2025 Q3-rapport
51 dagar sedan1t 5min
Orderdjup
Antal
Köp
215
Sälj
Antal
25
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 28 jan. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| Årsstämma 2025 | 6 nov. | |
| 2025 Q3-rapport | 22 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 23 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 22 apr. | |
| 2024 Q4-rapport | 29 jan. |
Data hämtas från FactSet, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 13 tim sedan🤩🤩·för 4 tim sedanTja, han behöver pengarna till de instabila raketerna affärsmodellen är otroligt sårbar för politik. Så ett nej tack härifrån. Hade det varit Starlink, så ja tack
- ·för 1 dag sedanJust nu har Waymo en tydlig säkerhetsfördel. Morgan Stanley uppskattar att dess bilar kör cirka 360,000 miles per olycka. Teslas tidiga robotaxidata ligger närmare 50,000 miles per olycka, även om urvalet fortfarande är litet och förbättras. Tesla, å andra sidan, har kostnadsfördelen. Dess robotaxikostnad är cirka $0.81 per mile, jämfört med $1.36–$1.43 för Waymos nuvarande system. Banken tror att Waymo kommer att sänka sina kostnader när dess nästa generations hårdvara skalas upp under 2027. 2032: Waymo 38% Tesla 29% Uber 22% Lyft 7% https://www.tipranks.com/news/tsla-googl-tesla-and-waymo-set-for-a-major-robotaxi-breakout-in-2026-says-morgan-stanley·för 10 tim sedanWaymos undergång (i längden) är uteslutande Teslas kapacitet att skala med ett enda knapptryck. Deras mjukvara är bättre, bilen är bättre och det utgör en mycket bättre användarupplevelse. Som redan nämnts är Robotaxi, utöver allt annat, också billigare att åka med. Det är inte raketvetenskap. Tesla kommer att "vinna" på lång sikt. Det tar dock tid, Waymo var snabbast ut med en underlägsen, självkörande teknik. Men det är ett maraton, inte en sprint. Elon spelar 4D schack 😎 Schackmatt Waymo. Men vi kan tacka Waymo för att ha banat väg för generell, självkörande teknik. Det sparar Tesla en massa huvudvärk. 🚀·för 2 tim sedanHelt enig. WAYMO och de andra är inte ”fiender” – de är pionjärer. De tar de första smällarna: reglering, stadsspecifika problem, offentlig skepsis, edge cases osv. Det är extremt värdefullt arbete för hela fältet. Tesla bygger något annat ovanpå det: skalbarhet. När den allmänna självkörande lösningen väl är tillräckligt bra, kan Tesla rulla ut den globalt med en software-push. Det är två olika strategier – och båda är nödvändiga. Så ja: • WAYMO banar väg och minskar friktion • Tesla fokuserar på massutrullning och pris • Användarna vinner oavsett Jag är uppriktigt tacksam för WAYMO och hejar på dem. Det gör Tesla för övrigt också – utan pionjärer, ingen plattform. 🚀
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
51 dagar sedan1t 5min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 13 tim sedan🤩🤩·för 4 tim sedanTja, han behöver pengarna till de instabila raketerna affärsmodellen är otroligt sårbar för politik. Så ett nej tack härifrån. Hade det varit Starlink, så ja tack
- ·för 1 dag sedanJust nu har Waymo en tydlig säkerhetsfördel. Morgan Stanley uppskattar att dess bilar kör cirka 360,000 miles per olycka. Teslas tidiga robotaxidata ligger närmare 50,000 miles per olycka, även om urvalet fortfarande är litet och förbättras. Tesla, å andra sidan, har kostnadsfördelen. Dess robotaxikostnad är cirka $0.81 per mile, jämfört med $1.36–$1.43 för Waymos nuvarande system. Banken tror att Waymo kommer att sänka sina kostnader när dess nästa generations hårdvara skalas upp under 2027. 2032: Waymo 38% Tesla 29% Uber 22% Lyft 7% https://www.tipranks.com/news/tsla-googl-tesla-and-waymo-set-for-a-major-robotaxi-breakout-in-2026-says-morgan-stanley·för 10 tim sedanWaymos undergång (i längden) är uteslutande Teslas kapacitet att skala med ett enda knapptryck. Deras mjukvara är bättre, bilen är bättre och det utgör en mycket bättre användarupplevelse. Som redan nämnts är Robotaxi, utöver allt annat, också billigare att åka med. Det är inte raketvetenskap. Tesla kommer att "vinna" på lång sikt. Det tar dock tid, Waymo var snabbast ut med en underlägsen, självkörande teknik. Men det är ett maraton, inte en sprint. Elon spelar 4D schack 😎 Schackmatt Waymo. Men vi kan tacka Waymo för att ha banat väg för generell, självkörande teknik. Det sparar Tesla en massa huvudvärk. 🚀·för 2 tim sedanHelt enig. WAYMO och de andra är inte ”fiender” – de är pionjärer. De tar de första smällarna: reglering, stadsspecifika problem, offentlig skepsis, edge cases osv. Det är extremt värdefullt arbete för hela fältet. Tesla bygger något annat ovanpå det: skalbarhet. När den allmänna självkörande lösningen väl är tillräckligt bra, kan Tesla rulla ut den globalt med en software-push. Det är två olika strategier – och båda är nödvändiga. Så ja: • WAYMO banar väg och minskar friktion • Tesla fokuserar på massutrullning och pris • Användarna vinner oavsett Jag är uppriktigt tacksam för WAYMO och hejar på dem. Det gör Tesla för övrigt också – utan pionjärer, ingen plattform. 🚀
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
215
Sälj
Antal
25
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 28 jan. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| Årsstämma 2025 | 6 nov. | |
| 2025 Q3-rapport | 22 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 23 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 22 apr. | |
| 2024 Q4-rapport | 29 jan. |
Data hämtas från FactSet, Quartr
2025 Q3-rapport
51 dagar sedan1t 5min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 28 jan. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| Årsstämma 2025 | 6 nov. | |
| 2025 Q3-rapport | 22 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 23 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 22 apr. | |
| 2024 Q4-rapport | 29 jan. |
Data hämtas från FactSet, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 13 tim sedan🤩🤩·för 4 tim sedanTja, han behöver pengarna till de instabila raketerna affärsmodellen är otroligt sårbar för politik. Så ett nej tack härifrån. Hade det varit Starlink, så ja tack
- ·för 1 dag sedanJust nu har Waymo en tydlig säkerhetsfördel. Morgan Stanley uppskattar att dess bilar kör cirka 360,000 miles per olycka. Teslas tidiga robotaxidata ligger närmare 50,000 miles per olycka, även om urvalet fortfarande är litet och förbättras. Tesla, å andra sidan, har kostnadsfördelen. Dess robotaxikostnad är cirka $0.81 per mile, jämfört med $1.36–$1.43 för Waymos nuvarande system. Banken tror att Waymo kommer att sänka sina kostnader när dess nästa generations hårdvara skalas upp under 2027. 2032: Waymo 38% Tesla 29% Uber 22% Lyft 7% https://www.tipranks.com/news/tsla-googl-tesla-and-waymo-set-for-a-major-robotaxi-breakout-in-2026-says-morgan-stanley·för 10 tim sedanWaymos undergång (i längden) är uteslutande Teslas kapacitet att skala med ett enda knapptryck. Deras mjukvara är bättre, bilen är bättre och det utgör en mycket bättre användarupplevelse. Som redan nämnts är Robotaxi, utöver allt annat, också billigare att åka med. Det är inte raketvetenskap. Tesla kommer att "vinna" på lång sikt. Det tar dock tid, Waymo var snabbast ut med en underlägsen, självkörande teknik. Men det är ett maraton, inte en sprint. Elon spelar 4D schack 😎 Schackmatt Waymo. Men vi kan tacka Waymo för att ha banat väg för generell, självkörande teknik. Det sparar Tesla en massa huvudvärk. 🚀·för 2 tim sedanHelt enig. WAYMO och de andra är inte ”fiender” – de är pionjärer. De tar de första smällarna: reglering, stadsspecifika problem, offentlig skepsis, edge cases osv. Det är extremt värdefullt arbete för hela fältet. Tesla bygger något annat ovanpå det: skalbarhet. När den allmänna självkörande lösningen väl är tillräckligt bra, kan Tesla rulla ut den globalt med en software-push. Det är två olika strategier – och båda är nödvändiga. Så ja: • WAYMO banar väg och minskar friktion • Tesla fokuserar på massutrullning och pris • Användarna vinner oavsett Jag är uppriktigt tacksam för WAYMO och hejar på dem. Det gör Tesla för övrigt också – utan pionjärer, ingen plattform. 🚀
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
215
Sälj
Antal
25
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






