Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Visa alla
Nästa händelse
2025 Q4-rapport
22 jan. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport
23 okt.
2025 Q2-rapport
24 juli
2025 Q2-rapport
23 juli
Årsstämma 2025
8 maj
2025 Q1-rapport
24 apr.
Data hämtas från FactSet, Quartr
Kunder har även besökt
Visa mer information
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Oroande nyheter att flygplanen står på marken för tillfället. Ska tydligen ha med IT-problem att göra. Får hoppas det löser sig snabbt annars är det risk för att kursen faller rejält!
Alaska Air Group Inc (NYSE:ALK) begärde på söndagskvällen ett markstopp för alla sina huvudflygplan och Horizon-flygplan, visade Federal Aviation Administrations statussida.
Flygbolagets webbplats sa att det "upplevde problem med våra IT-system" och att det "jobbade på att lösa problemen."
Orsaken till markstoppet var inte omedelbart klarlagt, men efterfrågades av flygbolaget, visade FAA:s flygledningssystems sida för kommandocentralen. Det fanns en medelhög sannolikhet för att markstoppet skulle förlängas.
Både FAA och Alaska Air kunde inte nås omedelbart för kommentarer utanför kontorstid. Inlägg på sociala medier visade också att användare noterade att flygbolagets mobilapplikation låg nere, även om detta inte kunde verifieras omedelbart.
En markstopporder indikerar att det drabbade flygbolagets flyg tillfälligt hindras från att lyfta. De kan utfärdas i händelse av nödsituationer som extremt väder, systemavbrott eller till och med flygtrafikstockningar.
Ja, problemet er bare, at den market screener funktion kun er tilgængelig i "professionel"... Og jeg giver sgu ikke 11,500 om året for lidt information.
Tror jeg hopper på en 14 sages prøvekonto efter nytår bae for at tjekke det ud
Alaska Air kom med regnskab den 21. januar. Et regnskab der viste en stigning i omsætning på lidt over 4%. Det er ikke voldsomt, men til gengæld kom de ud af 2015 med en profit magine på 23,43% før skat i mod 18.16% sidste år.
Selfølgelig har den øget fortjeneste den lave oilepris til takke, dog har Alaska Air formået at skære de såkaldte “non-fuel cost” ned med 0,8% for 2015. For 2016 forventer man en nedgang i non-fuel cost på yderligere 1%, her er der taget højde for en kapacitet vækst på 5-8%. Besparelser kommer bl.a. fra flere nye Boeing 737-900 og Embraer E175.
Foruden de kommende lavere omkostninger, så er Alaska Air allerede i dag vældig dygtige til at passe på pengene. Til sammenligning med branchen ligger de omkring 25% lavere, når man kigger på omkostninger.
En højere oliepris i 2016 vil naturligvis sænke den gode magine, men Alaska Air vil nok også næste år kunne bryste sig med en af branchens bedste nettoavance.
Alaska Air har en meget lav gæld. Med en Debt to Equity på 1,70 er de godt halvt så meget gæld som konkurrenterne. Det er en position Alaska Air står meget stærkt med. hvis renterne skulle stiger yderligere 2016
Selvom man formår at holde en fantastisk omkostningsstruktur, så skal der altså øget omsætning til for jeg ville blive overrasket når vi ser regnskabet for 2016. Det kan blive et problem for Alaska Air hvor 90% a omsætningen kommer fra det amerikanske indenrigs marked, et marked der særdeles væl etableret. Jeg kunne forestille mig en øgning i omsætningen når man for rigtig fat på ferie rejse markedet, med nye ruter som bl.a. Costa Rica.
Alaska Air´s aktie handles i øjeblikket med en P/E på lidt over 10. Derimod handles den med en Price/Book på godt 3,50.
Ud over stigende omsætning så kan Alaska Air´s tilbagekøbsprogram muligvis få aktien til at stiger over 2016. De har godt 880 mUSD tilbage af den milliard USD de vil købe tilbage for.
Aktien er også stærk på dividende, det kan tænkes at investorer vil gribe til selskabet grundet den nuværende ustabilitet der er på markedet.
Jeg ville gerne have aktien ind i min portofølje, med en mellem lang horisont på 1-3 år. Jeg har et kursmål på 75 inden næste regnskab og 90 ved årets udgang.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter & Pressmeddelanden
Analyser
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Relaterade värdepapper
Bull & Bear
2025 Q3-rapport
Endast PDF
45 dagar sedan
0,375 USD/aktie
Senaste utdelning
Visa
Nyheter & Analyser
Nyheter & Pressmeddelanden
Analyser
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Oroande nyheter att flygplanen står på marken för tillfället. Ska tydligen ha med IT-problem att göra. Får hoppas det löser sig snabbt annars är det risk för att kursen faller rejält!
Alaska Air Group Inc (NYSE:ALK) begärde på söndagskvällen ett markstopp för alla sina huvudflygplan och Horizon-flygplan, visade Federal Aviation Administrations statussida.
Flygbolagets webbplats sa att det "upplevde problem med våra IT-system" och att det "jobbade på att lösa problemen."
Orsaken till markstoppet var inte omedelbart klarlagt, men efterfrågades av flygbolaget, visade FAA:s flygledningssystems sida för kommandocentralen. Det fanns en medelhög sannolikhet för att markstoppet skulle förlängas.
Både FAA och Alaska Air kunde inte nås omedelbart för kommentarer utanför kontorstid. Inlägg på sociala medier visade också att användare noterade att flygbolagets mobilapplikation låg nere, även om detta inte kunde verifieras omedelbart.
En markstopporder indikerar att det drabbade flygbolagets flyg tillfälligt hindras från att lyfta. De kan utfärdas i händelse av nödsituationer som extremt väder, systemavbrott eller till och med flygtrafikstockningar.
Ja, problemet er bare, at den market screener funktion kun er tilgængelig i "professionel"... Og jeg giver sgu ikke 11,500 om året for lidt information.
Tror jeg hopper på en 14 sages prøvekonto efter nytår bae for at tjekke det ud
Alaska Air kom med regnskab den 21. januar. Et regnskab der viste en stigning i omsætning på lidt over 4%. Det er ikke voldsomt, men til gengæld kom de ud af 2015 med en profit magine på 23,43% før skat i mod 18.16% sidste år.
Selfølgelig har den øget fortjeneste den lave oilepris til takke, dog har Alaska Air formået at skære de såkaldte “non-fuel cost” ned med 0,8% for 2015. For 2016 forventer man en nedgang i non-fuel cost på yderligere 1%, her er der taget højde for en kapacitet vækst på 5-8%. Besparelser kommer bl.a. fra flere nye Boeing 737-900 og Embraer E175.
Foruden de kommende lavere omkostninger, så er Alaska Air allerede i dag vældig dygtige til at passe på pengene. Til sammenligning med branchen ligger de omkring 25% lavere, når man kigger på omkostninger.
En højere oliepris i 2016 vil naturligvis sænke den gode magine, men Alaska Air vil nok også næste år kunne bryste sig med en af branchens bedste nettoavance.
Alaska Air har en meget lav gæld. Med en Debt to Equity på 1,70 er de godt halvt så meget gæld som konkurrenterne. Det er en position Alaska Air står meget stærkt med. hvis renterne skulle stiger yderligere 2016
Selvom man formår at holde en fantastisk omkostningsstruktur, så skal der altså øget omsætning til for jeg ville blive overrasket når vi ser regnskabet for 2016. Det kan blive et problem for Alaska Air hvor 90% a omsætningen kommer fra det amerikanske indenrigs marked, et marked der særdeles væl etableret. Jeg kunne forestille mig en øgning i omsætningen når man for rigtig fat på ferie rejse markedet, med nye ruter som bl.a. Costa Rica.
Alaska Air´s aktie handles i øjeblikket med en P/E på lidt over 10. Derimod handles den med en Price/Book på godt 3,50.
Ud over stigende omsætning så kan Alaska Air´s tilbagekøbsprogram muligvis få aktien til at stiger over 2016. De har godt 880 mUSD tilbage af den milliard USD de vil købe tilbage for.
Aktien er også stærk på dividende, det kan tænkes at investorer vil gribe til selskabet grundet den nuværende ustabilitet der er på markedet.
Jeg ville gerne have aktien ind i min portofølje, med en mellem lang horisont på 1-3 år. Jeg har et kursmål på 75 inden næste regnskab og 90 ved årets udgang.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq
Antal
Köp
0
49,63
Sälj
Antal
49,67
0
Senaste avslut
Tid
Pris
Antal
Köpare
Säljare
-
-
-
-
-
Högst
49,94
VWAP
49,25
Lägst
47,18
OmsättningAntal
141,3 5 005 382
VWAP
49,25
Högst
49,94
Lägst
47,18
OmsättningAntal
141,3 5 005 382
Riskinformation om aktiehandel
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Visa mer information
Företagshändelser
Visa alla
Nästa händelse
2025 Q4-rapport
22 jan. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport
23 okt.
2025 Q2-rapport
24 juli
2025 Q2-rapport
23 juli
Årsstämma 2025
8 maj
2025 Q1-rapport
24 apr.
Data hämtas från FactSet, Quartr
Relaterade värdepapper
Bull & Bear
2025 Q3-rapport
Endast PDF
45 dagar sedan
Nyheter & Analyser
Nyheter & Pressmeddelanden
Analyser
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Visa alla
Nästa händelse
2025 Q4-rapport
22 jan. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport
23 okt.
2025 Q2-rapport
24 juli
2025 Q2-rapport
23 juli
Årsstämma 2025
8 maj
2025 Q1-rapport
24 apr.
Data hämtas från FactSet, Quartr
Relaterade värdepapper
Bull & Bear
0,375 USD/aktie
Senaste utdelning
Visa
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Oroande nyheter att flygplanen står på marken för tillfället. Ska tydligen ha med IT-problem att göra. Får hoppas det löser sig snabbt annars är det risk för att kursen faller rejält!
Alaska Air Group Inc (NYSE:ALK) begärde på söndagskvällen ett markstopp för alla sina huvudflygplan och Horizon-flygplan, visade Federal Aviation Administrations statussida.
Flygbolagets webbplats sa att det "upplevde problem med våra IT-system" och att det "jobbade på att lösa problemen."
Orsaken till markstoppet var inte omedelbart klarlagt, men efterfrågades av flygbolaget, visade FAA:s flygledningssystems sida för kommandocentralen. Det fanns en medelhög sannolikhet för att markstoppet skulle förlängas.
Både FAA och Alaska Air kunde inte nås omedelbart för kommentarer utanför kontorstid. Inlägg på sociala medier visade också att användare noterade att flygbolagets mobilapplikation låg nere, även om detta inte kunde verifieras omedelbart.
En markstopporder indikerar att det drabbade flygbolagets flyg tillfälligt hindras från att lyfta. De kan utfärdas i händelse av nödsituationer som extremt väder, systemavbrott eller till och med flygtrafikstockningar.
Ja, problemet er bare, at den market screener funktion kun er tilgængelig i "professionel"... Og jeg giver sgu ikke 11,500 om året for lidt information.
Tror jeg hopper på en 14 sages prøvekonto efter nytår bae for at tjekke det ud
Alaska Air kom med regnskab den 21. januar. Et regnskab der viste en stigning i omsætning på lidt over 4%. Det er ikke voldsomt, men til gengæld kom de ud af 2015 med en profit magine på 23,43% før skat i mod 18.16% sidste år.
Selfølgelig har den øget fortjeneste den lave oilepris til takke, dog har Alaska Air formået at skære de såkaldte “non-fuel cost” ned med 0,8% for 2015. For 2016 forventer man en nedgang i non-fuel cost på yderligere 1%, her er der taget højde for en kapacitet vækst på 5-8%. Besparelser kommer bl.a. fra flere nye Boeing 737-900 og Embraer E175.
Foruden de kommende lavere omkostninger, så er Alaska Air allerede i dag vældig dygtige til at passe på pengene. Til sammenligning med branchen ligger de omkring 25% lavere, når man kigger på omkostninger.
En højere oliepris i 2016 vil naturligvis sænke den gode magine, men Alaska Air vil nok også næste år kunne bryste sig med en af branchens bedste nettoavance.
Alaska Air har en meget lav gæld. Med en Debt to Equity på 1,70 er de godt halvt så meget gæld som konkurrenterne. Det er en position Alaska Air står meget stærkt med. hvis renterne skulle stiger yderligere 2016
Selvom man formår at holde en fantastisk omkostningsstruktur, så skal der altså øget omsætning til for jeg ville blive overrasket når vi ser regnskabet for 2016. Det kan blive et problem for Alaska Air hvor 90% a omsætningen kommer fra det amerikanske indenrigs marked, et marked der særdeles væl etableret. Jeg kunne forestille mig en øgning i omsætningen når man for rigtig fat på ferie rejse markedet, med nye ruter som bl.a. Costa Rica.
Alaska Air´s aktie handles i øjeblikket med en P/E på lidt over 10. Derimod handles den med en Price/Book på godt 3,50.
Ud over stigende omsætning så kan Alaska Air´s tilbagekøbsprogram muligvis få aktien til at stiger over 2016. De har godt 880 mUSD tilbage af den milliard USD de vil købe tilbage for.
Aktien er også stærk på dividende, det kan tænkes at investorer vil gribe til selskabet grundet den nuværende ustabilitet der er på markedet.
Jeg ville gerne have aktien ind i min portofølje, med en mellem lang horisont på 1-3 år. Jeg har et kursmål på 75 inden næste regnskab og 90 ved årets udgang.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq
Antal
Köp
0
49,63
Sälj
Antal
49,67
0
Senaste avslut
Tid
Pris
Antal
Köpare
Säljare
-
-
-
-
-
Högst
49,94
VWAP
49,25
Lägst
47,18
OmsättningAntal
141,3 5 005 382
VWAP
49,25
Högst
49,94
Lägst
47,18
OmsättningAntal
141,3 5 005 382
Riskinformation om aktiehandel
Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.