Q2-rapport
65 dagar sedan‧38min
4,93 NOK/aktie
Senaste utdelning
17,92 %
Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
49
Sälj
Antal
426
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 10 | - | - | ||
| 1 | - | - | ||
| 86 | - | - | ||
| 3 | - | - | ||
| 70 | - | - |
Högst
114,2VWAP
Lägst
112,2OmsättningAntal
3 26 179
VWAP
Högst
114,2Lägst
112,2OmsättningAntal
3 26 179
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 5 nov. |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2-rapport | 20 aug. | |
| 2025 Q2-rapport | 19 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 8 maj | |
| 2025 Q1-rapport | 7 maj | |
| 2024 Årsstämma | 7 maj |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 3 okt.·Efter att priset nått 131 har det föredragit att stanna kvar på 117 utan att röra sig mycket från det.
- 17 sep.·Odfjell nämns av analytiker som ett av tankrederierna med störst uppsida: https://www.dn.no/shipping/shipping/frontline/hafnia-ltd/spar-tankfeber-pa-borsen-her-er-favorittene/2-1-187192525 sep.·Publicerad 17 september 2025, kl. 08:26 Analytiker Kristoffer Barth Skeie på Arctic Securities: Förutspår tankfeber på börsen – här är favoriterna Raten har skjutit i höjden innan högsäsongen ens har börjat. Flera analytiker är övertygade om att ännu mer är på gång. Det här är aktierna med mest uppsida. Tankaktierna har stigit kraftigt hittills i år. Analytiker på Arctic Securities tror att detta bara är början, innan vi går in i det bästa kvartalet i historien för tankrederier. – Vi ser ett skifte nu, med en uppgång på tankmarknaden på grund av volymtillväxt från OPEC+, säger tankanalytikern Kristoffer Barth Skeie på Arctic. Förra veckan avslutades med rater för de stora VLCC-fartygen på långt över 80 000 dollar per dag. Enligt Skeie på Arctic är september normalt en säsongsmässigt låg period för rater. Han förklarar att rater fram till tredje kvartalet har legat långt över vad som har varit normalt under de senaste fem åren. Fjärde kvartalet är normalt den bästa tiden på året för tankrederier, med rater som stiger med i genomsnitt 130 procent från september till december. Skeie tror att flera faktorer pekar på högre rater även i höst, till fördel för aktieägarna i tankrederierna: Tankerflottan är nu den äldsta sedan år 2000, och bristen på nybyggnation orsakar brist på tankfartyg. Ökad efterfrågan på olja mot vintern ökar behovet av transporter. OPEC+ ökar oljeproduktionen. Sanktioner mot olja och gas från Ryssland och Iran. Sanktionerna kommer sannolikt att skärpas under hela hösten. Sanktionerna påverkar cirka åtta procent av tankflottan, mätt i dödviktston, och cirka 19 procent av världens potentiella oljeproduktion. Mycket av oljan från Ryssland och Iran transporteras av en "skuggflotta", ofta äldre tankfartyg som inte uppfyller klassificeringskraven och som seglar utan försäkring. Skeie ser ett skifte framöver där tankflottan sätts i arbete med "laglig olja" på grund av volymtillväxt från OPEC+-länder, särskilt från Mellanöstern. Uppsida för tankaktier Arctic och Skeie ser betydande uppsida, både för oljetankfartyg och produkttankfartyg. - Vi skiljer inte mellan råolje- och produkttankfartyg, säger Skeie. I genomsnitt tror han att de nio tankföretag som Arctic analyserar kommer att stiga med 25 procent fram till nyår. John Fredriksens tankföretag har redan stigit över 56 procent hittills i år. Arctic tror att Frontline-aktien fortfarande har en uppsida på 19 procent. Produkttankföretaget Hafnia, som bara är upp sex procent sedan nyår, har en uppsida på 22 procent enligt Arctic. Odfjell, som har stigit 19 procent i år, har den största uppsidan på 30 procent enligt Skeie och hans kollegor. Arctic har nyligen lagt till Okeanis Eco Tankers i sin analys. Aktien är upp över 36 procent sedan nyår, men enligt Arctic har den fortfarande en uppsida på 29 procent. Men för de aktier som analytikern ser mest uppsida i måste vi främst titta utanför Oslobörsen. Till New York-noterade International Seaways och Scorpio Tankers, men sedan följt av Odfjell. Pareto lyfter fram Hafnia Eirik Haavaldsen på Pareto håller med sin kollega på Arctic. – Vi inleder hösten på en mycket bra ratenivå. Det är mycket bra intjäning för tankrederierna, och det kommer att gå ännu bättre framöver, säger Haavaldsen. Han har tidigare, bland annat i Finansavisen, rekommenderat Frontline, Odfjell, Himalaya Shipping och Hafnia. Pareto-analytikern lyfter särskilt fram det senare, där aktien inte har stigit mycket. – Hafnia handlas med en rejäl rabatt idag, och den aktien kommer att stiga, säger Haavaldsen.
- 3 sep.·Borde inte detta också gå upp tillsammans med tankmarknaden? (Fråga åt en vän)
- 2 sep.·Som småsparare, spelar det någon roll om man sparar i A eller B? Jag behöver inte rösträtt i A 😊12 sep.·Jag köper den billigaste aktien. Stolt-Nielsen äger cirka 10 % av företaget och har A-aktier. Vid ett eventuellt förvärv kommer A-aktien troligen att vara den som köps mest och kommer därför att stiga mer än B-aktien. Men om till exempel Stolt-Nielsen köper hela företaget (eller fusionerar) kommer B-aktierna att ha samma pris som A-aktierna.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
65 dagar sedan‧38min
4,93 NOK/aktie
Senaste utdelning
17,92 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 3 okt.·Efter att priset nått 131 har det föredragit att stanna kvar på 117 utan att röra sig mycket från det.
- 17 sep.·Odfjell nämns av analytiker som ett av tankrederierna med störst uppsida: https://www.dn.no/shipping/shipping/frontline/hafnia-ltd/spar-tankfeber-pa-borsen-her-er-favorittene/2-1-187192525 sep.·Publicerad 17 september 2025, kl. 08:26 Analytiker Kristoffer Barth Skeie på Arctic Securities: Förutspår tankfeber på börsen – här är favoriterna Raten har skjutit i höjden innan högsäsongen ens har börjat. Flera analytiker är övertygade om att ännu mer är på gång. Det här är aktierna med mest uppsida. Tankaktierna har stigit kraftigt hittills i år. Analytiker på Arctic Securities tror att detta bara är början, innan vi går in i det bästa kvartalet i historien för tankrederier. – Vi ser ett skifte nu, med en uppgång på tankmarknaden på grund av volymtillväxt från OPEC+, säger tankanalytikern Kristoffer Barth Skeie på Arctic. Förra veckan avslutades med rater för de stora VLCC-fartygen på långt över 80 000 dollar per dag. Enligt Skeie på Arctic är september normalt en säsongsmässigt låg period för rater. Han förklarar att rater fram till tredje kvartalet har legat långt över vad som har varit normalt under de senaste fem åren. Fjärde kvartalet är normalt den bästa tiden på året för tankrederier, med rater som stiger med i genomsnitt 130 procent från september till december. Skeie tror att flera faktorer pekar på högre rater även i höst, till fördel för aktieägarna i tankrederierna: Tankerflottan är nu den äldsta sedan år 2000, och bristen på nybyggnation orsakar brist på tankfartyg. Ökad efterfrågan på olja mot vintern ökar behovet av transporter. OPEC+ ökar oljeproduktionen. Sanktioner mot olja och gas från Ryssland och Iran. Sanktionerna kommer sannolikt att skärpas under hela hösten. Sanktionerna påverkar cirka åtta procent av tankflottan, mätt i dödviktston, och cirka 19 procent av världens potentiella oljeproduktion. Mycket av oljan från Ryssland och Iran transporteras av en "skuggflotta", ofta äldre tankfartyg som inte uppfyller klassificeringskraven och som seglar utan försäkring. Skeie ser ett skifte framöver där tankflottan sätts i arbete med "laglig olja" på grund av volymtillväxt från OPEC+-länder, särskilt från Mellanöstern. Uppsida för tankaktier Arctic och Skeie ser betydande uppsida, både för oljetankfartyg och produkttankfartyg. - Vi skiljer inte mellan råolje- och produkttankfartyg, säger Skeie. I genomsnitt tror han att de nio tankföretag som Arctic analyserar kommer att stiga med 25 procent fram till nyår. John Fredriksens tankföretag har redan stigit över 56 procent hittills i år. Arctic tror att Frontline-aktien fortfarande har en uppsida på 19 procent. Produkttankföretaget Hafnia, som bara är upp sex procent sedan nyår, har en uppsida på 22 procent enligt Arctic. Odfjell, som har stigit 19 procent i år, har den största uppsidan på 30 procent enligt Skeie och hans kollegor. Arctic har nyligen lagt till Okeanis Eco Tankers i sin analys. Aktien är upp över 36 procent sedan nyår, men enligt Arctic har den fortfarande en uppsida på 29 procent. Men för de aktier som analytikern ser mest uppsida i måste vi främst titta utanför Oslobörsen. Till New York-noterade International Seaways och Scorpio Tankers, men sedan följt av Odfjell. Pareto lyfter fram Hafnia Eirik Haavaldsen på Pareto håller med sin kollega på Arctic. – Vi inleder hösten på en mycket bra ratenivå. Det är mycket bra intjäning för tankrederierna, och det kommer att gå ännu bättre framöver, säger Haavaldsen. Han har tidigare, bland annat i Finansavisen, rekommenderat Frontline, Odfjell, Himalaya Shipping och Hafnia. Pareto-analytikern lyfter särskilt fram det senare, där aktien inte har stigit mycket. – Hafnia handlas med en rejäl rabatt idag, och den aktien kommer att stiga, säger Haavaldsen.
- 3 sep.·Borde inte detta också gå upp tillsammans med tankmarknaden? (Fråga åt en vän)
- 2 sep.·Som småsparare, spelar det någon roll om man sparar i A eller B? Jag behöver inte rösträtt i A 😊12 sep.·Jag köper den billigaste aktien. Stolt-Nielsen äger cirka 10 % av företaget och har A-aktier. Vid ett eventuellt förvärv kommer A-aktien troligen att vara den som köps mest och kommer därför att stiga mer än B-aktien. Men om till exempel Stolt-Nielsen köper hela företaget (eller fusionerar) kommer B-aktierna att ha samma pris som A-aktierna.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
49
Sälj
Antal
426
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 10 | - | - | ||
| 1 | - | - | ||
| 86 | - | - | ||
| 3 | - | - | ||
| 70 | - | - |
Högst
114,2VWAP
Lägst
112,2OmsättningAntal
3 26 179
VWAP
Högst
114,2Lägst
112,2OmsättningAntal
3 26 179
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 5 nov. |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2-rapport | 20 aug. | |
| 2025 Q2-rapport | 19 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 8 maj | |
| 2025 Q1-rapport | 7 maj | |
| 2024 Årsstämma | 7 maj |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q2-rapport
65 dagar sedan‧38min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 5 nov. |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2-rapport | 20 aug. | |
| 2025 Q2-rapport | 19 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 8 maj | |
| 2025 Q1-rapport | 7 maj | |
| 2024 Årsstämma | 7 maj |
Data hämtas från Millistream, Quartr
4,93 NOK/aktie
Senaste utdelning
17,92 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 3 okt.·Efter att priset nått 131 har det föredragit att stanna kvar på 117 utan att röra sig mycket från det.
- 17 sep.·Odfjell nämns av analytiker som ett av tankrederierna med störst uppsida: https://www.dn.no/shipping/shipping/frontline/hafnia-ltd/spar-tankfeber-pa-borsen-her-er-favorittene/2-1-187192525 sep.·Publicerad 17 september 2025, kl. 08:26 Analytiker Kristoffer Barth Skeie på Arctic Securities: Förutspår tankfeber på börsen – här är favoriterna Raten har skjutit i höjden innan högsäsongen ens har börjat. Flera analytiker är övertygade om att ännu mer är på gång. Det här är aktierna med mest uppsida. Tankaktierna har stigit kraftigt hittills i år. Analytiker på Arctic Securities tror att detta bara är början, innan vi går in i det bästa kvartalet i historien för tankrederier. – Vi ser ett skifte nu, med en uppgång på tankmarknaden på grund av volymtillväxt från OPEC+, säger tankanalytikern Kristoffer Barth Skeie på Arctic. Förra veckan avslutades med rater för de stora VLCC-fartygen på långt över 80 000 dollar per dag. Enligt Skeie på Arctic är september normalt en säsongsmässigt låg period för rater. Han förklarar att rater fram till tredje kvartalet har legat långt över vad som har varit normalt under de senaste fem åren. Fjärde kvartalet är normalt den bästa tiden på året för tankrederier, med rater som stiger med i genomsnitt 130 procent från september till december. Skeie tror att flera faktorer pekar på högre rater även i höst, till fördel för aktieägarna i tankrederierna: Tankerflottan är nu den äldsta sedan år 2000, och bristen på nybyggnation orsakar brist på tankfartyg. Ökad efterfrågan på olja mot vintern ökar behovet av transporter. OPEC+ ökar oljeproduktionen. Sanktioner mot olja och gas från Ryssland och Iran. Sanktionerna kommer sannolikt att skärpas under hela hösten. Sanktionerna påverkar cirka åtta procent av tankflottan, mätt i dödviktston, och cirka 19 procent av världens potentiella oljeproduktion. Mycket av oljan från Ryssland och Iran transporteras av en "skuggflotta", ofta äldre tankfartyg som inte uppfyller klassificeringskraven och som seglar utan försäkring. Skeie ser ett skifte framöver där tankflottan sätts i arbete med "laglig olja" på grund av volymtillväxt från OPEC+-länder, särskilt från Mellanöstern. Uppsida för tankaktier Arctic och Skeie ser betydande uppsida, både för oljetankfartyg och produkttankfartyg. - Vi skiljer inte mellan råolje- och produkttankfartyg, säger Skeie. I genomsnitt tror han att de nio tankföretag som Arctic analyserar kommer att stiga med 25 procent fram till nyår. John Fredriksens tankföretag har redan stigit över 56 procent hittills i år. Arctic tror att Frontline-aktien fortfarande har en uppsida på 19 procent. Produkttankföretaget Hafnia, som bara är upp sex procent sedan nyår, har en uppsida på 22 procent enligt Arctic. Odfjell, som har stigit 19 procent i år, har den största uppsidan på 30 procent enligt Skeie och hans kollegor. Arctic har nyligen lagt till Okeanis Eco Tankers i sin analys. Aktien är upp över 36 procent sedan nyår, men enligt Arctic har den fortfarande en uppsida på 29 procent. Men för de aktier som analytikern ser mest uppsida i måste vi främst titta utanför Oslobörsen. Till New York-noterade International Seaways och Scorpio Tankers, men sedan följt av Odfjell. Pareto lyfter fram Hafnia Eirik Haavaldsen på Pareto håller med sin kollega på Arctic. – Vi inleder hösten på en mycket bra ratenivå. Det är mycket bra intjäning för tankrederierna, och det kommer att gå ännu bättre framöver, säger Haavaldsen. Han har tidigare, bland annat i Finansavisen, rekommenderat Frontline, Odfjell, Himalaya Shipping och Hafnia. Pareto-analytikern lyfter särskilt fram det senare, där aktien inte har stigit mycket. – Hafnia handlas med en rejäl rabatt idag, och den aktien kommer att stiga, säger Haavaldsen.
- 3 sep.·Borde inte detta också gå upp tillsammans med tankmarknaden? (Fråga åt en vän)
- 2 sep.·Som småsparare, spelar det någon roll om man sparar i A eller B? Jag behöver inte rösträtt i A 😊12 sep.·Jag köper den billigaste aktien. Stolt-Nielsen äger cirka 10 % av företaget och har A-aktier. Vid ett eventuellt förvärv kommer A-aktien troligen att vara den som köps mest och kommer därför att stiga mer än B-aktien. Men om till exempel Stolt-Nielsen köper hela företaget (eller fusionerar) kommer B-aktierna att ha samma pris som A-aktierna.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
49
Sälj
Antal
426
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 10 | - | - | ||
| 1 | - | - | ||
| 86 | - | - | ||
| 3 | - | - | ||
| 70 | - | - |
Högst
114,2VWAP
Lägst
112,2OmsättningAntal
3 26 179
VWAP
Högst
114,2Lägst
112,2OmsättningAntal
3 26 179
Mäklarstatistik
Ingen data hittades





