Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Evolution

Ingen data hittades.
2026 Q1-rapport
64 dagar sedan
2,80 EUR/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
17 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
22 apr.
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
23 okt. 2025
2025 Q2-rapport
17 juli 2025
2025 Q1-rapport
30 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 6 tim sedan
    Gapfillet var doomed till att komma. Ja nu ligger det pengar på gatan, ca 130 kr per aktie. Vi får se om någon vill ha de.
    för 5 tim sedan
    ·
    Kul hur i stort sett alla nedåtgående gap ska fyllas. Gap vi har uppåt tar verkligen tid att fylla😂
  • för 11 tim sedan · Ändrad
    ·
    Då har vi fått gap fill efter hoppet om återköp. EMA50 ligger här. Samma område som VD handlade aktier för i fjol. Kanske algoritmerna/blankare har fått det som de vill nu. Tycker det är väldigt mycket som talar för att det som händer med aktiekursen nu inte är tillfälligt. Det hela började med en nyhetsartikel om något i fallet mot Playtech. Aktien faller, Evolution är på bollen och säger att detta är falskt. Aktien var på väg att röra sig mot en ny tillfällig topp i området 730-750. Blankare täcker sig i kombination med att Capital säljer aktier. Nu ökar ett annat investeringsbolag shirtposition (kan hända att de redan har minskat). Allt för att rädda stumpen före rapport i juli. Herregud företaget köper upp egna aktier och aktien går ner tillfälligt. I mitt huvud kan detta inte fortsätta så mycket längre. Senast Capital minskade innehav i Evolution trodde jag att de skulle helt ut, men så ökade de innehav igen. Så nu tror alla att Capital ska sälja av sig helt, men kan hända att de ökar. Jag personligen vill ha Capital ut. Jag ökade till kurs 666(djävulen)
  • för 11 tim sedan
    Det talas på forumet om att återköpen(pga 0 utdelning 2026) inte räcker till för att potentiella säljare. Men jag förstår inte detta resonemang, det är ju inget som hindrar att evolution ställer in utdelningen även kommande år och fortsätter återköpen, alt. behåller 50% a vvinsten för att långsiktigt återköpa och markulera aktierna? Dela gärna era tankar.
    för 1 tim sedan
    Jag kan nog tycka att återköp på den här nivån är riktigt attraktivt och fortsätter man mågra år till samtidigt som kursen är nedpressad så blir ju återköpen enormt kraftfulla. Men jag ser ju mer än gärna att bolaget börjar prestera bättre. Då all vinst just nu läggs på återköp så tycker jag att vinsttillväxten för hela bolaget (inte EPS) är det viktigaste nyckeltalet. Lyckas man kombinera vinsttillväxt med kraftiga återköp så kommer det ge resultat för aktiekursen. Får man inte ordning på tillväxten kan det ändå bli bra för den som är väldigt långsiktig, men det vill man ju helst inte behöva va....
  • för 1 dag sedan
    ·
    Värdemässigt är det inte ett nollsummespel. Allt annat lika, så kommer vinsten per aktie att gå upp ca 25% efter att ca 20% av aktierna köps och makuleras. Det gör att aktiens värde ökar lika mycket.
    för 11 tim sedan · Ändrad
    ·
    Det vore bra om Capital group sålde sin position. Fler aktier i omlopp för återköpen.
  • för 1 dag sedan
    Det råder väl ingen tvekan om att blankarna gjort en bra affär senaste året samtidigt som Capital Group minskat från 15 till 5 procent. Att alla publika blankare nu på kort tid försvunnit kanske betyder att de tror att Capital Group är färdiga med sin ”utförsäljning”? Man kan ju hoppas iallafall!
    för 1 dag sedan
    Om capital ska sälja hela innehavet lär återköpsprogrammet kursmässigt bli ett nollsummespel.. De har väl knappt 10 miljoner aktier kvar och evolution kan återköpa ca 12 miljoner till..
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
64 dagar sedan
2,80 EUR/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 6 tim sedan
    Gapfillet var doomed till att komma. Ja nu ligger det pengar på gatan, ca 130 kr per aktie. Vi får se om någon vill ha de.
    för 5 tim sedan
    ·
    Kul hur i stort sett alla nedåtgående gap ska fyllas. Gap vi har uppåt tar verkligen tid att fylla😂
  • för 11 tim sedan · Ändrad
    ·
    Då har vi fått gap fill efter hoppet om återköp. EMA50 ligger här. Samma område som VD handlade aktier för i fjol. Kanske algoritmerna/blankare har fått det som de vill nu. Tycker det är väldigt mycket som talar för att det som händer med aktiekursen nu inte är tillfälligt. Det hela började med en nyhetsartikel om något i fallet mot Playtech. Aktien faller, Evolution är på bollen och säger att detta är falskt. Aktien var på väg att röra sig mot en ny tillfällig topp i området 730-750. Blankare täcker sig i kombination med att Capital säljer aktier. Nu ökar ett annat investeringsbolag shirtposition (kan hända att de redan har minskat). Allt för att rädda stumpen före rapport i juli. Herregud företaget köper upp egna aktier och aktien går ner tillfälligt. I mitt huvud kan detta inte fortsätta så mycket längre. Senast Capital minskade innehav i Evolution trodde jag att de skulle helt ut, men så ökade de innehav igen. Så nu tror alla att Capital ska sälja av sig helt, men kan hända att de ökar. Jag personligen vill ha Capital ut. Jag ökade till kurs 666(djävulen)
  • för 11 tim sedan
    Det talas på forumet om att återköpen(pga 0 utdelning 2026) inte räcker till för att potentiella säljare. Men jag förstår inte detta resonemang, det är ju inget som hindrar att evolution ställer in utdelningen även kommande år och fortsätter återköpen, alt. behåller 50% a vvinsten för att långsiktigt återköpa och markulera aktierna? Dela gärna era tankar.
    för 1 tim sedan
    Jag kan nog tycka att återköp på den här nivån är riktigt attraktivt och fortsätter man mågra år till samtidigt som kursen är nedpressad så blir ju återköpen enormt kraftfulla. Men jag ser ju mer än gärna att bolaget börjar prestera bättre. Då all vinst just nu läggs på återköp så tycker jag att vinsttillväxten för hela bolaget (inte EPS) är det viktigaste nyckeltalet. Lyckas man kombinera vinsttillväxt med kraftiga återköp så kommer det ge resultat för aktiekursen. Får man inte ordning på tillväxten kan det ändå bli bra för den som är väldigt långsiktig, men det vill man ju helst inte behöva va....
  • för 1 dag sedan
    ·
    Värdemässigt är det inte ett nollsummespel. Allt annat lika, så kommer vinsten per aktie att gå upp ca 25% efter att ca 20% av aktierna köps och makuleras. Det gör att aktiens värde ökar lika mycket.
    för 11 tim sedan · Ändrad
    ·
    Det vore bra om Capital group sålde sin position. Fler aktier i omlopp för återköpen.
  • för 1 dag sedan
    Det råder väl ingen tvekan om att blankarna gjort en bra affär senaste året samtidigt som Capital Group minskat från 15 till 5 procent. Att alla publika blankare nu på kort tid försvunnit kanske betyder att de tror att Capital Group är färdiga med sin ”utförsäljning”? Man kan ju hoppas iallafall!
    för 1 dag sedan
    Om capital ska sälja hela innehavet lär återköpsprogrammet kursmässigt bli ett nollsummespel.. De har väl knappt 10 miljoner aktier kvar och evolution kan återköpa ca 12 miljoner till..
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
17 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
22 apr.
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
23 okt. 2025
2025 Q2-rapport
17 juli 2025
2025 Q1-rapport
30 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
64 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
17 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
22 apr.
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
23 okt. 2025
2025 Q2-rapport
17 juli 2025
2025 Q1-rapport
30 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2,80 EUR/aktie
Senaste utdelning
0,00%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 6 tim sedan
    Gapfillet var doomed till att komma. Ja nu ligger det pengar på gatan, ca 130 kr per aktie. Vi får se om någon vill ha de.
    för 5 tim sedan
    ·
    Kul hur i stort sett alla nedåtgående gap ska fyllas. Gap vi har uppåt tar verkligen tid att fylla😂
  • för 11 tim sedan · Ändrad
    ·
    Då har vi fått gap fill efter hoppet om återköp. EMA50 ligger här. Samma område som VD handlade aktier för i fjol. Kanske algoritmerna/blankare har fått det som de vill nu. Tycker det är väldigt mycket som talar för att det som händer med aktiekursen nu inte är tillfälligt. Det hela började med en nyhetsartikel om något i fallet mot Playtech. Aktien faller, Evolution är på bollen och säger att detta är falskt. Aktien var på väg att röra sig mot en ny tillfällig topp i området 730-750. Blankare täcker sig i kombination med att Capital säljer aktier. Nu ökar ett annat investeringsbolag shirtposition (kan hända att de redan har minskat). Allt för att rädda stumpen före rapport i juli. Herregud företaget köper upp egna aktier och aktien går ner tillfälligt. I mitt huvud kan detta inte fortsätta så mycket längre. Senast Capital minskade innehav i Evolution trodde jag att de skulle helt ut, men så ökade de innehav igen. Så nu tror alla att Capital ska sälja av sig helt, men kan hända att de ökar. Jag personligen vill ha Capital ut. Jag ökade till kurs 666(djävulen)
  • för 11 tim sedan
    Det talas på forumet om att återköpen(pga 0 utdelning 2026) inte räcker till för att potentiella säljare. Men jag förstår inte detta resonemang, det är ju inget som hindrar att evolution ställer in utdelningen även kommande år och fortsätter återköpen, alt. behåller 50% a vvinsten för att långsiktigt återköpa och markulera aktierna? Dela gärna era tankar.
    för 1 tim sedan
    Jag kan nog tycka att återköp på den här nivån är riktigt attraktivt och fortsätter man mågra år till samtidigt som kursen är nedpressad så blir ju återköpen enormt kraftfulla. Men jag ser ju mer än gärna att bolaget börjar prestera bättre. Då all vinst just nu läggs på återköp så tycker jag att vinsttillväxten för hela bolaget (inte EPS) är det viktigaste nyckeltalet. Lyckas man kombinera vinsttillväxt med kraftiga återköp så kommer det ge resultat för aktiekursen. Får man inte ordning på tillväxten kan det ändå bli bra för den som är väldigt långsiktig, men det vill man ju helst inte behöva va....
  • för 1 dag sedan
    ·
    Värdemässigt är det inte ett nollsummespel. Allt annat lika, så kommer vinsten per aktie att gå upp ca 25% efter att ca 20% av aktierna köps och makuleras. Det gör att aktiens värde ökar lika mycket.
    för 11 tim sedan · Ändrad
    ·
    Det vore bra om Capital group sålde sin position. Fler aktier i omlopp för återköpen.
  • för 1 dag sedan
    Det råder väl ingen tvekan om att blankarna gjort en bra affär senaste året samtidigt som Capital Group minskat från 15 till 5 procent. Att alla publika blankare nu på kort tid försvunnit kanske betyder att de tror att Capital Group är färdiga med sin ”utförsäljning”? Man kan ju hoppas iallafall!
    för 1 dag sedan
    Om capital ska sälja hela innehavet lär återköpsprogrammet kursmässigt bli ett nollsummespel.. De har väl knappt 10 miljoner aktier kvar och evolution kan återköpa ca 12 miljoner till..
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm