Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Axfood

2026 Q1-rapport
65 dagar sedan
4,50 SEK/aktie
X-dag 17 sep.
3,33%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
15 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
23 apr.
2025 Q4-rapport
29 jan.
2025 Q3-rapport
23 okt. 2025
2025 Q2-rapport
11 juli 2025
2025 Q1-rapport
24 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 2 dagar sedan
    Jag har gjort en ny analys av Axfood efter Q1 2026. Kort slutsats: Axfood är ett stabilt och defensivt dagligvarubolag med starka kassaflöden, fortsatt marknadsandelstillväxt och en direktavkastning runt 3–4 %. Samtidigt är värderingen inte låg, och mitt base-case ger begränsad kursuppsida – avkastningen kommer främst från utdelningen. I analysen går jag igenom Willys, City Gross, värdering, utdelning, IFRS 16/leasing, risker och bull/base/bear-scenarier. Läs gärna här: https://www.borsanalys.se/analys/axfood-q1-2026 Vad tycker ni – är Axfood ett tryggt långsiktigt innehav, eller är aktien för dyr på dagens nivå? Ej finansiell rådgivning. Gör alltid egen analys.
  • 18 juni
    Måsta vara bra ingångskurs vid dessa nivåer. Aktien har tappat nästa 70kr sedan april, känns inte riktigt rimligt.
    för 2 dagar sedan
    Har ladda på med en hel del Axfood för att både stabilisera andra skiten man äger och sen behålla länge för känns som de är rätt bra ingångs punkt på dom här priserna
  • 17 juni
    ·
    Varför har Mr Market en negativ syn på Axfood för tillfället?
    18 juni
    Stödet låg vid 259, nästa stöd ligger vid 220 kr.
  • 2 juni
    Strunta i uppsidan som mäklarna yrar om. Det är inte intressant när det gäller Axfood. En stabil spelare med bra cashflow som tillhandahåller varor och tjänster som kommer att behövas framåt. Axfood kommer fortsätta satsa, effektivisera och till sist få stenkoll på lönsamheten. Till dess kan vi luta oss tillbaka och casha in utdelning på utdelning. Dessutom två gånger per år som inte är supervanlogt i Sverige. Just nu verkar Mr Market ha negativ syn på Axfood och jag tror det kommer ta ett tag innan trenden vänder till positivt och bull. Antingen står du utanför och väntar eller så tankar du lite i taget och är stenhård i mindsetet att det är på lång sikt. Alternativt att hoppa av finns såklart men vilket alternativ är bättre om du vill ha position i sektorn?
    17 juni
    Axfood har begränsad uppsida, ganska dyr historiskt sett. Och en direktavkastning på 3,4% kan man slå på många andra alternativ. Kan tänka mig Axfoods som del av en diversifierad portfölj men den behöver komma ner lite till för egen del innan de blir ett tydligt köp
  • 26 maj
    Köpte några till :)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
65 dagar sedan
4,50 SEK/aktie
X-dag 17 sep.
3,33%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 2 dagar sedan
    Jag har gjort en ny analys av Axfood efter Q1 2026. Kort slutsats: Axfood är ett stabilt och defensivt dagligvarubolag med starka kassaflöden, fortsatt marknadsandelstillväxt och en direktavkastning runt 3–4 %. Samtidigt är värderingen inte låg, och mitt base-case ger begränsad kursuppsida – avkastningen kommer främst från utdelningen. I analysen går jag igenom Willys, City Gross, värdering, utdelning, IFRS 16/leasing, risker och bull/base/bear-scenarier. Läs gärna här: https://www.borsanalys.se/analys/axfood-q1-2026 Vad tycker ni – är Axfood ett tryggt långsiktigt innehav, eller är aktien för dyr på dagens nivå? Ej finansiell rådgivning. Gör alltid egen analys.
  • 18 juni
    Måsta vara bra ingångskurs vid dessa nivåer. Aktien har tappat nästa 70kr sedan april, känns inte riktigt rimligt.
    för 2 dagar sedan
    Har ladda på med en hel del Axfood för att både stabilisera andra skiten man äger och sen behålla länge för känns som de är rätt bra ingångs punkt på dom här priserna
  • 17 juni
    ·
    Varför har Mr Market en negativ syn på Axfood för tillfället?
    18 juni
    Stödet låg vid 259, nästa stöd ligger vid 220 kr.
  • 2 juni
    Strunta i uppsidan som mäklarna yrar om. Det är inte intressant när det gäller Axfood. En stabil spelare med bra cashflow som tillhandahåller varor och tjänster som kommer att behövas framåt. Axfood kommer fortsätta satsa, effektivisera och till sist få stenkoll på lönsamheten. Till dess kan vi luta oss tillbaka och casha in utdelning på utdelning. Dessutom två gånger per år som inte är supervanlogt i Sverige. Just nu verkar Mr Market ha negativ syn på Axfood och jag tror det kommer ta ett tag innan trenden vänder till positivt och bull. Antingen står du utanför och väntar eller så tankar du lite i taget och är stenhård i mindsetet att det är på lång sikt. Alternativt att hoppa av finns såklart men vilket alternativ är bättre om du vill ha position i sektorn?
    17 juni
    Axfood har begränsad uppsida, ganska dyr historiskt sett. Och en direktavkastning på 3,4% kan man slå på många andra alternativ. Kan tänka mig Axfoods som del av en diversifierad portfölj men den behöver komma ner lite till för egen del innan de blir ett tydligt köp
  • 26 maj
    Köpte några till :)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
15 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
23 apr.
2025 Q4-rapport
29 jan.
2025 Q3-rapport
23 okt. 2025
2025 Q2-rapport
11 juli 2025
2025 Q1-rapport
24 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
65 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
15 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
23 apr.
2025 Q4-rapport
29 jan.
2025 Q3-rapport
23 okt. 2025
2025 Q2-rapport
11 juli 2025
2025 Q1-rapport
24 apr. 2025

Relaterade värdepapper

4,50 SEK/aktie
X-dag 17 sep.
3,33%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 2 dagar sedan
    Jag har gjort en ny analys av Axfood efter Q1 2026. Kort slutsats: Axfood är ett stabilt och defensivt dagligvarubolag med starka kassaflöden, fortsatt marknadsandelstillväxt och en direktavkastning runt 3–4 %. Samtidigt är värderingen inte låg, och mitt base-case ger begränsad kursuppsida – avkastningen kommer främst från utdelningen. I analysen går jag igenom Willys, City Gross, värdering, utdelning, IFRS 16/leasing, risker och bull/base/bear-scenarier. Läs gärna här: https://www.borsanalys.se/analys/axfood-q1-2026 Vad tycker ni – är Axfood ett tryggt långsiktigt innehav, eller är aktien för dyr på dagens nivå? Ej finansiell rådgivning. Gör alltid egen analys.
  • 18 juni
    Måsta vara bra ingångskurs vid dessa nivåer. Aktien har tappat nästa 70kr sedan april, känns inte riktigt rimligt.
    för 2 dagar sedan
    Har ladda på med en hel del Axfood för att både stabilisera andra skiten man äger och sen behålla länge för känns som de är rätt bra ingångs punkt på dom här priserna
  • 17 juni
    ·
    Varför har Mr Market en negativ syn på Axfood för tillfället?
    18 juni
    Stödet låg vid 259, nästa stöd ligger vid 220 kr.
  • 2 juni
    Strunta i uppsidan som mäklarna yrar om. Det är inte intressant när det gäller Axfood. En stabil spelare med bra cashflow som tillhandahåller varor och tjänster som kommer att behövas framåt. Axfood kommer fortsätta satsa, effektivisera och till sist få stenkoll på lönsamheten. Till dess kan vi luta oss tillbaka och casha in utdelning på utdelning. Dessutom två gånger per år som inte är supervanlogt i Sverige. Just nu verkar Mr Market ha negativ syn på Axfood och jag tror det kommer ta ett tag innan trenden vänder till positivt och bull. Antingen står du utanför och väntar eller så tankar du lite i taget och är stenhård i mindsetet att det är på lång sikt. Alternativt att hoppa av finns såklart men vilket alternativ är bättre om du vill ha position i sektorn?
    17 juni
    Axfood har begränsad uppsida, ganska dyr historiskt sett. Och en direktavkastning på 3,4% kan man slå på många andra alternativ. Kan tänka mig Axfoods som del av en diversifierad portfölj men den behöver komma ner lite till för egen del innan de blir ett tydligt köp
  • 26 maj
    Köpte några till :)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm