Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Akastor

2026 Q1-rapport
43 dagar sedan
1,50 NOK/aktie
Senaste utdelning
12,32%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
21 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
12 feb.
2025 Q3-rapport
30 okt. 2025
2025 Q2-rapport
10 juli 2025
2025 Q1-rapport
30 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 dag sedan
    Inlägget har tagits bort.
    för 1 dag sedan
    ·
    6. augusti
  • 7 juni
    ·
    Off-topic. Ursäkta i förväg. Jag var tidigare involverad i Akastor/HMH-affären, och jag hoppas ni inte har något emot att jag delar detta här. Jag stötte nyligen på ett liknande "play" på Euronext Brussels. Ett holdingbolag kallat D'Ieteren och dess dotterbolag Belron. För er som varit med på Akastor/HMH-"playen" tidigare, er feedback är välkommen. Du kan läsa om det här: https://thenorthside.substack.com/p/dieteren-group-and-belron-a-holdco
    9 juni
    ·
    Men du bör anta att värdet på Belron är välkänt, detta liknar hur HMH redan var prissatt kontra akast. Därmed kommer rabatten att kvarstå. HAV Group (utvärderar försäljning av sitt segment NES) Lindex (utdelningspolicy + möjlig exit av stockmann) Kaldvik (Salmar, Bakkafrost och Cooke seafood kommer sannolikt att lägga ett övertagande bud. Värdet skyddas nu av huvudägarna, därmed begränsad utspädningsrisk (åtminstone min uppfattning) Kontron AG - missförstått fall.
  • 5 juni
    ·
    Kan verka som det blir ny 0,5kr på Q2 nu när pengarna för Emerald är inne på kontot. Tror du Akastor har fler ess de kan dra upp ur hatten före Q2-rapporten?
    5 juni
    ·
    Nå, Q1-rapporten är uppbyggande läsning. Här hittar man ess. Miljardärerna sitter tungt lastade i Akastor och vet vad som kommer från Røkkes kortlek. Ha en fin och avkopplande helg😎
  • 3 juni
    ·
    Någon som har en idé om varför aktien sipprar så?
    5 juni
    ·
    Anser själv att båda är investerbara med tanke på 2-3 års sikt, Min åsikt, inte en rekommendation! Mycket negativt kan hända, och båda casen kan misslyckas. Så är det bara. Men detta är Akastor-tråden, så föreslår att du flyttar dig över till rätt forum. Utdrag från Q1-rapporten För 2026-2028 är vårt mål att öka vinst per aktie och utdelning med minst 30% under perioden, och samtidigt bibehålla vår skuldsättningsgrad under 2.5x" sade Trond Kristian Andreassen, VD för B2 Impact ASA.
  • 28 maj
    ·
    Kommer totalt 4 utdelningar att betalas ut detta år?
    28 maj
    ·
    Det finns ingen fast procedur från bolagets sida. Men visst kommer det utdelning eller eventuellt återbetalning?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
43 dagar sedan
1,50 NOK/aktie
Senaste utdelning
12,32%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 dag sedan
    Inlägget har tagits bort.
    för 1 dag sedan
    ·
    6. augusti
  • 7 juni
    ·
    Off-topic. Ursäkta i förväg. Jag var tidigare involverad i Akastor/HMH-affären, och jag hoppas ni inte har något emot att jag delar detta här. Jag stötte nyligen på ett liknande "play" på Euronext Brussels. Ett holdingbolag kallat D'Ieteren och dess dotterbolag Belron. För er som varit med på Akastor/HMH-"playen" tidigare, er feedback är välkommen. Du kan läsa om det här: https://thenorthside.substack.com/p/dieteren-group-and-belron-a-holdco
    9 juni
    ·
    Men du bör anta att värdet på Belron är välkänt, detta liknar hur HMH redan var prissatt kontra akast. Därmed kommer rabatten att kvarstå. HAV Group (utvärderar försäljning av sitt segment NES) Lindex (utdelningspolicy + möjlig exit av stockmann) Kaldvik (Salmar, Bakkafrost och Cooke seafood kommer sannolikt att lägga ett övertagande bud. Värdet skyddas nu av huvudägarna, därmed begränsad utspädningsrisk (åtminstone min uppfattning) Kontron AG - missförstått fall.
  • 5 juni
    ·
    Kan verka som det blir ny 0,5kr på Q2 nu när pengarna för Emerald är inne på kontot. Tror du Akastor har fler ess de kan dra upp ur hatten före Q2-rapporten?
    5 juni
    ·
    Nå, Q1-rapporten är uppbyggande läsning. Här hittar man ess. Miljardärerna sitter tungt lastade i Akastor och vet vad som kommer från Røkkes kortlek. Ha en fin och avkopplande helg😎
  • 3 juni
    ·
    Någon som har en idé om varför aktien sipprar så?
    5 juni
    ·
    Anser själv att båda är investerbara med tanke på 2-3 års sikt, Min åsikt, inte en rekommendation! Mycket negativt kan hända, och båda casen kan misslyckas. Så är det bara. Men detta är Akastor-tråden, så föreslår att du flyttar dig över till rätt forum. Utdrag från Q1-rapporten För 2026-2028 är vårt mål att öka vinst per aktie och utdelning med minst 30% under perioden, och samtidigt bibehålla vår skuldsättningsgrad under 2.5x" sade Trond Kristian Andreassen, VD för B2 Impact ASA.
  • 28 maj
    ·
    Kommer totalt 4 utdelningar att betalas ut detta år?
    28 maj
    ·
    Det finns ingen fast procedur från bolagets sida. Men visst kommer det utdelning eller eventuellt återbetalning?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
21 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
12 feb.
2025 Q3-rapport
30 okt. 2025
2025 Q2-rapport
10 juli 2025
2025 Q1-rapport
30 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
43 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
21 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
13 maj
2025 Q4-rapport
12 feb.
2025 Q3-rapport
30 okt. 2025
2025 Q2-rapport
10 juli 2025
2025 Q1-rapport
30 apr. 2025

Relaterade värdepapper

1,50 NOK/aktie
Senaste utdelning
12,32%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 dag sedan
    Inlägget har tagits bort.
    för 1 dag sedan
    ·
    6. augusti
  • 7 juni
    ·
    Off-topic. Ursäkta i förväg. Jag var tidigare involverad i Akastor/HMH-affären, och jag hoppas ni inte har något emot att jag delar detta här. Jag stötte nyligen på ett liknande "play" på Euronext Brussels. Ett holdingbolag kallat D'Ieteren och dess dotterbolag Belron. För er som varit med på Akastor/HMH-"playen" tidigare, er feedback är välkommen. Du kan läsa om det här: https://thenorthside.substack.com/p/dieteren-group-and-belron-a-holdco
    9 juni
    ·
    Men du bör anta att värdet på Belron är välkänt, detta liknar hur HMH redan var prissatt kontra akast. Därmed kommer rabatten att kvarstå. HAV Group (utvärderar försäljning av sitt segment NES) Lindex (utdelningspolicy + möjlig exit av stockmann) Kaldvik (Salmar, Bakkafrost och Cooke seafood kommer sannolikt att lägga ett övertagande bud. Värdet skyddas nu av huvudägarna, därmed begränsad utspädningsrisk (åtminstone min uppfattning) Kontron AG - missförstått fall.
  • 5 juni
    ·
    Kan verka som det blir ny 0,5kr på Q2 nu när pengarna för Emerald är inne på kontot. Tror du Akastor har fler ess de kan dra upp ur hatten före Q2-rapporten?
    5 juni
    ·
    Nå, Q1-rapporten är uppbyggande läsning. Här hittar man ess. Miljardärerna sitter tungt lastade i Akastor och vet vad som kommer från Røkkes kortlek. Ha en fin och avkopplande helg😎
  • 3 juni
    ·
    Någon som har en idé om varför aktien sipprar så?
    5 juni
    ·
    Anser själv att båda är investerbara med tanke på 2-3 års sikt, Min åsikt, inte en rekommendation! Mycket negativt kan hända, och båda casen kan misslyckas. Så är det bara. Men detta är Akastor-tråden, så föreslår att du flyttar dig över till rätt forum. Utdrag från Q1-rapporten För 2026-2028 är vårt mål att öka vinst per aktie och utdelning med minst 30% under perioden, och samtidigt bibehålla vår skuldsättningsgrad under 2.5x" sade Trond Kristian Andreassen, VD för B2 Impact ASA.
  • 28 maj
    ·
    Kommer totalt 4 utdelningar att betalas ut detta år?
    28 maj
    ·
    Det finns ingen fast procedur från bolagets sida. Men visst kommer det utdelning eller eventuellt återbetalning?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm