Q3-rapport
11 dagar sedan‧1t 19min
0,61 EUR/aktie
Senaste utdelning
3,84 %Direktavk.
Orderdjup
Xetra
Antal
Köp
164
Sälj
Antal
733
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
16,535VWAP
Lägst
16,08OmsättningAntal
12 736 163
VWAP
Högst
16,535Lägst
16,08OmsättningAntal
12 736 163
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
Kalender är inte tillgänglig | |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 30 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 31 juli | |
| 2025 Q2-rapport | 25 juli | |
| 2024 Årsstämma | 21 maj | |
| 2025 Q1-rapport | 8 maj |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·6 nov.Försäljningsnedgångar hos stora sportvarumärken som Nike och Puma drivs av problem med digital prestanda, marknadsmättnad och skiftande konsumentpreferenser – även om Adidas för närvarande överträffar båda. Här är en sammanfattning av vad som händer i branschen: 📉 Huvudorsaker till sjunkande försäljning 1. Misslyckanden med digital upplevelse - En rapport från 2025 visade att Nike och Adidas riskerade $400 miljoner i förlorade intäkter på grund av dålig digital prestanda – långsamma webbplatser, svaga mobilupplevelser och problem med kassan. - Konkurrenter som Fila, Under Armour och New Balance vinner mark genom att erbjuda snabbare, mer pålitlig online-shopping. 2. Marknadsmättnad och varumärkesutmattning - Konsumenter vänder sig alltmer bort från traditionella varumärken till förmån för nischade eller livsstilsfokuserade alternativ. - Nikes svårigheter inom segment som löpning och fotboll återspeglar denna förändring, med en 25.3% aktienedgång under 2025. 3. Lager- och prognosproblem - Nike har mött problem med lagerhantering och svaga försäljningsprognoser, särskilt på nyckelmarknader som Kina. - Pumas försäljning under Q3 2025 sjönk 10.4%, och dess EBIT kollapsade med över 80%, vilket föranledde en strategisk omställning. 4. Överdriven förlitan på rabatter - Pumas nya VD skär ner på överdriven rabattering, vilket hade urholkat varumärkesvärde och lönsamhet. - Varumärket minskar också sitt produktsortiment för att fokusera på kärnerbjudanden och förbättra marknadsföringen. 🟢 Adidas: Ett anmärkningsvärt undantag - Adidas har rusat framåt med en 53% aktieökning under 2025, tack vare stark prestanda inom sneakers i retrostil och livsstilsprodukter. - Dess framgång belyser vikten av varumärkesberättande, produktinnovation och digital smidighet. 🔮 Vad händer härnäst för branschen? - Förvänta dig mer varumärkeskonsolidering, strategiska omställningar och investeringar i digital infrastruktur. - Varumärken som anpassar sig till konsumenternas livsstilstrender och förbättrar online-upplevelser kommer sannolikt att återhämta sig snabbare. Vill du ha en jämförelse av hur dessa varumärken ompositionerar sig inför 2026?·för 3 dagar sedanDu lägger för stor vikt vid företaget, när hela sektorn är i kris. Adidas har högt PE och investerare är villiga att betala en premie. Puma har rapporterat att de förlorar minst 80 miljoner i tullar, men sektorn förlorar mycket mer eftersom amerikanska konsumenter har varit i recession i många månader nu. De kan inte köpa bilar eller kläder på grund av hög inflation. Alla pengar går till hyra och mat. Titta bara på Lululemon, Stellantis, Deckers och Crocs. De lider alla.
- ·4 nov.Den slöaste puman i djungeln·6 nov.Tullar dödar många konsumentsektorföretag. Nike, Crocks, Lululemon.... Puma kommer inte att räddas av ny VD, men kanske Högsta domstolen om de dömer mot höga tullar.
- 30 okt. · Ändrad30 okt. · ÄndradHerre Jesus vilket enormt lager de sitter på! 2,1Mdr Euro!!·30 okt.Herren Jesus Kristus är värd att samla på, men Puma är lite av en röra nuförtiden. Det går upp och ner, men till slut ordnar sig allt ☦️
- ·30 okt.Helt skräprapport. Det här företaget håller på att försvinna. - Lagren växer fortfarande och genom att initiera en lagersanering erkänner de i princip att en stor del av deras lager är skit. Personligen tycker jag att de borde fokusera på produkter och produktkvalitet från produkter som säljer bra och inte på några löjliga specialutgåvor i regnbågens färger. Den nya Premier League-bollen för 2025-26 är ärlig, men det är ungefär allt. Fokusera på de produkter som säljer i stora mängder! Nu är det bara historieberättande och historieberättande utan resultat. - De har inte heller en aning om hur de ska vända företaget eftersom återgången till tillväxt nu är satt till 2027. För långsamt!! - Kostnadseffektivitetsprogrammet har hittills varit ett skämt. Så många värdelösa designers. Behåll de som designar produkter som säljer och ge andra skjutsen! - Puma-märket är värdefullt men snart kommer jag att bli förkrossat.. -fu** fu**FU** inte nöjd.·30 okt.Tullar är den främsta orsaken till förluster, men också en svag dollar. Företag tvingas betala höga importskatter och får sedan mindre intäkter eftersom dollarn är värdelös. Lululemon, Nike och resten har liknande problem. Amerikanska konsumenter kan inte köpa kläder eftersom matpriserna har stigit. Så först betalar konsumenterna tullar för kaffe och bananer och sedan förväntar de sig att få kläder till reapris, eftersom det är vad de kan betala, och mat kommer först.
- ·24 okt.Är det någon som har hört om förväntningar på rapporten som kommer om en vecka?·29 okt.Förväntningarna är mycket låga eftersom Puma har drabbats oerhört hårt av tullarna och har sänkt prognosen för varje kvartal. De har dock en växande global försäljning som kan mildra förlusterna på den amerikanska marknaden.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q3-rapport
11 dagar sedan‧1t 19min
0,61 EUR/aktie
Senaste utdelning
3,84 %Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·6 nov.Försäljningsnedgångar hos stora sportvarumärken som Nike och Puma drivs av problem med digital prestanda, marknadsmättnad och skiftande konsumentpreferenser – även om Adidas för närvarande överträffar båda. Här är en sammanfattning av vad som händer i branschen: 📉 Huvudorsaker till sjunkande försäljning 1. Misslyckanden med digital upplevelse - En rapport från 2025 visade att Nike och Adidas riskerade $400 miljoner i förlorade intäkter på grund av dålig digital prestanda – långsamma webbplatser, svaga mobilupplevelser och problem med kassan. - Konkurrenter som Fila, Under Armour och New Balance vinner mark genom att erbjuda snabbare, mer pålitlig online-shopping. 2. Marknadsmättnad och varumärkesutmattning - Konsumenter vänder sig alltmer bort från traditionella varumärken till förmån för nischade eller livsstilsfokuserade alternativ. - Nikes svårigheter inom segment som löpning och fotboll återspeglar denna förändring, med en 25.3% aktienedgång under 2025. 3. Lager- och prognosproblem - Nike har mött problem med lagerhantering och svaga försäljningsprognoser, särskilt på nyckelmarknader som Kina. - Pumas försäljning under Q3 2025 sjönk 10.4%, och dess EBIT kollapsade med över 80%, vilket föranledde en strategisk omställning. 4. Överdriven förlitan på rabatter - Pumas nya VD skär ner på överdriven rabattering, vilket hade urholkat varumärkesvärde och lönsamhet. - Varumärket minskar också sitt produktsortiment för att fokusera på kärnerbjudanden och förbättra marknadsföringen. 🟢 Adidas: Ett anmärkningsvärt undantag - Adidas har rusat framåt med en 53% aktieökning under 2025, tack vare stark prestanda inom sneakers i retrostil och livsstilsprodukter. - Dess framgång belyser vikten av varumärkesberättande, produktinnovation och digital smidighet. 🔮 Vad händer härnäst för branschen? - Förvänta dig mer varumärkeskonsolidering, strategiska omställningar och investeringar i digital infrastruktur. - Varumärken som anpassar sig till konsumenternas livsstilstrender och förbättrar online-upplevelser kommer sannolikt att återhämta sig snabbare. Vill du ha en jämförelse av hur dessa varumärken ompositionerar sig inför 2026?·för 3 dagar sedanDu lägger för stor vikt vid företaget, när hela sektorn är i kris. Adidas har högt PE och investerare är villiga att betala en premie. Puma har rapporterat att de förlorar minst 80 miljoner i tullar, men sektorn förlorar mycket mer eftersom amerikanska konsumenter har varit i recession i många månader nu. De kan inte köpa bilar eller kläder på grund av hög inflation. Alla pengar går till hyra och mat. Titta bara på Lululemon, Stellantis, Deckers och Crocs. De lider alla.
- ·4 nov.Den slöaste puman i djungeln·6 nov.Tullar dödar många konsumentsektorföretag. Nike, Crocks, Lululemon.... Puma kommer inte att räddas av ny VD, men kanske Högsta domstolen om de dömer mot höga tullar.
- 30 okt. · Ändrad30 okt. · ÄndradHerre Jesus vilket enormt lager de sitter på! 2,1Mdr Euro!!·30 okt.Herren Jesus Kristus är värd att samla på, men Puma är lite av en röra nuförtiden. Det går upp och ner, men till slut ordnar sig allt ☦️
- ·30 okt.Helt skräprapport. Det här företaget håller på att försvinna. - Lagren växer fortfarande och genom att initiera en lagersanering erkänner de i princip att en stor del av deras lager är skit. Personligen tycker jag att de borde fokusera på produkter och produktkvalitet från produkter som säljer bra och inte på några löjliga specialutgåvor i regnbågens färger. Den nya Premier League-bollen för 2025-26 är ärlig, men det är ungefär allt. Fokusera på de produkter som säljer i stora mängder! Nu är det bara historieberättande och historieberättande utan resultat. - De har inte heller en aning om hur de ska vända företaget eftersom återgången till tillväxt nu är satt till 2027. För långsamt!! - Kostnadseffektivitetsprogrammet har hittills varit ett skämt. Så många värdelösa designers. Behåll de som designar produkter som säljer och ge andra skjutsen! - Puma-märket är värdefullt men snart kommer jag att bli förkrossat.. -fu** fu**FU** inte nöjd.·30 okt.Tullar är den främsta orsaken till förluster, men också en svag dollar. Företag tvingas betala höga importskatter och får sedan mindre intäkter eftersom dollarn är värdelös. Lululemon, Nike och resten har liknande problem. Amerikanska konsumenter kan inte köpa kläder eftersom matpriserna har stigit. Så först betalar konsumenterna tullar för kaffe och bananer och sedan förväntar de sig att få kläder till reapris, eftersom det är vad de kan betala, och mat kommer först.
- ·24 okt.Är det någon som har hört om förväntningar på rapporten som kommer om en vecka?·29 okt.Förväntningarna är mycket låga eftersom Puma har drabbats oerhört hårt av tullarna och har sänkt prognosen för varje kvartal. De har dock en växande global försäljning som kan mildra förlusterna på den amerikanska marknaden.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Xetra
Antal
Köp
164
Sälj
Antal
733
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
16,535VWAP
Lägst
16,08OmsättningAntal
12 736 163
VWAP
Högst
16,535Lägst
16,08OmsättningAntal
12 736 163
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
Kalender är inte tillgänglig | |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 30 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 31 juli | |
| 2025 Q2-rapport | 25 juli | |
| 2024 Årsstämma | 21 maj | |
| 2025 Q1-rapport | 8 maj |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Q3-rapport
11 dagar sedan‧1t 19min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
Kalender är inte tillgänglig | |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 30 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 31 juli | |
| 2025 Q2-rapport | 25 juli | |
| 2024 Årsstämma | 21 maj | |
| 2025 Q1-rapport | 8 maj |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
0,61 EUR/aktie
Senaste utdelning
3,84 %Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·6 nov.Försäljningsnedgångar hos stora sportvarumärken som Nike och Puma drivs av problem med digital prestanda, marknadsmättnad och skiftande konsumentpreferenser – även om Adidas för närvarande överträffar båda. Här är en sammanfattning av vad som händer i branschen: 📉 Huvudorsaker till sjunkande försäljning 1. Misslyckanden med digital upplevelse - En rapport från 2025 visade att Nike och Adidas riskerade $400 miljoner i förlorade intäkter på grund av dålig digital prestanda – långsamma webbplatser, svaga mobilupplevelser och problem med kassan. - Konkurrenter som Fila, Under Armour och New Balance vinner mark genom att erbjuda snabbare, mer pålitlig online-shopping. 2. Marknadsmättnad och varumärkesutmattning - Konsumenter vänder sig alltmer bort från traditionella varumärken till förmån för nischade eller livsstilsfokuserade alternativ. - Nikes svårigheter inom segment som löpning och fotboll återspeglar denna förändring, med en 25.3% aktienedgång under 2025. 3. Lager- och prognosproblem - Nike har mött problem med lagerhantering och svaga försäljningsprognoser, särskilt på nyckelmarknader som Kina. - Pumas försäljning under Q3 2025 sjönk 10.4%, och dess EBIT kollapsade med över 80%, vilket föranledde en strategisk omställning. 4. Överdriven förlitan på rabatter - Pumas nya VD skär ner på överdriven rabattering, vilket hade urholkat varumärkesvärde och lönsamhet. - Varumärket minskar också sitt produktsortiment för att fokusera på kärnerbjudanden och förbättra marknadsföringen. 🟢 Adidas: Ett anmärkningsvärt undantag - Adidas har rusat framåt med en 53% aktieökning under 2025, tack vare stark prestanda inom sneakers i retrostil och livsstilsprodukter. - Dess framgång belyser vikten av varumärkesberättande, produktinnovation och digital smidighet. 🔮 Vad händer härnäst för branschen? - Förvänta dig mer varumärkeskonsolidering, strategiska omställningar och investeringar i digital infrastruktur. - Varumärken som anpassar sig till konsumenternas livsstilstrender och förbättrar online-upplevelser kommer sannolikt att återhämta sig snabbare. Vill du ha en jämförelse av hur dessa varumärken ompositionerar sig inför 2026?·för 3 dagar sedanDu lägger för stor vikt vid företaget, när hela sektorn är i kris. Adidas har högt PE och investerare är villiga att betala en premie. Puma har rapporterat att de förlorar minst 80 miljoner i tullar, men sektorn förlorar mycket mer eftersom amerikanska konsumenter har varit i recession i många månader nu. De kan inte köpa bilar eller kläder på grund av hög inflation. Alla pengar går till hyra och mat. Titta bara på Lululemon, Stellantis, Deckers och Crocs. De lider alla.
- ·4 nov.Den slöaste puman i djungeln·6 nov.Tullar dödar många konsumentsektorföretag. Nike, Crocks, Lululemon.... Puma kommer inte att räddas av ny VD, men kanske Högsta domstolen om de dömer mot höga tullar.
- 30 okt. · Ändrad30 okt. · ÄndradHerre Jesus vilket enormt lager de sitter på! 2,1Mdr Euro!!·30 okt.Herren Jesus Kristus är värd att samla på, men Puma är lite av en röra nuförtiden. Det går upp och ner, men till slut ordnar sig allt ☦️
- ·30 okt.Helt skräprapport. Det här företaget håller på att försvinna. - Lagren växer fortfarande och genom att initiera en lagersanering erkänner de i princip att en stor del av deras lager är skit. Personligen tycker jag att de borde fokusera på produkter och produktkvalitet från produkter som säljer bra och inte på några löjliga specialutgåvor i regnbågens färger. Den nya Premier League-bollen för 2025-26 är ärlig, men det är ungefär allt. Fokusera på de produkter som säljer i stora mängder! Nu är det bara historieberättande och historieberättande utan resultat. - De har inte heller en aning om hur de ska vända företaget eftersom återgången till tillväxt nu är satt till 2027. För långsamt!! - Kostnadseffektivitetsprogrammet har hittills varit ett skämt. Så många värdelösa designers. Behåll de som designar produkter som säljer och ge andra skjutsen! - Puma-märket är värdefullt men snart kommer jag att bli förkrossat.. -fu** fu**FU** inte nöjd.·30 okt.Tullar är den främsta orsaken till förluster, men också en svag dollar. Företag tvingas betala höga importskatter och får sedan mindre intäkter eftersom dollarn är värdelös. Lululemon, Nike och resten har liknande problem. Amerikanska konsumenter kan inte köpa kläder eftersom matpriserna har stigit. Så först betalar konsumenterna tullar för kaffe och bananer och sedan förväntar de sig att få kläder till reapris, eftersom det är vad de kan betala, och mat kommer först.
- ·24 okt.Är det någon som har hört om förväntningar på rapporten som kommer om en vecka?·29 okt.Förväntningarna är mycket låga eftersom Puma har drabbats oerhört hårt av tullarna och har sänkt prognosen för varje kvartal. De har dock en växande global försäljning som kan mildra förlusterna på den amerikanska marknaden.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Xetra
Antal
Köp
164
Sälj
Antal
733
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
16,535VWAP
Lägst
16,08OmsättningAntal
12 736 163
VWAP
Högst
16,535Lägst
16,08OmsättningAntal
12 736 163
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






