Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Tesla

Tesla

391,09USD
−1,00% (−3,96)
Vid stängning
+1,75% (+6,83)
397,92Förhandel
397,92
+1,75% (+6,83)
Förhandel
391,09USD
−1,00% (−3,96)
Vid stängning
+1,75% (+6,83)
397,92Förhandel
397,92USD
+1,75% (+6,83)
Förhandel
Högst-
Lägst-
Omsättning-

Tesla

Tesla

391,09USD
−1,00% (−3,96)
Vid stängning
+1,75% (+6,83)
397,92Förhandel
397,92
+1,75% (+6,83)
Förhandel
391,09USD
−1,00% (−3,96)
Vid stängning
+1,75% (+6,83)
397,92Förhandel
397,92USD
+1,75% (+6,83)
Förhandel
Högst-
Lägst-
Omsättning-

Tesla

Tesla

391,09USD
−1,00% (−3,96)
Vid stängning
+1,75% (+6,83)
397,92Förhandel
397,92
+1,75% (+6,83)
Förhandel
391,09USD
−1,00% (−3,96)
Vid stängning
+1,75% (+6,83)
397,92Förhandel
397,92USD
+1,75% (+6,83)
Förhandel
Högst-
Lägst-
Omsättning-
Q3-rapport
33 dagar sedan1t 5min

Orderdjup

Antal
Köp
48
Sälj
Antal
1

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Årsstämma6 nov.
2025 Q3-rapport22 okt.
2025 Q2-rapport23 juli
2025 Q1-rapport22 apr.
2024 Årsrapport30 jan.
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Området här refereras till som unsupervised (Bay Unsupervised CA DMV) i en av de senaste uppdateringarna. Kan tyda på att vi ser det unsupervised RT där inom kort tid (månader?). Ca. 350k Robotaxi för att täcka hela området/TAM med tanke på tide-hail och Taxi. Tar då inte hänsyn till kollektivtrafik och privat ägande. Napkin math på 100% market share: (350k RT * 20k$ profit per bil) * PE 50 = ca 243$ på aktien.
    för 11 tim sedan
    ·
    för 11 tim sedan
    ·
    Tror du verkligen att Tesla kommer att ha 350 000 robotaxis i San Francisco Bay-området utan säkerhetsförare inom några månader? Jag ser inga ansökningar från Tesla i Kalifornien för att driva en taxitjänst baserad på självkörande bilar utan säkerhetsförare som Waymo har.
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Nej, på intet sätt. Jag spekulerar i att de kanske har godkännande och startar med unsupervised inom några månader.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tesla har klarat sig relativt väl i de senaste veckornas turbulens, vilket är ett starkt tecken. Det finns dock fortfarande en risk att den kommer att sjunka till kurs 360, kanske 320, där det finns starkt stöd.
    för 13 tim sedan
    ·
    för 13 tim sedan
    ·
    Inte stiga, falla menar du
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Jag tror att något har gått fel i den automatiska översättningen (som generellt är usel här på Nordnet). På danska står det "sive" = falde
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    FSD ska godkännas i NL februari 2026. «Currently, RDW has committed to granting Netherlands National approval in February 2026.» https://x.com/teslaeurope/status/1992317016821350665?s=46&t=pmmrP7y91FZ5F7EAhOzBKA
    för 1 tim sedan
    för 1 tim sedan
    Ett påpekande, Nederländska undantaget 2026 verkar gälla autopilot, det måste fortfarande sitta någon i förarsätet beredd att ta över samt övervaka trafiken och vara ansvarig. Detta enligt Carup och Alt om elbil. Slippa hålla i ratten med andra ord.
    för 14 min sen
    för 14 min sen
    Den upptinade relationen mellan Musk och Trump talar för att FSD kommer att börja synas på vägar i USA ganska snart.
  • för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    Med dagens börsvärde behöver de ha 650 miljarder i vinst för P/e 20. När kommer de uppnå det?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det är 60 miljarder körda ridehail-miles per år bara i USA. Om vi konservativt säger att de tar 2/3 av marknaden, och 1 dollar per mile i marginal, då har du redan över 400 miljarder NOK, - dvs. redan 2/3 av den vinst du efterfrågar. Sedan finns det unsupervised FSD, robotruck (Semi) och inte minst Megapack/block. Och mycket mer. En lovande Optimus kan hålla P/E högt väldigt länge IMO.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Föraren är en så betydande del av ekvationen att även om robo-taxiresan blir mycket billigare (och säkrare och bekvämare) går marginalerna upp. Den som först har teknologin och samtidigt förmågan att massproducera detta på nolltid, kommer att ta en stor del av kakan. Kina fortfarande dominerat av kod och LiDAR samt delat ägande, i likhet med Waymo, där Jaguar står för bilen, och ett tredje företag betalas för utrustningsmontering. Och så kostar utrustningen mer än bilen 🥳🥹 L
  • för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    I USA var antalet dödsfall i trafikolyckor 1,26 per 100 miljoner körda mil under 2023 (AI Overview). För att säkerställa att FSD / robottaxi är säkrare behövs därför runt några 100 miljoner körda test mil. Kunde inte finna någon statistik för olyckor. Utgår från att det är us mil. Sedan är det svårt att överföra detta till Europa eftersom vi har bättre körkortsutbildning och annorlunda vägar. Nya FSD v14 kör nu i genomsnitt 4014 km innan föraren måste ta över (Tesla Club Sweden). Tesla monitorerar alla bilar med FSD som delar data men här är det egna testförare i totalt 25000 km. Detta till alla som jublar om lyckade robottaxi resor.
    för 22 tim sedan
    för 22 tim sedan
    Tesla kör på specialtillstånd tre bilar med speciellt utbildade testförare (övervakare) i Sverige. Uppgifterna om 4014 km publicerade av TCS men gäller givetvis U.S.A.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
33 dagar sedan1t 5min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Området här refereras till som unsupervised (Bay Unsupervised CA DMV) i en av de senaste uppdateringarna. Kan tyda på att vi ser det unsupervised RT där inom kort tid (månader?). Ca. 350k Robotaxi för att täcka hela området/TAM med tanke på tide-hail och Taxi. Tar då inte hänsyn till kollektivtrafik och privat ägande. Napkin math på 100% market share: (350k RT * 20k$ profit per bil) * PE 50 = ca 243$ på aktien.
    för 11 tim sedan
    ·
    för 11 tim sedan
    ·
    Tror du verkligen att Tesla kommer att ha 350 000 robotaxis i San Francisco Bay-området utan säkerhetsförare inom några månader? Jag ser inga ansökningar från Tesla i Kalifornien för att driva en taxitjänst baserad på självkörande bilar utan säkerhetsförare som Waymo har.
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Nej, på intet sätt. Jag spekulerar i att de kanske har godkännande och startar med unsupervised inom några månader.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tesla har klarat sig relativt väl i de senaste veckornas turbulens, vilket är ett starkt tecken. Det finns dock fortfarande en risk att den kommer att sjunka till kurs 360, kanske 320, där det finns starkt stöd.
    för 13 tim sedan
    ·
    för 13 tim sedan
    ·
    Inte stiga, falla menar du
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Jag tror att något har gått fel i den automatiska översättningen (som generellt är usel här på Nordnet). På danska står det "sive" = falde
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    FSD ska godkännas i NL februari 2026. «Currently, RDW has committed to granting Netherlands National approval in February 2026.» https://x.com/teslaeurope/status/1992317016821350665?s=46&t=pmmrP7y91FZ5F7EAhOzBKA
    för 1 tim sedan
    för 1 tim sedan
    Ett påpekande, Nederländska undantaget 2026 verkar gälla autopilot, det måste fortfarande sitta någon i förarsätet beredd att ta över samt övervaka trafiken och vara ansvarig. Detta enligt Carup och Alt om elbil. Slippa hålla i ratten med andra ord.
    för 14 min sen
    för 14 min sen
    Den upptinade relationen mellan Musk och Trump talar för att FSD kommer att börja synas på vägar i USA ganska snart.
  • för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    Med dagens börsvärde behöver de ha 650 miljarder i vinst för P/e 20. När kommer de uppnå det?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det är 60 miljarder körda ridehail-miles per år bara i USA. Om vi konservativt säger att de tar 2/3 av marknaden, och 1 dollar per mile i marginal, då har du redan över 400 miljarder NOK, - dvs. redan 2/3 av den vinst du efterfrågar. Sedan finns det unsupervised FSD, robotruck (Semi) och inte minst Megapack/block. Och mycket mer. En lovande Optimus kan hålla P/E högt väldigt länge IMO.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Föraren är en så betydande del av ekvationen att även om robo-taxiresan blir mycket billigare (och säkrare och bekvämare) går marginalerna upp. Den som först har teknologin och samtidigt förmågan att massproducera detta på nolltid, kommer att ta en stor del av kakan. Kina fortfarande dominerat av kod och LiDAR samt delat ägande, i likhet med Waymo, där Jaguar står för bilen, och ett tredje företag betalas för utrustningsmontering. Och så kostar utrustningen mer än bilen 🥳🥹 L
  • för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    I USA var antalet dödsfall i trafikolyckor 1,26 per 100 miljoner körda mil under 2023 (AI Overview). För att säkerställa att FSD / robottaxi är säkrare behövs därför runt några 100 miljoner körda test mil. Kunde inte finna någon statistik för olyckor. Utgår från att det är us mil. Sedan är det svårt att överföra detta till Europa eftersom vi har bättre körkortsutbildning och annorlunda vägar. Nya FSD v14 kör nu i genomsnitt 4014 km innan föraren måste ta över (Tesla Club Sweden). Tesla monitorerar alla bilar med FSD som delar data men här är det egna testförare i totalt 25000 km. Detta till alla som jublar om lyckade robottaxi resor.
    för 22 tim sedan
    för 22 tim sedan
    Tesla kör på specialtillstånd tre bilar med speciellt utbildade testförare (övervakare) i Sverige. Uppgifterna om 4014 km publicerade av TCS men gäller givetvis U.S.A.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
48
Sälj
Antal
1

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Årsstämma6 nov.
2025 Q3-rapport22 okt.
2025 Q2-rapport23 juli
2025 Q1-rapport22 apr.
2024 Årsrapport30 jan.
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
33 dagar sedan1t 5min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Årsstämma6 nov.
2025 Q3-rapport22 okt.
2025 Q2-rapport23 juli
2025 Q1-rapport22 apr.
2024 Årsrapport30 jan.
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Området här refereras till som unsupervised (Bay Unsupervised CA DMV) i en av de senaste uppdateringarna. Kan tyda på att vi ser det unsupervised RT där inom kort tid (månader?). Ca. 350k Robotaxi för att täcka hela området/TAM med tanke på tide-hail och Taxi. Tar då inte hänsyn till kollektivtrafik och privat ägande. Napkin math på 100% market share: (350k RT * 20k$ profit per bil) * PE 50 = ca 243$ på aktien.
    för 11 tim sedan
    ·
    för 11 tim sedan
    ·
    Tror du verkligen att Tesla kommer att ha 350 000 robotaxis i San Francisco Bay-området utan säkerhetsförare inom några månader? Jag ser inga ansökningar från Tesla i Kalifornien för att driva en taxitjänst baserad på självkörande bilar utan säkerhetsförare som Waymo har.
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Nej, på intet sätt. Jag spekulerar i att de kanske har godkännande och startar med unsupervised inom några månader.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tesla har klarat sig relativt väl i de senaste veckornas turbulens, vilket är ett starkt tecken. Det finns dock fortfarande en risk att den kommer att sjunka till kurs 360, kanske 320, där det finns starkt stöd.
    för 13 tim sedan
    ·
    för 13 tim sedan
    ·
    Inte stiga, falla menar du
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Jag tror att något har gått fel i den automatiska översättningen (som generellt är usel här på Nordnet). På danska står det "sive" = falde
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    FSD ska godkännas i NL februari 2026. «Currently, RDW has committed to granting Netherlands National approval in February 2026.» https://x.com/teslaeurope/status/1992317016821350665?s=46&t=pmmrP7y91FZ5F7EAhOzBKA
    för 1 tim sedan
    för 1 tim sedan
    Ett påpekande, Nederländska undantaget 2026 verkar gälla autopilot, det måste fortfarande sitta någon i förarsätet beredd att ta över samt övervaka trafiken och vara ansvarig. Detta enligt Carup och Alt om elbil. Slippa hålla i ratten med andra ord.
    för 14 min sen
    för 14 min sen
    Den upptinade relationen mellan Musk och Trump talar för att FSD kommer att börja synas på vägar i USA ganska snart.
  • för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    Med dagens börsvärde behöver de ha 650 miljarder i vinst för P/e 20. När kommer de uppnå det?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det är 60 miljarder körda ridehail-miles per år bara i USA. Om vi konservativt säger att de tar 2/3 av marknaden, och 1 dollar per mile i marginal, då har du redan över 400 miljarder NOK, - dvs. redan 2/3 av den vinst du efterfrågar. Sedan finns det unsupervised FSD, robotruck (Semi) och inte minst Megapack/block. Och mycket mer. En lovande Optimus kan hålla P/E högt väldigt länge IMO.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Föraren är en så betydande del av ekvationen att även om robo-taxiresan blir mycket billigare (och säkrare och bekvämare) går marginalerna upp. Den som först har teknologin och samtidigt förmågan att massproducera detta på nolltid, kommer att ta en stor del av kakan. Kina fortfarande dominerat av kod och LiDAR samt delat ägande, i likhet med Waymo, där Jaguar står för bilen, och ett tredje företag betalas för utrustningsmontering. Och så kostar utrustningen mer än bilen 🥳🥹 L
  • för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    I USA var antalet dödsfall i trafikolyckor 1,26 per 100 miljoner körda mil under 2023 (AI Overview). För att säkerställa att FSD / robottaxi är säkrare behövs därför runt några 100 miljoner körda test mil. Kunde inte finna någon statistik för olyckor. Utgår från att det är us mil. Sedan är det svårt att överföra detta till Europa eftersom vi har bättre körkortsutbildning och annorlunda vägar. Nya FSD v14 kör nu i genomsnitt 4014 km innan föraren måste ta över (Tesla Club Sweden). Tesla monitorerar alla bilar med FSD som delar data men här är det egna testförare i totalt 25000 km. Detta till alla som jublar om lyckade robottaxi resor.
    för 22 tim sedan
    för 22 tim sedan
    Tesla kör på specialtillstånd tre bilar med speciellt utbildade testförare (övervakare) i Sverige. Uppgifterna om 4014 km publicerade av TCS men gäller givetvis U.S.A.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
48
Sälj
Antal
1

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades