Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Talenom

Ingen data hittades.
2026 Q1-rapport
50 dagar sedan
0,03 EUR/aktie
Senaste utdelning
11,07%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
6 maj
2025 Q4-rapport
11 mars
2025 Q3-rapport
17 okt. 2025
2025 Q2-rapport
18 juli 2025
2025 Q1-rapport
24 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 17 tim sedan
    ·
    I OP syns även det senaste inköpspriset för dessa. Vi ligger rejält på minus 😴.
  • 14 juni
    ·
    Jag uppmanar att titta på balansräkningen och skuldbeloppet. Bubblan har redan spruckit. Allt möjligt aktiveras fortfarande i balansräkningen. Utdelning betalas. (inte med lånade pengar då det är förbjudet. LOL) Annars skuldsätter vi oss bara mer. Huvudägaren får utdelningarna helt skattefritt när denne äger över 10% av ett noterat bolag. Inderes rekommenderar bara alltid att öka eller åtminstone behålla. Även när kursen var 15€. Ingen säljrekommendation! (de som fick optioner sålde dock) Jag vet inte hur väl "analytikern" anser sig ha lyckats med sitt jobb. Eller vad är motivationen att agera?
    för 2 dagar sedan
    ·
    Som ett större problem än aktiveringar ser jag den absoluta skuldmängden. Bara räntekostnaderna är årligen mycket stora. Samtidigt för automation med sig priskonkurrens till marknaden, vilket inte hjälper denna ekvation. Förhoppningsvis hittar företaget en väg till lönsam tillväxt.
  • 22 maj
    ·
    Jag förväntar mig ingen 10x-avkastning, men jag ser en obalans här mellan risk och potential. Stabil bransch, känt varumärke i Finland och möjlighet till förbättrad lönsamhet.
    27 maj
    ·
    Visst kommer AI också att förstöra den traditionella redovisningsbranschen. Jag har funderat på att ta hem förlusterna.
  • 10 maj
    ·
    Kassaflödet verkar förbättras samtidigt som företaget fokuserar på effektivitet. Marknaden belönar vanligtvis när resultatvändningen börjar synas i siffrorna.
  • 6 maj
    ·
    Undrar om det finns något positivt att hämta i dagens rapport, eller om nedgångstrenden kommer att fortsätta?
    6 maj
    ·
    Talenoms resultat från fortgående verksamhet var Q1 totalt 0,8 M€ och för ett år sedan, dvs. Q1/2025, var detta 1,6 M€. Alltså försämrades resultatet. Alltså är denna fortgående verksamhet det som nu kommer att göras framöver. Det resultatet från icke-fortgående verksamhet är huvudsakligen bara en bokföringspost, från vilken inga betydande pengar kommer till Talenom, och hela detta goda Q1-resultat beror på detta resultat från icke-fortgående verksamhet. Alltså är detta resultat från icke-fortgående verksamhet bokföringen av den uppdelningen. Vidare är Goodwill-klumpen en stor tillgångspost i balansräkningen. Detta har huvudsakligen uppstått på grund av att närhelst en ny redovisningsbyrå förvärvas, bokförs en del av kostnaderna i balansräkningen, och dessa belastar inte resultaträkningen. Intäkterna från förvärvet går däremot direkt till resultaträkningen, och därmed fortsätter tillväxtberättelsen. Risken är att om Sverige och Spanien, och särskilt Sverige, inte blir lönsamma, måste man någon gång erkänna att denna Goodwill-guldklimp trots allt inte har något värde och den måste skrivas av som en kostnad, eller om inte helt, åtminstone en betydande del. Då går det illa för resultatet och det egna kapitalet. Nåväl, nya produktutvecklingsprojekt kan alltid startas, under vars sken kostnaderna återigen kan bokföras i balansräkningen: Glopaali, SaaS-projekt i tidsfönsterpresens. Kassaflödet rapporterades inte? Vad beror det på? Var det negativt?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
50 dagar sedan
0,03 EUR/aktie
Senaste utdelning
11,07%Direktavk.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 17 tim sedan
    ·
    I OP syns även det senaste inköpspriset för dessa. Vi ligger rejält på minus 😴.
  • 14 juni
    ·
    Jag uppmanar att titta på balansräkningen och skuldbeloppet. Bubblan har redan spruckit. Allt möjligt aktiveras fortfarande i balansräkningen. Utdelning betalas. (inte med lånade pengar då det är förbjudet. LOL) Annars skuldsätter vi oss bara mer. Huvudägaren får utdelningarna helt skattefritt när denne äger över 10% av ett noterat bolag. Inderes rekommenderar bara alltid att öka eller åtminstone behålla. Även när kursen var 15€. Ingen säljrekommendation! (de som fick optioner sålde dock) Jag vet inte hur väl "analytikern" anser sig ha lyckats med sitt jobb. Eller vad är motivationen att agera?
    för 2 dagar sedan
    ·
    Som ett större problem än aktiveringar ser jag den absoluta skuldmängden. Bara räntekostnaderna är årligen mycket stora. Samtidigt för automation med sig priskonkurrens till marknaden, vilket inte hjälper denna ekvation. Förhoppningsvis hittar företaget en väg till lönsam tillväxt.
  • 22 maj
    ·
    Jag förväntar mig ingen 10x-avkastning, men jag ser en obalans här mellan risk och potential. Stabil bransch, känt varumärke i Finland och möjlighet till förbättrad lönsamhet.
    27 maj
    ·
    Visst kommer AI också att förstöra den traditionella redovisningsbranschen. Jag har funderat på att ta hem förlusterna.
  • 10 maj
    ·
    Kassaflödet verkar förbättras samtidigt som företaget fokuserar på effektivitet. Marknaden belönar vanligtvis när resultatvändningen börjar synas i siffrorna.
  • 6 maj
    ·
    Undrar om det finns något positivt att hämta i dagens rapport, eller om nedgångstrenden kommer att fortsätta?
    6 maj
    ·
    Talenoms resultat från fortgående verksamhet var Q1 totalt 0,8 M€ och för ett år sedan, dvs. Q1/2025, var detta 1,6 M€. Alltså försämrades resultatet. Alltså är denna fortgående verksamhet det som nu kommer att göras framöver. Det resultatet från icke-fortgående verksamhet är huvudsakligen bara en bokföringspost, från vilken inga betydande pengar kommer till Talenom, och hela detta goda Q1-resultat beror på detta resultat från icke-fortgående verksamhet. Alltså är detta resultat från icke-fortgående verksamhet bokföringen av den uppdelningen. Vidare är Goodwill-klumpen en stor tillgångspost i balansräkningen. Detta har huvudsakligen uppstått på grund av att närhelst en ny redovisningsbyrå förvärvas, bokförs en del av kostnaderna i balansräkningen, och dessa belastar inte resultaträkningen. Intäkterna från förvärvet går däremot direkt till resultaträkningen, och därmed fortsätter tillväxtberättelsen. Risken är att om Sverige och Spanien, och särskilt Sverige, inte blir lönsamma, måste man någon gång erkänna att denna Goodwill-guldklimp trots allt inte har något värde och den måste skrivas av som en kostnad, eller om inte helt, åtminstone en betydande del. Då går det illa för resultatet och det egna kapitalet. Nåväl, nya produktutvecklingsprojekt kan alltid startas, under vars sken kostnaderna återigen kan bokföras i balansräkningen: Glopaali, SaaS-projekt i tidsfönsterpresens. Kassaflödet rapporterades inte? Vad beror det på? Var det negativt?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
6 maj
2025 Q4-rapport
11 mars
2025 Q3-rapport
17 okt. 2025
2025 Q2-rapport
18 juli 2025
2025 Q1-rapport
24 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
50 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
13 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
6 maj
2025 Q4-rapport
11 mars
2025 Q3-rapport
17 okt. 2025
2025 Q2-rapport
18 juli 2025
2025 Q1-rapport
24 apr. 2025

Relaterade värdepapper

0,03 EUR/aktie
Senaste utdelning
11,07%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 17 tim sedan
    ·
    I OP syns även det senaste inköpspriset för dessa. Vi ligger rejält på minus 😴.
  • 14 juni
    ·
    Jag uppmanar att titta på balansräkningen och skuldbeloppet. Bubblan har redan spruckit. Allt möjligt aktiveras fortfarande i balansräkningen. Utdelning betalas. (inte med lånade pengar då det är förbjudet. LOL) Annars skuldsätter vi oss bara mer. Huvudägaren får utdelningarna helt skattefritt när denne äger över 10% av ett noterat bolag. Inderes rekommenderar bara alltid att öka eller åtminstone behålla. Även när kursen var 15€. Ingen säljrekommendation! (de som fick optioner sålde dock) Jag vet inte hur väl "analytikern" anser sig ha lyckats med sitt jobb. Eller vad är motivationen att agera?
    för 2 dagar sedan
    ·
    Som ett större problem än aktiveringar ser jag den absoluta skuldmängden. Bara räntekostnaderna är årligen mycket stora. Samtidigt för automation med sig priskonkurrens till marknaden, vilket inte hjälper denna ekvation. Förhoppningsvis hittar företaget en väg till lönsam tillväxt.
  • 22 maj
    ·
    Jag förväntar mig ingen 10x-avkastning, men jag ser en obalans här mellan risk och potential. Stabil bransch, känt varumärke i Finland och möjlighet till förbättrad lönsamhet.
    27 maj
    ·
    Visst kommer AI också att förstöra den traditionella redovisningsbranschen. Jag har funderat på att ta hem förlusterna.
  • 10 maj
    ·
    Kassaflödet verkar förbättras samtidigt som företaget fokuserar på effektivitet. Marknaden belönar vanligtvis när resultatvändningen börjar synas i siffrorna.
  • 6 maj
    ·
    Undrar om det finns något positivt att hämta i dagens rapport, eller om nedgångstrenden kommer att fortsätta?
    6 maj
    ·
    Talenoms resultat från fortgående verksamhet var Q1 totalt 0,8 M€ och för ett år sedan, dvs. Q1/2025, var detta 1,6 M€. Alltså försämrades resultatet. Alltså är denna fortgående verksamhet det som nu kommer att göras framöver. Det resultatet från icke-fortgående verksamhet är huvudsakligen bara en bokföringspost, från vilken inga betydande pengar kommer till Talenom, och hela detta goda Q1-resultat beror på detta resultat från icke-fortgående verksamhet. Alltså är detta resultat från icke-fortgående verksamhet bokföringen av den uppdelningen. Vidare är Goodwill-klumpen en stor tillgångspost i balansräkningen. Detta har huvudsakligen uppstått på grund av att närhelst en ny redovisningsbyrå förvärvas, bokförs en del av kostnaderna i balansräkningen, och dessa belastar inte resultaträkningen. Intäkterna från förvärvet går däremot direkt till resultaträkningen, och därmed fortsätter tillväxtberättelsen. Risken är att om Sverige och Spanien, och särskilt Sverige, inte blir lönsamma, måste man någon gång erkänna att denna Goodwill-guldklimp trots allt inte har något värde och den måste skrivas av som en kostnad, eller om inte helt, åtminstone en betydande del. Då går det illa för resultatet och det egna kapitalet. Nåväl, nya produktutvecklingsprojekt kan alltid startas, under vars sken kostnaderna återigen kan bokföras i balansräkningen: Glopaali, SaaS-projekt i tidsfönsterpresens. Kassaflödet rapporterades inte? Vad beror det på? Var det negativt?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm