Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Summa Defence

Summa Defence

2025 Q4-rapport

Endast PDF

87 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2025 Q4-rapport
31 mars
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
22 aug. 2025
2025 Q1-rapport
2 maj 2025
2024 Q4-rapport
21 feb. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    Låt oss minnas ett ögonblick hur denna konstruktion föddes för ett år sedan. Voodooprästen Kankaala och hans Sancho Pancho Koskela gav sig ut på Sampos rån via det noterade Meriaura. Först avskildes Meriauras enda (?) lönsamma verksamhet, det vill säga shipping, till Meriauras huvudägare Jussi Mälkiäs familjeholdingbolag. Sedan bakades Summas vilande verksamheter och ufo-projektet Drones in i Meriaura, varefter Meriaura bytte namn till Summa Defence. Till det nya företaget hade bland annat general Räty rekryterats till styrelsen för att ge defensiv trovärdighet. Koskela skulle bli styrelseordförande, och Kankaala drog sig säkert ur styrelsen under någon förevändning. Nå, ett par dagar före den konstituerande bolagsstämman i juni förra året visade det sig att Koskela hade flera hundra tusen i utmätning, så i all hast sattes Räty som ordförande. De följande 12 månaderna var sedan intressanta. Den huvudsakliga verksamheten – ur aktiekursens synvinkel – har varit börsmeddelanden. Att prata upp den, och sedan har verkligheten alltid smulat ner den. Sista halmstrået är det där snabblånet från Sverige, får se om det är en kiss of death. På bolagsstämman gnällde Kankaala och Koskela om vem som egentligen hade tömt pengarna. Ganska fräckt svanesång! när de själva skapat den där konstruktionen. Bra att det beslutades om en särskild granskning där, och jag ser med intresse fram emot dess findings. Ett intressant tal där kan vara gällande Jussi Holopainens holdingbolag. Holoborg Oy köpte nyligen en fritidsfastighet i Sibbo för nästan 3 M€. Att inte bara de pengarna kom som ett lån från Summas kassa mot Holoborgs aktier?
    för 1 tim sedan
    ·
    Kanske var det snarare en liten insiderstrid än en rå svanesång....
  • för 2 tim sedan
    ·
    Intressant att se hur den nya styrelsen, tillsammans med den nya VD:n, kommer att vända skutan. Bred kompetens har dock nu kommit in i företaget, och jag tror att intressena nu är väl i linje.
  • för 6 tim sedan
    ·
    Det är nog enligt min mening något av ett under att aktiekursen håller sig runt denna 0,60 euro-nivå, trots att det är ett företag som gör en förlust på 0,20-0,25 euro för varje försäljningseuro?
    för 4 tim sedan
    ·
    Men få är längre villiga att betala det priset, och aktieomsättningen har minskat till nästan ingenting.
  • för 10 tim sedan
    ·
    Jag har ägt Summas aktier mer än hela företagets nuvarande ledning tillsammans: https://summadefence.fi/sijoittajille/osaketietoa/johdon-omistukset-ja-liiketoimet/
    för 7 tim sedan
    ·
    Ja, i detta fall borde även VD:n, för trovärdighetens skull, som sin första åtgärd ha satsat egna pengar i bolaget. Men istället tigger han andra att investera i bolaget och försöker desperat förlänga sin sista lönedag.
  • för 10 tim sedan · Ändrad
    ·
    Vad säger en svensk när hen närmar sig en Summa-aktieägare bakifrån? "Jag gillar dig så mycket att du spricker" 🎶
    för 10 tim sedan
    ·
    Hur överlämnar sig Karpo till broder ryssen? Jo, genom att muta, naturligtvis, med rökt renkött och blommor. 😉
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2025 Q4-rapport

Endast PDF

87 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    Låt oss minnas ett ögonblick hur denna konstruktion föddes för ett år sedan. Voodooprästen Kankaala och hans Sancho Pancho Koskela gav sig ut på Sampos rån via det noterade Meriaura. Först avskildes Meriauras enda (?) lönsamma verksamhet, det vill säga shipping, till Meriauras huvudägare Jussi Mälkiäs familjeholdingbolag. Sedan bakades Summas vilande verksamheter och ufo-projektet Drones in i Meriaura, varefter Meriaura bytte namn till Summa Defence. Till det nya företaget hade bland annat general Räty rekryterats till styrelsen för att ge defensiv trovärdighet. Koskela skulle bli styrelseordförande, och Kankaala drog sig säkert ur styrelsen under någon förevändning. Nå, ett par dagar före den konstituerande bolagsstämman i juni förra året visade det sig att Koskela hade flera hundra tusen i utmätning, så i all hast sattes Räty som ordförande. De följande 12 månaderna var sedan intressanta. Den huvudsakliga verksamheten – ur aktiekursens synvinkel – har varit börsmeddelanden. Att prata upp den, och sedan har verkligheten alltid smulat ner den. Sista halmstrået är det där snabblånet från Sverige, får se om det är en kiss of death. På bolagsstämman gnällde Kankaala och Koskela om vem som egentligen hade tömt pengarna. Ganska fräckt svanesång! när de själva skapat den där konstruktionen. Bra att det beslutades om en särskild granskning där, och jag ser med intresse fram emot dess findings. Ett intressant tal där kan vara gällande Jussi Holopainens holdingbolag. Holoborg Oy köpte nyligen en fritidsfastighet i Sibbo för nästan 3 M€. Att inte bara de pengarna kom som ett lån från Summas kassa mot Holoborgs aktier?
    för 1 tim sedan
    ·
    Kanske var det snarare en liten insiderstrid än en rå svanesång....
  • för 2 tim sedan
    ·
    Intressant att se hur den nya styrelsen, tillsammans med den nya VD:n, kommer att vända skutan. Bred kompetens har dock nu kommit in i företaget, och jag tror att intressena nu är väl i linje.
  • för 6 tim sedan
    ·
    Det är nog enligt min mening något av ett under att aktiekursen håller sig runt denna 0,60 euro-nivå, trots att det är ett företag som gör en förlust på 0,20-0,25 euro för varje försäljningseuro?
    för 4 tim sedan
    ·
    Men få är längre villiga att betala det priset, och aktieomsättningen har minskat till nästan ingenting.
  • för 10 tim sedan
    ·
    Jag har ägt Summas aktier mer än hela företagets nuvarande ledning tillsammans: https://summadefence.fi/sijoittajille/osaketietoa/johdon-omistukset-ja-liiketoimet/
    för 7 tim sedan
    ·
    Ja, i detta fall borde även VD:n, för trovärdighetens skull, som sin första åtgärd ha satsat egna pengar i bolaget. Men istället tigger han andra att investera i bolaget och försöker desperat förlänga sin sista lönedag.
  • för 10 tim sedan · Ändrad
    ·
    Vad säger en svensk när hen närmar sig en Summa-aktieägare bakifrån? "Jag gillar dig så mycket att du spricker" 🎶
    för 10 tim sedan
    ·
    Hur överlämnar sig Karpo till broder ryssen? Jo, genom att muta, naturligtvis, med rökt renkött och blommor. 😉
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2025 Q4-rapport
31 mars
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
22 aug. 2025
2025 Q1-rapport
2 maj 2025
2024 Q4-rapport
21 feb. 2025

Relaterade värdepapper

2025 Q4-rapport

Endast PDF

87 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2025 Q4-rapport
31 mars
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
22 aug. 2025
2025 Q1-rapport
2 maj 2025
2024 Q4-rapport
21 feb. 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    Låt oss minnas ett ögonblick hur denna konstruktion föddes för ett år sedan. Voodooprästen Kankaala och hans Sancho Pancho Koskela gav sig ut på Sampos rån via det noterade Meriaura. Först avskildes Meriauras enda (?) lönsamma verksamhet, det vill säga shipping, till Meriauras huvudägare Jussi Mälkiäs familjeholdingbolag. Sedan bakades Summas vilande verksamheter och ufo-projektet Drones in i Meriaura, varefter Meriaura bytte namn till Summa Defence. Till det nya företaget hade bland annat general Räty rekryterats till styrelsen för att ge defensiv trovärdighet. Koskela skulle bli styrelseordförande, och Kankaala drog sig säkert ur styrelsen under någon förevändning. Nå, ett par dagar före den konstituerande bolagsstämman i juni förra året visade det sig att Koskela hade flera hundra tusen i utmätning, så i all hast sattes Räty som ordförande. De följande 12 månaderna var sedan intressanta. Den huvudsakliga verksamheten – ur aktiekursens synvinkel – har varit börsmeddelanden. Att prata upp den, och sedan har verkligheten alltid smulat ner den. Sista halmstrået är det där snabblånet från Sverige, får se om det är en kiss of death. På bolagsstämman gnällde Kankaala och Koskela om vem som egentligen hade tömt pengarna. Ganska fräckt svanesång! när de själva skapat den där konstruktionen. Bra att det beslutades om en särskild granskning där, och jag ser med intresse fram emot dess findings. Ett intressant tal där kan vara gällande Jussi Holopainens holdingbolag. Holoborg Oy köpte nyligen en fritidsfastighet i Sibbo för nästan 3 M€. Att inte bara de pengarna kom som ett lån från Summas kassa mot Holoborgs aktier?
    för 1 tim sedan
    ·
    Kanske var det snarare en liten insiderstrid än en rå svanesång....
  • för 2 tim sedan
    ·
    Intressant att se hur den nya styrelsen, tillsammans med den nya VD:n, kommer att vända skutan. Bred kompetens har dock nu kommit in i företaget, och jag tror att intressena nu är väl i linje.
  • för 6 tim sedan
    ·
    Det är nog enligt min mening något av ett under att aktiekursen håller sig runt denna 0,60 euro-nivå, trots att det är ett företag som gör en förlust på 0,20-0,25 euro för varje försäljningseuro?
    för 4 tim sedan
    ·
    Men få är längre villiga att betala det priset, och aktieomsättningen har minskat till nästan ingenting.
  • för 10 tim sedan
    ·
    Jag har ägt Summas aktier mer än hela företagets nuvarande ledning tillsammans: https://summadefence.fi/sijoittajille/osaketietoa/johdon-omistukset-ja-liiketoimet/
    för 7 tim sedan
    ·
    Ja, i detta fall borde även VD:n, för trovärdighetens skull, som sin första åtgärd ha satsat egna pengar i bolaget. Men istället tigger han andra att investera i bolaget och försöker desperat förlänga sin sista lönedag.
  • för 10 tim sedan · Ändrad
    ·
    Vad säger en svensk när hen närmar sig en Summa-aktieägare bakifrån? "Jag gillar dig så mycket att du spricker" 🎶
    för 10 tim sedan
    ·
    Hur överlämnar sig Karpo till broder ryssen? Jo, genom att muta, naturligtvis, med rökt renkött och blommor. 😉
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm