gomspace-orbital-aps/38173561https://regnskaber.cvrapi.dk/xhtml/16537183/amNsb3VkczovLzAzL2M1LzNmLzM0LzUxLzEwNWMtNDU1ZS1hMjJlLWE0MzcxN2VmOGZlYQ.pdf
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Ett bra inlägg - det är långt mellan dem numera.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
19 feb.
2025 Q2-rapport
27 aug. 2025
2024 Q4-rapport
14 feb. 2025
2024 Q3-rapport
31 okt. 2024

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
46 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
19 feb.
2025 Q2-rapport
27 aug. 2025
2024 Q4-rapport
14 feb. 2025
2024 Q3-rapport
31 okt. 2024

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 18 tim sedan
    ·
    för 18 tim sedan
    ·
    Jag har inte tillgång men enligt uppgift har Musk hotat EU med att begränsa Starlink-åtkomst om de fortsätter med sina egna konstellationer. https://www.ft.com/content/0b012610-8132-4549-afd9-14bacd9db8cb?syn-25a6b1a6=1
    för 7 tim sedan
    ·
    för 7 tim sedan
    ·
    Här är en tunnel som leder över till den andra sidan av betalväggen https://archive.ph/sWk6k
    för 7 tim sedan
    ·
    för 7 tim sedan
    ·
    Och text: SpaceX har kritiserat EU:s plan att begränsa tillgången till dess satellitspektrum, och sagt att åtgärden riskerar sämre uppkoppling i Ukraina där dess Starlink-tjänst har varit avgörande för kommunikationer sedan Rysslands fullskaliga invasion. I ett dokument som delats med europeiska tjänstemän och setts av FT, sade SpaceX: "Förslaget skapar en betydande sannolikhet att européer kommer att stå utan direkt-till-enhet satellittjänster eller att nya europeiska operationer kommer att skapa globala störningsproblem, inklusive för nödtjänster som de i Ukraina." Blocket föreslog i maj att reservera en del av sitt spektrum som tillåter smartphones att ansluta direkt till satelliter för europeiska aktörer, vilket därmed begränsar frekvenserna för amerikanska och kinesiska aktörer. För närvarande används det så kallade 2GHz-frekvensbandet av två amerikanska företag, Viasat och EchoStar. SpaceX hävdade att EU-planen prioriterar "en operatörs registreringsland framför ekonomiska, tekniska och regleringsmässiga realiteter". När förslaget tillkännagavs försvarade EU:s teknikchef Henna Virkkunen de europeiska preferenserna genom att hävda att blocket ville "öka vår europeiska kapacitet inom denna sektor" samtidigt som man förblev öppen för internationella aktörer i andra delar av spektrum. Andra som var involverade i förhandlingen om planen sade att vissa EU-tjänstemän medvetet ville begränsa Elon Musks Starlink-plattform. Det europeiska förslaget kom efter en varningssignal från Washington. I mars varnade den amerikanska Federal Communications Commission att den skulle vidta vedergällningsåtgärder om EU prioriterade europeiska satellitoperatörer framför alternativ som Starlink. "Vi är oroade över en del av snacket kring europeisk satellitsuveränitet," sade FCC-ordförande Brendan Carr till FT vid den tiden. "Om Europa kommer att gå den vägen, då vet du att vi kommer att tvingas vidta, du vet, ömsesidiga åtgärder." Förslaget från Europeiska kommissionen måste fortfarande förhandlas med EU-länder och Europaparlamentet. En person nära SpaceX sade att man fortfarande hoppades kunna påverka färdriktningen med tanke på de farhågor som framförts av företag och flera europeiska regeringar.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Det här blir man inte rik av :( jag har varit lång på denna länge. Men utvecklingen de senaste 6 månaderna är inte imponerande. Hur länge ska vi vänta innan det händer lite "uppåt" igen?
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Det är ingen stabil aktie, men det är en ‘lotto’. Du ska inte titta och hålla ögonen på den, antingen skjuter den i höjden eller faller i grunden, jag har själv investerat i den, men det kan ta många år.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    God morgon.. jag tycker vi ligger och rör oss mellan 15-23.. så man borde kanske utnyttja den rörelsen. ?
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Ja, det finns tydligen en botten runt 15, och sedan går den upp i 20-talet. Jag köpte igår ytterligare en slatt på 15,8 med plan att sälja över 21. Det var som om alla rymdinvesterare sugits över till Space X, men vågor rullar ju tillbaka igen. 🤞
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Den svenska marknaden är stängd idag och detsamma gäller för USA och Finland.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Lyckligtvis - så faller den ju inte 4-6-8% igen idag 😂
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    EXAKT VAD JAG SKULLE TILL ATT SKRIVA....😉
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Detektivarbete på Indonesien EPGS Partners har registrerad adress hos GomSpace, med CFO Troels Dalsgaard som direktör. Denna månad har årsredovisningen presenterats. Det är ett överskott på 600.000 i företaget 2025, annars har det sedan 2021 varit underskott i nästan 1 år. Långivaren är nog GomSpace och EPGS som har köpt den första satelliten som skickades upp. Projektet är i alla fall definitivt inte avslutat. https://cvrapi.dk/virksomhed/dk/gomspace-orbital-aps/38173561https://regnskaber.cvrapi.dk/xhtml/16537183/amNsb3VkczovLzAzL2M1LzNmLzM0LzUxLzEwNWMtNDU1ZS1hMjJlLWE0MzcxN2VmOGZlYQ.pdf
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Ett bra inlägg - det är långt mellan dem numera.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm