Q3-rapport
33 dagar sedan‧1t 5min
Orderdjup
Antal
Köp
48
Sälj
Antal
1
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
Kalender är inte tillgänglig | |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Årsstämma | 6 nov. | |
| 2025 Q3-rapport | 22 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 23 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 22 apr. | |
| 2024 Årsrapport | 30 jan. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 dag sedanOmrådet här refereras till som unsupervised (Bay Unsupervised CA DMV) i en av de senaste uppdateringarna. Kan tyda på att vi ser det unsupervised RT där inom kort tid (månader?). Ca. 350k Robotaxi för att täcka hela området/TAM med tanke på tide-hail och Taxi. Tar då inte hänsyn till kollektivtrafik och privat ägande. Napkin math på 100% market share: (350k RT * 20k$ profit per bil) * PE 50 = ca 243$ på aktien.·för 11 tim sedanTror du verkligen att Tesla kommer att ha 350 000 robotaxis i San Francisco Bay-området utan säkerhetsförare inom några månader? Jag ser inga ansökningar från Tesla i Kalifornien för att driva en taxitjänst baserad på självkörande bilar utan säkerhetsförare som Waymo har.
- ·för 1 dag sedanTesla har klarat sig relativt väl i de senaste veckornas turbulens, vilket är ett starkt tecken. Det finns dock fortfarande en risk att den kommer att sjunka till kurs 360, kanske 320, där det finns starkt stöd.·för 13 tim sedanInte stiga, falla menar du·för 4 tim sedanJag tror att något har gått fel i den automatiska översättningen (som generellt är usel här på Nordnet). På danska står det "sive" = falde
- ·för 1 dag sedanFSD ska godkännas i NL februari 2026. «Currently, RDW has committed to granting Netherlands National approval in February 2026.» https://x.com/teslaeurope/status/1992317016821350665?s=46&t=pmmrP7y91FZ5F7EAhOzBKAför 1 tim sedanför 1 tim sedanEtt påpekande, Nederländska undantaget 2026 verkar gälla autopilot, det måste fortfarande sitta någon i förarsätet beredd att ta över samt övervaka trafiken och vara ansvarig. Detta enligt Carup och Alt om elbil. Slippa hålla i ratten med andra ord.
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanMed dagens börsvärde behöver de ha 650 miljarder i vinst för P/e 20. När kommer de uppnå det?·för 1 dag sedanDet är 60 miljarder körda ridehail-miles per år bara i USA. Om vi konservativt säger att de tar 2/3 av marknaden, och 1 dollar per mile i marginal, då har du redan över 400 miljarder NOK, - dvs. redan 2/3 av den vinst du efterfrågar. Sedan finns det unsupervised FSD, robotruck (Semi) och inte minst Megapack/block. Och mycket mer. En lovande Optimus kan hålla P/E högt väldigt länge IMO.·för 1 dag sedanFöraren är en så betydande del av ekvationen att även om robo-taxiresan blir mycket billigare (och säkrare och bekvämare) går marginalerna upp. Den som först har teknologin och samtidigt förmågan att massproducera detta på nolltid, kommer att ta en stor del av kakan. Kina fortfarande dominerat av kod och LiDAR samt delat ägande, i likhet med Waymo, där Jaguar står för bilen, och ett tredje företag betalas för utrustningsmontering. Och så kostar utrustningen mer än bilen 🥳🥹 L
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanI USA var antalet dödsfall i trafikolyckor 1,26 per 100 miljoner körda mil under 2023 (AI Overview). För att säkerställa att FSD / robottaxi är säkrare behövs därför runt några 100 miljoner körda test mil. Kunde inte finna någon statistik för olyckor. Utgår från att det är us mil. Sedan är det svårt att överföra detta till Europa eftersom vi har bättre körkortsutbildning och annorlunda vägar. Nya FSD v14 kör nu i genomsnitt 4014 km innan föraren måste ta över (Tesla Club Sweden). Tesla monitorerar alla bilar med FSD som delar data men här är det egna testförare i totalt 25000 km. Detta till alla som jublar om lyckade robottaxi resor.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q3-rapport
33 dagar sedan‧1t 5min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 dag sedanOmrådet här refereras till som unsupervised (Bay Unsupervised CA DMV) i en av de senaste uppdateringarna. Kan tyda på att vi ser det unsupervised RT där inom kort tid (månader?). Ca. 350k Robotaxi för att täcka hela området/TAM med tanke på tide-hail och Taxi. Tar då inte hänsyn till kollektivtrafik och privat ägande. Napkin math på 100% market share: (350k RT * 20k$ profit per bil) * PE 50 = ca 243$ på aktien.·för 11 tim sedanTror du verkligen att Tesla kommer att ha 350 000 robotaxis i San Francisco Bay-området utan säkerhetsförare inom några månader? Jag ser inga ansökningar från Tesla i Kalifornien för att driva en taxitjänst baserad på självkörande bilar utan säkerhetsförare som Waymo har.
- ·för 1 dag sedanTesla har klarat sig relativt väl i de senaste veckornas turbulens, vilket är ett starkt tecken. Det finns dock fortfarande en risk att den kommer att sjunka till kurs 360, kanske 320, där det finns starkt stöd.·för 13 tim sedanInte stiga, falla menar du·för 4 tim sedanJag tror att något har gått fel i den automatiska översättningen (som generellt är usel här på Nordnet). På danska står det "sive" = falde
- ·för 1 dag sedanFSD ska godkännas i NL februari 2026. «Currently, RDW has committed to granting Netherlands National approval in February 2026.» https://x.com/teslaeurope/status/1992317016821350665?s=46&t=pmmrP7y91FZ5F7EAhOzBKAför 1 tim sedanför 1 tim sedanEtt påpekande, Nederländska undantaget 2026 verkar gälla autopilot, det måste fortfarande sitta någon i förarsätet beredd att ta över samt övervaka trafiken och vara ansvarig. Detta enligt Carup och Alt om elbil. Slippa hålla i ratten med andra ord.
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanMed dagens börsvärde behöver de ha 650 miljarder i vinst för P/e 20. När kommer de uppnå det?·för 1 dag sedanDet är 60 miljarder körda ridehail-miles per år bara i USA. Om vi konservativt säger att de tar 2/3 av marknaden, och 1 dollar per mile i marginal, då har du redan över 400 miljarder NOK, - dvs. redan 2/3 av den vinst du efterfrågar. Sedan finns det unsupervised FSD, robotruck (Semi) och inte minst Megapack/block. Och mycket mer. En lovande Optimus kan hålla P/E högt väldigt länge IMO.·för 1 dag sedanFöraren är en så betydande del av ekvationen att även om robo-taxiresan blir mycket billigare (och säkrare och bekvämare) går marginalerna upp. Den som först har teknologin och samtidigt förmågan att massproducera detta på nolltid, kommer att ta en stor del av kakan. Kina fortfarande dominerat av kod och LiDAR samt delat ägande, i likhet med Waymo, där Jaguar står för bilen, och ett tredje företag betalas för utrustningsmontering. Och så kostar utrustningen mer än bilen 🥳🥹 L
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanI USA var antalet dödsfall i trafikolyckor 1,26 per 100 miljoner körda mil under 2023 (AI Overview). För att säkerställa att FSD / robottaxi är säkrare behövs därför runt några 100 miljoner körda test mil. Kunde inte finna någon statistik för olyckor. Utgår från att det är us mil. Sedan är det svårt att överföra detta till Europa eftersom vi har bättre körkortsutbildning och annorlunda vägar. Nya FSD v14 kör nu i genomsnitt 4014 km innan föraren måste ta över (Tesla Club Sweden). Tesla monitorerar alla bilar med FSD som delar data men här är det egna testförare i totalt 25000 km. Detta till alla som jublar om lyckade robottaxi resor.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
48
Sälj
Antal
1
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
Kalender är inte tillgänglig | |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Årsstämma | 6 nov. | |
| 2025 Q3-rapport | 22 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 23 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 22 apr. | |
| 2024 Årsrapport | 30 jan. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Q3-rapport
33 dagar sedan‧1t 5min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
Kalender är inte tillgänglig | |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Årsstämma | 6 nov. | |
| 2025 Q3-rapport | 22 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 23 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 22 apr. | |
| 2024 Årsrapport | 30 jan. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 dag sedanOmrådet här refereras till som unsupervised (Bay Unsupervised CA DMV) i en av de senaste uppdateringarna. Kan tyda på att vi ser det unsupervised RT där inom kort tid (månader?). Ca. 350k Robotaxi för att täcka hela området/TAM med tanke på tide-hail och Taxi. Tar då inte hänsyn till kollektivtrafik och privat ägande. Napkin math på 100% market share: (350k RT * 20k$ profit per bil) * PE 50 = ca 243$ på aktien.·för 11 tim sedanTror du verkligen att Tesla kommer att ha 350 000 robotaxis i San Francisco Bay-området utan säkerhetsförare inom några månader? Jag ser inga ansökningar från Tesla i Kalifornien för att driva en taxitjänst baserad på självkörande bilar utan säkerhetsförare som Waymo har.
- ·för 1 dag sedanTesla har klarat sig relativt väl i de senaste veckornas turbulens, vilket är ett starkt tecken. Det finns dock fortfarande en risk att den kommer att sjunka till kurs 360, kanske 320, där det finns starkt stöd.·för 13 tim sedanInte stiga, falla menar du·för 4 tim sedanJag tror att något har gått fel i den automatiska översättningen (som generellt är usel här på Nordnet). På danska står det "sive" = falde
- ·för 1 dag sedanFSD ska godkännas i NL februari 2026. «Currently, RDW has committed to granting Netherlands National approval in February 2026.» https://x.com/teslaeurope/status/1992317016821350665?s=46&t=pmmrP7y91FZ5F7EAhOzBKAför 1 tim sedanför 1 tim sedanEtt påpekande, Nederländska undantaget 2026 verkar gälla autopilot, det måste fortfarande sitta någon i förarsätet beredd att ta över samt övervaka trafiken och vara ansvarig. Detta enligt Carup och Alt om elbil. Slippa hålla i ratten med andra ord.
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanMed dagens börsvärde behöver de ha 650 miljarder i vinst för P/e 20. När kommer de uppnå det?·för 1 dag sedanDet är 60 miljarder körda ridehail-miles per år bara i USA. Om vi konservativt säger att de tar 2/3 av marknaden, och 1 dollar per mile i marginal, då har du redan över 400 miljarder NOK, - dvs. redan 2/3 av den vinst du efterfrågar. Sedan finns det unsupervised FSD, robotruck (Semi) och inte minst Megapack/block. Och mycket mer. En lovande Optimus kan hålla P/E högt väldigt länge IMO.·för 1 dag sedanFöraren är en så betydande del av ekvationen att även om robo-taxiresan blir mycket billigare (och säkrare och bekvämare) går marginalerna upp. Den som först har teknologin och samtidigt förmågan att massproducera detta på nolltid, kommer att ta en stor del av kakan. Kina fortfarande dominerat av kod och LiDAR samt delat ägande, i likhet med Waymo, där Jaguar står för bilen, och ett tredje företag betalas för utrustningsmontering. Och så kostar utrustningen mer än bilen 🥳🥹 L
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanI USA var antalet dödsfall i trafikolyckor 1,26 per 100 miljoner körda mil under 2023 (AI Overview). För att säkerställa att FSD / robottaxi är säkrare behövs därför runt några 100 miljoner körda test mil. Kunde inte finna någon statistik för olyckor. Utgår från att det är us mil. Sedan är det svårt att överföra detta till Europa eftersom vi har bättre körkortsutbildning och annorlunda vägar. Nya FSD v14 kör nu i genomsnitt 4014 km innan föraren måste ta över (Tesla Club Sweden). Tesla monitorerar alla bilar med FSD som delar data men här är det egna testförare i totalt 25000 km. Detta till alla som jublar om lyckade robottaxi resor.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
48
Sälj
Antal
1
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






