Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

GomSpace Group

GomSpace Group

2026 Q1-rapport
51 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
19 feb.
2025 Q2-rapport
27 aug. 2025
2024 Q4-rapport
14 feb. 2025
2024 Q3-rapport
31 okt. 2024

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 29 min sen
    ·
    International Business Time 26/6-26 Ryssland-Ukraina-kriget är ett testfall för framtidens militära kommunikation Ukrainas militär är nu beroende av uppskattningsvis 100 000 satellitbaserade internetterminaler, vilket gör det till en av världens största användare av kommunikationssystem i låg omloppsbana (LEO) under krigstid. "Satellitkommunikation har blivit en avgörande faktor för både civilsamhället och den nationella säkerheten i kristider," sade Dmytro Stetsenko, grundare och VD för det ukrainska satellitkommunikationsföretaget Stetman, i ett samtal med International Business Times. Ett av de mest ambitiösa initiativen är UASAT LEO, en planerad ukrainsk kommunikationskonstellation i låg omloppsbana som utvecklas av Stetman i samarbete med den danska satellittillverkaren GomSpace. Projektet förväntas inledas med uppskjutningen av UASAT-NANO under 2026. https://www.ibtimes.com/russia-ukraine-war-test-case-future-military-communications-3804630
    för 16 min sen · Ändrad
    ·
    Ut med Starlink/SpaceX och här saxat från artikeln "Fundamentally, three hundred satellites will be enough to achieve the maximum global coverage,"
  • för 49 min sen
    ·
    Jag fick en ganska arrogant och kontant feedback från några återkommande användare här på forumet, när jag för ungefär ett år sedan kom med en rad observationer och betraktelser utan de rosenröda glasögonen på. Jag har själv varit i Gomspace i omgångar - och är i den igen. Jag kan se en stor potential och det finns också goda tecken. Men när en för stor minoritet överröstar och nedvärderar folk som sakligt förhåller sig till materialet, då brukar jag få en dålig känsla. “Övertro är en kraftfull faktor som orsakar marknadsbubblor. När människor är självsäkra tenderar de att ignorera risker och fokusera endast på potentialen för enorma vinster." Robert J. Shiller
    för 15 min sen
    ·
    Ursäkta igen från mitt håll om jag har uttryckt mig dumt.
  • för 19 tim sedan · Ändrad
    ·
    SpaceX ska in i Russell 1000-indexet ikväll, när det är över så tänker jag att de övriga rymdaktierna börjar bete sig mer normalt. Här klippet från AI "En MOC-annonsering (Market-on-Close) i förhållande till SpaceX refererar till den officiella processen där indexfonder tvångsköper massiva mängder SpaceX-aktier (SPCX) precis vid marknadens stängning i samband med att bolaget tas upp i ett större aktieindex.Detta är extremt relevant just nu, då SpaceX just idag tas upp i Russell 1000-indexet." MOC sker nog de sista 10 minuterna före stängning på den Amerikanska marknaden, om man har tid och lust så kan man nog se svängningarna i SpaceX och kanske också i de andra Amerikanska rymdaktierna/ERF:erna, de Europeiska får väl vänta till måndag, men vad vet jag, spännande är det, tycker jag.
    för 19 tim sedan
    ·
    Är inte expert, man kan själv läsa här https://www.google.com/search?q=hvorfor+falder+rumsektoren+i+disse+dage%3F&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari&fbs=ABfTbFUyxjQn9bne4DuflY2dNqqKbhdxSO8WgvTBi3efK567160IfY5SefnKxVdVn0Xh-BaCwWvj4Ww22_YG2BsHGCT2rZL7wSNg9WacMHHKXFK6AURQS-e7lMc90ZxFKKMwjv19rFEeNTRx9i-TacXlrIEB5DDzJsTRzB7bnS_9h7A7P-S5eG66-yPrwTRRzxsS_8PO4Xom&aep=10&ntc=1&mstk=AUtExfCRLMHALdFmDm2dOdzBWo-6iqpIfCKoXCln6W9O6u1SPKAXyE7Wp8RymdlCLwJFfp_MppNr5w7yDaUH9Q40y6M6GMff6bPAzZTSAPpFG7A_bsQ8Y1ANzfQZBdISeW5i_tqTBlJRzQS21efEN61mGZ6xLT3QjagVM_w&csuir=1&aioh=3&mq=hvad+er+MOC+annoncering&ved=2ahUKEwjD9qe5_aSVAxXPSfEDHWoBA1MQ7tASegQIABAR&mtid=JHs-auZd793Fzw_U2oygBg&udm=50#lfId=ChxjMe Eller undersöka själv 🙃 trevlig helg till alla.
  • för 20 tim sedan · Ändrad
    ·
    Ja, tack vare insiderköp innan sommarsemestern...!
  • för 20 tim sedan
    ·
    Så har jag dubblat min lilla portion här till en lite mindre liten portion. Jag är på lång sikt här.
    för 19 tim sedan
    ·
    Hahahaha
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
51 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 29 min sen
    ·
    International Business Time 26/6-26 Ryssland-Ukraina-kriget är ett testfall för framtidens militära kommunikation Ukrainas militär är nu beroende av uppskattningsvis 100 000 satellitbaserade internetterminaler, vilket gör det till en av världens största användare av kommunikationssystem i låg omloppsbana (LEO) under krigstid. "Satellitkommunikation har blivit en avgörande faktor för både civilsamhället och den nationella säkerheten i kristider," sade Dmytro Stetsenko, grundare och VD för det ukrainska satellitkommunikationsföretaget Stetman, i ett samtal med International Business Times. Ett av de mest ambitiösa initiativen är UASAT LEO, en planerad ukrainsk kommunikationskonstellation i låg omloppsbana som utvecklas av Stetman i samarbete med den danska satellittillverkaren GomSpace. Projektet förväntas inledas med uppskjutningen av UASAT-NANO under 2026. https://www.ibtimes.com/russia-ukraine-war-test-case-future-military-communications-3804630
    för 16 min sen · Ändrad
    ·
    Ut med Starlink/SpaceX och här saxat från artikeln "Fundamentally, three hundred satellites will be enough to achieve the maximum global coverage,"
  • för 49 min sen
    ·
    Jag fick en ganska arrogant och kontant feedback från några återkommande användare här på forumet, när jag för ungefär ett år sedan kom med en rad observationer och betraktelser utan de rosenröda glasögonen på. Jag har själv varit i Gomspace i omgångar - och är i den igen. Jag kan se en stor potential och det finns också goda tecken. Men när en för stor minoritet överröstar och nedvärderar folk som sakligt förhåller sig till materialet, då brukar jag få en dålig känsla. “Övertro är en kraftfull faktor som orsakar marknadsbubblor. När människor är självsäkra tenderar de att ignorera risker och fokusera endast på potentialen för enorma vinster." Robert J. Shiller
    för 15 min sen
    ·
    Ursäkta igen från mitt håll om jag har uttryckt mig dumt.
  • för 19 tim sedan · Ändrad
    ·
    SpaceX ska in i Russell 1000-indexet ikväll, när det är över så tänker jag att de övriga rymdaktierna börjar bete sig mer normalt. Här klippet från AI "En MOC-annonsering (Market-on-Close) i förhållande till SpaceX refererar till den officiella processen där indexfonder tvångsköper massiva mängder SpaceX-aktier (SPCX) precis vid marknadens stängning i samband med att bolaget tas upp i ett större aktieindex.Detta är extremt relevant just nu, då SpaceX just idag tas upp i Russell 1000-indexet." MOC sker nog de sista 10 minuterna före stängning på den Amerikanska marknaden, om man har tid och lust så kan man nog se svängningarna i SpaceX och kanske också i de andra Amerikanska rymdaktierna/ERF:erna, de Europeiska får väl vänta till måndag, men vad vet jag, spännande är det, tycker jag.
    för 19 tim sedan
    ·
    Är inte expert, man kan själv läsa här https://www.google.com/search?q=hvorfor+falder+rumsektoren+i+disse+dage%3F&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari&fbs=ABfTbFUyxjQn9bne4DuflY2dNqqKbhdxSO8WgvTBi3efK567160IfY5SefnKxVdVn0Xh-BaCwWvj4Ww22_YG2BsHGCT2rZL7wSNg9WacMHHKXFK6AURQS-e7lMc90ZxFKKMwjv19rFEeNTRx9i-TacXlrIEB5DDzJsTRzB7bnS_9h7A7P-S5eG66-yPrwTRRzxsS_8PO4Xom&aep=10&ntc=1&mstk=AUtExfCRLMHALdFmDm2dOdzBWo-6iqpIfCKoXCln6W9O6u1SPKAXyE7Wp8RymdlCLwJFfp_MppNr5w7yDaUH9Q40y6M6GMff6bPAzZTSAPpFG7A_bsQ8Y1ANzfQZBdISeW5i_tqTBlJRzQS21efEN61mGZ6xLT3QjagVM_w&csuir=1&aioh=3&mq=hvad+er+MOC+annoncering&ved=2ahUKEwjD9qe5_aSVAxXPSfEDHWoBA1MQ7tASegQIABAR&mtid=JHs-auZd793Fzw_U2oygBg&udm=50#lfId=ChxjMe Eller undersöka själv 🙃 trevlig helg till alla.
  • för 20 tim sedan · Ändrad
    ·
    Ja, tack vare insiderköp innan sommarsemestern...!
  • för 20 tim sedan
    ·
    Så har jag dubblat min lilla portion här till en lite mindre liten portion. Jag är på lång sikt här.
    för 19 tim sedan
    ·
    Hahahaha
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
19 feb.
2025 Q2-rapport
27 aug. 2025
2024 Q4-rapport
14 feb. 2025
2024 Q3-rapport
31 okt. 2024

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
51 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
19 feb.
2025 Q2-rapport
27 aug. 2025
2024 Q4-rapport
14 feb. 2025
2024 Q3-rapport
31 okt. 2024

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 29 min sen
    ·
    International Business Time 26/6-26 Ryssland-Ukraina-kriget är ett testfall för framtidens militära kommunikation Ukrainas militär är nu beroende av uppskattningsvis 100 000 satellitbaserade internetterminaler, vilket gör det till en av världens största användare av kommunikationssystem i låg omloppsbana (LEO) under krigstid. "Satellitkommunikation har blivit en avgörande faktor för både civilsamhället och den nationella säkerheten i kristider," sade Dmytro Stetsenko, grundare och VD för det ukrainska satellitkommunikationsföretaget Stetman, i ett samtal med International Business Times. Ett av de mest ambitiösa initiativen är UASAT LEO, en planerad ukrainsk kommunikationskonstellation i låg omloppsbana som utvecklas av Stetman i samarbete med den danska satellittillverkaren GomSpace. Projektet förväntas inledas med uppskjutningen av UASAT-NANO under 2026. https://www.ibtimes.com/russia-ukraine-war-test-case-future-military-communications-3804630
    för 16 min sen · Ändrad
    ·
    Ut med Starlink/SpaceX och här saxat från artikeln "Fundamentally, three hundred satellites will be enough to achieve the maximum global coverage,"
  • för 49 min sen
    ·
    Jag fick en ganska arrogant och kontant feedback från några återkommande användare här på forumet, när jag för ungefär ett år sedan kom med en rad observationer och betraktelser utan de rosenröda glasögonen på. Jag har själv varit i Gomspace i omgångar - och är i den igen. Jag kan se en stor potential och det finns också goda tecken. Men när en för stor minoritet överröstar och nedvärderar folk som sakligt förhåller sig till materialet, då brukar jag få en dålig känsla. “Övertro är en kraftfull faktor som orsakar marknadsbubblor. När människor är självsäkra tenderar de att ignorera risker och fokusera endast på potentialen för enorma vinster." Robert J. Shiller
    för 15 min sen
    ·
    Ursäkta igen från mitt håll om jag har uttryckt mig dumt.
  • för 19 tim sedan · Ändrad
    ·
    SpaceX ska in i Russell 1000-indexet ikväll, när det är över så tänker jag att de övriga rymdaktierna börjar bete sig mer normalt. Här klippet från AI "En MOC-annonsering (Market-on-Close) i förhållande till SpaceX refererar till den officiella processen där indexfonder tvångsköper massiva mängder SpaceX-aktier (SPCX) precis vid marknadens stängning i samband med att bolaget tas upp i ett större aktieindex.Detta är extremt relevant just nu, då SpaceX just idag tas upp i Russell 1000-indexet." MOC sker nog de sista 10 minuterna före stängning på den Amerikanska marknaden, om man har tid och lust så kan man nog se svängningarna i SpaceX och kanske också i de andra Amerikanska rymdaktierna/ERF:erna, de Europeiska får väl vänta till måndag, men vad vet jag, spännande är det, tycker jag.
    för 19 tim sedan
    ·
    Är inte expert, man kan själv läsa här https://www.google.com/search?q=hvorfor+falder+rumsektoren+i+disse+dage%3F&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari&fbs=ABfTbFUyxjQn9bne4DuflY2dNqqKbhdxSO8WgvTBi3efK567160IfY5SefnKxVdVn0Xh-BaCwWvj4Ww22_YG2BsHGCT2rZL7wSNg9WacMHHKXFK6AURQS-e7lMc90ZxFKKMwjv19rFEeNTRx9i-TacXlrIEB5DDzJsTRzB7bnS_9h7A7P-S5eG66-yPrwTRRzxsS_8PO4Xom&aep=10&ntc=1&mstk=AUtExfCRLMHALdFmDm2dOdzBWo-6iqpIfCKoXCln6W9O6u1SPKAXyE7Wp8RymdlCLwJFfp_MppNr5w7yDaUH9Q40y6M6GMff6bPAzZTSAPpFG7A_bsQ8Y1ANzfQZBdISeW5i_tqTBlJRzQS21efEN61mGZ6xLT3QjagVM_w&csuir=1&aioh=3&mq=hvad+er+MOC+annoncering&ved=2ahUKEwjD9qe5_aSVAxXPSfEDHWoBA1MQ7tASegQIABAR&mtid=JHs-auZd793Fzw_U2oygBg&udm=50#lfId=ChxjMe Eller undersöka själv 🙃 trevlig helg till alla.
  • för 20 tim sedan · Ändrad
    ·
    Ja, tack vare insiderköp innan sommarsemestern...!
  • för 20 tim sedan
    ·
    Så har jag dubblat min lilla portion här till en lite mindre liten portion. Jag är på lång sikt här.
    för 19 tim sedan
    ·
    Hahahaha
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm