2025 Q3-rapport
50 dagar sedan1t 5min
Orderdjup
Antal
Köp
1 294
Sälj
Antal
100
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 28 jan. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| Årsstämma 2025 | 6 nov. | |
| 2025 Q3-rapport | 22 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 23 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 22 apr. | |
| 2024 Q4-rapport | 29 jan. |
Data hämtas från Quartr, FactSet
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 16 tim sedanJust nu har Waymo en tydlig säkerhetsfördel. Morgan Stanley uppskattar att dess bilar kör cirka 360,000 miles per olycka. Teslas tidiga robotaxidata ligger närmare 50,000 miles per olycka, även om urvalet fortfarande är litet och förbättras. Tesla, å andra sidan, har kostnadsfördelen. Dess robotaxikostnad är cirka $0.81 per mile, jämfört med $1.36–$1.43 för Waymos nuvarande system. Banken tror att Waymo kommer att sänka sina kostnader när dess nästa generations hårdvara skalas upp under 2027. 2032: Waymo 38% Tesla 29% Uber 22% Lyft 7% https://www.tipranks.com/news/tsla-googl-tesla-and-waymo-set-for-a-major-robotaxi-breakout-in-2026-says-morgan-stanley·för 1 tim sedan · ÄndradWaymo ser alltid “bättre” ut när man bara tittar på siffror från små, extremt kontrollerade områden och jämför dem med Tesla, som tränar på hela världen. Det är lite som att säga att en simmare är bäst i världen för att han har perfekta tider i en simbassäng – medan Tesla tränar i öppet hav, alla årstider, alla vägar, alla länder. Waymos säkerhetssiffror är bra, men de är bara relevanta i precis de zoner där Waymo redan har kört hundratusentals miles och helt enkelt lärt sig alla scenarier utantill. Det är inte generaliserad intelligens. Det är geofenced repetition. Teslas stickprov verkar lägre, eftersom de tränar i ett kaotiskt dataset utan geofence – och ändå förbättrar de sig dag för dag. Det är skillnaden mellan ett regelbaserat system och ett neuralt nätverk som lär sig globalt. Dessutom: Waymo har en strukturell begränsning som inte kan patchas med mjukvara: hårdvarukostnad + geofence = extremt låg skalbarhet. Teslas fördel är inte bara pris per mile – det är att alla bilar i världen levererar realtidsdata in i samma modell. Det är skalbarhet på en nivå Waymo aldrig kommer i närheten av, oavsett hur många powerpoints Morgan Stanley gör. Waymo stannar ofta i onödan, ja – inte för att de är “försiktiga”, utan för att systemet inte förstår situationen och därför måste välja den enda säkra reaktionen: stopp. Teslas system lär sig att förutsäga – och det är just där mänsklig-nivå prestanda uppstår. Kort sagt: • Waymo är öns mästare. • Tesla tränar för världsmästerskapet.
- ·för 21 tim sedan“Waymo never really had a chance against Tesla. This will be obvious in hindsight.” -Elon Musk Det har varit ganska obvious för mig länge. Vad med dig?·för 13 min senSkulle önska jag hade lika god insikt som ni alltså. Hur ser ni sådana saker?
- ·för 1 dag sedanNordnet har räknat fram ett P/E på 293 för Tesla. Warren Buffett har tidigare sagt att han inte gillar att köpa aktier med P/E högre än 10. Tesla har och måste förvänta sig hård konkurrens inom alla satsningsområden. När ska företaget börja tjäna pengar? Justerat för Buffets företagsekonomiska hänsyn borde aktiekursen ha legat på ca. 15 dollar med P/E 10. Bör du då sälja nu eller hålla? Du kan ju hoppas att det fortfarande finns några kloka huvuden som vill köpa aktien till ett ännu högre pris. Så håll du!!!! tills ballongen spricker.
- ·för 1 dag sedanMöjlig SpaceX IPO 2026. Jag är all-in, killar och tjejer! Kom igen Elon, din skönhet! 💪💪💪·för 13 min senLol, har du sängkläder med Teslaloggon och eller
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
50 dagar sedan1t 5min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 16 tim sedanJust nu har Waymo en tydlig säkerhetsfördel. Morgan Stanley uppskattar att dess bilar kör cirka 360,000 miles per olycka. Teslas tidiga robotaxidata ligger närmare 50,000 miles per olycka, även om urvalet fortfarande är litet och förbättras. Tesla, å andra sidan, har kostnadsfördelen. Dess robotaxikostnad är cirka $0.81 per mile, jämfört med $1.36–$1.43 för Waymos nuvarande system. Banken tror att Waymo kommer att sänka sina kostnader när dess nästa generations hårdvara skalas upp under 2027. 2032: Waymo 38% Tesla 29% Uber 22% Lyft 7% https://www.tipranks.com/news/tsla-googl-tesla-and-waymo-set-for-a-major-robotaxi-breakout-in-2026-says-morgan-stanley·för 1 tim sedan · ÄndradWaymo ser alltid “bättre” ut när man bara tittar på siffror från små, extremt kontrollerade områden och jämför dem med Tesla, som tränar på hela världen. Det är lite som att säga att en simmare är bäst i världen för att han har perfekta tider i en simbassäng – medan Tesla tränar i öppet hav, alla årstider, alla vägar, alla länder. Waymos säkerhetssiffror är bra, men de är bara relevanta i precis de zoner där Waymo redan har kört hundratusentals miles och helt enkelt lärt sig alla scenarier utantill. Det är inte generaliserad intelligens. Det är geofenced repetition. Teslas stickprov verkar lägre, eftersom de tränar i ett kaotiskt dataset utan geofence – och ändå förbättrar de sig dag för dag. Det är skillnaden mellan ett regelbaserat system och ett neuralt nätverk som lär sig globalt. Dessutom: Waymo har en strukturell begränsning som inte kan patchas med mjukvara: hårdvarukostnad + geofence = extremt låg skalbarhet. Teslas fördel är inte bara pris per mile – det är att alla bilar i världen levererar realtidsdata in i samma modell. Det är skalbarhet på en nivå Waymo aldrig kommer i närheten av, oavsett hur många powerpoints Morgan Stanley gör. Waymo stannar ofta i onödan, ja – inte för att de är “försiktiga”, utan för att systemet inte förstår situationen och därför måste välja den enda säkra reaktionen: stopp. Teslas system lär sig att förutsäga – och det är just där mänsklig-nivå prestanda uppstår. Kort sagt: • Waymo är öns mästare. • Tesla tränar för världsmästerskapet.
- ·för 21 tim sedan“Waymo never really had a chance against Tesla. This will be obvious in hindsight.” -Elon Musk Det har varit ganska obvious för mig länge. Vad med dig?·för 13 min senSkulle önska jag hade lika god insikt som ni alltså. Hur ser ni sådana saker?
- ·för 1 dag sedanNordnet har räknat fram ett P/E på 293 för Tesla. Warren Buffett har tidigare sagt att han inte gillar att köpa aktier med P/E högre än 10. Tesla har och måste förvänta sig hård konkurrens inom alla satsningsområden. När ska företaget börja tjäna pengar? Justerat för Buffets företagsekonomiska hänsyn borde aktiekursen ha legat på ca. 15 dollar med P/E 10. Bör du då sälja nu eller hålla? Du kan ju hoppas att det fortfarande finns några kloka huvuden som vill köpa aktien till ett ännu högre pris. Så håll du!!!! tills ballongen spricker.
- ·för 1 dag sedanMöjlig SpaceX IPO 2026. Jag är all-in, killar och tjejer! Kom igen Elon, din skönhet! 💪💪💪·för 13 min senLol, har du sängkläder med Teslaloggon och eller
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
1 294
Sälj
Antal
100
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 28 jan. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| Årsstämma 2025 | 6 nov. | |
| 2025 Q3-rapport | 22 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 23 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 22 apr. | |
| 2024 Q4-rapport | 29 jan. |
Data hämtas från Quartr, FactSet
2025 Q3-rapport
50 dagar sedan1t 5min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 28 jan. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| Årsstämma 2025 | 6 nov. | |
| 2025 Q3-rapport | 22 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 23 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 22 apr. | |
| 2024 Q4-rapport | 29 jan. |
Data hämtas från Quartr, FactSet
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 16 tim sedanJust nu har Waymo en tydlig säkerhetsfördel. Morgan Stanley uppskattar att dess bilar kör cirka 360,000 miles per olycka. Teslas tidiga robotaxidata ligger närmare 50,000 miles per olycka, även om urvalet fortfarande är litet och förbättras. Tesla, å andra sidan, har kostnadsfördelen. Dess robotaxikostnad är cirka $0.81 per mile, jämfört med $1.36–$1.43 för Waymos nuvarande system. Banken tror att Waymo kommer att sänka sina kostnader när dess nästa generations hårdvara skalas upp under 2027. 2032: Waymo 38% Tesla 29% Uber 22% Lyft 7% https://www.tipranks.com/news/tsla-googl-tesla-and-waymo-set-for-a-major-robotaxi-breakout-in-2026-says-morgan-stanley·för 1 tim sedan · ÄndradWaymo ser alltid “bättre” ut när man bara tittar på siffror från små, extremt kontrollerade områden och jämför dem med Tesla, som tränar på hela världen. Det är lite som att säga att en simmare är bäst i världen för att han har perfekta tider i en simbassäng – medan Tesla tränar i öppet hav, alla årstider, alla vägar, alla länder. Waymos säkerhetssiffror är bra, men de är bara relevanta i precis de zoner där Waymo redan har kört hundratusentals miles och helt enkelt lärt sig alla scenarier utantill. Det är inte generaliserad intelligens. Det är geofenced repetition. Teslas stickprov verkar lägre, eftersom de tränar i ett kaotiskt dataset utan geofence – och ändå förbättrar de sig dag för dag. Det är skillnaden mellan ett regelbaserat system och ett neuralt nätverk som lär sig globalt. Dessutom: Waymo har en strukturell begränsning som inte kan patchas med mjukvara: hårdvarukostnad + geofence = extremt låg skalbarhet. Teslas fördel är inte bara pris per mile – det är att alla bilar i världen levererar realtidsdata in i samma modell. Det är skalbarhet på en nivå Waymo aldrig kommer i närheten av, oavsett hur många powerpoints Morgan Stanley gör. Waymo stannar ofta i onödan, ja – inte för att de är “försiktiga”, utan för att systemet inte förstår situationen och därför måste välja den enda säkra reaktionen: stopp. Teslas system lär sig att förutsäga – och det är just där mänsklig-nivå prestanda uppstår. Kort sagt: • Waymo är öns mästare. • Tesla tränar för världsmästerskapet.
- ·för 21 tim sedan“Waymo never really had a chance against Tesla. This will be obvious in hindsight.” -Elon Musk Det har varit ganska obvious för mig länge. Vad med dig?·för 13 min senSkulle önska jag hade lika god insikt som ni alltså. Hur ser ni sådana saker?
- ·för 1 dag sedanNordnet har räknat fram ett P/E på 293 för Tesla. Warren Buffett har tidigare sagt att han inte gillar att köpa aktier med P/E högre än 10. Tesla har och måste förvänta sig hård konkurrens inom alla satsningsområden. När ska företaget börja tjäna pengar? Justerat för Buffets företagsekonomiska hänsyn borde aktiekursen ha legat på ca. 15 dollar med P/E 10. Bör du då sälja nu eller hålla? Du kan ju hoppas att det fortfarande finns några kloka huvuden som vill köpa aktien till ett ännu högre pris. Så håll du!!!! tills ballongen spricker.
- ·för 1 dag sedanMöjlig SpaceX IPO 2026. Jag är all-in, killar och tjejer! Kom igen Elon, din skönhet! 💪💪💪·för 13 min senLol, har du sängkläder med Teslaloggon och eller
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
1 294
Sälj
Antal
100
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






