Q3-rapport
32 dagar sedan‧1t 5min
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
402,8VWAP
Lägst
383,76OmsättningAntal
39 705,8 100 460 633
VWAP
Högst
402,8Lägst
383,76OmsättningAntal
39 705,8 100 460 633
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
Kalender är inte tillgänglig | |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Årsstämma | 6 nov. | |
| 2025 Q3-rapport | 22 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 23 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 22 apr. | |
| 2024 Årsrapport | 30 jan. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 38 min senOmrådet här refereras till som unsupervised (Bay Unsupervised CA DMV) i en av de senaste uppdateringarna. Kan tyda på att vi ser det unsupervised RT där inom kort tid (månader?). Ca. 350k Robotaxi för att täcka hela området/TAM med tanke på tide-hail och Taxi. Tar då inte hänsyn till kollektivtrafik och privat ägande. Napkin math på 100% market share: (350k RT * 20k$ profit per bil) * PE 50 = ca 243$ på aktien.
- ·för 1 tim sedanTesla har klarat sig relativt väl i de senaste veckornas turbulens, vilket är ett starkt tecken. Det finns dock fortfarande en risk att den kommer att sjunka till kurs 360, kanske 320, där det finns starkt stöd.
- ·för 2 tim sedanFSD ska godkännas i NL februari 2026. «Currently, RDW has committed to granting Netherlands National approval in February 2026.» https://x.com/teslaeurope/status/1992317016821350665?s=46&t=pmmrP7y91FZ5F7EAhOzBKA
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanMed dagens börsvärde behöver de ha 650 miljarder i vinst för P/e 20. När kommer de uppnå det?·för 12 tim sedanDet är 60 miljarder körda ridehail-miles per år bara i USA. Om vi konservativt säger att de tar 2/3 av marknaden, och 1 dollar per mile i marginal, då har du redan över 400 miljarder NOK, - dvs. redan 2/3 av den vinst du efterfrågar. Sedan finns det unsupervised FSD, robotruck (Semi) och inte minst Megapack/block. Och mycket mer. En lovande Optimus kan hålla P/E högt väldigt länge IMO.·för 11 tim sedanFöraren är en så betydande del av ekvationen att även om robo-taxiresan blir mycket billigare (och säkrare och bekvämare) går marginalerna upp. Den som först har teknologin och samtidigt förmågan att massproducera detta på nolltid, kommer att ta en stor del av kakan. Kina fortfarande dominerat av kod och LiDAR samt delat ägande, i likhet med Waymo, där Jaguar står för bilen, och ett tredje företag betalas för utrustningsmontering. Och så kostar utrustningen mer än bilen 🥳🥹 L
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanI USA var antalet dödsfall i trafikolyckor 1,26 per 100 miljoner körda mil under 2023 (AI Overview). För att säkerställa att FSD / robottaxi är säkrare behövs därför runt några 100 miljoner körda test mil. Kunde inte finna någon statistik för olyckor. Utgår från att det är us mil. Sedan är det svårt att överföra detta till Europa eftersom vi har bättre körkortsutbildning och annorlunda vägar. Nya FSD v14 kör nu i genomsnitt 4014 km innan föraren måste ta över (Tesla Club Sweden). Tesla monitorerar alla bilar med FSD som delar data men här är det egna testförare i totalt 25000 km. Detta till alla som jublar om lyckade robottaxi resor.·för 12 tim sedanSäger lite om kunskapsnivån hos short här inne 😅
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q3-rapport
32 dagar sedan‧1t 5min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 38 min senOmrådet här refereras till som unsupervised (Bay Unsupervised CA DMV) i en av de senaste uppdateringarna. Kan tyda på att vi ser det unsupervised RT där inom kort tid (månader?). Ca. 350k Robotaxi för att täcka hela området/TAM med tanke på tide-hail och Taxi. Tar då inte hänsyn till kollektivtrafik och privat ägande. Napkin math på 100% market share: (350k RT * 20k$ profit per bil) * PE 50 = ca 243$ på aktien.
- ·för 1 tim sedanTesla har klarat sig relativt väl i de senaste veckornas turbulens, vilket är ett starkt tecken. Det finns dock fortfarande en risk att den kommer att sjunka till kurs 360, kanske 320, där det finns starkt stöd.
- ·för 2 tim sedanFSD ska godkännas i NL februari 2026. «Currently, RDW has committed to granting Netherlands National approval in February 2026.» https://x.com/teslaeurope/status/1992317016821350665?s=46&t=pmmrP7y91FZ5F7EAhOzBKA
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanMed dagens börsvärde behöver de ha 650 miljarder i vinst för P/e 20. När kommer de uppnå det?·för 12 tim sedanDet är 60 miljarder körda ridehail-miles per år bara i USA. Om vi konservativt säger att de tar 2/3 av marknaden, och 1 dollar per mile i marginal, då har du redan över 400 miljarder NOK, - dvs. redan 2/3 av den vinst du efterfrågar. Sedan finns det unsupervised FSD, robotruck (Semi) och inte minst Megapack/block. Och mycket mer. En lovande Optimus kan hålla P/E högt väldigt länge IMO.·för 11 tim sedanFöraren är en så betydande del av ekvationen att även om robo-taxiresan blir mycket billigare (och säkrare och bekvämare) går marginalerna upp. Den som först har teknologin och samtidigt förmågan att massproducera detta på nolltid, kommer att ta en stor del av kakan. Kina fortfarande dominerat av kod och LiDAR samt delat ägande, i likhet med Waymo, där Jaguar står för bilen, och ett tredje företag betalas för utrustningsmontering. Och så kostar utrustningen mer än bilen 🥳🥹 L
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanI USA var antalet dödsfall i trafikolyckor 1,26 per 100 miljoner körda mil under 2023 (AI Overview). För att säkerställa att FSD / robottaxi är säkrare behövs därför runt några 100 miljoner körda test mil. Kunde inte finna någon statistik för olyckor. Utgår från att det är us mil. Sedan är det svårt att överföra detta till Europa eftersom vi har bättre körkortsutbildning och annorlunda vägar. Nya FSD v14 kör nu i genomsnitt 4014 km innan föraren måste ta över (Tesla Club Sweden). Tesla monitorerar alla bilar med FSD som delar data men här är det egna testförare i totalt 25000 km. Detta till alla som jublar om lyckade robottaxi resor.·för 12 tim sedanSäger lite om kunskapsnivån hos short här inne 😅
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
402,8VWAP
Lägst
383,76OmsättningAntal
39 705,8 100 460 633
VWAP
Högst
402,8Lägst
383,76OmsättningAntal
39 705,8 100 460 633
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
Kalender är inte tillgänglig | |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Årsstämma | 6 nov. | |
| 2025 Q3-rapport | 22 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 23 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 22 apr. | |
| 2024 Årsrapport | 30 jan. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Q3-rapport
32 dagar sedan‧1t 5min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
Kalender är inte tillgänglig | |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Årsstämma | 6 nov. | |
| 2025 Q3-rapport | 22 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 23 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 22 apr. | |
| 2024 Årsrapport | 30 jan. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 38 min senOmrådet här refereras till som unsupervised (Bay Unsupervised CA DMV) i en av de senaste uppdateringarna. Kan tyda på att vi ser det unsupervised RT där inom kort tid (månader?). Ca. 350k Robotaxi för att täcka hela området/TAM med tanke på tide-hail och Taxi. Tar då inte hänsyn till kollektivtrafik och privat ägande. Napkin math på 100% market share: (350k RT * 20k$ profit per bil) * PE 50 = ca 243$ på aktien.
- ·för 1 tim sedanTesla har klarat sig relativt väl i de senaste veckornas turbulens, vilket är ett starkt tecken. Det finns dock fortfarande en risk att den kommer att sjunka till kurs 360, kanske 320, där det finns starkt stöd.
- ·för 2 tim sedanFSD ska godkännas i NL februari 2026. «Currently, RDW has committed to granting Netherlands National approval in February 2026.» https://x.com/teslaeurope/status/1992317016821350665?s=46&t=pmmrP7y91FZ5F7EAhOzBKA
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanMed dagens börsvärde behöver de ha 650 miljarder i vinst för P/e 20. När kommer de uppnå det?·för 12 tim sedanDet är 60 miljarder körda ridehail-miles per år bara i USA. Om vi konservativt säger att de tar 2/3 av marknaden, och 1 dollar per mile i marginal, då har du redan över 400 miljarder NOK, - dvs. redan 2/3 av den vinst du efterfrågar. Sedan finns det unsupervised FSD, robotruck (Semi) och inte minst Megapack/block. Och mycket mer. En lovande Optimus kan hålla P/E högt väldigt länge IMO.·för 11 tim sedanFöraren är en så betydande del av ekvationen att även om robo-taxiresan blir mycket billigare (och säkrare och bekvämare) går marginalerna upp. Den som först har teknologin och samtidigt förmågan att massproducera detta på nolltid, kommer att ta en stor del av kakan. Kina fortfarande dominerat av kod och LiDAR samt delat ägande, i likhet med Waymo, där Jaguar står för bilen, och ett tredje företag betalas för utrustningsmontering. Och så kostar utrustningen mer än bilen 🥳🥹 L
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanI USA var antalet dödsfall i trafikolyckor 1,26 per 100 miljoner körda mil under 2023 (AI Overview). För att säkerställa att FSD / robottaxi är säkrare behövs därför runt några 100 miljoner körda test mil. Kunde inte finna någon statistik för olyckor. Utgår från att det är us mil. Sedan är det svårt att överföra detta till Europa eftersom vi har bättre körkortsutbildning och annorlunda vägar. Nya FSD v14 kör nu i genomsnitt 4014 km innan föraren måste ta över (Tesla Club Sweden). Tesla monitorerar alla bilar med FSD som delar data men här är det egna testförare i totalt 25000 km. Detta till alla som jublar om lyckade robottaxi resor.·för 12 tim sedanSäger lite om kunskapsnivån hos short här inne 😅
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
402,8VWAP
Lägst
383,76OmsättningAntal
39 705,8 100 460 633
VWAP
Högst
402,8Lägst
383,76OmsättningAntal
39 705,8 100 460 633
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






