Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Lerøy Seafood Group

Lerøy Seafood Group

2026 Q1-rapport
41 dagar sedan
2,50 NOK/aktie
Senaste utdelning
6,03%Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 842--
754--
1 703--
256--
955--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
19 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
24 feb.
2025 Q3-rapport
12 nov. 2025
2025 Q2-rapport
20 aug. 2025
2025 Q1-rapport
15 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 11 tim sedan · Ändrad
    ·
    Om priset är attraktivt för oss, varför säljer andra på denna nivå?! Är det något vi missar här?!
    för 9 tim sedan
    ·
    NOK har sjunkit på sistone, och det verkar som att investerare flyttar sitt kapital till euron och dollarn
  • för 13 tim sedan
    ·
    Köpmöjlighet!
  • för 3 dagar sedan
    ·
    rosor är röda vad fan är detta?? minus 12 procent överväger att radera.
    för 1 dag sedan
    ·
    Minus 12 utan eller med utdelning? LSG levererade en knallstark rapport senast - med god träff på kostnadskutten. Om de lyckas med dessa framöver och laxpriserna hittar normalen kommer vi att se kursen på 50-60-nivån innan året är slut. Om inte kommer den nog att röra sig långsammare - sidledes tills de träffar där. Med det sagt så är lsg billig nu, jag köper på dessa nivåer men ska sitta på denna under lång tid. Stabilt företag med bra kassaflöde och bra utdelning.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    - 18 % hittills i år och - 47 % senaste 5 åren.......det är inte en särskilt imponerande utveckling för Lerøy...Nu är dock oljepriset kraftigt ned senaste veckan och förväntas nog ligga kvar på nivåer mellan 75-80 USD den närmaste tiden.....givet utvecklingen mellan USA-Indien. Om detta upprätthålls är sannolikheten stor att oljan kommer att sjunka till intervallet 65-75 USD under 2027-2028. Försvagningen av NOK mot USD/EUR senaste veckan är nog också något som stärker laxodlingsaktierna, samt så småningom en mer normalisering av fraktkostnaderna. Man skulle nog tro att detta så småningom måste börja prisas in i aktier i denna sektor som har fallit jämnt och stadigt över tid. Det blir spännande under sommaren/hösten att se när marknaden tar in 1-2 års utsikterna för sektorn......
    för 3 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Vad är egentligen anledningen till att köpa Lerøy istället för Mowi? För jag ser det inte. Lerøy ser dyrare ut på EBITDA och FCF, levererar svagare marginaler, sämre avkastning på eget kapital och framstår egentligen som en sämre aktie på nästan alla datapunkter som betyder något. Samma sak med SalMar: om jag hade sysslat med blankning, vilket jag inte gör, hade jag glatt övervägt att blanka LSG och SalMar mot en long i Mowi. Inte för att företagen är skräp, utan för att relativprissättningen ser helt idiotisk ut. Jag förstår verkligen inte vad marknaden prisar in här. Mowi ser brutalt stark ut i förhållande till sektorprissättningen.
  • 18 juni
    ·
    vad är din målkurs att sälja? (antingen med förlust eller vinst) - välj den som ligger närmast din.
    Gå med i Nordnet Social för att se omröstningsresultat
    30
    0%
    35
    5%
    45
    25%
    50
    20%
    55
    50%
    20 röster Avslutad
    för 3 dagar sedan
    ·
    Vad är detta? Är detta en vetenskaplig undersökning eller för att fatta beslut när du själv ska sälja? Jag ser nedan att du har upptäckt mönster i chartet. Nu tror jag kanske du försöker uppfinna hjulet på nytt. Alla mönster i chartet är vetenskapligt testade, till och med enskilda candlestick. Resultaten av dessa vetenskapliga tester har redan offentliggjorts. Kan för övrigt inte se att du ens har aktien. Lycka till vidare med tradingen/ investeringen/ vetenskapen.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
41 dagar sedan
2,50 NOK/aktie
Senaste utdelning
6,03%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 11 tim sedan · Ändrad
    ·
    Om priset är attraktivt för oss, varför säljer andra på denna nivå?! Är det något vi missar här?!
    för 9 tim sedan
    ·
    NOK har sjunkit på sistone, och det verkar som att investerare flyttar sitt kapital till euron och dollarn
  • för 13 tim sedan
    ·
    Köpmöjlighet!
  • för 3 dagar sedan
    ·
    rosor är röda vad fan är detta?? minus 12 procent överväger att radera.
    för 1 dag sedan
    ·
    Minus 12 utan eller med utdelning? LSG levererade en knallstark rapport senast - med god träff på kostnadskutten. Om de lyckas med dessa framöver och laxpriserna hittar normalen kommer vi att se kursen på 50-60-nivån innan året är slut. Om inte kommer den nog att röra sig långsammare - sidledes tills de träffar där. Med det sagt så är lsg billig nu, jag köper på dessa nivåer men ska sitta på denna under lång tid. Stabilt företag med bra kassaflöde och bra utdelning.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    - 18 % hittills i år och - 47 % senaste 5 åren.......det är inte en särskilt imponerande utveckling för Lerøy...Nu är dock oljepriset kraftigt ned senaste veckan och förväntas nog ligga kvar på nivåer mellan 75-80 USD den närmaste tiden.....givet utvecklingen mellan USA-Indien. Om detta upprätthålls är sannolikheten stor att oljan kommer att sjunka till intervallet 65-75 USD under 2027-2028. Försvagningen av NOK mot USD/EUR senaste veckan är nog också något som stärker laxodlingsaktierna, samt så småningom en mer normalisering av fraktkostnaderna. Man skulle nog tro att detta så småningom måste börja prisas in i aktier i denna sektor som har fallit jämnt och stadigt över tid. Det blir spännande under sommaren/hösten att se när marknaden tar in 1-2 års utsikterna för sektorn......
    för 3 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Vad är egentligen anledningen till att köpa Lerøy istället för Mowi? För jag ser det inte. Lerøy ser dyrare ut på EBITDA och FCF, levererar svagare marginaler, sämre avkastning på eget kapital och framstår egentligen som en sämre aktie på nästan alla datapunkter som betyder något. Samma sak med SalMar: om jag hade sysslat med blankning, vilket jag inte gör, hade jag glatt övervägt att blanka LSG och SalMar mot en long i Mowi. Inte för att företagen är skräp, utan för att relativprissättningen ser helt idiotisk ut. Jag förstår verkligen inte vad marknaden prisar in här. Mowi ser brutalt stark ut i förhållande till sektorprissättningen.
  • 18 juni
    ·
    vad är din målkurs att sälja? (antingen med förlust eller vinst) - välj den som ligger närmast din.
    Gå med i Nordnet Social för att se omröstningsresultat
    30
    0%
    35
    5%
    45
    25%
    50
    20%
    55
    50%
    20 röster Avslutad
    för 3 dagar sedan
    ·
    Vad är detta? Är detta en vetenskaplig undersökning eller för att fatta beslut när du själv ska sälja? Jag ser nedan att du har upptäckt mönster i chartet. Nu tror jag kanske du försöker uppfinna hjulet på nytt. Alla mönster i chartet är vetenskapligt testade, till och med enskilda candlestick. Resultaten av dessa vetenskapliga tester har redan offentliggjorts. Kan för övrigt inte se att du ens har aktien. Lycka till vidare med tradingen/ investeringen/ vetenskapen.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 842--
754--
1 703--
256--
955--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
19 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
24 feb.
2025 Q3-rapport
12 nov. 2025
2025 Q2-rapport
20 aug. 2025
2025 Q1-rapport
15 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
41 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
19 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
24 feb.
2025 Q3-rapport
12 nov. 2025
2025 Q2-rapport
20 aug. 2025
2025 Q1-rapport
15 maj 2025

Relaterade värdepapper

2,50 NOK/aktie
Senaste utdelning
6,03%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 11 tim sedan · Ändrad
    ·
    Om priset är attraktivt för oss, varför säljer andra på denna nivå?! Är det något vi missar här?!
    för 9 tim sedan
    ·
    NOK har sjunkit på sistone, och det verkar som att investerare flyttar sitt kapital till euron och dollarn
  • för 13 tim sedan
    ·
    Köpmöjlighet!
  • för 3 dagar sedan
    ·
    rosor är röda vad fan är detta?? minus 12 procent överväger att radera.
    för 1 dag sedan
    ·
    Minus 12 utan eller med utdelning? LSG levererade en knallstark rapport senast - med god träff på kostnadskutten. Om de lyckas med dessa framöver och laxpriserna hittar normalen kommer vi att se kursen på 50-60-nivån innan året är slut. Om inte kommer den nog att röra sig långsammare - sidledes tills de träffar där. Med det sagt så är lsg billig nu, jag köper på dessa nivåer men ska sitta på denna under lång tid. Stabilt företag med bra kassaflöde och bra utdelning.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    - 18 % hittills i år och - 47 % senaste 5 åren.......det är inte en särskilt imponerande utveckling för Lerøy...Nu är dock oljepriset kraftigt ned senaste veckan och förväntas nog ligga kvar på nivåer mellan 75-80 USD den närmaste tiden.....givet utvecklingen mellan USA-Indien. Om detta upprätthålls är sannolikheten stor att oljan kommer att sjunka till intervallet 65-75 USD under 2027-2028. Försvagningen av NOK mot USD/EUR senaste veckan är nog också något som stärker laxodlingsaktierna, samt så småningom en mer normalisering av fraktkostnaderna. Man skulle nog tro att detta så småningom måste börja prisas in i aktier i denna sektor som har fallit jämnt och stadigt över tid. Det blir spännande under sommaren/hösten att se när marknaden tar in 1-2 års utsikterna för sektorn......
    för 3 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Vad är egentligen anledningen till att köpa Lerøy istället för Mowi? För jag ser det inte. Lerøy ser dyrare ut på EBITDA och FCF, levererar svagare marginaler, sämre avkastning på eget kapital och framstår egentligen som en sämre aktie på nästan alla datapunkter som betyder något. Samma sak med SalMar: om jag hade sysslat med blankning, vilket jag inte gör, hade jag glatt övervägt att blanka LSG och SalMar mot en long i Mowi. Inte för att företagen är skräp, utan för att relativprissättningen ser helt idiotisk ut. Jag förstår verkligen inte vad marknaden prisar in här. Mowi ser brutalt stark ut i förhållande till sektorprissättningen.
  • 18 juni
    ·
    vad är din målkurs att sälja? (antingen med förlust eller vinst) - välj den som ligger närmast din.
    Gå med i Nordnet Social för att se omröstningsresultat
    30
    0%
    35
    5%
    45
    25%
    50
    20%
    55
    50%
    20 röster Avslutad
    för 3 dagar sedan
    ·
    Vad är detta? Är detta en vetenskaplig undersökning eller för att fatta beslut när du själv ska sälja? Jag ser nedan att du har upptäckt mönster i chartet. Nu tror jag kanske du försöker uppfinna hjulet på nytt. Alla mönster i chartet är vetenskapligt testade, till och med enskilda candlestick. Resultaten av dessa vetenskapliga tester har redan offentliggjorts. Kan för övrigt inte se att du ens har aktien. Lycka till vidare med tradingen/ investeringen/ vetenskapen.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 842--
754--
1 703--
256--
955--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm