Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Visa alla
Nästa händelse
2025 Q4-rapport
16 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport
26 nov.
2025 Q3-rapport
25 nov.
2025 Q2-rapport
30 juli
2025 Q2-rapport
29 juli
2025 Q1-rapport
20 maj
Data hämtas från Quartr, FactSet
Kunder har även besökt
Visa mer information
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Safe Bulkers redovisade sitt 20:e kvartal i rad med plus på tisdagen, medan vinsten sjönk till sin lägsta nivå under den perioden.
Nettoresultatet för det Polys Hajioannou-ledda företaget, en USA-noterad ägare av 47 bulkfartyg som mestadels sysselsätts på periodcharter, sjönk till 1,7 miljoner dollar mellan april och juni, vilket är en minskning från 27,6 miljoner dollar under samma period 2024, främst på grund av minskande intäkter på grund av svagare fraktmarknader.
Exklusive engångsposter, såsom vinster eller förluster från försäljning av tillgångar och derivat, minskade det justerade nettoresultatet med 82 % till 3 miljoner dollar.
"Under andra kvartalet 2025 upplevde vi en svagare marknad jämfört med föregående år, vilket påverkade våra intäkter och lönsamhet", sa Safe Bulkers VD Loukas Barmparis i ett resultatmeddelande.
Timecharter-ekvivalenten för företagets fartyg låg på 14 857 dollar per dag – en återhämtning något från den fyraårslägsta nivån som den hade sjunkit till under första kvartalet 2025, men fortfarande långt under de 18 650 dollar som uppnåddes under andra kvartalet 2024.
Trots det svagare resultatet bibehöll företaget sin utdelning stabil för femtonde kvartalet i rad på 0,05 dollar per aktie.
Safe Bulkers-aktier handlades till 4,21 dollar styck i New York sent på tisdagen, en ökning med 15 % hittills i år.
Detta ger företaget ett marknadsvärde på 431 miljoner dollar baserat på dess stamaktier – under nettotillgångsvärdet på 1,15 miljarder dollar för dess flotta i slutet av juni.
Safe Bulkers ägda flotta på vattnet består av 17 post-panamaxe, 14 kamsarmaxe, åtta panamaxe och åtta capesize-fartyg med en genomsnittlig ålder på cirka 10 år.
Tjugoett av dessa fartyg, inklusive capesize-fartygen, är utrustade med scrubbers.
Fartygsägaren föredrar att använda sin flotta på periodcharter. Den 18 juli var 37 av dess fartyg i tjänst med en ursprunglig varaktighet längre än tre månader.
Safe Bulkers investerar också kraftigt i nybyggnationer, med en uppskattad utgift sedan slutet av 2020 på 650 miljoner dollar för 18 nya fartyg, varav 12 redan är ute på vattnet.
De återstående sex nybyggnationerna, som inkluderar två metanol-dubbelbränsle-kamsarmaxar, ska levereras under 2026 och 2027.
Några av dess nybyggnationer ersätter äldre fartyg som selektivt säljs på begagnadmarknaden.
Safe Bulkers sålde fem äldre fartyg under 2023 och 2024. Företaget sålde sitt första fartyg i år på måndagen, då de tillkännagav att de erhöll ett fast pris på 12,5 miljoner dollar för Pedhoulas Leader på 82 100 dwt (byggd 2007).
Upphovsrätt: TradeWinds, helt enkelt bäst!
Greece’s Safe Bulkers may return cash to shareholders through a fresh stock buyback scheme.
The Polys Hajiouannou-led company said it has authorised a programme which could see it buy back up to 5m shares from time to time in the open market.
Buttery takes the reins at Singapore’s Grindrod Shipping
Read more
This would represent about 4.3% of the company, and 6.6% of its public float.
The stock rose 2.4% to $3.41 by the close in New York following the announcement.
This would mean the 5m shares are worth $17.05m.
The programme is in continuation of a deal announced in June 2021.
Boosted by sizeable profits over the past eight quarters, Safe Bulkers had piled up a comfortable liquidity cash buffer of $123.3m at the end of 2022.
This allows the company to finance its ongoing newbuilding programme, which will see the company take delivery of nine kamsarmaxes.
Profitability slowed in the fourth quarter, in line with weaker bulker freight markets.
The owner reported net income of $34.9m, a drop of almost half compared with the same period in 2021.
Full-year 2022 profit, however, was broadly stable at $172.6m, just 1% down from the previous year.
Earlier this month, the company sold the 75,000-dwt Efrossini (built 2012) to an unnamed buyer for a firm $22.5m, with a delivery date in June.
The Japanese-built bulker will then be chartered back by Safe at $16,050 per day for between 10 and 14 months.
Takk for fyldig og god informasjon. Informasjon fra dere her inne på sidene samt selskaps informasjon gir nybegynnere som meg tiltro til til å kjøpe i et marked/sektor som shipping🚢 er.
1
Visa 3 kommentarer till
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter & Pressmeddelanden
Analyser
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Relaterade värdepapper
Bull & Bear
2025 Q3-rapport
11 dagar sedan17min
0,05 USD/aktie
X-dag 8 dec.
3,75 %Direktavk.
Visa
Nyheter & Analyser
Nyheter & Pressmeddelanden
Analyser
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Safe Bulkers redovisade sitt 20:e kvartal i rad med plus på tisdagen, medan vinsten sjönk till sin lägsta nivå under den perioden.
Nettoresultatet för det Polys Hajioannou-ledda företaget, en USA-noterad ägare av 47 bulkfartyg som mestadels sysselsätts på periodcharter, sjönk till 1,7 miljoner dollar mellan april och juni, vilket är en minskning från 27,6 miljoner dollar under samma period 2024, främst på grund av minskande intäkter på grund av svagare fraktmarknader.
Exklusive engångsposter, såsom vinster eller förluster från försäljning av tillgångar och derivat, minskade det justerade nettoresultatet med 82 % till 3 miljoner dollar.
"Under andra kvartalet 2025 upplevde vi en svagare marknad jämfört med föregående år, vilket påverkade våra intäkter och lönsamhet", sa Safe Bulkers VD Loukas Barmparis i ett resultatmeddelande.
Timecharter-ekvivalenten för företagets fartyg låg på 14 857 dollar per dag – en återhämtning något från den fyraårslägsta nivån som den hade sjunkit till under första kvartalet 2025, men fortfarande långt under de 18 650 dollar som uppnåddes under andra kvartalet 2024.
Trots det svagare resultatet bibehöll företaget sin utdelning stabil för femtonde kvartalet i rad på 0,05 dollar per aktie.
Safe Bulkers-aktier handlades till 4,21 dollar styck i New York sent på tisdagen, en ökning med 15 % hittills i år.
Detta ger företaget ett marknadsvärde på 431 miljoner dollar baserat på dess stamaktier – under nettotillgångsvärdet på 1,15 miljarder dollar för dess flotta i slutet av juni.
Safe Bulkers ägda flotta på vattnet består av 17 post-panamaxe, 14 kamsarmaxe, åtta panamaxe och åtta capesize-fartyg med en genomsnittlig ålder på cirka 10 år.
Tjugoett av dessa fartyg, inklusive capesize-fartygen, är utrustade med scrubbers.
Fartygsägaren föredrar att använda sin flotta på periodcharter. Den 18 juli var 37 av dess fartyg i tjänst med en ursprunglig varaktighet längre än tre månader.
Safe Bulkers investerar också kraftigt i nybyggnationer, med en uppskattad utgift sedan slutet av 2020 på 650 miljoner dollar för 18 nya fartyg, varav 12 redan är ute på vattnet.
De återstående sex nybyggnationerna, som inkluderar två metanol-dubbelbränsle-kamsarmaxar, ska levereras under 2026 och 2027.
Några av dess nybyggnationer ersätter äldre fartyg som selektivt säljs på begagnadmarknaden.
Safe Bulkers sålde fem äldre fartyg under 2023 och 2024. Företaget sålde sitt första fartyg i år på måndagen, då de tillkännagav att de erhöll ett fast pris på 12,5 miljoner dollar för Pedhoulas Leader på 82 100 dwt (byggd 2007).
Upphovsrätt: TradeWinds, helt enkelt bäst!
Greece’s Safe Bulkers may return cash to shareholders through a fresh stock buyback scheme.
The Polys Hajiouannou-led company said it has authorised a programme which could see it buy back up to 5m shares from time to time in the open market.
Buttery takes the reins at Singapore’s Grindrod Shipping
Read more
This would represent about 4.3% of the company, and 6.6% of its public float.
The stock rose 2.4% to $3.41 by the close in New York following the announcement.
This would mean the 5m shares are worth $17.05m.
The programme is in continuation of a deal announced in June 2021.
Boosted by sizeable profits over the past eight quarters, Safe Bulkers had piled up a comfortable liquidity cash buffer of $123.3m at the end of 2022.
This allows the company to finance its ongoing newbuilding programme, which will see the company take delivery of nine kamsarmaxes.
Profitability slowed in the fourth quarter, in line with weaker bulker freight markets.
The owner reported net income of $34.9m, a drop of almost half compared with the same period in 2021.
Full-year 2022 profit, however, was broadly stable at $172.6m, just 1% down from the previous year.
Earlier this month, the company sold the 75,000-dwt Efrossini (built 2012) to an unnamed buyer for a firm $22.5m, with a delivery date in June.
The Japanese-built bulker will then be chartered back by Safe at $16,050 per day for between 10 and 14 months.
Takk for fyldig og god informasjon. Informasjon fra dere her inne på sidene samt selskaps informasjon gir nybegynnere som meg tiltro til til å kjøpe i et marked/sektor som shipping🚢 er.
1
Visa 3 kommentarer till
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq
Antal
Köp
0
5,3
Sälj
Antal
5,32
0
Senaste avslut
Tid
Pris
Antal
Köpare
Säljare
-
-
-
-
-
Högst
5,39
VWAP
5,33
Lägst
5,28
OmsättningAntal
1 402 808
VWAP
5,33
Högst
5,39
Lägst
5,28
OmsättningAntal
1 402 808
Riskinformation om aktiehandel
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Visa mer information
Företagshändelser
Visa alla
Nästa händelse
2025 Q4-rapport
16 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport
26 nov.
2025 Q3-rapport
25 nov.
2025 Q2-rapport
30 juli
2025 Q2-rapport
29 juli
2025 Q1-rapport
20 maj
Data hämtas från Quartr, FactSet
Relaterade värdepapper
Bull & Bear
2025 Q3-rapport
11 dagar sedan17min
Nyheter & Analyser
Nyheter & Pressmeddelanden
Analyser
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Visa alla
Nästa händelse
2025 Q4-rapport
16 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport
26 nov.
2025 Q3-rapport
25 nov.
2025 Q2-rapport
30 juli
2025 Q2-rapport
29 juli
2025 Q1-rapport
20 maj
Data hämtas från Quartr, FactSet
Relaterade värdepapper
Bull & Bear
0,05 USD/aktie
X-dag 8 dec.
3,75 %Direktavk.
Visa
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Safe Bulkers redovisade sitt 20:e kvartal i rad med plus på tisdagen, medan vinsten sjönk till sin lägsta nivå under den perioden.
Nettoresultatet för det Polys Hajioannou-ledda företaget, en USA-noterad ägare av 47 bulkfartyg som mestadels sysselsätts på periodcharter, sjönk till 1,7 miljoner dollar mellan april och juni, vilket är en minskning från 27,6 miljoner dollar under samma period 2024, främst på grund av minskande intäkter på grund av svagare fraktmarknader.
Exklusive engångsposter, såsom vinster eller förluster från försäljning av tillgångar och derivat, minskade det justerade nettoresultatet med 82 % till 3 miljoner dollar.
"Under andra kvartalet 2025 upplevde vi en svagare marknad jämfört med föregående år, vilket påverkade våra intäkter och lönsamhet", sa Safe Bulkers VD Loukas Barmparis i ett resultatmeddelande.
Timecharter-ekvivalenten för företagets fartyg låg på 14 857 dollar per dag – en återhämtning något från den fyraårslägsta nivån som den hade sjunkit till under första kvartalet 2025, men fortfarande långt under de 18 650 dollar som uppnåddes under andra kvartalet 2024.
Trots det svagare resultatet bibehöll företaget sin utdelning stabil för femtonde kvartalet i rad på 0,05 dollar per aktie.
Safe Bulkers-aktier handlades till 4,21 dollar styck i New York sent på tisdagen, en ökning med 15 % hittills i år.
Detta ger företaget ett marknadsvärde på 431 miljoner dollar baserat på dess stamaktier – under nettotillgångsvärdet på 1,15 miljarder dollar för dess flotta i slutet av juni.
Safe Bulkers ägda flotta på vattnet består av 17 post-panamaxe, 14 kamsarmaxe, åtta panamaxe och åtta capesize-fartyg med en genomsnittlig ålder på cirka 10 år.
Tjugoett av dessa fartyg, inklusive capesize-fartygen, är utrustade med scrubbers.
Fartygsägaren föredrar att använda sin flotta på periodcharter. Den 18 juli var 37 av dess fartyg i tjänst med en ursprunglig varaktighet längre än tre månader.
Safe Bulkers investerar också kraftigt i nybyggnationer, med en uppskattad utgift sedan slutet av 2020 på 650 miljoner dollar för 18 nya fartyg, varav 12 redan är ute på vattnet.
De återstående sex nybyggnationerna, som inkluderar två metanol-dubbelbränsle-kamsarmaxar, ska levereras under 2026 och 2027.
Några av dess nybyggnationer ersätter äldre fartyg som selektivt säljs på begagnadmarknaden.
Safe Bulkers sålde fem äldre fartyg under 2023 och 2024. Företaget sålde sitt första fartyg i år på måndagen, då de tillkännagav att de erhöll ett fast pris på 12,5 miljoner dollar för Pedhoulas Leader på 82 100 dwt (byggd 2007).
Upphovsrätt: TradeWinds, helt enkelt bäst!
Greece’s Safe Bulkers may return cash to shareholders through a fresh stock buyback scheme.
The Polys Hajiouannou-led company said it has authorised a programme which could see it buy back up to 5m shares from time to time in the open market.
Buttery takes the reins at Singapore’s Grindrod Shipping
Read more
This would represent about 4.3% of the company, and 6.6% of its public float.
The stock rose 2.4% to $3.41 by the close in New York following the announcement.
This would mean the 5m shares are worth $17.05m.
The programme is in continuation of a deal announced in June 2021.
Boosted by sizeable profits over the past eight quarters, Safe Bulkers had piled up a comfortable liquidity cash buffer of $123.3m at the end of 2022.
This allows the company to finance its ongoing newbuilding programme, which will see the company take delivery of nine kamsarmaxes.
Profitability slowed in the fourth quarter, in line with weaker bulker freight markets.
The owner reported net income of $34.9m, a drop of almost half compared with the same period in 2021.
Full-year 2022 profit, however, was broadly stable at $172.6m, just 1% down from the previous year.
Earlier this month, the company sold the 75,000-dwt Efrossini (built 2012) to an unnamed buyer for a firm $22.5m, with a delivery date in June.
The Japanese-built bulker will then be chartered back by Safe at $16,050 per day for between 10 and 14 months.
Takk for fyldig og god informasjon. Informasjon fra dere her inne på sidene samt selskaps informasjon gir nybegynnere som meg tiltro til til å kjøpe i et marked/sektor som shipping🚢 er.
1
Visa 3 kommentarer till
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq
Antal
Köp
0
5,3
Sälj
Antal
5,32
0
Senaste avslut
Tid
Pris
Antal
Köpare
Säljare
-
-
-
-
-
Högst
5,39
VWAP
5,33
Lägst
5,28
OmsättningAntal
1 402 808
VWAP
5,33
Högst
5,39
Lägst
5,28
OmsättningAntal
1 402 808
Riskinformation om aktiehandel
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.