Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Zaptec

2026 Q1-rapport
47 dagar sedan
0,30 NOK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
103--
787--
185--
19--
220--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
19 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
6 maj
2025 Q4-rapport
18 feb.
2025 Q3-rapport
5 nov. 2025
2025 Q2-rapport
20 aug. 2025
2025 Q1-rapport
7 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 4 tim sedan
    ·
    https://businessmotoring.co.uk/zaptec-go-among-first-to-carry-mercury-ev-charger-certification/ Mercury-certifieringen visar att Zaptec ligger långt fram teknologiskt och är bland de första laddartillverkarna som uppfyller denna nya standard för smart laddning och framtida energitjänster. Betydelse för Zaptec: * Stärker konkurrenspositionen. * Kan göra det lättare att vinna kontrakt med energibolag och större kunder. * Bättre rustad för framtida lösningar som smart laddning och Vehicle-to-Grid (V2G). * Underbygger intrycket av Zaptec som en teknikledare.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Min bedömning av Zaptec fram mot årsslutet: Q1 var rekordstarkt med 457 MNOK i omsättning, och orderboken vid utgången av kvartalet var på hela 737 MNOK. Samtidigt ser vi fortsatt stark tillväxt på den europeiska elbilsmarknaden, vilket ger en god grund för vidare tillväxt. Min grova bedömning: * Under 70 kr vid årsslutet: 25 % * 70–100 kr vid årsslutet: 45 % * Över 100 kr vid årsslutet: 30 % För att nå 100 kr tror jag vi måste se: * Stark Q2-rapport * Fortsatt tillväxt i orderingång * Goda marginaler * Positiva signaler för andra halvåret Personligen följer jag mest orderbok och orderingång. Om dessa fortsätter att växa samtidigt som marginalerna håller sig uppe, kan marknaden behöva omprissätta bolaget betydligt högre än idag. Detta är endast mina egna bedömningar och inte investeringsråd. https://climate.ec.europa.eu/news-other-reads/news/electric-car-sales-surge-high-oil-prices-drive-shift-away-fossil-fuels-2026-06-16_en
    för 11 tim sedan
    vi får satse 70kr mot Q2
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Zaptec och Sonepar bildar partnerskap!! Sonepar är mycket stor i Tyskland med 200 lokationer! https://www.volksfreund.de/pr/presseportal/zaptec-und-sonepar-schliessen-strategische-partnerschaft-im-bereich-elektromobilitaet_aid-150150259
    för 3 dagar sedan
    ·
    Sonepar är stor i Europa och inte minst i Tyskland, så detta är helt i linje med strategin.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Det är märkligt att på dagar när omsättningen är låg, är det alltid en eller två som är mycket ivriga att sälja zaptec, även om aktien faller med 4-5%. Nu när aktien stiger är vederbörande inte intresserad av att sälja. Tänk på det innan ni säljer era Zaptec aktier.
    för 3 dagar sedan
    ·
    Menar du att det är Mr. 🤖
  • 18 juni
    ·
    Hoppas ni som sålde idag hittar bra alternativ. Vi alla försöker orientera oss på Mr market 😇
    för 3 dagar sedan
    ·
    Säljer inte ett guldegg
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
47 dagar sedan
0,30 NOK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 4 tim sedan
    ·
    https://businessmotoring.co.uk/zaptec-go-among-first-to-carry-mercury-ev-charger-certification/ Mercury-certifieringen visar att Zaptec ligger långt fram teknologiskt och är bland de första laddartillverkarna som uppfyller denna nya standard för smart laddning och framtida energitjänster. Betydelse för Zaptec: * Stärker konkurrenspositionen. * Kan göra det lättare att vinna kontrakt med energibolag och större kunder. * Bättre rustad för framtida lösningar som smart laddning och Vehicle-to-Grid (V2G). * Underbygger intrycket av Zaptec som en teknikledare.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Min bedömning av Zaptec fram mot årsslutet: Q1 var rekordstarkt med 457 MNOK i omsättning, och orderboken vid utgången av kvartalet var på hela 737 MNOK. Samtidigt ser vi fortsatt stark tillväxt på den europeiska elbilsmarknaden, vilket ger en god grund för vidare tillväxt. Min grova bedömning: * Under 70 kr vid årsslutet: 25 % * 70–100 kr vid årsslutet: 45 % * Över 100 kr vid årsslutet: 30 % För att nå 100 kr tror jag vi måste se: * Stark Q2-rapport * Fortsatt tillväxt i orderingång * Goda marginaler * Positiva signaler för andra halvåret Personligen följer jag mest orderbok och orderingång. Om dessa fortsätter att växa samtidigt som marginalerna håller sig uppe, kan marknaden behöva omprissätta bolaget betydligt högre än idag. Detta är endast mina egna bedömningar och inte investeringsråd. https://climate.ec.europa.eu/news-other-reads/news/electric-car-sales-surge-high-oil-prices-drive-shift-away-fossil-fuels-2026-06-16_en
    för 11 tim sedan
    vi får satse 70kr mot Q2
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Zaptec och Sonepar bildar partnerskap!! Sonepar är mycket stor i Tyskland med 200 lokationer! https://www.volksfreund.de/pr/presseportal/zaptec-und-sonepar-schliessen-strategische-partnerschaft-im-bereich-elektromobilitaet_aid-150150259
    för 3 dagar sedan
    ·
    Sonepar är stor i Europa och inte minst i Tyskland, så detta är helt i linje med strategin.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Det är märkligt att på dagar när omsättningen är låg, är det alltid en eller två som är mycket ivriga att sälja zaptec, även om aktien faller med 4-5%. Nu när aktien stiger är vederbörande inte intresserad av att sälja. Tänk på det innan ni säljer era Zaptec aktier.
    för 3 dagar sedan
    ·
    Menar du att det är Mr. 🤖
  • 18 juni
    ·
    Hoppas ni som sålde idag hittar bra alternativ. Vi alla försöker orientera oss på Mr market 😇
    för 3 dagar sedan
    ·
    Säljer inte ett guldegg
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
103--
787--
185--
19--
220--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
19 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
6 maj
2025 Q4-rapport
18 feb.
2025 Q3-rapport
5 nov. 2025
2025 Q2-rapport
20 aug. 2025
2025 Q1-rapport
7 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
47 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
19 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
6 maj
2025 Q4-rapport
18 feb.
2025 Q3-rapport
5 nov. 2025
2025 Q2-rapport
20 aug. 2025
2025 Q1-rapport
7 maj 2025

Relaterade värdepapper

0,30 NOK/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 4 tim sedan
    ·
    https://businessmotoring.co.uk/zaptec-go-among-first-to-carry-mercury-ev-charger-certification/ Mercury-certifieringen visar att Zaptec ligger långt fram teknologiskt och är bland de första laddartillverkarna som uppfyller denna nya standard för smart laddning och framtida energitjänster. Betydelse för Zaptec: * Stärker konkurrenspositionen. * Kan göra det lättare att vinna kontrakt med energibolag och större kunder. * Bättre rustad för framtida lösningar som smart laddning och Vehicle-to-Grid (V2G). * Underbygger intrycket av Zaptec som en teknikledare.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Min bedömning av Zaptec fram mot årsslutet: Q1 var rekordstarkt med 457 MNOK i omsättning, och orderboken vid utgången av kvartalet var på hela 737 MNOK. Samtidigt ser vi fortsatt stark tillväxt på den europeiska elbilsmarknaden, vilket ger en god grund för vidare tillväxt. Min grova bedömning: * Under 70 kr vid årsslutet: 25 % * 70–100 kr vid årsslutet: 45 % * Över 100 kr vid årsslutet: 30 % För att nå 100 kr tror jag vi måste se: * Stark Q2-rapport * Fortsatt tillväxt i orderingång * Goda marginaler * Positiva signaler för andra halvåret Personligen följer jag mest orderbok och orderingång. Om dessa fortsätter att växa samtidigt som marginalerna håller sig uppe, kan marknaden behöva omprissätta bolaget betydligt högre än idag. Detta är endast mina egna bedömningar och inte investeringsråd. https://climate.ec.europa.eu/news-other-reads/news/electric-car-sales-surge-high-oil-prices-drive-shift-away-fossil-fuels-2026-06-16_en
    för 11 tim sedan
    vi får satse 70kr mot Q2
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Zaptec och Sonepar bildar partnerskap!! Sonepar är mycket stor i Tyskland med 200 lokationer! https://www.volksfreund.de/pr/presseportal/zaptec-und-sonepar-schliessen-strategische-partnerschaft-im-bereich-elektromobilitaet_aid-150150259
    för 3 dagar sedan
    ·
    Sonepar är stor i Europa och inte minst i Tyskland, så detta är helt i linje med strategin.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Det är märkligt att på dagar när omsättningen är låg, är det alltid en eller två som är mycket ivriga att sälja zaptec, även om aktien faller med 4-5%. Nu när aktien stiger är vederbörande inte intresserad av att sälja. Tänk på det innan ni säljer era Zaptec aktier.
    för 3 dagar sedan
    ·
    Menar du att det är Mr. 🤖
  • 18 juni
    ·
    Hoppas ni som sålde idag hittar bra alternativ. Vi alla försöker orientera oss på Mr market 😇
    för 3 dagar sedan
    ·
    Säljer inte ett guldegg
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
103--
787--
185--
19--
220--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm