2025 Q3-rapport
43 dagar sedan31min
1,5296 NOK/aktie
Senaste utdelning
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
4 500
Sälj
Antal
1 200
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 1 928 | - | - | ||
| 1 632 | - | - | ||
| 238 | - | - | ||
| 1 927 | - | - | ||
| 1 038 | - | - |
Högst
9,34VWAP
Lägst
9,04OmsättningAntal
4,7 512 772
VWAP
Högst
9,34Lägst
9,04OmsättningAntal
4,7 512 772
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 17 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 4 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 14 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 16 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 12 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 20 nov. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 dag sedanBlir NRC uppköpt? Marknadsanalytiker och investerare har pekat på NRC som en förvärvskandidat, särskilt på grund av låg värdering jämfört med orderreserv och position i Norden. Detta är företag som kan ha strategiska och operationella incitament att köpa NRC Group: NCC AB – svensk entreprenör med stor verksamhet i Norden. Qben Infra – ett förvärvsfokuserat nordiskt infrastrukturkoncern som aktivt konsoliderar nischaktörer inom infrastruktur- och järnvägssegmentet. Implikerat förvärvsvärde - chatgpt 🔹 Konservativt bud • 6,5 × 190 mill. EBITDA ≈ 1,24 mrd. EV • → Aktiekurs: ~14–16 kr 🔹 Mest sannolikt (strategisk köpare) • 7,5–8,5 × 210 mill. EBITDA ≈ 1,6–1,8 mrd. EV • → Aktiekurs: ~17–21 kr 🔹 Optimistiskt scenario (flera intressenter / stark orderbok) • 9 × 230 mill. EBITDA ≈ 2,1 mrd. EV • → Aktiekurs: ~22–25 kr·för 13 tim sedan · ÄndradNRC låg på 83kr för ett par år sedan med mycket förlust och lägre omsättning, om de säger 2027 att de kan klara av att nå 10 miljarder i omsättning och 500 milj i ebit, så kan 30kr vara väldigt uppnåeligt. Det var en del snack om uppköp före emissionen 2024. Allt beror på om de lyckas bevisa för marknaden att de kan nå målen.
- ·för 1 dag sedanKonstigt det där... varje gång ett nytt kontrakt tilldelas så går kursen ner·för 1 dag sedanNå var väl detta kanske inte ett kontrakt som var stort nog att påverka kursen så väldigt mycket, då.·för 1 dag sedanNej då måste vi upp i några hundra miljonersklassen.. men de kommer nog:)
- ·för 1 dag sedanVästbanan / Länsirata är ett av de allra största samfärdselsprojekten i Finlands historia.Här är storleken satt i konkreta siffror och perspektiv: Chat gpt: ⸻ 📏 Projektets storlek – nyckeltal 🚄 Sträcka • Helsingfors – Åbo (Turku) • Ny sträckning via bl.a. Esbo – Lojo – Salo • Mål: restid ca 1 timme (idag ~2 timmar) 💶 Kostnad • Total uppskattad kostnad: ca 3,0 mrd euro • Första byggfasen: ca 1,3 mrd euro • Detta är fasen kommunerna nu har sagt ja till 🏗️ Innehåll i första fasen • Nya järnvägssträckor (stora delar i helt ny sträckning) • Tunnlar, broar och omfattande markarbeten • Uppgradering av befintlig bana in mot Åbo • Planering och markförberedelser för full höghastighetsstandard ⸻ 🧱 Finansiering (första fasen, ca 1,3 mrd euro) Ungefär: • Staten Finland: ~400 milj. € • Kommunerna samlat: ~400 milj. € • Lån (Länsirata Oy): ~500+ milj. € Exempel: • Salo: ~27 milj. € • Lojo: ~30 milj. € • (Esbo, Åbo, Vichtis m.fl. större bidrag) ⸻ 📊 Hur stort är detta i praktiken? För att sätta det i perspektiv: • 🔹 Större än Follobanan i Norge (ca 30 mrd NOK) • 🔹 På nivå med de största enskilda projekten i Norden • 🔹 Ett projekt som sträcker sig över 10–15+ år från byggstart till fullt färdigställande • 🔹 Kräver många miljarder i kontrakt inom: • järnväg och spår • tunnlar och markarbete • el/kontaktledning/signal • projektering och underhåll
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
43 dagar sedan31min
1,5296 NOK/aktie
Senaste utdelning
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 dag sedanBlir NRC uppköpt? Marknadsanalytiker och investerare har pekat på NRC som en förvärvskandidat, särskilt på grund av låg värdering jämfört med orderreserv och position i Norden. Detta är företag som kan ha strategiska och operationella incitament att köpa NRC Group: NCC AB – svensk entreprenör med stor verksamhet i Norden. Qben Infra – ett förvärvsfokuserat nordiskt infrastrukturkoncern som aktivt konsoliderar nischaktörer inom infrastruktur- och järnvägssegmentet. Implikerat förvärvsvärde - chatgpt 🔹 Konservativt bud • 6,5 × 190 mill. EBITDA ≈ 1,24 mrd. EV • → Aktiekurs: ~14–16 kr 🔹 Mest sannolikt (strategisk köpare) • 7,5–8,5 × 210 mill. EBITDA ≈ 1,6–1,8 mrd. EV • → Aktiekurs: ~17–21 kr 🔹 Optimistiskt scenario (flera intressenter / stark orderbok) • 9 × 230 mill. EBITDA ≈ 2,1 mrd. EV • → Aktiekurs: ~22–25 kr·för 13 tim sedan · ÄndradNRC låg på 83kr för ett par år sedan med mycket förlust och lägre omsättning, om de säger 2027 att de kan klara av att nå 10 miljarder i omsättning och 500 milj i ebit, så kan 30kr vara väldigt uppnåeligt. Det var en del snack om uppköp före emissionen 2024. Allt beror på om de lyckas bevisa för marknaden att de kan nå målen.
- ·för 1 dag sedanKonstigt det där... varje gång ett nytt kontrakt tilldelas så går kursen ner·för 1 dag sedanNå var väl detta kanske inte ett kontrakt som var stort nog att påverka kursen så väldigt mycket, då.·för 1 dag sedanNej då måste vi upp i några hundra miljonersklassen.. men de kommer nog:)
- ·för 1 dag sedanVästbanan / Länsirata är ett av de allra största samfärdselsprojekten i Finlands historia.Här är storleken satt i konkreta siffror och perspektiv: Chat gpt: ⸻ 📏 Projektets storlek – nyckeltal 🚄 Sträcka • Helsingfors – Åbo (Turku) • Ny sträckning via bl.a. Esbo – Lojo – Salo • Mål: restid ca 1 timme (idag ~2 timmar) 💶 Kostnad • Total uppskattad kostnad: ca 3,0 mrd euro • Första byggfasen: ca 1,3 mrd euro • Detta är fasen kommunerna nu har sagt ja till 🏗️ Innehåll i första fasen • Nya järnvägssträckor (stora delar i helt ny sträckning) • Tunnlar, broar och omfattande markarbeten • Uppgradering av befintlig bana in mot Åbo • Planering och markförberedelser för full höghastighetsstandard ⸻ 🧱 Finansiering (första fasen, ca 1,3 mrd euro) Ungefär: • Staten Finland: ~400 milj. € • Kommunerna samlat: ~400 milj. € • Lån (Länsirata Oy): ~500+ milj. € Exempel: • Salo: ~27 milj. € • Lojo: ~30 milj. € • (Esbo, Åbo, Vichtis m.fl. större bidrag) ⸻ 📊 Hur stort är detta i praktiken? För att sätta det i perspektiv: • 🔹 Större än Follobanan i Norge (ca 30 mrd NOK) • 🔹 På nivå med de största enskilda projekten i Norden • 🔹 Ett projekt som sträcker sig över 10–15+ år från byggstart till fullt färdigställande • 🔹 Kräver många miljarder i kontrakt inom: • järnväg och spår • tunnlar och markarbete • el/kontaktledning/signal • projektering och underhåll
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
4 500
Sälj
Antal
1 200
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 1 928 | - | - | ||
| 1 632 | - | - | ||
| 238 | - | - | ||
| 1 927 | - | - | ||
| 1 038 | - | - |
Högst
9,34VWAP
Lägst
9,04OmsättningAntal
4,7 512 772
VWAP
Högst
9,34Lägst
9,04OmsättningAntal
4,7 512 772
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 17 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 4 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 14 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 16 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 12 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 20 nov. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
2025 Q3-rapport
43 dagar sedan31min
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 17 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 4 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 14 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 16 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 12 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 20 nov. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
1,5296 NOK/aktie
Senaste utdelning
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 dag sedanBlir NRC uppköpt? Marknadsanalytiker och investerare har pekat på NRC som en förvärvskandidat, särskilt på grund av låg värdering jämfört med orderreserv och position i Norden. Detta är företag som kan ha strategiska och operationella incitament att köpa NRC Group: NCC AB – svensk entreprenör med stor verksamhet i Norden. Qben Infra – ett förvärvsfokuserat nordiskt infrastrukturkoncern som aktivt konsoliderar nischaktörer inom infrastruktur- och järnvägssegmentet. Implikerat förvärvsvärde - chatgpt 🔹 Konservativt bud • 6,5 × 190 mill. EBITDA ≈ 1,24 mrd. EV • → Aktiekurs: ~14–16 kr 🔹 Mest sannolikt (strategisk köpare) • 7,5–8,5 × 210 mill. EBITDA ≈ 1,6–1,8 mrd. EV • → Aktiekurs: ~17–21 kr 🔹 Optimistiskt scenario (flera intressenter / stark orderbok) • 9 × 230 mill. EBITDA ≈ 2,1 mrd. EV • → Aktiekurs: ~22–25 kr·för 13 tim sedan · ÄndradNRC låg på 83kr för ett par år sedan med mycket förlust och lägre omsättning, om de säger 2027 att de kan klara av att nå 10 miljarder i omsättning och 500 milj i ebit, så kan 30kr vara väldigt uppnåeligt. Det var en del snack om uppköp före emissionen 2024. Allt beror på om de lyckas bevisa för marknaden att de kan nå målen.
- ·för 1 dag sedanKonstigt det där... varje gång ett nytt kontrakt tilldelas så går kursen ner·för 1 dag sedanNå var väl detta kanske inte ett kontrakt som var stort nog att påverka kursen så väldigt mycket, då.·för 1 dag sedanNej då måste vi upp i några hundra miljonersklassen.. men de kommer nog:)
- ·för 1 dag sedanVästbanan / Länsirata är ett av de allra största samfärdselsprojekten i Finlands historia.Här är storleken satt i konkreta siffror och perspektiv: Chat gpt: ⸻ 📏 Projektets storlek – nyckeltal 🚄 Sträcka • Helsingfors – Åbo (Turku) • Ny sträckning via bl.a. Esbo – Lojo – Salo • Mål: restid ca 1 timme (idag ~2 timmar) 💶 Kostnad • Total uppskattad kostnad: ca 3,0 mrd euro • Första byggfasen: ca 1,3 mrd euro • Detta är fasen kommunerna nu har sagt ja till 🏗️ Innehåll i första fasen • Nya järnvägssträckor (stora delar i helt ny sträckning) • Tunnlar, broar och omfattande markarbeten • Uppgradering av befintlig bana in mot Åbo • Planering och markförberedelser för full höghastighetsstandard ⸻ 🧱 Finansiering (första fasen, ca 1,3 mrd euro) Ungefär: • Staten Finland: ~400 milj. € • Kommunerna samlat: ~400 milj. € • Lån (Länsirata Oy): ~500+ milj. € Exempel: • Salo: ~27 milj. € • Lojo: ~30 milj. € • (Esbo, Åbo, Vichtis m.fl. större bidrag) ⸻ 📊 Hur stort är detta i praktiken? För att sätta det i perspektiv: • 🔹 Större än Follobanan i Norge (ca 30 mrd NOK) • 🔹 På nivå med de största enskilda projekten i Norden • 🔹 Ett projekt som sträcker sig över 10–15+ år från byggstart till fullt färdigställande • 🔹 Kräver många miljarder i kontrakt inom: • järnväg och spår • tunnlar och markarbete • el/kontaktledning/signal • projektering och underhåll
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
4 500
Sälj
Antal
1 200
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 1 928 | - | - | ||
| 1 632 | - | - | ||
| 238 | - | - | ||
| 1 927 | - | - | ||
| 1 038 | - | - |
Högst
9,34VWAP
Lägst
9,04OmsättningAntal
4,7 512 772
VWAP
Högst
9,34Lägst
9,04OmsättningAntal
4,7 512 772
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






