Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Faron Pharmaceuticals

Faron Pharmaceuticals

2025 H2-rapport
115 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 H1-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
2025 H2-rapport
4 mars
2025 Q4-rapport
4 mars
2025 Q2-rapport
27 aug. 2025
2025 H1-rapport
27 aug. 2025
2024 Q4-rapport
27 feb. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 16 tim sedan · Ändrad
    ·
    Låt oss prata om nyemissionen en stund. Ska man delta i emissionen, och vad betyder det att ägarandelen späds ut? Enligt min mening är utspädningen av ägarandelen en av börsvärldens överhypade rädslor, åtminstone när det handlar om ett börsbolag som inte betalar utdelning. Ofta ges intrycket att om du inte deltar i emissionen, förlorar du automatiskt pengar, eftersom ägarandelen späds ut. I verkligheten är saken inte riktigt så enkel. På börsen bestäms aktiekursen av marknaden. Om du äger 50 000 aktier före emissionen och emissionen genomförs, har du fortfarande 50 000 aktier, även om du inte deltog i emissionen. Marknadsvärdet på dina ägda aktier bestäms fortfarande av aktiekursen. Det som dock förändras är att din ägarandel i hela bolaget minskar. Exempel: En investerare har 50 000 aktier i bolaget. Hans ägarandel är 0,022 %. Bolaget anordnar en nyemission i förhållandet 13:9. Om investeraren inte deltar i emissionen: -Antalet aktier i hans portfölj förblir 50 000 -Hans ägarandel i hela bolaget minskar till cirka 0,016 % Om investeraren deltar i emissionen: -Han köper ytterligare 34 700 aktier -Hans ägarandel (0.022 %) förblir oförändrad En viktig observation är dock att enbart utspädningen av ägarandelen inte ensam avgör investerarens slutresultat. Om emissionen görs på rimliga villkor och kapitalet används väl, minskar inte nödvändigtvis ägarens värde, även om ägarandelen minskar. Eftersom kursen bestäms på börsen. Därför handlar frågan inte bara om huruvida man deltar i emissionen eller inte, utan om emissionen skapar ytterligare värde i förhållande till de nya aktierna. Det är inget råd, vägledning eller något annat. Jag tog bara upp saken, då det redan diskuteras på Forumet.
    för 1 tim sedan
    ·
    Vad sägs om att ställa upp det så här: Din andel blir mindre, men företaget blir motsvarande mer värdefullt. Således kan man argumentera för att det går jämnt ut.
  • för 18 tim sedan
    ·
    Jag såg Apkone vid stranden. Han hade en läcker baguette och drack kaffe. Avensisen glänste fint på parkeringen.
    för 15 tim sedan
    ·
    Alltid trevligt att se vänner och även tillfälliga förbipasserande. Nu ett snabbt dopp i havet och sedan till bastun. Kom gärna förbi, ni andra också, för att koppla av på stranden. Trevlig helg, Von Gyttenberg och alla andra också.
  • för 22 tim sedan
    ·
    Bottenfisket fortsätter, varifrån skulle jag kunna få mer pengar🤣🤣😀??
    för 12 tim sedan
    ·
    Hördu, det är precis samma problem här också 😂
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Hälsningar från en varm solig strand. Nu njuter Apkone av sommaren och följer bara lite börskurserna här. Ja, kaffe och en vitlökssmörbaguette från bageriet smakar gott som mellanmål. Det är lite spännande nu om man ska öka Faron's innehav i portföljerna innan möjliga nyheter (totalt ägande idag ca 38000 st). Ha en bra och positiv sommarbörsdag alla. T: Apkone
    för 22 tim sedan
    ·
    Ni har enorma mängder av den aktien! Förhoppningsvis kommer väntan och risken fortfarande att belönas!
  • för 1 dag sedan
    ·
    Som en relativt ny investerare skulle jag vilja höra andras tankar. Hur stor tro har ni realistiskt på företagets framtid? Jag ser mycket optimism, men vilka kan vara de största fallgroparna?
    för 1 dag sedan
    ·
    Min tanke om framtiden är för närvarande att läkemedlet fungerar, men i slutet av nästa år behövs det fortfarande mer bryggfinansiering som samlas in från en emission för att få 2b i mål. Planen är att hålla tillräckligt med pengar för det så att jag kan förhindra utspädning vid den tidpunkten.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2025 H2-rapport
115 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 16 tim sedan · Ändrad
    ·
    Låt oss prata om nyemissionen en stund. Ska man delta i emissionen, och vad betyder det att ägarandelen späds ut? Enligt min mening är utspädningen av ägarandelen en av börsvärldens överhypade rädslor, åtminstone när det handlar om ett börsbolag som inte betalar utdelning. Ofta ges intrycket att om du inte deltar i emissionen, förlorar du automatiskt pengar, eftersom ägarandelen späds ut. I verkligheten är saken inte riktigt så enkel. På börsen bestäms aktiekursen av marknaden. Om du äger 50 000 aktier före emissionen och emissionen genomförs, har du fortfarande 50 000 aktier, även om du inte deltog i emissionen. Marknadsvärdet på dina ägda aktier bestäms fortfarande av aktiekursen. Det som dock förändras är att din ägarandel i hela bolaget minskar. Exempel: En investerare har 50 000 aktier i bolaget. Hans ägarandel är 0,022 %. Bolaget anordnar en nyemission i förhållandet 13:9. Om investeraren inte deltar i emissionen: -Antalet aktier i hans portfölj förblir 50 000 -Hans ägarandel i hela bolaget minskar till cirka 0,016 % Om investeraren deltar i emissionen: -Han köper ytterligare 34 700 aktier -Hans ägarandel (0.022 %) förblir oförändrad En viktig observation är dock att enbart utspädningen av ägarandelen inte ensam avgör investerarens slutresultat. Om emissionen görs på rimliga villkor och kapitalet används väl, minskar inte nödvändigtvis ägarens värde, även om ägarandelen minskar. Eftersom kursen bestäms på börsen. Därför handlar frågan inte bara om huruvida man deltar i emissionen eller inte, utan om emissionen skapar ytterligare värde i förhållande till de nya aktierna. Det är inget råd, vägledning eller något annat. Jag tog bara upp saken, då det redan diskuteras på Forumet.
    för 1 tim sedan
    ·
    Vad sägs om att ställa upp det så här: Din andel blir mindre, men företaget blir motsvarande mer värdefullt. Således kan man argumentera för att det går jämnt ut.
  • för 18 tim sedan
    ·
    Jag såg Apkone vid stranden. Han hade en läcker baguette och drack kaffe. Avensisen glänste fint på parkeringen.
    för 15 tim sedan
    ·
    Alltid trevligt att se vänner och även tillfälliga förbipasserande. Nu ett snabbt dopp i havet och sedan till bastun. Kom gärna förbi, ni andra också, för att koppla av på stranden. Trevlig helg, Von Gyttenberg och alla andra också.
  • för 22 tim sedan
    ·
    Bottenfisket fortsätter, varifrån skulle jag kunna få mer pengar🤣🤣😀??
    för 12 tim sedan
    ·
    Hördu, det är precis samma problem här också 😂
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Hälsningar från en varm solig strand. Nu njuter Apkone av sommaren och följer bara lite börskurserna här. Ja, kaffe och en vitlökssmörbaguette från bageriet smakar gott som mellanmål. Det är lite spännande nu om man ska öka Faron's innehav i portföljerna innan möjliga nyheter (totalt ägande idag ca 38000 st). Ha en bra och positiv sommarbörsdag alla. T: Apkone
    för 22 tim sedan
    ·
    Ni har enorma mängder av den aktien! Förhoppningsvis kommer väntan och risken fortfarande att belönas!
  • för 1 dag sedan
    ·
    Som en relativt ny investerare skulle jag vilja höra andras tankar. Hur stor tro har ni realistiskt på företagets framtid? Jag ser mycket optimism, men vilka kan vara de största fallgroparna?
    för 1 dag sedan
    ·
    Min tanke om framtiden är för närvarande att läkemedlet fungerar, men i slutet av nästa år behövs det fortfarande mer bryggfinansiering som samlas in från en emission för att få 2b i mål. Planen är att hålla tillräckligt med pengar för det så att jag kan förhindra utspädning vid den tidpunkten.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 H1-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
2025 H2-rapport
4 mars
2025 Q4-rapport
4 mars
2025 Q2-rapport
27 aug. 2025
2025 H1-rapport
27 aug. 2025
2024 Q4-rapport
27 feb. 2025

Relaterade värdepapper

2025 H2-rapport
115 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 H1-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
2025 H2-rapport
4 mars
2025 Q4-rapport
4 mars
2025 Q2-rapport
27 aug. 2025
2025 H1-rapport
27 aug. 2025
2024 Q4-rapport
27 feb. 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 16 tim sedan · Ändrad
    ·
    Låt oss prata om nyemissionen en stund. Ska man delta i emissionen, och vad betyder det att ägarandelen späds ut? Enligt min mening är utspädningen av ägarandelen en av börsvärldens överhypade rädslor, åtminstone när det handlar om ett börsbolag som inte betalar utdelning. Ofta ges intrycket att om du inte deltar i emissionen, förlorar du automatiskt pengar, eftersom ägarandelen späds ut. I verkligheten är saken inte riktigt så enkel. På börsen bestäms aktiekursen av marknaden. Om du äger 50 000 aktier före emissionen och emissionen genomförs, har du fortfarande 50 000 aktier, även om du inte deltog i emissionen. Marknadsvärdet på dina ägda aktier bestäms fortfarande av aktiekursen. Det som dock förändras är att din ägarandel i hela bolaget minskar. Exempel: En investerare har 50 000 aktier i bolaget. Hans ägarandel är 0,022 %. Bolaget anordnar en nyemission i förhållandet 13:9. Om investeraren inte deltar i emissionen: -Antalet aktier i hans portfölj förblir 50 000 -Hans ägarandel i hela bolaget minskar till cirka 0,016 % Om investeraren deltar i emissionen: -Han köper ytterligare 34 700 aktier -Hans ägarandel (0.022 %) förblir oförändrad En viktig observation är dock att enbart utspädningen av ägarandelen inte ensam avgör investerarens slutresultat. Om emissionen görs på rimliga villkor och kapitalet används väl, minskar inte nödvändigtvis ägarens värde, även om ägarandelen minskar. Eftersom kursen bestäms på börsen. Därför handlar frågan inte bara om huruvida man deltar i emissionen eller inte, utan om emissionen skapar ytterligare värde i förhållande till de nya aktierna. Det är inget råd, vägledning eller något annat. Jag tog bara upp saken, då det redan diskuteras på Forumet.
    för 1 tim sedan
    ·
    Vad sägs om att ställa upp det så här: Din andel blir mindre, men företaget blir motsvarande mer värdefullt. Således kan man argumentera för att det går jämnt ut.
  • för 18 tim sedan
    ·
    Jag såg Apkone vid stranden. Han hade en läcker baguette och drack kaffe. Avensisen glänste fint på parkeringen.
    för 15 tim sedan
    ·
    Alltid trevligt att se vänner och även tillfälliga förbipasserande. Nu ett snabbt dopp i havet och sedan till bastun. Kom gärna förbi, ni andra också, för att koppla av på stranden. Trevlig helg, Von Gyttenberg och alla andra också.
  • för 22 tim sedan
    ·
    Bottenfisket fortsätter, varifrån skulle jag kunna få mer pengar🤣🤣😀??
    för 12 tim sedan
    ·
    Hördu, det är precis samma problem här också 😂
  • för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Hälsningar från en varm solig strand. Nu njuter Apkone av sommaren och följer bara lite börskurserna här. Ja, kaffe och en vitlökssmörbaguette från bageriet smakar gott som mellanmål. Det är lite spännande nu om man ska öka Faron's innehav i portföljerna innan möjliga nyheter (totalt ägande idag ca 38000 st). Ha en bra och positiv sommarbörsdag alla. T: Apkone
    för 22 tim sedan
    ·
    Ni har enorma mängder av den aktien! Förhoppningsvis kommer väntan och risken fortfarande att belönas!
  • för 1 dag sedan
    ·
    Som en relativt ny investerare skulle jag vilja höra andras tankar. Hur stor tro har ni realistiskt på företagets framtid? Jag ser mycket optimism, men vilka kan vara de största fallgroparna?
    för 1 dag sedan
    ·
    Min tanke om framtiden är för närvarande att läkemedlet fungerar, men i slutet av nästa år behövs det fortfarande mer bryggfinansiering som samlas in från en emission för att få 2b i mål. Planen är att hålla tillräckligt med pengar för det så att jag kan förhindra utspädning vid den tidpunkten.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm