Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Tesla

Tesla

451,45USD
+1,38% (+6,16)
Vid stängning
−0,74% (−3,35)
448,10Förhandel
448,10
−0,74% (−3,35)
Förhandel
451,45USD
+1,38% (+6,16)
Vid stängning
−0,74% (−3,35)
448,10Förhandel
448,10USD
−0,74% (−3,35)
Förhandel
Högst-
Lägst-
Omsättning-

Tesla

Tesla

451,45USD
+1,38% (+6,16)
Vid stängning
−0,74% (−3,35)
448,10Förhandel
448,10
−0,74% (−3,35)
Förhandel
451,45USD
+1,38% (+6,16)
Vid stängning
−0,74% (−3,35)
448,10Förhandel
448,10USD
−0,74% (−3,35)
Förhandel
Högst-
Lägst-
Omsättning-

Tesla

Tesla

451,45USD
+1,38% (+6,16)
Vid stängning
−0,74% (−3,35)
448,10Förhandel
448,10
−0,74% (−3,35)
Förhandel
451,45USD
+1,38% (+6,16)
Vid stängning
−0,74% (−3,35)
448,10Förhandel
448,10USD
−0,74% (−3,35)
Förhandel
Högst-
Lägst-
Omsättning-
2025 Q3-rapport
50 dagar sedan1t 5min

Orderdjup

Antal
Köp
1 294
Sälj
Antal
100

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
28 jan. 2026
Tidigare händelser
Årsstämma 20256 nov.
2025 Q3-rapport22 okt.
2025 Q2-rapport23 juli
2025 Q1-rapport22 apr.
2024 Q4-rapport29 jan.
Data hämtas från Quartr, FactSet

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 16 tim sedan
    ·
    för 16 tim sedan
    ·
    Just nu har Waymo en tydlig säkerhetsfördel. Morgan Stanley uppskattar att dess bilar kör cirka 360,000 miles per olycka. Teslas tidiga robotaxidata ligger närmare 50,000 miles per olycka, även om urvalet fortfarande är litet och förbättras. Tesla, å andra sidan, har kostnadsfördelen. Dess robotaxikostnad är cirka $0.81 per mile, jämfört med $1.36–$1.43 för Waymos nuvarande system. Banken tror att Waymo kommer att sänka sina kostnader när dess nästa generations hårdvara skalas upp under 2027. 2032: Waymo 38% Tesla 29% Uber 22% Lyft 7% https://www.tipranks.com/news/tsla-googl-tesla-and-waymo-set-for-a-major-robotaxi-breakout-in-2026-says-morgan-stanley
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Waymo ser alltid “bättre” ut när man bara tittar på siffror från små, extremt kontrollerade områden och jämför dem med Tesla, som tränar på hela världen. Det är lite som att säga att en simmare är bäst i världen för att han har perfekta tider i en simbassäng – medan Tesla tränar i öppet hav, alla årstider, alla vägar, alla länder. Waymos säkerhetssiffror är bra, men de är bara relevanta i precis de zoner där Waymo redan har kört hundratusentals miles och helt enkelt lärt sig alla scenarier utantill. Det är inte generaliserad intelligens. Det är geofenced repetition. Teslas stickprov verkar lägre, eftersom de tränar i ett kaotiskt dataset utan geofence – och ändå förbättrar de sig dag för dag. Det är skillnaden mellan ett regelbaserat system och ett neuralt nätverk som lär sig globalt. Dessutom: Waymo har en strukturell begränsning som inte kan patchas med mjukvara: hårdvarukostnad + geofence = extremt låg skalbarhet. Teslas fördel är inte bara pris per mile – det är att alla bilar i världen levererar realtidsdata in i samma modell. Det är skalbarhet på en nivå Waymo aldrig kommer i närheten av, oavsett hur många powerpoints Morgan Stanley gör. Waymo stannar ofta i onödan, ja – inte för att de är “försiktiga”, utan för att systemet inte förstår situationen och därför måste välja den enda säkra reaktionen: stopp. Teslas system lär sig att förutsäga – och det är just där mänsklig-nivå prestanda uppstår. Kort sagt: • Waymo är öns mästare. • Tesla tränar för världsmästerskapet.
    för 17 min sen
    ·
    för 17 min sen
    ·
    😂😂😂😂
  • för 17 tim sedan
    ·
    för 17 tim sedan
    ·
    Vi lyfter killar och tjejer 🚀🚀🚀
    för 17 tim sedan
    ·
    för 17 tim sedan
    ·
    Det blev ordentlig fart också. Powell som har kommit med good news, gissar jag.
  • för 21 tim sedan
    ·
    för 21 tim sedan
    ·
    “Waymo never really had a chance against Tesla. This will be obvious in hindsight.” -Elon Musk Det har varit ganska obvious för mig länge. Vad med dig?
    för 13 min sen
    ·
    för 13 min sen
    ·
    Skulle önska jag hade lika god insikt som ni alltså. Hur ser ni sådana saker?
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Nordnet har räknat fram ett P/E på 293 för Tesla. Warren Buffett har tidigare sagt att han inte gillar att köpa aktier med P/E högre än 10. Tesla har och måste förvänta sig hård konkurrens inom alla satsningsområden. När ska företaget börja tjäna pengar? Justerat för Buffets företagsekonomiska hänsyn borde aktiekursen ha legat på ca. 15 dollar med P/E 10. Bör du då sälja nu eller hålla? Du kan ju hoppas att det fortfarande finns några kloka huvuden som vill köpa aktien till ett ännu högre pris. Så håll du!!!! tills ballongen spricker.
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Vem är du som ger oss Tesla aktieråd, när du är en fegis med en dold portfölj?
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Möjlig SpaceX IPO 2026. Jag är all-in, killar och tjejer! Kom igen Elon, din skönhet! 💪💪💪
    för 13 min sen
    ·
    för 13 min sen
    ·
    Lol, har du sängkläder med Teslaloggon och eller
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport
50 dagar sedan1t 5min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 16 tim sedan
    ·
    för 16 tim sedan
    ·
    Just nu har Waymo en tydlig säkerhetsfördel. Morgan Stanley uppskattar att dess bilar kör cirka 360,000 miles per olycka. Teslas tidiga robotaxidata ligger närmare 50,000 miles per olycka, även om urvalet fortfarande är litet och förbättras. Tesla, å andra sidan, har kostnadsfördelen. Dess robotaxikostnad är cirka $0.81 per mile, jämfört med $1.36–$1.43 för Waymos nuvarande system. Banken tror att Waymo kommer att sänka sina kostnader när dess nästa generations hårdvara skalas upp under 2027. 2032: Waymo 38% Tesla 29% Uber 22% Lyft 7% https://www.tipranks.com/news/tsla-googl-tesla-and-waymo-set-for-a-major-robotaxi-breakout-in-2026-says-morgan-stanley
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Waymo ser alltid “bättre” ut när man bara tittar på siffror från små, extremt kontrollerade områden och jämför dem med Tesla, som tränar på hela världen. Det är lite som att säga att en simmare är bäst i världen för att han har perfekta tider i en simbassäng – medan Tesla tränar i öppet hav, alla årstider, alla vägar, alla länder. Waymos säkerhetssiffror är bra, men de är bara relevanta i precis de zoner där Waymo redan har kört hundratusentals miles och helt enkelt lärt sig alla scenarier utantill. Det är inte generaliserad intelligens. Det är geofenced repetition. Teslas stickprov verkar lägre, eftersom de tränar i ett kaotiskt dataset utan geofence – och ändå förbättrar de sig dag för dag. Det är skillnaden mellan ett regelbaserat system och ett neuralt nätverk som lär sig globalt. Dessutom: Waymo har en strukturell begränsning som inte kan patchas med mjukvara: hårdvarukostnad + geofence = extremt låg skalbarhet. Teslas fördel är inte bara pris per mile – det är att alla bilar i världen levererar realtidsdata in i samma modell. Det är skalbarhet på en nivå Waymo aldrig kommer i närheten av, oavsett hur många powerpoints Morgan Stanley gör. Waymo stannar ofta i onödan, ja – inte för att de är “försiktiga”, utan för att systemet inte förstår situationen och därför måste välja den enda säkra reaktionen: stopp. Teslas system lär sig att förutsäga – och det är just där mänsklig-nivå prestanda uppstår. Kort sagt: • Waymo är öns mästare. • Tesla tränar för världsmästerskapet.
    för 17 min sen
    ·
    för 17 min sen
    ·
    😂😂😂😂
  • för 17 tim sedan
    ·
    för 17 tim sedan
    ·
    Vi lyfter killar och tjejer 🚀🚀🚀
    för 17 tim sedan
    ·
    för 17 tim sedan
    ·
    Det blev ordentlig fart också. Powell som har kommit med good news, gissar jag.
  • för 21 tim sedan
    ·
    för 21 tim sedan
    ·
    “Waymo never really had a chance against Tesla. This will be obvious in hindsight.” -Elon Musk Det har varit ganska obvious för mig länge. Vad med dig?
    för 13 min sen
    ·
    för 13 min sen
    ·
    Skulle önska jag hade lika god insikt som ni alltså. Hur ser ni sådana saker?
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Nordnet har räknat fram ett P/E på 293 för Tesla. Warren Buffett har tidigare sagt att han inte gillar att köpa aktier med P/E högre än 10. Tesla har och måste förvänta sig hård konkurrens inom alla satsningsområden. När ska företaget börja tjäna pengar? Justerat för Buffets företagsekonomiska hänsyn borde aktiekursen ha legat på ca. 15 dollar med P/E 10. Bör du då sälja nu eller hålla? Du kan ju hoppas att det fortfarande finns några kloka huvuden som vill köpa aktien till ett ännu högre pris. Så håll du!!!! tills ballongen spricker.
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Vem är du som ger oss Tesla aktieråd, när du är en fegis med en dold portfölj?
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Möjlig SpaceX IPO 2026. Jag är all-in, killar och tjejer! Kom igen Elon, din skönhet! 💪💪💪
    för 13 min sen
    ·
    för 13 min sen
    ·
    Lol, har du sängkläder med Teslaloggon och eller
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
1 294
Sälj
Antal
100

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
28 jan. 2026
Tidigare händelser
Årsstämma 20256 nov.
2025 Q3-rapport22 okt.
2025 Q2-rapport23 juli
2025 Q1-rapport22 apr.
2024 Q4-rapport29 jan.
Data hämtas från Quartr, FactSet

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport
50 dagar sedan1t 5min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
28 jan. 2026
Tidigare händelser
Årsstämma 20256 nov.
2025 Q3-rapport22 okt.
2025 Q2-rapport23 juli
2025 Q1-rapport22 apr.
2024 Q4-rapport29 jan.
Data hämtas från Quartr, FactSet

Relaterade värdepapper

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 16 tim sedan
    ·
    för 16 tim sedan
    ·
    Just nu har Waymo en tydlig säkerhetsfördel. Morgan Stanley uppskattar att dess bilar kör cirka 360,000 miles per olycka. Teslas tidiga robotaxidata ligger närmare 50,000 miles per olycka, även om urvalet fortfarande är litet och förbättras. Tesla, å andra sidan, har kostnadsfördelen. Dess robotaxikostnad är cirka $0.81 per mile, jämfört med $1.36–$1.43 för Waymos nuvarande system. Banken tror att Waymo kommer att sänka sina kostnader när dess nästa generations hårdvara skalas upp under 2027. 2032: Waymo 38% Tesla 29% Uber 22% Lyft 7% https://www.tipranks.com/news/tsla-googl-tesla-and-waymo-set-for-a-major-robotaxi-breakout-in-2026-says-morgan-stanley
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Waymo ser alltid “bättre” ut när man bara tittar på siffror från små, extremt kontrollerade områden och jämför dem med Tesla, som tränar på hela världen. Det är lite som att säga att en simmare är bäst i världen för att han har perfekta tider i en simbassäng – medan Tesla tränar i öppet hav, alla årstider, alla vägar, alla länder. Waymos säkerhetssiffror är bra, men de är bara relevanta i precis de zoner där Waymo redan har kört hundratusentals miles och helt enkelt lärt sig alla scenarier utantill. Det är inte generaliserad intelligens. Det är geofenced repetition. Teslas stickprov verkar lägre, eftersom de tränar i ett kaotiskt dataset utan geofence – och ändå förbättrar de sig dag för dag. Det är skillnaden mellan ett regelbaserat system och ett neuralt nätverk som lär sig globalt. Dessutom: Waymo har en strukturell begränsning som inte kan patchas med mjukvara: hårdvarukostnad + geofence = extremt låg skalbarhet. Teslas fördel är inte bara pris per mile – det är att alla bilar i världen levererar realtidsdata in i samma modell. Det är skalbarhet på en nivå Waymo aldrig kommer i närheten av, oavsett hur många powerpoints Morgan Stanley gör. Waymo stannar ofta i onödan, ja – inte för att de är “försiktiga”, utan för att systemet inte förstår situationen och därför måste välja den enda säkra reaktionen: stopp. Teslas system lär sig att förutsäga – och det är just där mänsklig-nivå prestanda uppstår. Kort sagt: • Waymo är öns mästare. • Tesla tränar för världsmästerskapet.
    för 17 min sen
    ·
    för 17 min sen
    ·
    😂😂😂😂
  • för 17 tim sedan
    ·
    för 17 tim sedan
    ·
    Vi lyfter killar och tjejer 🚀🚀🚀
    för 17 tim sedan
    ·
    för 17 tim sedan
    ·
    Det blev ordentlig fart också. Powell som har kommit med good news, gissar jag.
  • för 21 tim sedan
    ·
    för 21 tim sedan
    ·
    “Waymo never really had a chance against Tesla. This will be obvious in hindsight.” -Elon Musk Det har varit ganska obvious för mig länge. Vad med dig?
    för 13 min sen
    ·
    för 13 min sen
    ·
    Skulle önska jag hade lika god insikt som ni alltså. Hur ser ni sådana saker?
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Nordnet har räknat fram ett P/E på 293 för Tesla. Warren Buffett har tidigare sagt att han inte gillar att köpa aktier med P/E högre än 10. Tesla har och måste förvänta sig hård konkurrens inom alla satsningsområden. När ska företaget börja tjäna pengar? Justerat för Buffets företagsekonomiska hänsyn borde aktiekursen ha legat på ca. 15 dollar med P/E 10. Bör du då sälja nu eller hålla? Du kan ju hoppas att det fortfarande finns några kloka huvuden som vill köpa aktien till ett ännu högre pris. Så håll du!!!! tills ballongen spricker.
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    Vem är du som ger oss Tesla aktieråd, när du är en fegis med en dold portfölj?
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Möjlig SpaceX IPO 2026. Jag är all-in, killar och tjejer! Kom igen Elon, din skönhet! 💪💪💪
    för 13 min sen
    ·
    för 13 min sen
    ·
    Lol, har du sängkläder med Teslaloggon och eller
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
1 294
Sälj
Antal
100

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades